recent
أخبار ساخنة

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب


رحمه ،،، يا ملك ده دكتور ظااالم ، د....
الدكتور سليم ،،،، فعلاً انا ظالم مش كدا .
رحمه 😳،،، دكتور سليم ، وربنا متفهم غلط .
نرمين التفتت بصدمه ،،،، سوكه .
ملك ورحمه ،،،، ميييين .
سليم ،،،، ثواني مفيش غرها الي بتقولي كدا ...، مستحيل طنط نرمييييييين .
نرمين 😃،،، سوووووووكه .
سليم بفرحه ،،،، طنننط نرمييييييين .
نرمين ،،،، وحشتني اوي ، وكبرت اوي كمان عشر سنين مشفكش !
سليم ،،، محنا نقلنا البيت من جمب الملاهي ، بس انتي الي وحشاني خالص .
نرمين ،،،، هو اي الي حصل وكمان دكتور في الجامعه ! .
سليم ،،،، تعالي في المكتب هحكيلك .
نرمين دخلت مع سليم ....
رحمه طلعت الموبيل من جبها واتصلت علي باباها ،،،، السلام عليكم ، معايه بوليس لاداب .
خالد 🙂،،،، ابوكي الي معاكي يا شلل .
رحمه بلهجه صعيديه ،،،، بووي ، امايتي شقطط الدكتور يا بووي ، التار ولا العااار .
خالد ،،،، اتكلمي عدل ، مالها امك !
رحمه ،،،،، ولا حاجه ماما شافت الدكتور عجبها شقطته ودخلت المكتب معاه واحنا بره بستهيألي عجبها عضلاته .
خالد 🙂 ،،،، بتقولي ايه !
رحمه ،،،، اه والله ، يختاي يختاااي ، الحق دي بتلعب في شعره ، سلااام .
ملك ،،،، نهارك ازرق ، اي الي هببتيه ده ، ماما قعده عادي يا مصيبه .
رحمه 😏 ،،،، وربنا لو ما عملت مصيبه مبقاش رحمه ، شفتي امك اتغرغرت بالدكتور ، دا بدل ما تشفلنه عريس واحنا معنسين كدا .
ملك ،،،، برده ميصحش الي قولتيه ده عيييب .
رحمه ،،، بقولك يا ملك ، لمي عقدك يا معقده ، وامشي شوفي انتي رايحه فين ، متعكننيش عليا ،  يااارب لي توأم مش متفقين لييي ، ياريت ياسين كان اخويه ولا خالواا .
ملك ،،،، انا مشيه اشوف بابا ، وربنا يا رحمه منا سكته علي الي بتهببيه .
رحمه ،،،، روحي يا عقد روحي جتك شكه في نضرتك ، يارب تتكسر هه بس ، أما ادخل شكل هيحصل فلم اكشن خطير من التراز لاول بين مامه وباباه والمعلم سوكه الدكتور ، مسم انفع مخرجه والنحمه.
نرمين ،،،، بجد فرحت يا سوكه ، بس برافو عليك .
رحمه ،،،، دكتور سوكه ممكن الكرنيه لو سمحت .
سليم بضيق ،،،، أنا سمحتلك تدخليييي ، برررره .
نرمين ،،،، سوكه دي رحمه بنتي ، وملك كمان .
سليم ،،،، قولي والله ، دي مش نفعه خالص دي دمغها فيها بطيييخ ، طول المحاضره بتلعب في الموبيل .
نرمين ،،،، انتَ صحححح ، وربنا لأخد منك الموبيل يا رحمه .
رحمه ،،،، ماما بعتيني بالسهوله دي ، دا انا حته بنتك ، فين الكلام الي كنتي بتقوليه هتنفخيه وتجبيه لارررض ، فييين ده كله ولا سليم زلومه بقي احسن مني .
سليم بصوت واطي ،،، انا سليم زلومه !!
نرمين ،،،، رحمه عيييب اتكلمي كويس مع الدكتور بتاعك يا بت ، وربنا لما نروح لخليكي فسيخه براس كلب اصتبري بس .. ، معلش يا سوكه حقك عليا ، بس أديها الكرنيه المره دي .
سليم ،،،، علشان خاطرك بس ، وربنا يا رحمه لو متعدلتي لعدلك .
نرمين ،،،، ايوووه لديها علي دمغها يا سوكه ، بنات اخر زمن .
رحمه 😳.
رحمه خدت الكرنيه ولسه هتطلع لقت ابوها فتح الباب وكان هيكسره .
ملك ،،،، يا بابا اهدي والله ر....
خالد ،،،،، نررررمييييين .
نرمين بصدمه ،،،، خااالد .
رحمه ،،،، كلواااا إلي الشرف يا بابا اه ،، وبصوت واطي ،،، سوكه هيتعمل مربه .
خالد ،،،، ايوه يااااا هانم يا محترمه .
سليم ،،،، ازيك يا عموا خالد .
خالد بغضب ،،،،، انتي مين اصلاااااً.
سليم ،،،، ياااه نستني بسرعه دي ، انا احم سوكه .
خالد 🙂 ،،،، والله ، ازيك يا سوكه عامل اي !
رحمه 😳،،،، اي ده شكل سوكه قربنا واحنا منعرفش ولا اي .... ، احم دكتور سوكه هو انتي مين ، ممكن اعرف علشان الخطه باظت !
خالد وبص لرحمه بنص عين ،،،، خخخخطه ، امممم لينا حساب تاني لما نروح .
ملك 😏،،، احسن .
رحمه 😒،،،، احسن فسنانك يلي تتشكي ، افرحي فيا افرحي ، ولا اقولك انشكحي وربنا لضربك بس لما نروح .
أما في البيت هناك ......
ياسين ،،،، صباح الغير يا بابا.
احمد 🥺 ،،،،، صباح النور ، انا جعان اوي ، بقولك متطلع تجبلي أفطر ها ، وخلي حناوي تكتر التأليه علي البطاطس المهروسه ، ومش تنسه المخلل ،اه وهدوم الشغل خليها تكويها كويس .
حنان منزله السبت من البلكونه ،،،، خد يا ياسين ، ادي الهدوم لبوك وقوله يفتر في الشغل معندناش فطاااار ، واطلع علشان تفطر يا ياسين .
احمد ،،،،، لاااا والللله ، يعني مفيش فطار يعني ، شيفاني راجل اههههبل .
حنان ،،،،، يلا يا ياااااسين ، مش تتأخر علشان جدك عيزك .
احمد ،،،، طب اسألي أبويه يمكن عايزني عينلي سندوشت ولا حاجه .
حنان ،،، لاااء مش عيزك ومتبري منك .
احمد ،،،، طب اسأله بس هو والله هيعزني انا عارف .
ابو نرمين من البلكونه ،،،،، لااااااء مش عيزك ، وياريت تدنك كدا ، حنان خليه يومين كدا ، برافو عليكي .
احمد ،،، ربنا يخليك للغلابه يا حج ، متشنكرين .
طلع ياسين يفطر....
احمد ،،،يا عم عبده ممكن ادخل اغير عندك بس ، بعد ازنك .
عم عبده ،،،، ايون يا دكتور ، اتفضل .
احمد 🥺 ،،،، انا حبيتك يا عم عبده ، هات بوسه .
عم عبده البواب 😐.
ياسين بعد مخلص فطار في المطبخ ماسك كسيه سوده وبيتلفت يمين وشمال زي الحرمه .
حنان 😒 ،،،،، خد هنا رايح فين بالكيسه دي !
ياسين بسرعه ،،،، اص اصل يا ماما نازل النهارده تربيه عملي تبع الكليه وهجوع ف فقولت اخد سندوتشات وكده ، اه وربنا  .
حنان ،،،، وعامل زي الحرميه لي كدا ، اممم بقولك يا ياسين ، خد لاكل ده نزله لبوك ، وأتأكد أنه فطر كويس ، ماشيي ، بس اوعي تقوله أن انا الي قولتلك .
ياسين 😉 ،،،، ماشي يا حنينه .
حنان ،،،،، امشي يا اخي روح شوف انتي رايح فين ، وخليه يسيب الصنيه ادام الباب .
ياسين ،،،، حاضر .
ياسين خرج ونازل بالصنيه تحت لقي ابوه بيكلموا من علي السلم من فوق .
احمد بصوت واطي ،،،، بسسس بسس ، خد يا ياسين ، انا هنا .
ياسين ،،،،، هههههه ، حاضر جاي .
احمد اخد الصينيه من ياسين وقعد ياكل .
ياسين ،،،، علفكره ماما عمله لاكل ده علشانك ، مش انا علي فكره .
احمد 🥺 ،،،،، يا حببتي يا حناوي ، بس الي تنشك محطتش مخلل ، كان في زتونايه في المطبخ هموووت عليها .
ياسين ،،، طيب انا ماشي ، ومش تنسه ابقي حط الصينيه ادام الباب .
احمد 🙂 ،،،، يعني امك قالتلك مش تقولي ، وأحط الصينيه ادام الباب ، امك ذكيه ماشاء الله .
ياسين ،،،، يووووه اتأخرت ، سلااام يا بابا .
احمد ،،،،، روح ربنا يريحني من أمك ، الوليا محطتش مخلل ، اممم طب اعمل اي انا كداااا ، ونرمين هجت هي والعيال ، خلاص اكل وأمري لله .
احمد كان بياكل في امان الله لقي رحمه طلعه تجري ....
احمد ،،،، بتجري لي كدااا .
رحمه وقفت ،،،، اوبا بطاطس بالتأليه ، خالو اعملي سندوشت .
خالد وطالع جري ،،،، خدي هناااا ، وربنا منا عتقك .
رحمه وكمله جري ،،، اعععععع والله انتوا ناس ظلاليم .
نرمين وملك كملوا وراها .
احمد بصوت عالي ،،،،، متخفيش هعملك سندوشت وهكلوا اناااا ... ، مسم ربنا معاكي يا رحمه بتحارب التتار والهجسوس .
احمد خلص اكل ولسه بيحط الصنيه حنان فتحت الباب .
احمد بدير وشه الناحيه التانيه وبديها الصنيه بطريقه مسرحيه ،،،، خدي ياااا حنااان خدي ، ومش تخافي ياسين مش قلي انك  عملاه علشاني ، سلااام .
حنان اخدت الصنيه من أحمد الي نزل وقفلت الباب ...
حنان لتنهيده ،،، الحمد الله ياسين مش قاله اني عملاه علشانه .
أما في المدرسه الابتدائيه ياسين خلص شرح للاطفال ....
ياسين بأبتسامه ،،،،، وكدا ال... ، ياسين رجع يبص علي لاسم في الصبوره وكمل،،، وكدا يبقي درس محمد علي خلص .
الموجه العام في الفصل ،،،، اي رئيكم في الشرح يا حبيبي .
طفل ،،،، بالله عليكم مدخلوا لاستاذ ده تاني.
ياسين ،،،، الطفل ده جاسوس علي مصر ، احبسووووه .
الموجه العام ،،،، تعاله يا ياسين .
خرج ياسين وراح المكتب معاه .
الموجه ،،،،، شوف يا ياسين ، انا هعديك من لاختبار ، بس انسي اني اشغلك هنا .
ياسين ،،، طيب شكراً .
الموجه ،،،، متزعلش ، بس انتي عارف حالتك ال....
ياسين ،،،، خلاااص عرفت سلااام .
خرج ياسين وكان متعصب .
صاحب ياسين ،،،، مالك !
ياسين ،،، زهقااان ، خلصت يلا نمشي من هنا .
صاحبه ،،، اه يلا .
بعد ما نزلوا ...
ياسين ،،،، ساااامح الللحق بتاع الحلبسه هناك اهوووو اجري اجري اخر كام كيس معاااه ،..... ابعد يااص منك ليه ليه لوه دول لياااا ..
سامح 😐 ،،،،، يعيني.... ، ياسين طفش العيال .
نرجع تاني عند رحمه في البيت ....
خالد ،،،، افتحي يا رحمه ، والله اكسر الباب علي نفوووخك .
رحمه 🥺 ،،،، بقي كدا يا خالوووود ، تكسر نفوخ بنتك ، يرضيك اعيش من نفوخ .
خالد ،،،، قسماً بالله ل....
رحمه ،،،، خلاااص هفتح ، بس ايااااك يا بابا تضرب جامد منك لله يا سليم زلومه .
نرمين ،،،، متخافيش هيضربك براحه او نص ونص كدا .
#اللهم_صلي_علي_الحبيب_محمد⁦❤️⁩⁦❤️⁩
ربنا يصبرك يا خالد يا خالد قلبي معاك يا ابني .
يا تري أي الي سليم هيعمله في رحمه الحلقه الجايه ....
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent