recent
أخبار ساخنة

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الثاني 2 بقلم أسماء حبيب

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الثاني 2 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الثاني 2 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الثاني 2 بقلم أسماء حبيب

خالد بغضب ،،،،، راااااااحمه .
رحمه من وري احمد،،،، نحم يا بابا عايز شاي !
خالد ،،،، اعمل فيكي أي ، كل سنه تعملي مصيبه ، انتي مش زي ملك لي لازم مشاااكل ، خدي هنا مش تجري .
رحمه وجريت عند السفره ،،،، وربنا يا بابا التكتور سليم سلومه ابو زلومه هي الي غلطان ، انا كنت بتسله في الموبيل بس ، دا حتي شرحه معقد .
خالد وبيجري وراه حولين السفره ،،،، شرحه معقد ولا انتي الي دماغك فيها طوب.
رحمه ،،،، دادي بلييز متغلطش في دماغي ، أصلها غليه عليه ، وبعدين هو انتي لي بتقارني بملك ، ثواني هروح اقتلها واجيلك .
رحمه طلعت تجري بسرعه علشان خالد مش يمسكها .
احمد ،،،، والله العظيم عسل يا خواتي ، انا بحب رحمه وبموووت في مصايبها .
خالد ،،،،، مش ناقص شلل انتي كمان ، يااا عم هكتبها بأسمك ورتاح منها .
احمد 🥺 ،،،، بجد طب امتي .
خالد ،،،، احمد هو انتي كان عندك خال اهبل ، انا بهظر دي نو عيني ، بس طلعه عندها تلات تربع ضربين زي اختك .
احمد ،،،، كنت عايز يكون عندي بنت ، كله من حنان مش عايزه تخلف تقول كفايه انتي وياسين عليه جبتولي جلطه  ودنها تصوت اه وربنا .
خالد ،،،، هههههه طب والله بتفهم .
ابو نرمين الي صحي من النوم ،،،، هو انتم كنتوا بتخانقوا لي ! مش بعرف انام عستين علي بعض في ام البيت ده .
خالد ،،،،، والله يا عمي دي رحمه ، عمله مصيبه في الجامعه .
رحمه الي رجعت تاني 🥺 ،،،، اقعد اظلمني ظلومه كدا ، هتروحوا النار ركبين توكتوك بحمار علي فكره .
خالد وشعلق رحمه من افاها ورفعها من علي لأرض ،،،،، لي يااااعنيه لييي مش تكوني انتي يا شللل ، انا غلطان الي سميتك رحمه دا انتي شلللل .
رحمه ،،،، جدوووووووا ، خليه يبعد عني يا جدوا اعاااااء .
ابو نرمين ،،،،، اياك دسبها يا خالد .
رحمه ،،،، مسم ، جدوا بيحبني اوي يا خالوا .
احمد ،،،، جداااااً.
رحمه ،،،، بص بقي يا سي بابا ، نزلني اجبلك ماما .
خالد ،،،، لا يختي خوفت انا !
نرمين ،،،، خاااااالد .
خالد ساب رحمه الي وقعت علي لأرض ،،،،، نرمين ، خير يا حببتي .
نرمين ،،،، انتي ازاااااي يا خالد تزعق لرحمه ها ، دي بنتك يا اخي ، مش تقسوا عليها زي ما قسوت عليا ، بنتي حببشي مظلومه وانا هروح اخزء عيون الدكتور ده علي فكره بكره .
خالد ،،،، بعيد عن الدكتور ، انا بقسوا عليكي ، ياااااربي صبرك ، وبعدين بنتك الي غلطانه يا هانم .
نرمين ،،،، فشر ، رحومتشيييي عمرها مابتغلط عاارف لي .
خالد 🙂 ،،،، لي يختي .
نرمين ،،،، علشان انا نرمين الي مفيش مني اتنين وخلفتها.
رحمه وبتمسك ايد والدتها ،،،، وانا رحمه رحومه إلي علطول مظلومه ، يلا يا ولدتشي.
نرمين ،،، يلا يارحومتشي ، ناس ظلاليم اصلا .
رحمه وهي مشيه مع نرمين ،،،، ايوه ظلاليم اوي .
خالد ،،، شفت شلل كدا يا عمي ، بقول ربنا هيديها بعد الجواز ، خلفتلي وحده اشل منها ، هو انا عملت اي في دنيتي يارب . 
احمد ،،،، انك دخلت البيت ده ههههه وفكرت تتجوز نرمين ، البس وانتي ساكت .
ملك ،،،، بابا ، عامل اي النهارده في الشغل ! ، ازيك يا جدوا .
خالد ،،،، هييي دي هييي دي العقله ، تعالي يا قلبي ، انا الحمد الله .
ابو نرمين ،،،، حبيبت جدوا انتي يا ملوكه .
ملك ،،، قلبي انتي يا جدوا ، ألقيش عريس شبهك كدا هههههه.
رحمه ودخلت تاني ،،،، يخراشي ، بتشقطي عريسي يا واطيه دا انتي اختي ، ليييي اه قلبي انقسم نصيبين من الوجع .
ابو نرمين ،،،، بس يا لمضه .
رحمه ،،،، جدوا دا بتاعي .
ملك ،،،، لاء بتاعي .
ابو نرمين ،،،، خلاص بتعكم انتم لاتنين .
رحمه ،،،، امممم خلاص يا ملك ، انا هاخد الراس ، وانتي الرجلين .
خالد ،،،، رحمه ، هو انتي اي الي جابك تاني .
رحمه 😒،،، جايه علشان اطلع الكيكه من الفرن ، يلا بقي يكش يطمر فيكم وتبطلوا تظلموني يا ظلاليم ..
حنان دخلت واتصدمه صدمه عمرها لما شافت الشقه الي لسه مخلصاها .
خالد ،،، احم يلا يا ولاد خلونا نطلع .
رحمه ،،،، يلا بسرعه .
ملك ،،، وانا اوحبذ انا نطلع فعلاً.
خالد وعيالوا طلعوا بعد مشافوا حنان الي كانت هطلطم .
احمد ،،،، حياتي جت من السوق ، جبتيلي الموز يا حنون .
حنان ،،،،، لاااااااااااااااااااااااااااااااااء ، ولا هجبلك ، حرام عليك يا احمد هو انا مش قولت خلي بالك من الشقه ومش عايزه بهدله ، يا اخي منك لله .
احمد ،،،، نعممم مجبتيش موووز يختي ، وانا الي قاعد مستني ، طيب يا حنان ، هاكل الكيكه وهطفش من البيت ومش هتلاقيني علشان تعبت من خناقك .
حنان دخلت المطبخ وطلعت الكيكه علشان متتحرقش ،،،، اتفش يا احمد ، خدها واتتتفش ، انا خلاص تعبت منك .
ابو نرمين ،،،، معلش يا حنان هو مهمل.
احمد ،،،،، بابا كدا ضيعت برستيجي الزوج لي انا الراجل هنا وابهدل برحتي علي فكره .
حنان ،،،، وانا بقي الخدامه الي ابوك جبهالك ، لمؤخذه يا عمي .
احمد ،،،، ايييون ، انتي خدامه ، مش عجبك يا حنان هتجوز عليكي علي لأقل هتجبلي بنوته عسل زيها  .
حنان ،،،، ومين الحماره البهيمه دي الي هترضي بيك .
احمد ،،،، مش انتي ارضيتي بيا .
حنان ،،،، اااه.
احمد ،،،، يبقي اكيد في حماره غيرك هترضي بيا 😊.
ابو نرمين ،،،، اسكت يا احمد وتهد بقي .
حنان ،،،، واللله ، طب انا بقي الي ماشيه ، ومش رجعه يااااحمد .
احمد ،،،، حنان ، حنااااوي ، هي هتمشي بجد ولا اي نهار ازرق .
بعد عشر دقايق ياسين داخل ،،،،، الله يا ضهري ، الله يسامحك يا عمتوا ، مني لله انا كنت سرحت بشويه معيز  ارحملي وكنت هكسب علي لأقل .
حنان ،،، ابعد عنيييي ابعد .
احمد ،،،، معلش معلش معلش حقك عليا والله انا بحبك ، طب هتسيبيى احمد جوزك وتروحي فين !
حنان ،،،، في اي دهيه ، وسسسع ..
ياسين ،،،، في اي بس يا ماااما اهدي ، هي راحه فين يا بابا .!
احمد 🥺 ،،، سيبانه وراحه في داهيه .
حنان ،،،، ياسين يلا تعاله وصلني .
ياسين ،،،، يا حببتي يا مامتي ، اهدي بس هو مش احنا عيلتك هتروحي في داهيه لييي بس .!
حنان بصت لياسين بغضب .
ياسين ،،،، اتفضلي يلا يا حببتي .
احمد اتصل علي صلاح وكريم مكالمه جماعيه ،،،، السلام عليكم 
صلاح وكريم ،،،، وعليك السلااام ..
احمد ،،،، اجتماع طارق يا جماعه ، اخوكم بيضيع .
صلاح ،،، خييير .
احمد ،،،، هنام سيباني وراحه في داهيه تاخدها ، هي قالتلي كدا .
كريم ،،،، اختييييي ، حرام عليك عملت فيها اي !
احمد ،،،،معملتش حاجه ، هي ياباني وطفشت .
صلاح ،،،،، هههههه والله كتر خيرها 22 سنه مستحمله واحد بغلستك وهبلك ده دي حطمت الرقم القياسي .
احمد ،،،، المشكله ان هي سيبه البيت وسخ ، طب مش تنضفه وتمشي طيب .
صلاح وكريم ،،،، احماااااااااااااد.
احمد 🥺 ،،،، بتزعقلي يلي تتشك منك ليه ، طب وربنا منا مطلقها .
أما ياسين الي اخد والدته ونزل وفي العربيه .....
ياسين ،،،، ماما .
حنان ،،،، مش تكلمني سبني في حالي .
ياسين وقف العربيه علي البحر ،،،، تعالي بس يا ست الكل .
حنان بتنهيده ، نزلت ووقفت ،،،، ها وبعدين .
ياسين ،،،، مالك بس متزرزره لي !
حنان ،،،، مش شايف ابوك يعني ، كفاااايه بقي تعاااابت .
ياسين وكان نسي ،،،،، يلهوي بابا عامل مصيبه ، عمل اي !
حنان ،،،، اب متخلف وابن عنده فقدان ذاكره ، هو انا عملت اي في دنيتي ياااارب .
ياسين 😔 ،،،، بقي بتستعري مني يا ماما شكراً .
حنان وصعب عليها ياسين ،،،، يوووه خلاص يا سونسون متزعلش ، بس ابوك شلني .
ياسين مسك اديها ،،،، خلاص بقي يا ماما ، هتسبينا وتروحي فين بس ، هو مش احنا علتك انتي كنتي بتقولي كدا !
حنان ،،،، خلاص يا ياسين هرجع علشان خاطرك بسسسس اه إنما ابوك ده يشفله صرفه انشالله حتي ينام مع عم عبده البواب .
ياسين ،،،، ههههه ماشي يلا نروح .
ركبوا وروحوا وأحمد قاعد في الصاله محتار يعمل اي .
ياسين دخل وحنان مش مديه وش لي احمد خالص ....
احمد فرح أنها رجعت ،،،، كنت عارف ان حبنا كبير وهترجعي يا حناوي .
حنان ،،،،، ياسين قول ابوك علي لاتفاااق .
ياسين ،،، احم ، بابا هو حضرتك هتبات بره اليومين دول بس ، لحد ما نفسيه ماما تهده شويه .
احمد ،،، نعم اخويه ، خد هنااا يا هااانم ، مين الي يبات بره ، لاء انتي روحي الدهيه بتعتك احسن .
حنان ،،،، شفت جر الشكل ده يا ياسييين .
ياسين قرب من ابوه ،،،، بابا لو ماما مشيت ، انتي هتنضف البيت وهتطبخ وهتتبهدل اوي .
احمد ،،،، معاك حق ،،،، احم ماشي انا رايح ، بس افتكري يا حنان انتي الي اخترتي الفراق ، انا مشي ومش راجع اااه قلبي انقسم نصيبين من الوجع .
حنان 😒،،،، مع السلامه .
احمد نزل وقعد جمب عم عبده البواب ،،،، احم ، ازيك يا عم عبده 🙂.
عم عبده ،،،، ازيك انتي يا دكتور .
احمد في سره ،،،، دكتور اي ، دا انا جاي اقنعك اني الان عندك .
احمد قرب منه ،،،، عم عبده انتي عارف بحبك قد اي صح .
عم عبده 😐 ،،،، هو في حاجه يا دكتور !
احمد ،،،،، شوف يا عم عبده ، البيت زحمه فوق ، مش ألاقي عندك اوضه فضيه انام فيها بس يومين ..
عم عبده ،،،، مفيش غير الكنبه الي بره دي يا دكتور .
احمد 🥺 ،،،، شكراً ، منك الله يا حنان .
احمد مكنش عارف ينام والجو برد .
ياسين فتح الشباك لقي ابوه مش عارف ينام ، اخد بطانيه ونزله ،،،،، بابا ، أتأخر انام جمبك ونتغطه سوي .
احمد 😐 ،،،، لي يا ابني كدا ، انتي جاي تساعدني ولا تحشرني في النومه .
ياسين ،،،، يا عم أتأخر هتاخدنا .
ياسين وأحمد كانوا نيمين علي الكنبه ومنظرهم يفطس ضحك ، محشورين حشره .
احمد 🙂،،،، حلوه الحشره بدفي برضوا .
ياسين ،،،، هههههه لو حد شفنا هيموت بس من الضحك هههههههه ، تصدق يا بابا بقالي كتير منمتش جمبك .
احمد 🥺 ،،،،، واديك نمت اقصد اتحسرت كمان اي خدمه اشكر امممك منها لله .
حنان كانت بتتفرج عليهم وميته من الضحك ،،،، ههههه ، وربنا مجنون ، بس بحبه اييييح ، صعبان عليه بس يستااااهل .
أما فوق في شقه نرمين ....
رحمه مكلبشه في ملك وهي نايمه.
ملك ،،،، يووووه ، رحمه بعدي هو انتي بتحلمي بي اي ، قفشتي حرامي ولا اييي أبعدي .
ملك لبست خمارها وطلعت في البلكونه شويه.
رحمه بنعاس ،،،، اقفلي البلكونه يلي تتشكي في صوبعينك ... ، اي ده بتضحكي كدا لي !
ملك ،،،، ههههههه تعالي اتفرجي ههههههه .
رحمه بتجري علي السرير علي روكبتها وتفط من علي السرير وليست نقابها بسرعه وراحت تتفرج علي احمد وياسين الي محشورين تحت .
رحمه ،،، اهعااااااهااااهااااي ، اي ده يا خااااالوا ، هوا انتي عامل مطش اعتزال وخسرت ولا اي ههههههه .
احمد وبتحرح علشان يشوف رحمه راح ياسين واقع علي لأرض بالبطانيه ،،،، اااه يا بابا اتحركت ليييي.
احمد ،،،، هههه معلش تعيش وتاخد غيرها .
ملك ،،،، خالوا خلي بالك الجو برد وحتمال تمطر .
ياسين ،،، فعلا ممكن تمطر .
ملك 😒 ،،، مش كلمتك بكلم خالوا ، انا دخله يا رحمه .
ياسين ،،،، نفففسي افهم بتكرهني لي .
رحمه ،،،،، معلش يا خويه معلاااااش ، الزقها فيا هي اصلا بت مش تنطاق.
ملك زقلت رحمه بالمخده ...
رحمه ،،،، دي سكره ، انتي الي معفن ، لمؤخذه يا ياسين حكم القوي اخويه ، تصبح علي خير ، تصبح علي خير يا خالوا .
مر الليل بهدوء ....... في صباح اليوم التالي في جامعه  ✨
نرمين ،،،، انتي يا سكرتير انتي.
السكرتير ،،،، افندم .
نرمين،،،، فين الدكتور سليم الي هناااا.
ملك ،،، براحه يا ماما ممكن يشيلنه السنه كدا .
رحمه ،،،، اسكتي دا ظالم ، اديلوا يا ماما .
ملك 🙂 ،،، حلو كدا شيله شيله ، منك لله يا رحمه .
رحمه ،،، يا ملك ده دكتور ظااالم ، د....
الدكتور سليم ،،،، فعلاً انا ظالم مش كدا .
رحمه 😳،،، دكتور سليم ، وربنا متفهم غلط .
نرمين التفتت بصدمه ،،،، سوكه .
ملك ورحمه ،،،، ميييين .
#اللهم_صلي_علي_الحبيب_محمد⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦.
سوكه ، فكرينه الطفل الي كان في الملاهي الجزء لاول ...
ياتري اي الي هتعمله نرمين واي القصه الكبيره الي هتحصل بعدها ......
وأحمد هو وحنان هيتصلحوا امتي 😂...
واي سبب كره ملك لياسين !....
هتعرف في الحلقات الجايه .....
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent