recent
أخبار ساخنة

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب


رحمه ،،،، هو مفيش عندك عريس لأختك الغلبانه ينوبك الثواب شحتهولي ، وكله بما يرضي الله .
ياسين قفل الخط .
رحمه ،،،، كدا يا سونسون تقفل علي وداني ماشي ماااشي يا ابن ام حنان منك للي كلت درع جوزها .
ملك خرجت من الحمام .
رحمه ،،، ايوه يا عروستنااااا ، مسم عبالي كدا أما استحمه حمايه العريس ههههه .
ملك ،،،، هههه مجنونه ، هو انتي مفكره العريس جيلي ولا اي !
رحمه ،،،، امال جاي لمامه ولا اي ، يكنش بابا طلقها وانا مش وخده بالي ، ولا يمكن سوها عليا ولا حاجه.
ملك ،،،، يا ذكيه ماما و بابا موصيني اني اظبتك علشان العريس جيلك انتي ، انا بابا عارف اني عايزه اكمل تعليم وحضر الماجستير ، مليش في سكه الجواز.
رحمه 😳،،، اي ده العريس ده جيلي اناااا ، وانا قعده اشحت عريس .
ملك ،،، اه بس كنت ب.....
رحمه ،،،، وسعي كدا ، فيييين ذبده الككاااو بتعتي .
ملك ،،،،، هههه خلصت .
رحمه 😢 ،،،، المنحوس منحوس حتي لو حطوا علي رأسه فنوس .
ملك ،،، خشي خدي شور وفوقي كدا ، وانا هديكي بتعتي الجديده .
رحمه ،،،، قلبي وروحي وعقلي و....
ملك ،،،، لااااء مش هتخدي الخمار الجديد بتاعي ، انا طلعه اجهز العصير مع ماما ، وانتي انجزي علشان علي وصول .
رحمه ،،،، ماشي يا ملك ، هي دي لأخوه ، وا صدمتاه يا أختاه وا صدمتاه .
ملك ،،، طيب خلصي صدمتك بسرعه ونجزي .
رحمه ،،،، يوووه اي البيت ده ، طيب هرفض العريس هه لو مش اخت الخمار .
ملك وهي طلعه من لاوضه ،،، ارفضيه هو جيلي ولا جيلك .
رحمه ،،، طب وربنااااا وربنااا كمان مره لنا .... ، هوافق طبعاً ، هو انا كل يوم هيجيلي عريس ولا اي ، يلا بقي ناخد حمايه العريس ، قره عيني جيااالك .
بعد نص ساعه كان سليم شرف هو وولدته وقاعد في الصالون .
رحمه ،،،، ها اي رئيك في الفستان ، اممم متخني ولا اي !
ملك ⁦🤦🏼‍♀️⁩ ،،،، يا رحمه انتي لبسه درس واسع وجميل جدا علي فكره وكفااايه دا كدا العريس هيتفش .
رحمه ،،،،، يطفش مييين ، ثواني هجيبه من افاه وجيالك يا أخشي .
ملك ،،،، استني خدي الصينيه .
رحمه ،،، هاتي ، امممم ملك هو انا مفروض اعمل اي !
ملك ،،،، خليكي خجوله وهاديه كدا وبلاش جنان .
رحمه بتغمض عنيها ،،،، خجوله وهاديه ، تمام كدا حلو يا لمبي كله تحت السيطره .
ملك ،،، ربنا يستر .
رحمه مسكه الصينيه من ملك ودخلت وهي مكسوفه ، أو عمله نفسها مكسوفه 😇.
ام سليم بسرعه خدت رحمه جمبها،،،، بس الله ماشاء الله بنتك كبرت يا نرمين وبقت ست العرايس.
سليم طول ما هو قاعد بيبص لرحمه بنص عين 😑.
رحمه ،،،، متكسفنيش يا طنط 😇 .
خالد ،،،، هو انا عندي غيييير رحمه برضوا ،، خالد في سره ،، سامحني يا رب .
رحمه ،،،، متكسفنيش بقي يا اونكل .
خالد ⁦🤦🏼‍♂️⁩ ،، انا ابوكي يا رحمه .
رحمه رفعت رسها ،،،، اه معلش لمؤخذه ، حصل لبس .
ابو نرمين ،،،، تعلي يا ابني ، تعالي يا رحمه .
جدوا الطيب اخد رحمه وسليم وخلاهم يقعدوا مع بعض علي انفراد بس تحت عيون ابو نرمين .
سليم 😑 ،،،، اي الرزانه دي .
رحمه 😳 ،،،، دكتور سوكه ، اوعي تكون أن.....
سليم ،،،، عملي لأسود اييييوه انا ، هموت واعرف لي انتي ليييي معرفش ، مكنتش اعرف انك نسخه من ملك .
رحمه ،،،، يا ميله بختك يا لوزه ، اممم استنه هو انا لي بندب حظي ، انتي مرفوض بالتلاته يا دكتور سوكه 😌.
سليم ،،،، انتي ترفضيني انااااا ، طيييب مع اني اصلا كنت هرفض ، بس جت فرصه ان اناااا بقي الي اعلمك لأدب وربيكي علي ايدي  يااارحمه ، ويا انا يا انتي في الجوازه دي .
رحمه ،،، بابا مش هيجبرني اني اتجوزتك علي فكره ، وانا رفضه الجواز رفضاً مطلقاً منك 😌 ، يلا يا ابني جر عجلك من هنا الله يسهلك .
سليم ،،، طيب .
رحمه 😳 ،،، بالسهولي دي !
سليم ،،،، اه وماله ، بس هتشيلي الماده طول ما انا في الكليه وقبليني لو طلعتي منها ، علشان ترفضيني حلو .
رحمه 😢 ،،،، علي فكره دا اسمه انتهاك لحقوق المرأه ، وبعدين انا اعترضت مين اعترض ، دا انا كنت بهظر معاك بس ،، في سرها ،،🙂 منك لله .
سليم 😏 ،،، صبرك عليااااا ، انا يا رحمه أن موريتك العذاب بألوانه .
رحمه ،،، اي هطفي السجاير في افايه 😢.
سليم ،،،، لااااء اوحش من كدااااا .
رحمه ،،،، خاااف الله خاااف  ، اااارحمني متضربنيييش .
ابو نرمين جه واتجمعوا كلهم في الصالون .
سليم وبيبص لرحمه بنصر ،،،، اه يا عمي دا شرف ليا أن رحمه تبقي حرمي المصون .
خالد ،،،، يا ابني فكر ، الجواز ده م....
سليم ،،،، لا يا عمي انا متأكدا من قراري .
خالد ،،، يا ابني هتندم ق قصدي التسرع مش كويس .
سليم ،،،، لاء يا عمي نكتب الكتاب ادام فيه قبول ، وأسأل رحمه .
خالد 🙂 ،،،، انتي موافقه يا رحمه .
رحمه ،،،، لا...
سليم بصلها بسرعه .
رحمه ،،،، ا اااه اه موافقه يا بابا.
ابو نرمين 😊 ،،، علي خيره الله ، نقري الفاتحه .
بعد ما حدده بعد يومين كتب الكتاب ولاتفاق تم .
رحمه في لاوضه ومسكه علبه المناديل ،،،  يقطع الجواز وسنينه السوده اعااااااااء .
ملك ،،،، ههههههه دا دكتور سليم ده كويس والله هيروئك احم اقصد هيراعيكي كويس ، مين كان يتصور ، انا نفسي مش مصدقه .
رحمه بدموع ومكمله ،،،، وربنا ولا اناااااا .
ملك ،،،، وانتي مالك زعلانه لي ، دا شكله بيحبك اوي وكان مخبي 😉.
رحمه 🙂 ،،، قومي من جمبي .
ملك ،،،، في ايى.
رحمه وقامت من علي السرير وطلعت ملك بره لاوضه ورجعت تاني  ،،،، بحبني اعاااااااء دا اختك عتتعمل مهلبيه بالمولوخيه اعااااااء .
ملك ونزلت عند جدها ...
ملك ،،،، فرحانه لرحمه اوي يا جده .
ابو نرمين ،،،، عبالك كدا أما افرح ليكي انتي كمان .
ملك ،،،، امممم أن شاء الله .
ابو نرمين ،،،، ملك ، انتي عرفه اني بحبك وعايز مصلحتك صح ....
ملك ،،،، الكلمتين دول حسه وراهم حاجه .
ابو نرمين ،،، بصراحه اه .
ياسين دخل ،،،، السلام عليكم ، ملك الف مبروك .
ملك 😊،،،، الله يبارك فيك يا اسو .
ياسين ،،، شكل العريس عجبك اوي مزاجك كويس وبتكلميني حلو .
ملك 🙂 ،،، شكلك حبيت العكننه صح .
ياسين ،،،، لااء اثبتي علي كدا 
ابو نرمين ،،، ابقي بارك لرحمه يا ياسين قرينا الفتحه بتاعتها وحضرتك مجتش .
ياسين ،،،، اي ده ، لقت عريس بالسرعه دي ، دكانت بتشحته من ساعه !!!
ملك ،،،، ههههه اه الحمد الله ، الدكتور سليم انسان كويس جدا وجد جداً.
ياسين ،،،، ههههههههه مش هيعمر مع رحمه هههههه هطفشه .
ملك ،،،جده هو انتي كنت عايز اي !
ابو نرمين ،،، اممم مش وقته بعدين .
......ام رحمه في لاوضه .......
رحمه ،،،، يا ميله بختك يا لوزه ، ياصغيره علي الهم يا منمنمه يا مسمسمه يختااااااي ، اخرتها سليم يعمل مني سجاده صوف من خروف جربتا ، ماشي يا سليم .
الموبيل رن ...
رحمه ،،،، رقم غريب امممم ، السلام عليكم .
سليم ،،،، وعليكم السلام .
رحمه في سرها ،،،، لهوي هو سمعني ولا اي !
سليم ،،، رحمه دا انا سليم سجليني ماشي علشان لايااام جايه واكيييد هتحتاجيني .
رحمه ،،،، انصرف انصرررف .
سليم ،،، هو اي ده .
رحمه ،،، لاااء ولا حاجه ي يا دكتور سوكه  ، وبعدين مين سمحلك تاخد رقمي .
سليم بصوت مرعب وهو مبسوط أنه بيخوفها  ،،، المووووت .
رحمه 😳 ،،،، بجااااد ، اصل مش مسجلاه عندي .
سليم بأستغراب ،،،، هو اي ده !
رحمه ،،، الموت .
سليم ،،،، بصي العبط ده انا هطلعه يعني هطلعه منك فهمه وغصب عنك .
رحمه فجأه وقفت علي السرير ،،،، بص بقييي لو مفكرني ضعيفه لاااااء انا سوف اقوم بضربك بأيد المقشه السلاح الفتاك لأي ست تريد الدفاع عن كرامتها الي بضيع في الحلبسه ، انتي الي جبته لنفسك يا دكتور سوكه سلااااام ، ولا اقولك مش سلااام .
رحمه قفلت الخط .
رحمه ،،،، ههههه قفلت قبل ما يقفل علي وداني يس.
سليم ،،، ياااا مجنونه ، شكلك ادبست ولا اي يا سليم ، لاااء انا الي جبتوا لنفسي .
#اللهم_صلي_علي_الحبيب_محمد⁦❤️⁩⁦❤️⁩
اللهم لا اعتراض ، سليم بصراحه هو الي جابه لنفسه 🙂 بقي ....
اسفه لو اتأخرت ، وكل عاااام وانتم بخيييييييييير 😍
عيد اضحي مبارك ⁦❤️⁩ 
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent