recent
أخبار ساخنة

نوفيلا عشق الجارحي 2 الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 نوفيلا عشق الجارحي 2 الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

نوفيلا عشق الجارحي 2 الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

نوفيلا عشق الجارحي 2 الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد


اولا ادم وسامر لأن كتير سألني عليهم هما مكنوش موجودين في عشق الجارحي شخصيات جديده ولسه فيه شخصيات تانيه هتظهر تمام ي غالين التفاعل ي جماعه لو سمحتم ❤️❤️ .....
في أحدا الاوتيلات الفخمه ..
كانت تقف تنظر له بوجع والم يكاد يكفي العالم بأكمله لتنزل دموعها بغزاره فكيف يطلب منها ذلك كيف يريد أن يحرمها من تكون ام لتنفجر به غضبا ولاول مره .
عشق بدموع وصراخ/حبوب منع الحمل ايه الي انت عايزني أخدها ي فهد انت اكيد اتجننت .
فهد بغضب/واطي صوتك وانتي بتتكلمي وافهمي الاول .
عشق بغضب/مش عايزه افهم حاجه طول عمرك في علاقتنا عامل زي الاستاذ والتلميذه الي لازم تنفذ اومرك مش كده ي ابن عمي بس انسا ي فهد مش هاخد حاجه تتدمرني فاهم ي فهد ولو مش عايزنا نخلف يبقا ننطلق واتجوز راجل تاني يحبني ويفهمني ..
لم تعلم ذلك الصغيره أنها بالنسبه له تخططت كل الحدود ليقبض علي ثغرها بغضب وغيظ .
فهد /اوعي تفكري تقولي الي قولتيه ده تأتي فاهمه سيره راجل تيجي علي لسانك هخليكي تكرهي عيشتك فاهمه مش حاجه ملك الفهد بسهوله تروح ل غيره ده انا اكسرها مليون حته قبل ماسيبها فاهمه .
عشق بدموع وغضب/لا مش فاهمه ومش هنفذ الي انت عايزه ي فهد الا بطريقتي انت مش عيازنا نخلف دلوقتي أنا موافقه معنديش مانع .
فهد بانتصار/تمام وكان ايه لازمته من الاول خودي.
عشق بمكر وتحدي/سيبني اخلص كلامي ي فهد هو مفيش طريقه تانيه ل عدم الخلفه الا وسائل منع الحمل فيه حجات تانيه .
فهد بعدم فهم /حجات تانيه زي ايه قصدك ايه .
عشق بانتقام/انك متقربش مني ي فهد متلمسنيش كده يبقي مش هنخلف الا وقت منعوز مش كده احسن ..
فهد بغضب/نعم ي اختي ده الي هو ازي ي عني هتمنعيني عن حقي .
عشق بتحدي/زي مانت عايز تمنعني عن حقي أن أكون ام هو ده قراري لو عيزنا ناجل الخلفه ي فهد .
فهد بحده/ماشي وماله انا موافق وعارف انك انتي الي هتخسري ي عشق ومش هتقدري تبعدي عن حضني .
عشق بثقه /هقدر ي فهد وهتشوف .
فهد باستفزاز /حيث كده مفيش لزوم لقعدتنا هنا ننزل علي مصر علي الاقل اشوف شغلي وساعتها هيقولوا ده زهق منها ومستحملهاش .
عشق /انا بقول كده برضه احنا لازم نرجع مصر ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في امريكا فيلا ديف اكبر عصبات المافيا ..
كان يجلس وهو بنفخ سيجاره بشراهه وهو يمسك بيده قطعه من قطع الآثار الفخمه المسروقه الذي يريد بيعها فهو قائد اكبر عصابات المافيا ليدخل إليه مساعده لويس ..
لويس بتحيه/اهلا سيدي ديف .
ديف /اهلا لويس ماذا عنك ؟
لويس/كل شي علي مايرام مستر ديف الشحنه قد تم تسليمها في الأراضي المصريه وتم إرسال المال لنا أيضا ويريدون المزيد ..
ديف بانتصار/هههههههه وماذا عن الفهد.
لويس/سيدي انت تعلم أن الفهد قد تزوج من بضعه ايام وذلك ساعدنا كثيرا لدخول الشحنه فأنت تعلم سيدي أنه عينيه علينا دائما ..
ديف بوقاحة/وماذا عن زوجته .
لويس بعدم فهم/لم افهم سيدي ماذا تقصد .
ديف بشر/اريد كل صورها وكل شي عن زوجه الفهد ي لويس هل فهمت .
لويس بطاعه /نعم سيدي تحت امرك ..
ليشير له ليرحل لويس سريعا ليبتسم بمكر فهو يريد التقرب من عشق الفهد ترا ماذا سيحدث ...
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في كليه الطب ...
كان يجلسون رحمه وعشق في المحاضره ولكن رحمه كانت تركز في شي اخر كان يستفزها ذلك المنظر فكان ولد وفتاه يتحدثون سويا ويضحكون لتقف بغضب وعصبيه .
/اظن ي دكتور دي محاضره مش كباريه ولا ايه .
الدكتور فارس بحده/افندم اتكلمي بأدب هو انا موريش حاجه في الجامعه دي كلها ولا ايه.
عشق بأسف/انا اسف ي دكتور فارس هي مش قصدها.
رحمه بعصبيه/لاقصدي الناس مبقاش عندها دين خالص اني اعترض علي المسخره الي بتحصل دي لازم يبقا فيه مشكله .
فارس باستنكار/مسخره طب دي اخر محاضره ليكي معايا انا ميخلصنيش انك تفضلي في مكان في مسخره اتفضلي بره وبعدين الدين ي شيخه رحمه مش بيقول اني لما اشوف غلط صحيح اتكلم عنه بس بادب من غير ماجرح حد زمايلك دول كانوا قاعدين ببتكلموا عادي لو شايفه أنهم غلطانين من وجه نظرك كنت ممكن تنصيحهم بزوق مش بالشكل ده قدام زمايلهم دينا بينصحنا دايما بالستر مش كده ويلا اتفضلي من محضرتي   .
لترحل رحمه بغضب وغيظ فهي تظن أن كل ما تفعله هو صحيح من وجه نظرها لتتاسف عشق من فارس وترحل بغيظ وراء اختها ...
اي فعل بشوفه غلط طبعا لازم نصلحه بس بينا وبين الناس مش لازم نكسرهم قدام حد ...
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا الشبح ...
كان يجلس آدم بحزن وهو يتذكر كيف كانت حياته من قبل ..
فلاش باك ..
كان يجلس ببكاء فهو طفل في السابع من عمره قد توفا والده فماذا سيحدث له لينظر الي والدته باستغراب فهي تجلس بارتياح وسعاده لوفاه زوجها فقد اخلا لها الجو مع عشيقها الذي أقنعها بأخذ ادم والتخلص منه في دار الايتام فهي قد تجردت من كل مشاعر الامومه أما هو فكان يرا أن ذلك المكان هو افضل بكثير ممايراه في الخارج ..
كان يسير بتفحص وسط الأطفال ليرا ذلك الطفل الجميل الذي لما يتعدا عمره الاربع سنوات وهو يجلس ببكاء فهو قد تاه من والدته وبعد محاولات كثيره لما يستطيعوا التعرف علي أهله ليقترب منه ادم بحنان .
ادم بحنان/مالك بتعيط ليه .
سامر بطفوله /عاوز ماما عاوز ماما  
ليحمله ادم بحب وهو يقبل خدها المنتكز بحنان.
/انا معاك اهو متخافش من اي حاجه ماشي .
سامر ببراءه طفل/ماسي .
ليبتسم ادم بحنان له ليشعر أنه أخاه الذي لن يسمح أن يمسه سوء .
ليفيق من شروده علي يد سامر الموضوعه علي كتفه ليبتسم إليه بحنان .
ادم باستغراب/مالك ي سامر شكلك مش كويس.
سامر/ده شيك واصل من الجامعه بسداد المصاريف.
ادم /طب وايه المشكله.
سامر بخجل/مكنش لازم جامعه هارفد يعني ي ادم دي مصاريفها غاليه اوي .
ليحتضننه ادم بحب اخوي وهو يربت علي ضهره بحنان .
/مش كتير عليك ي حبيبي انا عايزك تبقي دكتور من اكبر جامعه في العالم وتحقق كل أمنياتك وأشوف نفسي فيك ي سامر .
سامر بحب/ربنا يخليك ليا ي ادم وميحرمنيش منك ابدا ي حبيبي ..
ادم /علي فكره انا مش ناسي موضوع اهلك .
سامر بدمع/انساهم ي ادم بقا انا حتي لو عرفتهم مش هقدر ابعد عنك واسيبك فاهم مش هقدر .
ادم /وانت مين قالك انك ممكن تبعد عني أو انا هسمح بده اصلا.
سامر/ادم الموضوع بقاله سنين انسا.
ادم بحزن/سامر انا نفسي الاقي اهلك انت عارف الي انا فيه ونهايتي ممكن تبقا ايه.
سامر /نهايتنا واحده ي ادم فاهم مستحيل نبعد عن بعض احنا اخوات وهنفضل دايما اخوات..
🙏🙏🙏طبعا ماضي ادم وسامر منتهاش لسه هنكمل ازي هربوا من الملجا وازي وصلو للهم فيه ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا عاصم السيد ..
كانت تجلس انجي بتركيز وهي تنظر لملف الشبح ذلك القضيه التي كلفت بها ليقاطعها والدها بابتسامته العذبه .
عاصم /مساء الخير ي سياده الرائد .
انجي بمرح/تمام ي افندم .
عاصم /هههههه عامله ايه ي قلبي .
انجي/الحمد لله ي بابا بخير .
عاصم بشك/شكلك مشغوله .
انجي بتنهيده/قضيه بس قضيه صعبه شويه .
عاصم بتشجيع/حبيبه قلبي قدها وقدود ثقي في ربنا وانشاء الله ربنا هيكرمك .
انجي بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
روز بغيره/الله الله سيبني وقاعد مع بنتك .
انجي بضحك/ههههه ايه هو الجميل غيران علي حبيبه ولا ايه .
عاصم بعشق/دي حبيبتي ونور عيني كمان.
روز بحب/انت الي حبيبي ي عاصم .
انجي بمرح /ي سلام علي الحب ي ناس اوعدني يارب ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في  فيلا فهد الجارحي ..
كان يقف فهد وهو يستشيط غضبا من رحمه وافعالها.
عشق/اهدا ي فهد اهدا انت عارف رحمه عصبيه شويه بس 
فهد بغضب/عصبيه ايه بس دي عايزه تتربي من جديد .
ليقاطعهم صوت طرقات الباب لتفتح عشق .
عشق بصدمه/فهد عشق انتوا ايه الي جابكم ..يتتتبع
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
تفتكروا فهد يستاهل الي عملته عشق ❤️❤️❤️.
ايه هتكون نهايه ادم وانجي ❤️❤️❤️
ديف هيقدر فعلا ياخد عشق من فهد ...
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent