recent
أخبار ساخنة

رواية القلب المجروح الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية القلب المجروح الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام


مالك.  مالها يا ماما الممرضه مش بني آدمه يعني
ام مالك. انا مقولتش كدا انا بقول انو في فرق اجتماعي ازاي تقبل تكون دكتور وتتجوز ممرضه 
مالك.  ماما الممرضه دي جابت مجموع 96 ف الثانويه وكانت من اشطر طلابها لكن القدر بقا وعلي فكره دا حال طلبه كتير المهم كان ممكن تدخل هندسه او اي كليه تانيه بس انا اللي اصريت عليها تدخل التمريض علشان تبقي جنبي ومعايا ف مجالي وبعدين هي معها بكالريوس تمريض يعني تعليم عالي ومن الأخر يا ماما انا بحبها ومش هتجوز غيرها
امه. يعني ايه حتة ممرضه قدرت تضحك عليك
مالك.  يا ماما انا حبيتها وهي ف ثانوي يعني ولا كانت ممرضه ولا دكتوره كانت بنت صغيره طالبه مؤدبه ومحترمه ومازالت وعلشان كدا انا مازلت احبها ومصمم اتجوزها
روايات بقلم نور عصام 
امه.  غصب عني
مالك.  لا يا ماما وافقي وارضي علشان خاطري
امه. عمري ما هوافق
مالك. مش هتجوز غيرها يا ماما حتي لو هعيش عمري كله من غير جواز ودا اخر كلام عندي
محمود. خرج من اوضته وقال اهدو صوتكم عالي ودا بيكون اخو مالك ومهندس متخرج جديد
امه.  تعالي شوف اخوك بيقول ايه
محمود. كنت بصلي يا ماما وسمعته وبس خلصت جيت
امه. وايه رأيك ف كلام الدكتور 
محمود. ومالو يا ماما هو بيحبها هتفرق ف ايه ممرضه من دكتوره هو اسم وخلاص المهم اخلاقها 
امه. ممرضه يا محمود ممرضه،مالها ياوليه الممرضه 🔪😏
محمود.  ولما يتجوز دكتوره وميتوفقوش ولا مهندسه ولا ولا تبقي مبسوطه يا ماما اهم شئ الحب والتفاهم والقناعه والرضي ومادام دا موجود يبقي خلاص  
امه.  وليه ميتجوزش دكتوره بنت اصول
محمود. وهي بنت الاصول مش بتطلق يا ماما
امه. بصتله بقلمي نور عصام 
محمود. دي قسمه ونصيب يا ماما وبعدين مين قال انها مش بنت اصول 
امه. انا مش موافقه 
محمود. قبل يرد رن فونه فتحه وقال خير يا جلال طيب اهدي وانا دقيقه واكون عندك
مالك. في ايه 
محمود. جلال صاحبي
مالك. مالو
محمود.مامته تعبانه قوي وانا هاخد عربيتك نوديها المشفي
مالك. المفاتيح عندك اهي وانا هكلم زمايلي هناك ولو احتاجتو حاجه كلموني معلش لاني مطبق من امبارح
محمود. عارف ارتاح انت شويه وبص لامه وقالها اهدي ياماما ولما نيجي هنتكلم تاني كلنا ومشي 
مالك.  عن اذنك يا ماما ودخل يفكر بكلام امه ورفضها اخد شاور وبعدين ادي فرضه وراح نام علي سريره يفكر بحبيبته اللي مجنناه بحبها وعشقها ليه الي ان غفت عيونه
وبعد كام ساعه
رواية القلب المجروح بقلمي نور عصام
محمود.  رجع لقي
مالك. خارج من اوضته وامه قاعده تشاهد TV 
محمود. قالهم السلام عليكم وكان ف حالة هيام غير العاده
مالك.  لاحظ اخوه قاله ايه ياض مالك عامل كدا ليه
محمود.  قمر قمممر
مالك. ابتسم وقاله ف السما ولا ف الارض
محمود.  اوووه ف قلبي
مالك. خبطه ف كتفه وقاله فوق يالا 
محمود. الله يخليك يادكتور سيبني بلاش افوق
مالك. لا دا انت حالتك صعبه قوي ولازمك عمليه علشان افوقك بس مش اي عمليه 👊👊 
محمود.  ابوس ايدك خليني شويه وبعدين فوقني
مالك.  ولا انت شارب ايه
محمود.  عيون تسحر بشرة بيضاء نقيه وش بريئ ملائكي قوام ممشوق يجنن صوت يشقلب كيانك كلها علي بعضها تهبل اي حد يشوفها ولا كسوفها واحمرار خدودها
امه. سمعت كل كلامه وقالت ودي مين ان شاء الله اللي عملت فيك كدا من اول مره شوفتها فيها
محمود. ممرضه 🙄🤔
امه. نعم انتو اتجننتو ولا ايه
مالك. بصله واستغرب كلامه
محمود.  مالها ياماما
امه.  مالكم انتو وايه حكايتكم مع الممرضين 
محمود. ايه بس يا ماما
امه. الدكتور وهيتجنن علي ممرضه وانت كمان راجع من برا وعقلك طاير منك وبرضو علي ممرضه ياخسارة تعبي عليكم
مالك.  ربنا بخليكي لينا يا ماما وبعدين بص ل اخوه وقاله شوفتها فين نور عصام
محمود. شوفتها عند جلال صاحبي بعد ما رجعنا من المشفي اخت جلال راحت نادت عليها علشان تعلق لامها المحلول وتديها الحقن وهي بتكون جارتهم وقالو انها كتير مؤدبه
امه.  مش هتجوز ممرضه يا محمود 
مالك.  مش مرتاح للي ببحصل
جروب روايات بقلم نور عصام 
محمود.  ماما دي حياتي وانا حر فيها والمفروض اختار شريكة حياتي بنفسي لاني انا اللي هعيش معها وبصلها وقال انا اسف يا ماما علي طريقة كلامي 
امه.  بعد ايه بقا يا بشمهندس 
مالك.  ماما ممكن تهدي ونتكلم شويه بالعقل 
امه. هتقول ايه يا سي مالك بعد اللي قولته انته واخوك
مالك.  حبيبتي انتي يهمك راحتنا 
امه. طبعا 
مالك. وراحتنا مع اللي حبناهم وارتاحنا معهم
امه. بس انا مش موافقه واللي عاوز يتجوز منكم اللي اختارها يروح يتجوزها من غير ما يقولي 
مالك. ليه كدا بس يا ماما احنا منقدرش نستغني عنك 
محمود.  يا ماما علشان خاطري وافقي والله ما هتندمي
امهم. دا انا ياما جبتلكم عرايس زي القمر ومن عيله ومعهم تعليم عالي كويس وانتو ترفضو وف الاخر تتجوز ممرضه
مالك بعد مناقشات طويله قدر يقنع امه لكن بردو مش مرتاحه المهم انها اقتنعت
محمود. ربنا يخليكي لينا يا ست الكل
امه. بصتله وما اتكلمت
 محمود قال دا انا هتجنن واتجوزها
مالك.  خلاص يا ماما احنا نشوف موضوع الواد اللي هيتجوز علي روحه دا الاول وبعدين انا 
امه.  كمان الصغير اللي هيتجوز قبل الكبير 
مالك. مفيش مشكله انا راضي يا ست الكل 
امهم. اتنهدت وسكتت
مالك ومحمود ضموها وباسوها
مالك. اسمها ايه بقا اللي جننتك دي يا بشمهندس
محمود. ابتسم وقال ......
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم
google-playkhamsatmostaqltradent