recent
أخبار ساخنة

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل التاسع 9 بقلم أسماء حبيب

🤗
ياسين ،،، يااااارحمه .
رحمه ،،،، بنشك فياااا ، انتي بتشك فيااااا .
ياسين ،،، لاء بشك فيكي .
رحمه ،،،،، شكراً علي ثقتك الغليه😊.
ياسين ،،،، اهم حاجه متجبيش خبر بأني قولتلك تمام كدا.
رحمه ،،،، ماااااخلاص يا لمبي عرفت ياااساتر ، انا مشيه.
رحمه خرجت وياسين مسك عود ملوخيه تاني ،،،، رحمه هفضحني ، مهتفضحنيش ....
نسيب ياسين شويه ههههه ، ونطلع مع رحمه شقتهم.
رحمه ،،، اميييي يااااا ماماااااا يا ست ام رحمه يا ست ام ملك يااااحاجا هو انتي اتخطفتي ولا ابويا طلقك !
نرمين خرجت من لاوضه ،،،، رحمشي ، معلش مشغوله حبتين كدا علشان كتب كتابك بكره وكلنا بنجهز ومش فضين ، رحمه عرفي اني بحبك صح.
رحمه ،،، اه مش انتي امي وبتحبيبي ، ثم إن كلامك ده مش مطمني 😐 هو انتي عايزه حاجه !؟
نرمين ،،،، ه هو في سجاده كدا مش مش مظبوطه ، سجاده طيشه اوي يا رحمه !
رحمه ،،، وانا مطلوب مني اني اربيها وعلمها لأدب مثلاً.
نرمين ،،،، رحمه اغسليها بس علشان خطري !
رحمه ،،،، ابببداً علي جوثتي .
نرمين طلعت 200 جنيه ،،، اممم وكده .
رحمه ،،،، اغسل السجاده دي بس ، ولا في حاجه تاني ، اصل انا خدووومه اه والله .
نرمين ،،، لاء السجاده دي بس اصل اخاف علص صحتك يا كبدتشي.
رحمه ،،،، هخش اغير واهجم عليها متخفيش ، ياااا ملاااااعاااك يا بنت ام ملللللك .
ملك من لاوضه ،،، اللللللللللللله اكببببببر .
رحمه ،،، هي بتصلي صلاه العيد دي ولا اي هههه.
رحمه دخلت لاوضه وغيرت هدومها وصلت ، بعد ما خلصوا ....
ملك ،،،، خير يا رحمه ، مع انك مش بيجي بعدك خير !
رحمه ،،،، كدا كدااا بدل ما تشكريني ، جيبالك عريس يا موكوسه .
ملك ،،،، وانا مش عايزه اتجوز ونتي عرفه .
رحمه ،،، ليييي بس يا بنتي دا ياسين مفيش منه اتنيييين اه وربنا .
ملك بصدمه ،،،، بتقولي يااااسين !!
رحمه ،،،، انا مقولتش انتي الي قولتي اه .
ملك بتركيز ،،، رحمه بطلي عبط ، وبعدين انا مش عايزه اتجوز وخصوووصاً ياسين .
رحمه ،،،، وماله ياسين ، وحش ولا وحش يختي ، هي الوحده تطول تلاقي عريس عنده فقدان ذاكره مؤقت ، وربنا ده شربات ، دا لو كان اتقدملي كنت رفضته  بعدين انا بحبلك الخبر وانتي عرفه ، ااااه علي سونسون ، بس مينفعش بقي اصلي لبست في الواد سوكه .
ملك ،،،، رحمه اقفلي الموضوع ده ، انا استحاله افكر في ياسين .
رحمه ،،،، ليييي هو راجل وكمان طيب وغلللللبااان وهبل ، هو انتي تطولي تلاقي عريس بالمواصفات دي ، لااء يا ملك انتي غلطانه .
ملك بحزن ،،،، خلاص يا رحمه بقي سبيني في حالي.
رحمه ،،، بصي عندي فكره ، اعتبريني ياسين ، وكلميني بكب الي جواكي😊.
ملك ومسكت رحمه من هدومها وبتهذها،،، رخاااااام .
رحمه بخضه ،،،، وربنا انااا اختك 😩.
ملك ،،، علطول بتغلس عليا وتقول معقده ونكديه ليييي يعني انا بنئدمه وبحس ، كنت بحبك واحنا صغيرين بس طلعت علطول تتريق وتتنمر عليااا ، حتي رحمه بقيت تعمل زيك المعفنه.
رحمه ،،،، يختااااي قلبك اسود اوي يلي تنشكي.
ملك ،،، اخخخرس ، كرهتني فيك ومبقتش احبك حسيت انك عدوي ، حسيت أن انا وحيده محدش بيحس بيا .
رحمه ،،، يا كبدتشي.
ملك وقعدت علي السرير ،،،، خلاص مش عنت عيزه اشوف وشك تاني ، انا مش هينفعني غير تعليمي.
رحمه ،،، يختي بلا خيبه علي اساس انك هتبقي مستقبلاً اينشتين في المطبخ .
ملك ،،،، رحمه انتي فصيله اوي ، انا غلطانه اني اتكلمت ، انا خرجه ، ولو مطلعت تعرفي رئي انا مش موافقه.
رحمه بجديه ،،،، ملك انا طول عمري بسمع منك ، ممكن تسمعيني بس ولو المره دي .
ملك بتنهيده ،،،، اييييح طيب.
رحمه ،،،، ملك انتي اختي ومصلحتك من مصلحتي احنا اتولدنه في يوم واحد وبنحس ببعض ، انا عرفه من زمان انك بتحبي ياسين وعرفه اصلاً انك وخده موقف منه ، مع أنه موقف اهبل اصلاً بس برضوا عرفه انك حساسه جداً ، ملك ياسين مبقاش الولد الصغير ياسين كبر وبقي راجل ، انا بعتبره اخويه مش ابن خالوا ، انا عرفاه وحفظاه كمان عرفه بيحب اي وبيكره اي عرفه كل حاجه ، وكمان عرفه أنه بحبك زي ما بتحبيه يا ملك ، ياسين ممكن يكون عنده لسعه شويه في دماغه ههههههه
ملك ضحكت مع رحمه ههههه.
رحمه كملت ،،،، بس طيب مش في يوم يقدر يتخلي عنك ، مش ممكن يبص بره ولو بص هينسي اصلا ، هي في وحده عقله تسيب عريس لقته زي ده هههه ، حببتي انا بحبك وعلشان كدا عرفه انك هتوفقي لأنك بتحبيه .
ملك ،،، اول مره تتكلمي صح في حياتك يا رحمه و...
رحمه جريت علي البلكونه ،،،، لووولوووليييييي ، يا سونسووون .
ياسين من البلكونه ،،، ايوه يا رحمه !
رحمه ،،،، بيضالك في القفص يا ابن المحظوظه هات ابوك وحدك وتاعله ، دي لأصول ، بنتنا غاليه يا خويه اه .
ملك طلعت بسرعه بااسدال ،،، رحمه بتقولي اي بس استني .
ياسين اول ما شاف ملك حط عينه في لأرض وبتكلم وكأنه مكسوف ،،، حاضر يا رحمه انا جاي ، وياارب العروسه تكون رضيه عني بس .
ملك ،،، والله 🙂 .
رحمه ،،،، اه يا ياسين لو مجبتش جاتوه مش هتوااافق ماشي ، احنا بنتنا غليه برضوااا.
ياسين ،،،، والله ولا المعده بتعتك الي غاليه .
رحمه ،،، يا اهبل الجاتوه ده برستيش الله امال اي ، العريس لازم معاه علبه الجاتوه كدا وياسلام لو عليه عائليه  ، المهم لو مجبتهاش مش هتعتب البيت ، اي ده انتي وقفه هنا لي ، انجري جوووه بنات اخر زمن ، الواد يقول اي معرفناش نربي .
ملك ،،، دااااخله يا ام لسانين .
رحمه وبطلع لسنها ،،،، لاء لسان واحد وربنا اهو انننن😛.
.... في اليل جه أحمد وحنان وأبو نرمين عامل مشترك بين الطرفين ههههه وقعدوا في الصالون.
احمد ،،،، ازيك يا خالد .
خالد ،،،، الحمد الله ، بقالك ساعه بتقولي ازيك 🙂.
احمد ،،، يا جدع مش جوز اختي وبطمن عليك .
نرمين ،،، اخلص يا احمد عايزه اناااام .
حنان ،،،، بصوا يا جماعه احنا فهمين كل حاجه هه ، وانتوا عارفين سي احمد ، المهم احنا جايين نطلب ايد حبيبت قلبي ملك لياسين .
ياسين بسرعه ،،، اه وربنا يا عموا .
الكل ضحك وملك هي ورحمه هيموتوا ضحك في لاوضه .
خالد ،،،، هههه ، طيب يا ياسين ، انتي ابني قبل اي حاجه وبعزك ، وملك تستاهل واحد طيب زيك .
احمد ،،،، طيب فين ملك ، ياااااااملك اطلعي وبنا ما هنكلك .
رحمه ،،،، جييين يا خااالوا اهوووو ، البيت لازم تعمل مكسوفه الله هي هتكسف كسفه العريس كام مره يعني .
ملك طلعت وجعدت جمب حنان ...
حنان ،،،، ربنا يديمك لينا يا ملك ويتمم علي خير يا بنتي .
ملك ،،، ثواني كدا ، انا مش موافقه.
ياسين وقف وحط أيده في جمبه ،،،، لي أن شااااء الله يا ادلعدي ، وحش انا ولا وحش.
رحمه وبتكمل معاه ،،،، اااه راجل دا ولا مش راجل .
ابو نرمين ،،، انا معاكي يا ملك في اي قرار.
احمد ،،، ملك يا حبيبه خالوا مش ترفضي المنيل دا انا عايز  اجوزاااا .
ملك ،،،، هههه يا خالو انا موافقه بس خطوبه بس إنما جواز لاء بعد ما اخلص دراسه .
ياسين ،،، جدوا هو مش مفروض اقعد اتكلم مع ملك لوحدنا 😐.
ابو نرمين ،،،، اه يا ياسين .
ياسين ،،، ملك هاتي العصير وتعالي ، اه انا عايز عصير المانجا مش الاناناس.
ملك 🙂.
قعد ملك وياسين في جمب ...
ياسين ،،، ملك ، انا كنت عايز لاول اعتذرلك.
ملك 🙄 ،،، ما انتي فاكر اهو .
ياسين ،،، بصراحه ، لاء رحمه قالتلي كل حاجه .
ملك وبتبص لرحمه ،،، رحماااااه 
رحمه من بعيد بترفع لديها ،،،، كداااااب لو قام حاجه عني ، اقتليه وتعاليلي.
ياسين ،،، بصي يا ملك ، انا كنت صغير وعادي بقي سمحيني خلي قلبك ابيض .
ملك ،،، اممم طيب يا ياسين ، أما نشوف .
ياسين ،،،، كنت عايز اقولك حاجه .
ملك بسرعه ،،، اي.
ياسين ،،، بعد كتب الكتاب ، احنا ناس محترمين 😒.
ملك ،،، انا قيمه علشان مش اتهور عليك يا ياسين .
طبعاً قضوا وقت عائلي ظريف ومشيوا ، كانت رحمه بترول علي ملك ما العاده ، وبعدين ناموا ....
..... في صباح اليوم التالي اليوم المشهود كتب كتاب رحمه وسليم .
رحمه وبتشرب العصير بالشلموه ،،، هو المأذون أتأخر لي ، يكنش عارف ان نيتك مش سلكه يا سلوكه اقصد يا سوكه.
سليم ،،،، رحمه انا لحد دلوقتي ماسك نفسي علشان في بتكم .
رحمه ،،، سليم .
سليم ،،،، يا نعم .
رحمه ،،، ناولني طبق الموز ده .
سليم ،،، قاعد مع نسناس خدييي.
ام سليم ،،، ماشاء الله عليكم عصفير ياخواتي .
رحمه ،،، مرسي يا طنط ربنا يديمك .
سليم ،،،، دلوقتي عقله ، مااااشي يا رحمه وربنا منا رحمك.
ام سليم وبتحضن رحمه ،،، انتي ازاي تزعقلها كداااا ، انتي اتجنننت.
رحمه 🥺 ،،،، هو علطول كدا يا طنطايه ، علطل يزعقلي كدا و كل شويه يقول هموتك اعاااء .
ام سليم ،،،، حسينا بعدين يا سليم .
سليم كان هيتشل وهو قاعد .
نرمين ،،،، بسرعه المأذون جااااه.
دخل المأذون وبدأ في شرع كتب الكتاب وكان في البيت خالد .
المأذون ،،،، بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير .
ام سليم ،،،، لووووولوووولويي.
نرمين ،،،، رحمتي اتكوزت اتكوزت يا ناااس الف مبروك يا قلب امك .
سليم بصوت واطي ،،،، يلا بقي البس يا سيدي .
خالد ،،، الف مبروك يا سليم حافظ علي بنتي هي لسعه انا معاك بس طيبه واشكر وحده تعملك اكل 😂 يلا كانت الشيف هنا يا بختك .
سليم ،،، ههههه كدا ضمنت ان هيطلعلي كرش عم كرومبوا .
ام سليم ،،، يااااااا سوووكه .
سليم دخل عليهم وكانت رحمه بتبصله بنضره هو احتار فيها .،،، نعم يا ماما .
ام سليم ،،، اي يا ابني خد مراتك وخرجوا تفسحوا وكدااا.
سليم ،،، حاضر يا ماما .
استأذن سليم من خالد ونزل هو ورحمه وركبوا العربيه .
سليم بهدوء ،،، عايزه تروحي فين !
رحمه ،،،، الملاهي 🥺.
سليم ،،، لي واخد بنت اوختي افسحها .
رحمه ،،،، هو انا يعني مش بنتك ولا لقيني في الشارع اخويه .
سليم ،،،، خلااص خلاااص يلا .
سليم طلع بالعربيه ووقفوا قدام ملاهي الي كان سليم بيرحها زمان ..
سليم كان مبتسم .
رحمه ،،، بتضحك علي اي !
سليم ،،، تعرفي أن قابلت طنط نرمين هنا اول مره ولعبت معايه هههه.
رحمه ،،،، اممم وبعدين .
سليم ،،، في اي مضيقه لي !
رحمه ،،، منا جايه العب مش جايه اسمع ذكرياتك انا !
سليم ،،، طيب عايزه اي !
رحمه ،،،، تعاله زئني وانا علي المرجيحه.
سليم 😐.
رحمه قعدت وسليم كان بيزئها وهي تضحك .
سليم ابتسم وبيتكلم في سره ،،، شكل هحبك ولا اي يا رحمه.
رحمه ،،، يااااسليم وقفت لي !
سليم ،،،هااا ، انا عطش هروح اجيب ميا وجاي .
رحمه ،،، هتسبني لوحدي ولا اي !
سليم ،،، متخافيش هجيبها من العربيه وجاي بسرعه .
سليم راح جاب ازازه الميا وايجه لقي رحمه وقفه في جنب لوحدها ،،، مالك .
رحمه ،،،  ا اصل مش متعوده اكون في مكان لوحدي خالص ، بخاف جداً علطول ملك بتكون معايه يا سليم .
سليم ،،، يا سلام ، طب عيني في عنك كدا هههه.
رحمه ،،، هههههه بتكسسيف هههههههههه.
واحد معدي من جمبهم ،،،، براحه يا جميييل ههههه.
وسليم راح جيبه من افاه وبصله بغضب ،،،، سمعني كدا قولت ايييي !
الشاب ،،، م مقولتش حاجه خلاص يا كبير روء ، وربنا يبعتلنا زي الحته الي معاك .
هنا سليم فقد أعصابه وزل فيه ضرب والناس اتلمت لان الشاب جاب دم .
رحمه بتوتر وخوف ،،، يلا يا سليم خلاص بالله عليك .
سليم مسك ايد رحمه وخرج بعصبيه وقدام العربيه ،،، انتي عرفه لو أصحاب تااااني هعمل فيكي اييي.
رحمه بنرفزه ،،،، هو اي الي مش تضحكي دي سليم انا حره ، ومش هخاف منك علي فكره .
سليم رفع اديه وكان هيضربها وهي خافت بس ضرب بأيده علي باب العربيه ،،،، خوووشي يلاااا ، ومش عايز اسمع نفس .
رحمه دخلت بحزن .
سليم كل شويه يبص لرحمه الي كانت بتبص في الشباك ودمعها بتنزل .
سليم وقف بالعربيه فجأه ،،،، رحمه .
رحمه ،،،، متكلمنيش .
سليم ،،، خلاص متزعليش .
رحمه ،،،، منااااا لو يهمك زعلي اصلا مكنتش زعقتلي كدا وكنت هتضربي ، روحنييي يلا بسرعه .
سليم فعلا اتحرك بالعربيه ومكنش عارف يعمل اي ولا يتصرف ازاي ...
رحمه لما وصلوا نزلت من العربيه بسرعه وطلعت فوق وسليم بيجري علي السلم وراها ،،، طب استني طيب .
رحمه ،،،، يااا بابا افتحلي .
نرمين ،،، اي رجعتوا بسرعه كدا !
رحمه ،،،، لاء اصل تعبت فجأه ومحبتش أطول انا دخله أوضتي .
سليم ،،،، ا استني نقعد شويه ن...
رحمه ،،، انا تعبانه وعيزه اريح شويه عن ازنكم .
خالد ،،،، هو في حاجه .
سليم ،،، هاا لاء مفيش ، طيب انا هروح وهاجي الصبح اخدها ممكن اوديها انا الجامعه .
خالد ،،،، يا ابني رحمه بقت مراتك يعني الي انتي عايزه هيكون .
سليم ،،، شكرا يا عمي عن ازنك .
سليم نزل وكان زعلان علشان رحمه جداً.
..... في لاوضه ...
رحمه ،،،، كدااا يعني انا غلط في اييي يعني هااا قوليلي !
ملك ،،، يا بنتي دا بيغير عليكي ، دا انتي مفروض تفرحي .
رحمه ،،، اسكتي دا مش بحبني اصلاااً ، دا هو قلهالي يا ملك أنه بيكرهني من زمااان .
ملك ،،، اديكي قولتي من زمااان ، لاكن دلوقتي انتي بقيتي مراته .
رحمه ،،، يقطع الجواااز وسنينه السوده يختاااي .
ملك ،،،،، طب هدنك كدا يعني .
رحمه ،،، اممم لاء هتيلي حاجه اكلها علشان نفسي مسدوده .
..... سليم روح البيت ...
ام سليم ،،، اي الي رجعك بسرعه كدا .
سليم ،،، مفيش يا ست الكل اصل رحمه مش حبت تدنها بره .
ام سليم ،،، مالك شكلك كدا مش عاجبني 😑.
سليم ،،، يااا ماما منا حلو اهو ! ، انا داخل اريح شويه .
ام سليم ،،، يارب هون الحال .
سليم دخل وغير وصلي العشاء وتمدد علي السرير .
سليم مسك الموبيل وكان متردد يكلمها ولا لاء ،،،، طب لو كلمتها هترد عليا ، خلاص اجرب لصالحها .
.... رحمه بتتمسه في لاوضه بزهق ...
ملك ،،، ما تهمدي يا رحمه خيلتيني .
رحمه ،،، اششش بقي متعصبنيش ، اي ده سليم بيرن .
ملك ،،،، يا بختك يا عم 😉.
رحمه وقت ملك وخرجتها من لاوضه ،،،، يلا من هناااا اي الناس دي .
وقعدت علي السرير بسرعه ،،،، السلام عليكم .
سليم ،،، وعليكم السلام ، رحمه انا اسف معلش انا كنت متعصب جداً .
رحمه سكته .
سليم،،،، رحمه ... ، انا بحبك .
رحمه فتحت عينيها جامد ووقفت علي السرير وفضلت تتفطط.
سليم ،،،، رحمه .
رحمه مسكت الموبيل تاني ،،، احم برضوا انتي زعلتني جامد يا سوكه ومش مسمحاك ، انا عندي كرامه برضواااا.
سليم ،،، انا عارف اني غلط ، وتأسفت يا رحمه اضن بقي انك تسمحيني .
رحمه ،،،، خلاص سبني اسبوع افكر .
سليم ،،،، رحححححححمه .
رحمه ،،،، سمحتك يا سوكه يا ابن ام سوكه وأمري الله .
سليم ،،،، احم هو مش انا قولتلك بحبك .
رحمه ،،، ايوه عايز ايييي ، اوعي تفكر اني من النوعيه دي يا سووكه لاااء الموبيل ده طاهر وهيفضل طول عمره طاااهر ، سلااااام ولا اقولك مش سلام عليكم .
يتبع.....
لقراءة الفصل العاشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent