recent
أخبار ساخنة

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الخامس 5 بقلم أسماء حبيب

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الخامس 5 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الخامس 5 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل الخامس 5 بقلم أسماء حبيب


سليم خلص المحاضره وهو طالع رحمه وملك كانوا دخلين علشان المحاضره إلي بعدها .
سليم بص لرحمه بنصر ومش ناوي علي خير  ،،،،، اشوفك بكره .
رحمه بتحدي ،،، اكيييد  .
ملك ،،،، احم ، يلا يا رحمه .
سليم مشي بهدو ورحمه بتبص عليه بنص عين .
ملك بتشد رحمه لجوه ،،، يلاااا.
رحمه دخلت وبعدين رجعت تاني تبص بنص عين ،،، ماشي يا سليم سلومه يا ابو زلومه ، ان موريتك مبقاش رحمه خلوودي .
ملك من جوه ،،،، يلاااا يا رحمه .
رحمه وهي داخله ،،، جااايه اهو ، هو معاكي المستره اصل  خالوا اخدها امبارح بيحاول يفتح باب الشقه بالسر اصل حناوي طلعت مطفشاه .
أما عند أحمد ....
احمد قاعد علي السلم ،،،، حناااان ، يا حنان حرام عليكي كفايه ، طب اعمل اي علشان ادخل .
حنان ،،،، هدخلك .
احمد من وري الباب ،،، بجاااااد .
حنان ،،،، لاء طبعاً عندي شرط.
احمد ،،،، هاااا ، اي هو.
حنان ،،،، تمسك تنضيف البيت لاسبوع ده .
احمد ونازل علي السلم ،،،، عم عبدوه ، نضف الكنبه علشان جاي باليل .
حنان من البلكونه ،،،، خلاااص يا احمد تعاله ، هخليهم يومين بس ، وربنا ما هعمل دسكوند تاني ..
احمد ،،،، دا بيتي ده ياربي ولا سوبر ماركت ، حنااان وربنا لرجع النهارده ، وهبات فوق ، ماااشي سااامعه ، ولو مش وافقتي هتجوز عليكي عم عبده ، سلاااام .
حنان ،،، عايز تتجوز عليا  وتجبلي دوره يا احمد .
احمد مشي ، وعم عبده واقف متنح 🙂.
أما سليم فكان مروح البيت ....
ام سليم ،،، مالك يا سليم في اي مش عويدك يبني تيجي بدري !
سليم ،،،، مفيش يا امي بس زهقان شويه .
ام سليم ،،، سلمتك يا حبيبي ، اممم سليم كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع كدا .
سليم ،،،، خير ، اي الموضوع .
ام سليم ،،،، هو الموضوع أن يعني ... ، بص بقي انتي لازم تتجوز يا سليم .
سليم ،،، يا امي حااااضر هتجوز .
ام سليم ،،،، ايييوه امتي .
سليم ،،،،، يا امي  لي محسساني اني ممكن اطفش لو مش اتجوزت ، طب انا مخليكي عايزه حاجه ، لو تعبانه من شغل البيت اجبلك خدامه .
ام سليم ،،، يا مدهول انا عايزه عياااااال ، عايزه عيل كدا يقولي يا تيتا ، اي هتشتريلي حفيد من سوق الخضااار مثلاً.
سليم ،،،، من عنيا حاضر ، ننزل نشتريه سوه .
ام سليم ،،،، واد انا مش بهظر ، هتتجوز وتخلف ولا ارمي نفسي من البلكونه ، وصوت وقول ابني رماني اه هعمل كدا .
سليم ،،،، يا سلااام ، طب لي عايزه عيال ، ما اشتريلك قطه ربيها هتسليكي ، وحلوه اوي علي فكره .
ام سليم ،،، اه وتعمل حمام علي السجاده ، ويطلع عيني في التشطيف .
سليم ،،،، انتي بتتلككيلي صح .
ام سليم ،،،، اه بتلكك ، وهتتجوز يا سليم يعني هتتجوز ، وفي خلال الشهر ده كمااان .
سليم ،،،، دا أمر .
ام سليم ،،،، اه عجبك ولا عجبك .
سليم ،،،، عجبني يا امي عجبني ، دوري انتي بقي علي العروسه ربنا ما يجبها خالص .
ام سليم ،،،، لا هتيجي وتجبلي عيااال ، ويقولولي يا تيتا .
سليم ،،،،، ههههه خليهم يقولولك يا جدو ، علشان تبقي عيزه عيال كويس .
ام سليم ،،،، لاء هيقولوا تيتا ، بس انتي هات عيال وملكش دعوه .
سليم ،،،، طيب ، عايزه حاجه تاني !؟
ام سليم ،،، لاء يا ابني ، هو انا بعوز حاجه خالص دا انا غلبااانه وربنا .
سليم ،،،، مهو واااضح .
أما رحمه وملك بعد ما خلصوا ...
رحمه ،،،، يا شبابك الي بضيع يا لووزه ، اختك فرفرت خالص ، يقطع التعليم وسنينه ، جوزووووني جوزوني انا مش عايزه اتعلم يا ناااس .
ملك ،،،، ههههه اسكتي وطي صوتك احنا في الكفيتريه.
رحمه ،،، ما ده الي مصبرني ، روحي هاتي حاجه نأكلها ربنا يبعتلك عريس وريحني منك قولي يااارب .
ملك ،،،،، يااارب .
رحمه ،،،، يطلعلك ضب هههههه .
ملك ،،،، رزله يااااباي .
رحمه ،،، اجري هاتي حاجه اكلها اختك عصفير ، عصفير اي ديناصورات بطنها بتزمجر ، همووت وأكل .
ملك ،،،، ماشي .
رحمه ،،،، روحي يا شيخه ربنا يكتر كرريسك وكتبك ويديكي علي قد ما نيتك صفيه وجملات وام عبير .
ملك ،،،، هههههههه انتي بتقولي اي !
رحمه ،،،،وربنا معرف ، متخديش في بالك اعتبريها تهيؤااات .
خالد كان خلص الشغل وراح اخد ملك ورحمه من الجامعه ، وهما في العربيه ...
رحمه ،،،، ولدشي ...، ابااا الحج ....، يا عموواا خالد .... ، طب يا باشا مصر رد عليا .
خالد ،،،، عايزه اي .
رحمه ،،، لسه زعلان .
خالد ،،، اه .
رحمه ،،،،لي .
خالد ،،،، كدا .
رحمه ،،،،كدا لي .
خالد ،، كدا وخلاص .
رحمه ،،،،،يعني مش هنتصالح صلوحه ، بابا والله انا اسفه بقي ، مش بحبك زعلان مني .
خالد ،،،، وانا مش بحب يكون عندي بنت بتاعت مشاكل .
رحمه ،،،، اممم خلاص حقك عليا ، مش هعمل مصايب.
خالد ،،،،، يعني وعد .
رحمه ،،، بص يا بابا هو ممكن مره في السنه بس ، ماشي .
خالد ،،،، رحححححمه .
نروح عند ياسين الي رجع من الجامعه .....
ياسين بتعب ،،، اااه ، مامااا .
حنان ،،، ايوه يا ياسين .
ياسين ،،، هو انا لي حاسس ان جسمي متكسر كدا .
حنان ،،،، تلاقي عندك برد ، هعملك حاجه دافيه تشربها ، ادخل ارتاح جوه .
ياسين دخل وغير هدومه ، وحنان عملتله مشروب دافي.
ياسين وقف في البلكونه بس سمع صوت ملك .
ملك كانت وقفه في البلكونه ومغمضه عنيها ،،، يااارب ياااارب انا تعبت ه...
ياسين  وبيبصلها من تحت ،،،، تعبتي لي طيب ، احكيلي يمكن اسعدك .
ملك ،،،، شكرا مش عايزه مساعده .
ياسين ،،، طيب .
ياسين بيشرب الشاي بس فجأ الكوبايه فلتت منه وقعت انكسرت .
ملك بخضه ،،، انتي كويس يا ياسين .
ياسين ،،، اه ، مالك اتخضيتي كدا لي ، مفيش حاجه خالص خدت الشر وراحت هههههه .
ملك دخلت جوه بسرعه .
ياسين ،،،، هي ملها دي ياربي !
أما أحمد الي جه من الشغل وبيخبط ،،،، حنااااان .
حنان فتحت ،،،، نعم .
احمد ،،، نعم ايييي وسعي كدا عايز ادخل .
احمد دخل وكأن مفيش حاجه .
حنان ،،،، رايح فين .
احمد بصرامه ،،، بيتي وانا حرررر دي فيها حاجه ، فيييها حاجه .
حنان ،،، ل لاء م مفيش .
احمد دخل لاوضه وقفل الباب بتنهيده بعد ما كان بيمثل   ،،،، يلهوي ،  الحمد الله دخلت ايييح ...
حنان بعد ربع ساعه بتخبط علي باب لاوضه ،،،، احمد.
احمد والي نام بهدومه من التعب .
حنان فتحت الباب وحطه صينيه لاكل وقلعتله الجذمه وجاكت البدله وسابته يكمل نوم .
أما في اوضه رحمه وملك .
ملك ،،،، رحمه ، انا جبت محاضره الدكتور سليم علشان نذاكرها .
رحمه 😴.
ملك ،،،، رحححمه .
رحمه بنعاس وبتحلم ،،،، وربنا منا سيباك يا سليم زلزمه أن...اخخخخخ😴.
ملك ،،،، رحمه هدنها رحمه مش هتتغيرررر .
في صباح اليوم التالي .....
ملك ،،،، رحمه انتي نمتي امبارح ومش راجعتي المحاضره .
رحمه ،،،، انا اصلا مش بفهمله كلمه ، بس صبره دا انا ه....
ملك ،،،، رحمه بالله عليكي ما تعملي مشاكل .
رحمه ،،،، طيب 😇.
ملك ورحمه دخلوا المحاضره ورحمه عملت حاجه ومشيت بسرعه وري ملك .
سليم دخل بهدوء بعد التحيه ،،،،  طبعاً يا جماعه انتم عارفين أن لامتحان النهائي قرب وانا بقي عامللكم مفجأه .
رحمه بصوت واطي ،،،، دا انتي الي هتشرب حته مقلب .
سليم ،،،، انهارده امتحان عملي مفاجئ وعليه اعمال السنه كامله .
رحمه بصدمه ،،،، ينهاااار ازرق ، ملك انا معرفش حرف في الماده ، ملك انا اختك هااا 🥺.
ملك ،،،، منا قولتلك ذكري ، بس هحاول اديكي كام معلومه  .
سليم ومعاه مرقين وزعوا الورق .
رحمه ،،، بسس ، ملك .
سليم جاب كرسي وحطه قدام البنش الي فيه رحمه .
رحمه 😳 ،،، كدا كملت .
سليم بأبتسامه نصر ،،،، حلي يلااا.
رحمه في سرها ،،،، كدا انا رحت في الكزوزه .
سليم لسه بيرفع كوبايه الشاي وينصدم م....
#اللهم_صلي_علي_الحبيب_محمد⁦❤️⁩⁦❤️⁩
ياتري رحمه هتعمل اي في لامتحان هههه ، واي الي خله سليم ينصدم كدا !؟.....
ولي ملك علطول وضعها مش مستقر مع ياسين ؟!....
وست الحبايب ام سليم هتجبله عروسه امتي وتبقي تيتا😂 .....
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent