recent
أخبار ساخنة

رواية لمضة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نورهان سليمان

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية لمضة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نورهان سليمان


في مطار القاهره واقف مازن وزياد في إنتظار وبعد صبر ساعه خرجت بنت فأوائل الثلاتنيات من البوابه عيونها خضره طويله اللي يشوفها يقول عندها 20 سنه وحاصله علي الحزام الأسود فالكارتيه.وأخت لمازن وزياد متربين سوا............ 
زياد لمحها و......
زياد _ريناااد 
ريناد راحت عندهم و
ريناد _زيزو وميزو وحشتوني أوي إنتوا بقيتوا شبه النخل ليه كده 
زياد بغيظ _وحياه عيالك أشيخه بالإسم النتن ده هبتي بقت فالأرض 
ريناد بعناد وتحدي _هتعمل حاجه  يا زيزو متنساش أخر مره أقعدت فالمستشفي قد أيه عشان نرفزتني 
زياد بتراجع _وعلي أي ياختي ده أنا محلتيش غير الصحه  مش مشكله الهيبه تتهبب تتلقح دلوقتي 
ريناد_هههههه  بس ياض أزيك يا ميزو أخبار البكاشه فرح أي 
مازن_قرده والله يا ريناد هههه 
ريناد_لسه مدمنه للروايات 
مازن_دي تخطت مرحلة الإدمان خلاص ههههه
ريناد بتحذير _محدش يقولها إني جيت هقولها أنا 
زياد_ماشي ياختي 
مازن_أوك بس فرح فالمستشفي
ريناد بصدمه_مالها فرح 
مازن بحزن_عندها سرطان مرحله أولي بس الدكتور أكدلي إن ماهي إلا أسابع وتخف خالص بإذن الله
ريناد بدموع_الحمدلله ليه مقولتيش يا مازن
مازن_بالله عليكي متقلقيش فرح كويسه وبعدين إنتي كنتي مسافره أقلقك وأقولك أيه
ريناد_هي كويسه بجد
زياد _ والله كويسه أنتي لو شوفتيها هتتجنني أصلا هههههه
ويلا عشان جعان 
ريناد مسحت دموعها وضحكت و
ريناد_هاتوا الشنط وتعالوا
مازن _مسك شنطه وزياد شنطه وخرجوا وزياد حط الشنط في شنطه العربيه ومازن وزياد لسه بيركبوا قدام و
ريناد_أنتوا رايحين فين 
زيادبإستغراب _هنركب قدام وأنتي ورا
ريناد_بس يا بابا يلا أركب ورا وأنت يا ميزو أركب فالكرسي اللي جنب السواق 
مازن وزياد بصوا لبعض فصدمه 
مازن_إنتي هتسوقي 
ريناد بضحكه _أها 
زياد فسره _نهار إسوح وإتشاهد بعد لما ركب وبص لمازن يستنجد بيه بس حتي مازن ميقدرش يقول حاجه لريناد 
فبص علي ريناد وإتشاهد تاني وإتحركت ريناد بأقصي سرعه  ..............
في أوضه شهد كانت شهد نايمه وملك وخلود بس كانوا اللي معاها 
ملك _أنا زهقانه
خلود_وأنا كمان 
ملك بصت لشهد بخبث وطلعت قلم _أنا عندي فكره 
خلود_ناويه علي أي يا ملك 
ملك _كل خير والله
وأقعدت ترسم علي وش شهد 
وبعد شويه صحيت وباقي العيله داخله من الباب 
شهد قعدت علي السرير وكلهم بصولها وكتمين نفسهم من الضحك وفجأه إنفجرو ضحك علي شكلها 
جاسر بضحك _هههههه أي ده ده نيو لوك جديد هههههه
شهد_أنت بتقول أي ياعم وأنتوا بتبصولي ليه كده فيه حاجه علي وشي ولا حاجه لسمح الله
الكل بضحك _أه 
شهد مسكت فونها وفتحت المرايه و
شهد _أعااااااا من الحقير اللي عمل كده وجريت علي الحمام وملك وخلود فطسوا علي نفسهم ضحك....................
ريناد وصلت بالعربيه للمستشفي 
ريناد _يلا إنكشحوا علي شغلكم يلا 
زياد بغيظ _كنتي هتموتينا ودلوقتي بتطردينا 
ريناد_أها عندك إعتراض يا بيبي 
زياد_لا يا قلبي شلا عدونك مع السلامه أبغي قولك خلي بالك من نفسك بس إنتي محصنه ماشاء الله خليهم يخلوا بالهم منك 
مازن _بس بقا ياض رينا هعدي عليكي بعد 4 ساعات كده 
ريناد_أوك يسطا 
وإتحركت العربيه 
ريناد دخلت الإستقبال وسألت علي أوضه فرح 
وبعدين طلعت وفتحت الباب لقت فؤح نايمه وحطه الهاند ومشغله حاجه وبتدندن معاها 
ريناد_فرررررررح 
فرح وقعت من علي السرير و
فرح _أعااااااا وهي علي الأرض قطعت خلفي يا زفت وقامت وقفت 
فرح بدموع _مش معقول رجعتي ليه  عاوزه أي تاني مش بكفايه سبتيني زمان ومشيتي ليه جيتي تاني؟!!!!!
يتبع...
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير
google-playkhamsatmostaqltradent