recent
أخبار ساخنة

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل العاشر 10 والأخير بقلم أسماء حبيب

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل العاشر 10 والأخير بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل العاشر 10 والأخير بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل العاشر 10 والأخير بقلم أسماء حبيب


سليم ،،،، احم هو مش انا قولتلك بحبك .
رحمه ،،، ايوه عايز ايييي ، اوعي تفكر اني من النوعيه دي يا سووكه لاااء الموبيل ده طاهر وهيفضل طول عمره طاااهر ، سلااااام ولا اقولك مش سلام عليكم .
رحمه قفلت وقعدت علي السرير ،،،، امممم طلع ابن ام سوكه بيحبني ، وماله مهو خلاص بقي قره عيني وانا بقيت قاروره عينه وبقيت كلنا قوارير بعض يبقي انا كمان بحبه ، اه وربنا .
ملك بتخبط علي الباب ،،،، يااااا ناس يلي هنا معانا ولا مع الناس التااانيه الي فوق ههههه.
رحمه ،،،، لاء مع الجن السفلي هههه ، ادخلي .
ملك ،،،، اي يا رورو قالك اي 😉.
رحم 😌 ،،،، قعد يعتتتتذر مني بقي علشان اسمحه ، وانا ارفض وارفض وااارفض لحد اما زعقـ.. ، اقصد صعب عليا ، قولت خلاص يا بت يارحمه ده جوزك يا بنت ، وتنازلت وسامحته .
ملك ،،،، يا شيخه تباً لتواضعك.
رحمه ،،،، ما بك يا ابو لهب ، هل تجرء علي تبي تباً .
ملك ،،،، هههههههههههه.
رحمه ،،،، هل تصخر مني ايها الرجل لاحول ذو الرأس الصلعاء ، يا اخي تباً لك انتا ، ياااا اخي تبين لك يارجل .
ملك ،،،، هههههه ياااارتني ما اتكلمت ههههه ، عنتره الي جواكي طلع هههههه.
رحمه ،،، ملك بقولك يا أخشي ، الواد حبيبي جوزي سوكه هيجي الصبح يوصلني الجامعه معاه ، فا هوينا ها متلزقيش علشان بأحرج .
ملك ،،، يا بياعه دانا اختك يا دزمه ، كدا يا رحمه .
رحمه 😐 ،،، خلااص من النهارده مفيش رحمه ، انا بقيت مدام سوكه ، عجبك عجبك مش عجبك شدي في كرشك ، انا هنام بقي تصبحي علي ياسين وهو جوزك ونخلص بقي .
ملك ،،،، دا تلاقيه نسي اصلا ههههه ، كفك كفك ههه
رحمه وملك سلموا علي بعض بضحك وناموا .
..... في صباح يوم جديد.
رحمه نزله بتتفطط علي السلم ،،، طلعت ياااا محلا نورها شمس الشمووسه يلا بينا نملاها ومحلب لابن الجاموسه اااه لبن الجموووسه.
ياسين من وراها ،،،، رحماااااه .
رحمه بخضه ،،، يختاااااي ، منك لله منك للي كلت دراع جوزها ، دراعه لاء دي كلته كله ، كدا يا سونسون يا ابن حنان .
ياسين ،،،، ههههه علشان تخضيني كويس ، فكره الدور الي فات .
رحمه ،،، خلاس يا سونسون ، بس شكلك كدا مش مريحني في حاجه 😑.
ياسين طلع شكولاته ،،،، اناااا ، طب بصي دي علشااانك.
رحمه 🥺 ،،،، سونسون دي علشاني يا سونه.
ياسين ،،،، اه دا انتي احلا اخ.....
سليم الي ظهرلهم فجأه من علي السلم،،،، ياااااا حلاوه .
رحمه ويتمثل الخضه ،،، سوكه 
سليم 😑،،، ياااسين هو انا قولتلك اييي.
ياسين ،،،، ا اه ماشي ، هاااتي الشكولاته دي لملك اي ده .
رحمه 🥺 ،،،، ماااشي يا سونسون خوووصم .
سليم ،،، يلا علشان منتأخرش قدامي 
رحمه نزلت وياسين قعد علي السلم مستني ملك تنزل .
رحمه رجعتله تاني ،،،، مااااشي يا سونسون ماااشي ، وربنا لوريك هه.
سليم بندها ،،،، ياااارحمه .
رحمه ،،، جااااايه .
سليم وهما في العربيه ،،،ممكن مش تبقي تخدي من ياسين حاجه ، لو عايزه حاجه اجبهالك .
رحمه ،،،، طيب .
سليم ،،،، رحمه .
رحمه ،،،، نعم .
سليم ،،،، انا كنت عايز اقولك ان كل الي قولتهولك قبل كدا يعني ا....
رحمه ،،،، بلللح انا عرفه ، تهديدك وزعيقك وهموتك وسوف تعيشين في الجحيم ، عرفه انك عايز تقول إنه كان كلام مش كدا !.
سليم ،،،، رحمه .
رحمه ،،، وربنا حفظه اسمي املهولك ، ر ح م ه .
سليم ⁦🤦🏼⁩.
أما ياسين قاعد مستني ملك تنزل 
ملك كانت نزله بسرعه .
ياسين بأبتسامه ،،،، ملك .
ملك ،،،، اي ها أنجز .
ياسين ،،،، خدي الشكلا....
ملك اخدت منه الشكلاته ونزلت بسرعه علشان متتأخرش علي الجامعه .
ياسين ،،،، ايييح شكلها كدا بتحبني اوي .
كانت تمر لايام بسرعه لا تخلوا من مشاجرات رحمه وسليم ، وملك بتحاول تتقبل ياسين بكل حالاته ، لحد ما انتهي العام الدراسي لاخير لهم وتم كتب كتاب ياسين وملك وحددو معاد الفرح وتم بحمد الله تدليس الطرفين خلاص هههههه
في بيت رحمه وسليم ....
سليم داخل بعد ما رجع من الشغل علي المطبخ ،،، ياااا سلام علي الريحه طبخه اي بقي .
رحمه ،،،، سليييييم وربنا لو مسكت ل لبص بقي بالسكينه وفي كرشك ده .
سليم ،،،، يا ساتر هو انا عملت اي لدا كله ، مش كنت بتقولي ودوني عند بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه يا قلبي .
رحمه ،،،، لا بقي وديني عند بيت امي انام واكل فيه ، دا انا كنت متهنيه وقعده متستسته ياااااعيني عليكي يا لوزه مسم راح شبابك راااح .
سليم ،،،،، رحمه داخل اغير جهزي لاكل هموت من الجوع بسرررعه .
رحمه ،،، يا أخي اتقي الله فيا دنا حامل في الشهر التاسع يعني ارتاح .
سليم ومسك خياره ياكلها ،،،، هو انا شامم ريحه مكرونه بالبشاميل ، يلا بسرعه بقولك ميت من الجوع .
رحمه ،،،، روح يا ابن ام سوكه منك لله ، كان مالي ومال الكواز انا يخربيت الكواز ولي عايز يتكوز ، اهييييء اهييييء تعااابت .
سليم بتكلم من الحمام ،،،، رحححمه ممكن تشوفي الشامبوا عندك اصل مش عندي .
رحمه بشلل ،،،،،، يعني هكون قليت بيه بطاطس يا سليم مهيا نقصه بقيييي عبط .
سليم ،،،، متأكده أنه مش عندك .
رحمه ،،،،، عظيم بيمين يا سليم لو ما استحميت وانتي ساكت لكون مولعه في البيت واولع في نفسي ، مااااشي .
سليم ،،،، خلاص لقيته ....، رحمه .
رحمه وقعدت علي الكرسي بتاع المطبخ ،،،، نعاااااااالم.
سليم ،،،، ما تشوفي كدا الليفه عنك في المطبخ !؟
رحمه بزعيق ،،،، كنت بليف بيها الموووعين  مثلا ً.
سليم ،،،، خلاص لقيته ....، رحمه .
رحمه ،،،،، اللهم طولك يا روووح ، يا نعم ياااااانعم .
سليم ،،،، مشفتيش الشور جل بتاع شعري ، احتمال يكون عندك .
رحمه بتريقه ،،،، اااه اصل وانا بنصف الفرخه الريش بتاعها مش عاجبني قولت استعمله .
سليم ،،، جوووزك ولا الفرخه ياااا هانم .
رحمه بتعب ،،،، اطلااااااااع من هدومي يا ناااس .
.......نروح كدا عند ملك وياسين .....
ياسين لابس قلبيه الصلاه وعاقدها عند خصره وبيمسح البلاط ،،،، ياااا سلام علي لايام الي خزوائتنا يا سلام .
ملك من لاوضه ،،،، ياااااسين ممكن تجبلي اشرب !؟
ياسين بسرعه ،،،، من عيوني يا حببتي .
ياسين قبلها الميا ،،،، مش قولتيلي يا ملك هو مش معاد الولاده قرب ولا اي !
ملك ،،،، اه بتهيألي كدا ، بتسأل لي !
ياسين ،،، اصل نفسي اعرف ولد ولا بنت ؟!
ملك ،،، أن شاء الله بنت عشان خالو يفرح .
ياسين ،،،، بس انا عايز ولد .
ملك ،،،، ياسين انا تعبانه روح طفي علي لاكل بسرعه ليتحرق وانزل كل الزباله بعد ما تخلص مسيح .
ياسين ،،،، ملك بجد انا تعبت ، بكره وانا رايح الشغل ماشي .
ملك ،،، خلاص ماشي سماح المره دي .
ياسين بخضه. ،،، سمااااح  ، الوليه مش جابت الخضاااار ، خدت مني الفلوس ومش جابتهم.
ملك ،،، اي ده رحمه بترن لي ! ،،،، ألو السلام عل....
رحمه بسرعه ،،،، ابوكيييي فين الراجل الي خلفناااا دا فين انا بمووووت .
ملك ،،،، انتي بتولدي يا رحمه هو سليم مش عندك.!
رحمه ،،،، خلصوووني منه ، انا تعبت هو قاافل الموبيل لييي .
ملك ،،، اهدي يا رحمه مش تزعقي غلط عليكي .
رحمه ،،،، اعااااء انا مني لله اناااا مني لله كان مالي بالجواز يا ربي ، انا جايه عرفي مامه خليها تجهزلي لاوضه بتعتي .
ملك ،،،،، يااا رحمه ا... ، قفلت لي شكل في حاجه .
.....عند رحمه الي بتلك هدومها ....
رحمه ،،،، ابعد عني وربنا انا ما عنت قدره استحمل .
سليم ،،،،، مش هامشي يااااارحمه .
رحمه ،،،، لاء همشي ويااارب ما ارجع ، روح دور علي الشامبوا اجري .
سليم ،،،، مش تنرفزني !
رحمه ،،،،، وانا اتحرق دمي يا اختي تعبت تعبت ، مش بترتاح غير لما اتعب مش كدا ، عايز اي بقي ، خلاص يا سليم انتي لو هدنك تعاملني كدا ... ، طلقني طلقني يا سليم .
سليم وفضي الشنطه من الهدوم ،،،،، منتش مشيه ، ولو جبتي سيره الطلاق هروئك يا رحمه ، اعقلي بلاااش عبط .
رحمه قعدت علي السرير وبتتكلم بهدوء عكس العصبيه الي بتتكلم بيها ،،،،، انتي كنت بتقول هوريكي يااارحمه وهتشوفي العذاب ، انا كنت مفكره ان انتي بتهظر ، بس دا طلع بجد حياتي بقي كلها تعب من بعد الجواز ، دي بامانه الي بابا وصاك عليها يا سليم ، برافوا عليك نفزت وعدم لنفسك بجدد برافو .
سليم قعد جمبها ،،،، في اي يا رحمه مالك واي الكلام الي انتي بتقوليه ده ، انتي عرفه اني بحبك ومستحيل افكر اعمل فيكي حاجه !
رحمه ،،، امال حرقه الدددم دي اي ، انا شيله شغل البيت فوق دماغي ومش مقدر اني حامل، تعبت بقي !
سليم ،،،، منا قولتلك اجيب خدامه مش رضيتيييي.
رحمه ،،،، علشان تبصبصلك يا خويه !
سليم بضحك وبياخدها في حضنه ،،،،، ههههههه ورب الكعبه مجنونه .
رحمه ،،،، ليك نفس تضحك !
سليم ،،،، بعشقك يا رحمه .
رحمه 🥺 ،،،، وانا كمان يا سوكه ، بس انتي بتنرفزني اوي يا اخي منك الله .
سليم ،،،، طب قومي من جمبي .
رحمه ،،،، اي في اي .
سليم ،،،، قووومي علشان انا دلوقتي الي اتحرق دمي .
بعد أسبوع كان كل من رحمه وملك في المستشفه بولدو....
رحمه بصراخ ،،،،، منااااااك الله ياااااااااسوكه اعععععااااااا كااااااان يوم مهبب يااااااختاااي ، هموووت يا سلييييم .
سليم ،،،، معلش معلش استحمليي .
رحمه وبتشده من دراعه بقوه وهي علي سرير الولاده ،،،،، مش قااااادره يا ابن الوارمه اعاااااااااااااااه .
سليم ،،،،، وربنا حرااام كفاااايه كرمتي ضااااعت .
رحمه ،،،، بتفكر في كرمتك ولا مرااااتك ياااااا اعااااااه ا اااه اه .
رحمه سمعت صوت الطفل المولود ونسيت كل حاجه .
الدكتوره ،،،، اللهم بااارك بنت زي القمر ما شاء الله .
سليم بفرحه عارمه ،،،،، رحمه بقيت بابا وانتي ماما انا مبسوووط .
رحمه بأبتسامه جميله مختلطه بتعب الولاده ،،،، ربنا يبارك فيها ويجعلها بنت صالحه يا حبيبي .
سليم ،،،،، اي رئيك نسميها ... نبيله .
رحمه ،،، اسم جميل يا حبيبي .
أما قدام باب غرفه العمليات في جناح اخر ..
احمد رايح جاي هو وياسين .
احمد ،،،، يااارب بنت يااارب بنت .
ياسين ،،، يااارب ولد يااارب ولد .
احمد ضرب ياسين علي دراعه ،،،، انا عايز بنت تقول ولد ، لاء اكيد ملك حبيبيه خالوا هتجيب بنوته عسل .
الدكتوره خرجت بأبتسامه جميله ،،،، الللف مبروك يا استاذ ياسين ، ماشاء الله ولد زي القمر .
احمد ،،،، لااااااءااااااه ، انا عايز بنت دخلوه دخلوه وهاتوا بنت .
حنان ،،، احمد بس بقي احمد ربنا وفرح لبنك .
احمد 🥺 ،،،، الحمد الله .
ياسين ،،،، هسميه خالد علي اسم عموا خالد .
احمد ،،،، مش تسميه علي اسمي ليييي 
بعد مرور سنه اعوام .....
نبيله بفرحه ،،،، جدوا احمد جدواااا يا جدووو .
احمد بفرحه وشلها وأعدها علي رجله ،،،، حبيبه قدوا يا نبيله ، وحشتيني كدا مش اشوفك غير في لاسبوع مره وحده انا زعلان !
نبيله ،،، متزعلش يا جدوا احمد متزعلش هخلي بابا يجبني هنا علي طول علشان خاطر اقعد معاك كتييير ونلعب كتير كتير كتير .
احمد 🥺 ،،،، يا قلب جدوا احمد ، بالله عليك يا سليم ابقي هتها علي طول ولا اقولك سبها وانا هربيها ، علشان خطري .
خالد الكبير ،،،، هههههه والله ما انا عارف بتحبك اوي نبيله علي اي ، علطول خاطفها مني كدا !
خالد الصغير ابن ياسين ،،،، جدوا احمد انا عايز اقعد علي رجلك زي نبيله .
احمد ،،،،، هش هش من هنا يا خويه روح لبوك ، انا رجلي وجعاني .
نبيله بتبص لخالد الصغير وبطلع لسنها😛😛😛.
خالد الصغير ،،،، جدواااا خالد شوف شوف نبيله بطلع لسنها ازايييي ليا وربنا هضربها .
احمد ،،،، تضضضرب مين يا خويه محدش يقدر يقرب من بلبله حببتي انا يخراشي يا ناس علي الطعامه.
ياسين بضحك ،،،، ألحقي يا ماما بابا بيخونك مع نبيله ههههه
حنان ،،،، مش مشكله بيخوني بالحلال هههههه.
نرمين ،،،، مش كنت متصوره اني ابقي جده وانتي يا خالد جدو وبقينا جداجيد كلنا ههههه .
ملك ،،،، تعاله يا خالد متزعلش من نبيله ، انزل ألعب في الجنينه تحت .
خالد الصغير ،،،، حاضر يا ماما.
خالد نزلت يلعب مع لاطفال في الجنينه بتاعت العماره .
نبيله بسهوكه ،،،، جدوا احمد انا عايزه اروح التولت نزلني من علي رجلك .
احمد ،،،، ماشي يا قلب جدوا .
نبيله بخبث نزلت تحت ومحدش اخد باله .
رحمه ،،،، بابا مش في شقه ناخدها نسكن فيها هنا ، انا عايزه ابقي معاكم ، مش كل اسبوع اجي اشفكم !
سليم ،،،، هو انا كنت حبسك يا رحمه !؟
رحمه 🥺 ،،،، بتوحشوني اوي .
ملك ،،،، انتي جوه في القلب يا قلب اختك .
ياسين ،،، وانا فين يختي !
ملك بضحك ،،،،  في المراره يا سونسون هههههه
الكل ضحك ، طلع طفل وخبط علي باب الشقه بتاعت احمد...
ملك فتحت ،،، ايوه يا عسوله ....
الطفل بسرعه ،،،، الحقي يااا طنط نبيله وخالد بيضربوا بعض جامد .
الكل نزل بسرعه يقوف في اي !
خالد ماسك شعر نبيله ،،،، يااااا بنت العضاضه سيبي ايدي اااه.
نبيله ،وبعدت عن أيده ،،،، سيب وانا هسيب .
خالد ساب شعرها ونبيله سابته .
احمد ،،،، ياااياسين تعاله شوف ابنك منتي مش عارف تربي ، يا حياتي يا بلبله شد شعرك جامد .
نبيله ،،،، اه والله حتي شوف !
خالد الصغير ،،، هي الي غلطااانه يا جدوااا .
سليم ،،،، لي يا خالد تشد شعر نبيله !
خالد الصغير ،،، والله انا ما عملت حاجه ، كنت بلعب لقيتها نزلت وقعده تضرب في شيماء بنت عم حسن  علشان بتلعب سوه وببعدها ، راحت مسكه أيده ونزله فيا عضعضه عتي بص .
سليم ،،،، نبييييله هو انتي عملتي كدا !
نبيله وبتحط أيدها حولين رقبه أحمد الي شايلها ،،،، هو الي سافل اصلا  علشان بيلعب مع بناااات ، صح يا جدوا احمد .
احمد ،،، صح يا قلب جدوا .
سليم ،،،، نبيله انتي غلطااانه ، اعتذري لخالد .
نبيله 🥺 ،،،، بابا انا مش عملت حاجه غلط هو الي بيلعب مع شيماء وكمان لما أقوله يلا نلعب مش بلعب معايه ، يبقي هو غلطان .
خالد الصغير ،،،، منتي بتكسري اللعب .
نبيله ،،،،وانتي مالك أكسرها برحتي .
خالد الصغير ،،،، رزله اصلاً.
نبيله ،،،، مين دي الي رزله ، سبني عليه سبوووني
خالد الصغير ،،،، انا رايح أصالح شيماء علشان زعلت ، ومش تكلميني .
نبيله ،،،، سامع يا جدا رايح يصالح شيماء ، نزززلني يا جدوا هقتل شيماء ورجعلك .
الكل ضحك علي مشغبتهم .
نرمين ،،،، يا سلام يا خالد فاكر أما كنت بمرمتك كدا ههههه.
خالد ،،، ههههه ودي ايام تتنسي يا قلبي .
نرمين ،،،، بتحبني صح يا خالد .
خالد ،،، بعد ما اتجوزنه وخلفنه وبقينا جد وحده هتشكي فيا هههه.
نرمين ،،،، يا ابن ام خالد زياده توكيد ههههه .
خالد ،،،، أن بعشقك وبعشك شنااانك جناانك يا مجنونه .
نرمين ،،، وانا كمان يا ابن ام خالد .
رحمه ،،،، بس يا بت أبعدي .
ملك ،،، سلكي الدراع الي عندك يا رحمه .
نبيله ومكلبشه في خالد الصغير ،،،، سبوووني عليه سبوني انا هويك يا بتاع شيماااء .
خالد الصغير ،،،، دراعي راح فين كلتواااا كلتواااا.
#اللهم_صلي_علي_الحبيب_محمد⁦❤️⁩⁦❤️⁩.
الحمد لله تم إنهاء الجزء التاني بتمني أنه يكون نال اعجابكم واستمتعتم و اكون قدرت اني ارسم ابتسامه علي وجوهكم ، وشكرك لكم ألقاكم في روايه جديده ⁦❤️⁩
google-playkhamsatmostaqltradent