recent
أخبار ساخنة

رواية غرام الرعد الفصل الثاني 2 بقلم رحمة أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية غرام الرعد الفصل الثاني 2 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثاني 2 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثاني 2 بقلم رحمة أشرف


رحمه وزهراء وصلو للبيت
رحمه وهي دخله من باب البيت. ياااا سوووسووو ياا سووووسوووو جعااااانه يا سوسو 
زهراء. هههههه افصلي يا بنتي
الام طلعت من المطبخ. الازعاج وصل
رحمه. متشكره يا مصر.... يلا انا هموت من الجوع
زهراء. اييه احنا مش لسه وكلين ف.... قطع كلامها رحمه وهى تضع يدها على فم زهراء. بهمس. هتفضحينا
الام.... بت شيلي ايدك من على اختك
رحمه. طيب مش هاكل يعني يرضيكي.. يعني اني اموت وانا جعانه. ياوليه دلم بيجو يدبحو دكر بط بياكلوه الاول ...ما بالك  بقا برحمه حبيتك
الام. يولولو عليكي ساعه وينفضو يا رحمه يا بنت طارق .....وانتي اصلا محصلتيش دكر البط يا بوومه
زهراء بضحك..متعصبيش نفسك يا ماما سيبك منها. دي مفجوعه 
سوسو . طيب روحي يا حبيبتي  غيري  هدومك وانا هحضر الغدا
رحمه.بضحك.. متشكره يا ست الحبايب يا حبيبه انتي........اكل بقا أكلك الجميل........ الا ونبي عملتي مكرونه بالبشاميل ولا اطلع علي السفره ارمي نفسي ..
الام مش بترد عليها 
رحمه ..انتي يا ست الي مخلفاني انتي مش امي برضو 
الام ..تعرفي انا صحيح خلفتك بس نسيت اربيكي...وهووووب ابو ورده كان في وش رحمه 
رحمه بوجع وضحك..ااااه...انا كده اطمنت انك امي..... يلا بقا علشان جعانه 
الام دخلت للمطبخ 
زهراء. ههههههه هموت من الضحك
رحمه وهي ومسكها من قفاها. لا ماانا ممكن اموتك موته اشيك من دي 
زهراء. ههههه في ايه.. سبيني.. برستيج ضاع
رحمه وهي تجي وراها. كنتي هتفضحينا يا حيوانه..امك لو عرفت أننا مزوغين من المدرسه هتعمل مننا بطاطس مهروسه
زهراء. اهدي يا وحش... خلاص انا اسفه...مخدتش بالي 
رحمه.  .. يلا تعالي نغير لبس السجن ده
زهراء. هههههههه يلا يا ختي 
في بيت كبير جدا يشبه قصر جميل جدا وخصوص في غرفة المكتب يجلس رعد وهو يرفع راسه للسقف بيفتكر هذه الجميله التي صدمه بطولة لسانه والفاظه الي متلقش لبنت ابدا 
فاق من شروده على صوت الباب
رعد. ادخل
دخل فهد وهو كبير الحرص. حصل يا باشا
رعد وهو مازال كما هو لا يتحرك. قول
فهد. اسمها رحمه طارق يونس.. كمان شهرين هتكمل ١٨ سنه (هي عندها 18 سنه يعني بس الشهرين هيفرقو في الروايه وهنعرف ده بعدين  )عندها اخت توأم اسمها زهراء بتحبها جدا وبتخاف عليها وهم الاتنين في اخر سنه ليهم في. الثانوي .. عايشه مع ممتها وابوها مستقر في قطر بيشتغل محاسب في بنك ومعاه اختها الأكبر.....ومعندهاش غير صاحبه واخده بس اسمها ريتاج ...
رعد بابتسامه خفيفه جدا َهو لا زال كما هو. تكون في خلال ٢٤ ساعه عندي هنا
فهد. تحت امرك يا باشا.....وخرج فهد
رعد بابتسامه. انا هوريكي مين الزباله... يا حيوانه
عند رحمه
رحمه وممتها وزهراء قعدين
زهراء. انا هدخل انام بقاا
الام. دلوقتي يا حبيبتي لسه بدري
زهراء. معلش بقا يا سوسو... صحيه بدري ودماغي بيلف ... 
الام. بي.. ايه يا ختي
رحمه. ههههه اصحي للكلام يا سوسو بتقولك بيلف...سهلة ومش مستاهلة ... يعني عايزه تتمسا تمام 
الام بصدمه .عيالي تجار المخدرات ..  حاسه انك شمامه يا بت 
رحمه بابتسامه. حاسه مش متاكده ..سوسو الي ديما فكساني
الام . اشوف فيكي اسبوع يا رحمه مش يوم ولا اتنين .
رحمه بغمزه. من نحيت هتشوفي يبق هتشوفي كتير.  وهي تديها بوسه في الهوا.  يلا مسا مسا عليكي. 
الام وهي تخلع الشبشب. وترميه علي رحمه .امشي يا شورعيه ..يا سرسجيه
رحمه كانت جريت لجوه وهي بتضحك
زهراء بابتسامه. تصبحي علي خير يا ماما 
الام. ههههه وانتي من اهل الجنه يا حبيبتي. ....مش عارفه والله انتي توأم المجنونه دي ازاي 
رحمه. سمعتكو...مش عيب علي واحده في سنك. ولسه قمر كده..
الام بضحك..يا بت. لسانك ده. هو الي هيجيب اخرتك. انا بقولك أهو 
رحمه بابتسامه وهي واقفه علي باب الغرفه... مين قال كده..... لساني محترم. اسكت يا لساني 
الام وزهراء. هههههههههههه
في الغرفه 
رحمه رمت نفسها على السرير باهمال.. اااه كان يوم رخم ورخم اكتر  بوش ابو لهب ده 
زهراء. هههههههه رحمه
رحمه. نعم
زهراء. تفتكري الراجل ده ممكن يعمل حاجه
رحمه. راجل مين
زهراء. ابو لهب ..هيكون مين البش مهندس رعد  يا غبيه
رحمه. ااااه معرفش..... بس موز ابن الزينه.
زهراء. ههههههه امال اتخنقتي معاه ليه يا بت 
رحمه بتعصيب. مغرور وتنك وبارد.. كده وشايف نفسه بعضلاته دي.....وووو...وسرحت 
زهراء وهي تفوقها. رحمه. يا بت...يا راااااحماااااه 
رحمه فاقت من شرودها. ااااايه في ااااايه
زهراء بغمزه. الصناره غمزت ولا ايه
رحمه.. نامي يا بت وفصلي
زهراء. ماشي
رحمه وزهراء راحو في نوم عميق
في بيت الجارحي
مروان بانتباه. مالك يا صحبي
رعد بصله. مالي يا مروان
مروان بابتسامه . عليا برضو يا رعود...
رعد بصله بحده. مروان
مروان بخوف. خلاص يا عم في ايه ... بس قلي مين البنت الي كانت بتزعق معاك دي 
رعد بابتسامه خفيفه جدا. رحمه.. اسمها رحمه
مروان. ليه حطتها في دماغك ..هتعمل ايه يا رعد 
رعد. خلاص يا مروان .. ... هتعرف كل حاجه بعدين 
مروان. ماشي. براحتك يا رعد...بس خليك عارفه أنها لسه طفله .. يلا انا همشي بقاا
رعد. ماشي.... باي
مروان. باي يا صحبي اوع تعمل حاجه تندم عليها بعدين
رعد بصله بحده. امشي يا مروان من قدامي حالا بدل ما اهد المكان عليك 
مروان. لا وعلى ايه يلا سلام.... وخرج مروان
في صباح اليوم التالي
زهراء. صباح الخيير.
الام. صباح النور..... الازعاج لسه مقمتش
رحمه من ورا زهراء. طيب ليه الغلط يا مصر بقاا
الام. ههههه ايه النموسيه كحلي
رحمه وهي تبوس خدها. صباحو عنب يا سوسو
الام. دي كلام بنات
رحمه. انا مليش في كلام المسهوكين دول.  .... يلا انا ماشيه.... باي يا سوسو
الام. باي يا حبيبت سوسو
رحمه وقفت مكانها ورجعت لممتها. انتي قلتي ايه
الام. هههههه في ايه
رحمه. عيدي الي قلتيه
الام. هههه باي يا حبيبت سوسو
رحمه بهبل. يا خراشي على الجميل الي واقف قدامي يا ناس.... هاتي بوسه
الام. وهي تبوسها في خدها. ههههه خدي
زهراء. لو خلصتو حب في بعض يلا نمشي
ألام. هههه تعالي ابوسك انتي كمان
زهراء. ماشي. ههههههه
رحمه وزهراء خرجو
رحمه. يلا على فصلك
زهراء. بمملل. حاضر
رحمه طلعت فصلها. توتي
ريتاج. مالك أبت في ايه
رحمه. مالي مانا عسل اهو
ريتاج. ههههههه عسل... احنا هنقضيها كذب على الصبح
رحمه. كذب. ماشي
ريتاج. يلا يا ختي... الاستاذ احمد وصل
رحمه.طيب يلا يا اختي اقعدي
عد الوقت بسرعه وجه وقت الاستراحه
زهراء وهي تكلم رحمه. عملتي ايه
رحمه. عملت ايه في ايه
زهراء. قصدي يعني كان عليكي مين
رحمه. اااه كان علينا الاستاذ احمد بتاع الفيزياء
ريتاج. ههههههه
زهراء. بتضحكي على ايه
ريتاج. اصل اختك... ما شاء الله... لسانها متبري منها
زهراء بصدمه. شتمته
ريتاج. يا ريت جات على كده.... دي انكرشت من الفصل
رحمه. مخلاص انتي وهي... انا هنا الى اقلش مش انتو
ريتاج وزهراء. ههههههه
رحمه. والله
زهراء وريتاج ورحمه بصو لبعض وضحكو. ههههههه
عد باقي اليوم بدون أحداث تزكر
وهم خرجين من المدرسه
رحمه. انا هروح اجيب.. حجات كده واجي
زهراء. حجات ايه.. انا جيه معاكي
ريتاج. وانا كمان
رحمه. يووووه... وهو انا صغيره.. انا هروح لوحدي... يلا باي.... وجريت قبل متسمع ردهم
زهراء. يلا باي انا هروح لسوسو
ريتاج. باي يا حبيبتي
زهراء مشيت... وصلت للبيت
الام. امال فين رحمه
زهراء. بتقول هتجيب حجات مهمه وهتيجي
الام. ماشي... احضرلك تاكلي
زهراء. ايوه لاني همووت من الجوع
عند رحمه. يوووه هو يوم مش معدي.... مش كان في هنا محل...
رحمه بعد وقت لقت المحل. ايوه هو ده
وهي دخله. سلام عليكم
صاحب المحل رد عليها السلام
رحمه. لو سمحت عيزه سلاسل...
... ايوه.. اتفضلي يا انسه ممكن تخطاري من هنا
رحمه متشكره
رحمه اخدت كل ماتحتاجه وخرجت
رحمه. كده بقاا حلصت.... اروح بقاا اصلي اموت من الجوع
وهي مشيه فجأه وقفت قدامها عربيه سوده.. ونزل منها أشخاص الواحد منهم بيشبه الحيطه
الخوف دخل قلب رحمه وقفت مكانها مش بتتحرك 
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent