recent
أخبار ساخنة

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ياسمين مصطفى

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ياسمين مصطفى

ومرت الايام ....وكلهم بقوا مشغولين ب الفرح وكدا يعني. .....1

وقبل الفرح بيوم. ......كانوا البنات عاملين حفله بنات بس....بس معزموش حد كانوا هما بس ......

""عشق ورسيل وزينه وميار ونور وفرح وسيرين ومي وروضه "

كان عشق لبسه قميص نوم لكن محترم بعض الشيئ .....لفوق الركبه بشويه ....وحماله .....

رسيل كانت لابسه نفس القميص لكنه نبيتي.....

زينه كانت لابسه فستان مفتوح حته صغيره جدا من عند الصدر ....وفرده شعرها.....

ميار كانت لابسه فستان اسود ....لفوق الركبه .....

اما نور ف كانت فارده شعرها ولابسه قميص اقل ما يقال عنه انه فاادح ....كان لنص الفخد ....وحاطه ميكب صاارخ .....

فرح كانت لابسه قمي قصير بردو لكنه جميل جدا ...وكان لونه اسود جدا...وكان جميل  لانه عكس بشرتها .......

سيرين كان لابسه فستان للركبه بمبي وشعرها طبعا مفرود وحاطه روج بس ....

اما روضه فكانت لابسه فستان طويل للكاحل ومش حاطه اي ميكب ....وكانت زعلانه جدا...لان يزن طلب منها انها متلبسش  اي حاجه من دي.....

اما مي ف كانت لابسه فستان اسود منقط للربع الفخد وفارده شعرها الجميل وحاطه. ميكب جامد.....

عشق :ما تقلعي يا بنتي هدومك دي وخدي فستانك اهوو...

روضه بزهق :ما هي دي تحكمات ابن حضرتك يا طنط ...مستفز بطريقه فظيعه .....

عشق :قومي غيري يا روضه احنا هنا بنات بس محدش منهم يقدر يجي هنااا....

روضه :بس ..

عشق بمقاطعة :لا مفيش بس .....قومي يالا
روضه :حاضر....

وفعلا قامت روضه ...والبنات ظبطوها .....

عشق :خلاص كدا كل حاجه تمام ...وبقيتي قمر.....بقولك اي يا سيري....شغلي الاغاني دي كدا ....

اخدت سيرين الفلاشه وشغلت الاغاني...مسكت نور الطرحه وحطتها حولين وسط روضه ....

روضه :لا لا انا مبعرفش ارقص.....

مي :يابت دا احنا دافنينه سوا .....

روضه :بس انتي تخرسي دلوقتي....

عشق :يالا يا روضه ورينا بترقصي  ازاي ...

روضه :انا مبعرفش ..ارقص....

مي :كدابه يا طنط...دي ولا صفينار ....

روضه :الله يحرقك يا شيخه ..ليييه بتعملي فيا كدا....

نور :يالا ياروضه ...يااالا يااالا .....

مي :يالا ياروشه مصر  بتناديكي....

رسيل :يبنتي مفيهاش حاجه ما احنا كلنا بنات.....
سيرين :يالا با روضه هو انتي شايفه حد غيرنا وزي ما ماما قالت ان كلنا بنات ف بعض .....

واخيرا استجابت لهم روضه ....وربطت الطرحه كويس علي وسطها ...وفضلت تتمايل ف الاول وهي مكسوفه وبعدين اندمجت مع الاغنيه جدا ....

نور:هو دا اللي متعرفيش اومال لو كنتي عرفتي كان اي اللي حصل ...

روضه بخوف من يزن :ارجووكوا يزن ميعرفش اللي حصل دلوقتي او اني غيرت ف الفستان مش عايزاه ينكد عليا...

عشق بتأكيد :طبعا يا حبيبتي....مش هنقوله حاجه ....

وفضلوا يرقصوا ويضحكوا ويهزروا ...

اما ف الناحيه التانيه عند الشباب كانوا متجمعين ف اوضه جاسر....

جمال بغيظ :ابوكوا ده ....يحرق الدم و يفور  الاعصاب....

جاسر :ولاا متنساش انه ابويا وابو مراتك ...يعني احترم نفسك يا خفيف.....

جمال :يعني عاجبك كدا ..اخد من كل واحد فينا مراته وحاطط كرسي عند الباب عشان يحرسه ....

ادم :بقلكوا ايه ما انا عندي فكره ...ما حد يروح يسربه واحنا ندخل نقعد معلكوا....

يزن :اي يسربوا دي احترم الفاظك يا حيوان هو كلب ....وبعدين ازااي هندخل دول اكيد قالعين.....

مراد الكبير :قالعين ؟

يزن :اقصد انهم يعني بيبقوا مكشوفين زياده عن اللزوم ...عشان دي حفله بنات وكدا....

جاسر :وانت ايه اللي عرفك ان دي حفله بنات......

يزن :بس يا جاسر هو دا وقته ...الاهم من كدا هنعمل اي....احنا  هنفضل قاعدين علي اعصابنا كدا وهما هناك فرحانين وبيزقططوا هي ناقصه هم .....

مراد الصغير :اتلم يا واد منك ليك ...ما انتوا بكرا هتتجوزا يعني اقل من اربعه وعشرين سااعه......انتوا اهم حاجه انكوا تعملوها دلوقتي انكوا تناموا.....

جاسر :اطلع انت منها يا مراد عشان مزعلكش قال ننام قال....حاجه حلوه والله ....

مراد وهو بيمثل انه هيمشي :انا غلطان والحق عليا اني كنت عايز اجيب لكل واحد فيكوا مراته......

جاسر :احلف....

مراد وهو بيمثل انه هيمشي :ااه والله بس خلاص بقا .....سلام .....

شده يزن بسرعه وقاله :لا والنبي ابوس ايدك ....قول ازاي...

مراد رفعله ايده بمعني بوس ...

يزن بغيظ :ولا  متجننيش عشان مقلتلكش انا مش ناقص هم ......

مراد:كل واحد يجيب 200 جنيه .....

اجاسر :نعم يا اخويا 200 جنيه ليه ان شاء الله ....

مراد :انجزوا هتدفعوا ولا امشي.....


ادم :خلاص يا جاسر...هندفع يامراد الكلب انت....

مراد :حبيبي شكرا لزوقك الراقي الجميل دا ....بس ثانكس جود هاتوا الفلوس
....

فعلا كل واحد من جيبه 200 جنيه
مراد :دلوقتي بقا معايا ١٠٠٠ جنيه يسسس....احم نبدأ الشغل ......يزن رن علي سكرتيره ابوك وحاول تتكلم معاها ع الاقل ٤دقايق....

يزن :اشمعني اربع دقايق....

مراد :يووووه متقرفونيش بقا...هتعمل اللي قولتلك عليه ولا امشي ....

جمال :اسمع كلامه يايزن لما نشوف اخرتها....

مراد : ياريت تحترموني اكتر من كدا ...وتقولولي استاذ مراد...

يزن :لا مبدهاش بقا...تعالي كدا.....

ومسكه جاامد وقال ل جاسر ..

يزن :جاسر هات الحبل من فوق الولادب بسرعه....

جاب جاسر الحبل من فوق الدولاب وجاب جمال كرسي وحط عليه مراد ...وساعده ف ربطه ف الكرسي مراد وادم
..

مراد :انا مش هسكت والله العظيم ما هسكت.....

مراد :هات فلوسنا بقت كدا...وهتقول ازاي ورجلك فوق رقابتك والا
مراد :لا خلاص هنطق..بلاش والا دي.....بسم الله الرحمن الرحيم  الاجابه  هي ان يزن هيتصل ل ب السكرتيره ويحاول يتكلم معاها مده مش اقل من ٤ دقايق...وبعدين ع الاب توب بتاعي هتلاقوا برنامج بيغير الصوت...ووبما ان يزن هاكر هيعرف انه يغير صوته لصوت السكرتيره ويطلب من بابا انه يروح المكتب لان فيه اوراق مستعجله جدا جدا ...لازم يمضيها ف اقرب وقت ...والا هيخسر ملايين ...وبعدين كل واحد يبعت رساله لمراته ويقولها انها تخرج وتلبس هدوم محتشمه.....وفكوني بقا عشان مزعل حد فيكوا اتفووووو

حاسر :خلاص فكوه احنا كدا ك
ا اخدنا منه اللي احنا عايزينه ......

وبعد شويه نفذوا اللي مراد قالهم عليه .....

يزن بصوت السكرتيره:الو ....مساء الخير يا قاسم بيه...انا عارفه ان انا بطلب حضرتك ف وقت متأخر واكيد حضرتك مشغول...فيه فاكس واصلي من الشركه الالمانيه محتاج توقيع حضىاك ب افصي يرعه....والا هنخسر  ملايين واكيد حضرتك عارفه دا......

قاسم بتفهم :طيب تمام ...ثواني وهبقي ف العنون دا "*********سلام ....

وقفل قاسم وراح ل اوضته عشان يغير هدومه ويروح للمكان االي هيقتابلوا فيه  ......

يزن بضحكه :ههههه....معرفش حاجه ...يالا كل واحد يبعت رساله لمراته....

وفعلا سمعوا كلامه ...

اما عند البنات.....

روضه :بنات انا لازم اخرج يزن بعتلي رساله معرفش في ايه بيقولي حاجه ضرورية جدا جدا ومتتحملش التأخير....

مي :وانا كمان  اتبعتلي نفس الرساله ....

نور :وانا...

فرح:وانا كمان ....وانتي ياسيري....

سيرين :وانا كمان وصلتلي نفس الرساله .....

عشق :قاسم منبه عليا ان مفيش حد يخرج منكوا خالص...وب التحديد ان حد فيكوا يقابل حد من الشباب قبل الفرح وانا اسفه جدا مقدرش اكسر كلامه ...هههه .دا قاسم .....

وصلت رساله لعشق من تليفون قاسم وهو بيقول "لو البنات قالولك حاجه خرجيهم يا عشقي...بس منغير ما يعرفوا اني طلبت.....

عشق عرفت ان فيه حاجه لكنها قالت :تمام ممكن تخرجوا بس تيجوا بسرعه من غير  ما قاسم يعرف ..يعني صد رد بسرعه كدا فااهمين ....

البنات :طبعا فاهمين يا ماما.....وخرجوا كلهم وكل واحده راحت تقابل حبيبها  ف المكان اللي اتفقوا عليه .....

عند يزن وروضه .....

يزن :اي يا روضه كل دا تأخير .....

روضه :مفيش بايزن ..انت كنت عايز اي....

يزن بحب :وحشتيني 
روصه بحده :نعم يعني انت جايبني وملبسني هدومي عشان تقولي بحبك .....

يزن ؛نعم يا روح امك ....لبستك هدومك هو انتي كنتي قالعه.....الله يخربيتك انتي وامك .....

روضه بشراسه :لسانك يايزن ...ومتشتمش مامي واما غلطانه اني اجيت اصلا...ومشت وسابته وراحت عند الاوضه اللي فيها عشق....

عند ادم ومي .....

مي :خير....

ادم :لا اله الا الله يبنتي احنا فرحنا بكرا...خفي التكشيره دي شويه .....

مي :اي دا بجد ..اي المعلومه الفظيعه دي...بجد فرحنا بكرا...انجز يا ادم وقول عايز اي ....

ادم :انجز...اومال بعد الجواز هتعملي فيا اي.....

مي :مش احسن ما اخدك علي خوانه واعرفك اني البنت الشاطره الكيوت العاقله  اللي بتسمع الكلام من اول مره ....لكن لاا...والف لا...مش انا البت دي....وعن اذنك طلاما معندكش حاجه تقولها.....

ومشت وسابته....

ادم :هو اي اللي حصل ف الدنيا بس ياربي....

اما عند مراد وسيرين .....

مراد :ايه الحلاوه دي يا حبيبتي .....

سيرين بخجل :اي الكلام الحلو دا يا مراد ...

مراد :كلام حلو...هو انتي لسه شوفتي حاجه ...دا انا محضرلك قصيده شعر انما اي سكر...

سيرين :بجد ...سمعني كدا..

مراد :مكنتش ...مكنتش ...مكنتش بحبك ولا اصلي حبيتك ...انا بس عشقتك وعشقت حنيتك....دا انتي الحته الطريه ف حياتي النشفه .....كل يوم قلبي بيقولي هشها حته هشه ......

سيرين بقرف :اخررس....اسكت خالص يامرادد..اي القرف دا مكنتش مكنتش...يالا حسبي الله ....انا غلطانه اني جيت اصلا...ومشت وسابته .....

مراد :هو انا قولت حاجه غلط......

مراد الصغير وهو بياكل خياره :اي ياعم القرف دا...البت دي ليها حق تطلق منك حد يقول لمراته حبيبته الحته الطريه اللي ف حياتي ....ياعم غور.....

ومشي وسابه .....

مراد الكبير بصدمه :اي دا الواد دا بيكلمني انا ب الاسلوب القذر دا.....

اما عند جمال ونور....

جمتل ببسمه :اتأخرتي ليه ...

نور بحب :لا عادي...انا بس كنت بلبس.....

جمال :انا مش عارف ازاي وافقت انك تقعدي كدا قدامهم ....

نور :عادي يعني ...بفك عن نفسي....

جمال :يا حبيبتي ابقي فكي عن نفسك ف بيتنا بعد الجواز البسي  اللي يريحك.....

نور بحده :ايه الكلام قليل الادب دا ...هو فيه واحد محترم يقول كدا....ومشت وسابته.....

جمال :يا ربي...هو انا قولت اي....

مراد الصغير :يبني هو انت بتقول ايه
..مش تدلعها تقولها يانونو ...تقولها بيببي...وطلع اوضته وهو بيقول هفضل اعلم فيكوا لحد امتي .....

اما عند فرح وجاسر ...

فرح :انا مش مصدقه ان اخييرا بكرا هيبقي فرحنا....

جاسر ببسمه :لا صدقي وصدقي اوي با حبيبتي اخيرا هنتلم ف نفس الببت....

فرح :ايه ب نتلم دي يا اخويا ....

جاسر :اخوكي.....يابت دا احنا فرحنا بكرا.....

فرح :بقولك اي باجاسر...هشوفك بعدين اصل مااما عشق قالت نروح ونيجي بسرعه قبل ما عمو يشوفنا...وبعدها هنطر نأجل الفرح زي ماقال....سلام ....ومشت بسرعه فبل ما قاسم يشوفها.....

قبل شويه عند قاسم :::

اما قاسم ف وصل للمكان اللي اتفق عليه هو والسكرتيره ...وفضل يستناها  لكنها لسه مجتش فقال قاسم ...

قاسم:هي اتأخرت كدا ليه بس .....وبعد مده مسك تليفونه ورن عليها.....

قاسم :الو يا ريهام هو انتي فين...

ريهام بنعاس :ايه يا قاسم بيه ..انا ف البيت حضرتك هو فيه حاجه ولا ايه .......

قاسم :ايه يبنتتي مش انتي رنيتي عليا وقولتي ان فاكس المانيا وصل....

ريهام ببااهه :المانيا اي....

قاسم :يبنتي صفقه المانيا بتاعت....وهنا افتكر حاجه وقال ياولاد الكاااااالب......

ريهام :عفوا با فندم هو فيه حاجه .....

قاسم :لا لا اسف ...اسف ع الازعاج ياريهام سلام ...

قاسم :مفيش حد يعرف عن الصفقه دي غيري انا وابن الكلب يزن ....الحقير ......وفهم كل حاجه وانهم ليه عملوا كدا ....وقطع تفكيره رنه تليفونه....ولقاه  الارضي بتاع الببت....

قاسم :الو....

مراد الصغير بهمس :الو ازيك يا والدي ....

قاسم :يااارب انا كنت ناقصه ....خير يازفت عايز ايه ...

مراد بهمس :الحق عليا يا والدي العزيز اني جاي اقولك انهم بيستغفلوك .....وبيقابلوا بعض من وراك...وقاله علي كل اللي حصل....دلوقتي كل اتنين وافقين يحبوا ف بعض وانا ياح سارتاااه عليا...لا بحب ولا بتحب ولا لاقي حتي قردها احبها ....

قاسم :واد انت انا مش ناقصك ...وقفل ف وشه .....

مراد :اووه دا قفل في. My face..
وبعدين بعت رساله لعشق ...وركب عربيته وروح ....

وبعد مده في قصر الجوهري........

كان قاسم واقف في فيلته  الكبيره والشباب والبنات واقفين حاطين راسهم ف الارض....

قاسم بصوت عالي قليلا :ارفعوا راسكوا......

رفعوا كلهم راسهم فقال....

قاسم :انا دلوقتي قولت كلمه ...قولت اني مش عايز اشوف واحد فيكوا مع مراتوا خصل ولا محلش....

الجميع :حصل .....

قاسم :حلو اوو ي...ليه بقا تخالفوا الاوامر....

مراد الصغير :اصل وحشوهم ...

قاسم ؛واد انت اخرس خاالص انا مش طايقك .......ودلوقتي العقاب هيتنفذ وهو. .....

ثانيه يا قاسم...دي الجمله اللي نطقت بيها عشق....

عشق :راجع نفسك قبل قرارك دا...لان انا عارف انك لو اخدت قرار يستحيل تتراجع فيه .....

قاسم :انا اخدت قراري....

يزن :بابا ارجوك....انت تقدر ابعد عن ماما ثانيه ..لا حضرتك متقدرش ..يلقي ملوش لزوم تبعدنا عن بعض.....

عشق :قاسم حبيبي خلاص بقا...انا مش شايفه ان فيها حاجه يعني......

جاسر :خلاص يابابا سماح المره دي بس هما وحشونا اووي ....

مراد :خلاص بقا يا قاسم خلي قلبك ابيض ....

قاسم :عشان خاطرك يامراد انت وعشق بس ...لكن لو غير كدا كنت اخدت قرار مش هيعجبهم ......البنات علي حناحهم والشباب خدوا مكانكوا تاني ...اتفضلوا.....
وفعلا قضوا سهرتهم وهما مبسوطين جدا ان قاسم مأجلش الفرح .....
**************
في صباح يوم جديد في فيلا الجوهري ...

طلبت البنات من قاسم انهم مش عايزين يروحوا الكوافير ..لكنهم عايزين ميكب ارتيست ف البيت...عايزين يجهزوا ف البيت عشان يبقوا علي راحتهم .....وفعلا وافق قاسم ...بعد ماجاب ليهم الفساتين وطبعا زوق قاسم لا يعلي عليه.....انما البدل الخاصه ب الشباب القاسم بردو هو اللي اختارها لان زوقه راقي جدا......

نور بغنا:يا دبله الخطوبه عقبالنا كلنا ونبني طوبه طوبه في عش حبنا تترترااا.....

فرح :لا ثواني....انا هنجت.....دا فرح ياماما مش خطوبه ....

روضه بصوت حلو :مبروك عليا الفرح وعريسي والدخله ..

البنات :ترترا ....

روضه :واخيرا اتجوزت ....ومعتش ناقصني حاجه محدش له كلمه عليا ولا حد له. عندي حاجه ...ااااخ واخيرا اتجوزت ااااه ومعتش ناقصي حاجه محدش له كلمه عليا ولا حد له عندي حاااجه ...

وبعد قليل من الساعات كانت العروسات جاهزين ....اما في اوضه الباب....

يزن :افرحي يا عروسه ....

مراد الصغير :ليه .  
يزن :انا العريس....

مراد :وبعدين .....

جاسر :يا اخي اوعي.....

يزن :عريسنا راجل جدع....

الشباب :هيييييييه ما اهو نن عين امه ......

يزن :قال ميكولش  يانااس غير من ايدين امه ....

الشباب :هييييييه ....

دخل قاسم هو وعدي وعز وحسام وهو بيقول :مبروووك ليكوا كلوا...عارفين لو واحده بس جت تتشتكي شكوه ...ولو شكوه بسيطه .....بسبطه خالص هيبقي فيها زعل تمام.....يالا بقا ياعرسان عشان  تاخدو عرايسكوا.......

وفعلا كلهم كانوا رايحين ...وقف جمال ف اخر السلم ...وطلع الاربع شباب عشان يجبوا اختهم .....

قاسم وهو بيبوس راس نور :بسم الله ماشاء الله قمر ياعروستي الجميله .....متخافيش الواد جمال العبيط دا مش هيحوشك عننا ولو وحشتني هاجي اخدك منه واسيبه لواحده .....وابتسم بحب ل بنته  وبعدين سلمها لجاسر اللي باس راسها وبعدين بدأ يغني .....

جاسر :والفرحه اللي انا حاسس بيها لا انا قادر اقولها ولا احكيها اختي حبيبتي وضي عيووني لعريسها ب ايدي هووديها.....

وسلمها ل يزن اللي باس راسها وكمل الاغنيه ...

يزن :والفرحه اللي انا حاسس بيها لا انا قادر اقولها ولا احكيها اختي حبيبتي وضي عيوني لعريسها ب ايدي هوديها ....وسلمها ل ادم ...

ادم بحب ل اخته :من يوم ما وعينا علي الدنيا مفرقناش بعضنا ولاثانيه علي عيني انك تبعدي عني ولو ثاانيه ...والفرحه اللي انا حاسس بيها لا انا قادر اقولها ولا احكيها اختي حبيبتي وضي عيوني لعريسها ب ايدي هوديها .......

مراد ببسمه :من يوم ما وعينا علي الدنيا مفرقناش بعضنا ولو ثانيه علي عيني انك تبعدي عني ....ولو ثااانيه .....وبص لها بدموع وبعدين بص لجمال اللي عينه كانت بتلمع بحب كبير لنور....وقال مراد....

مراد :خلي بالك منها واوعي تزعلها ابدا ابدا فااهم ......

جمال :ازعل اي بس ...هو فيه حد يزعل روحه ....وبصلها بحب مبروووك يا روحي......

اما فوق ...كانت عشق بتعيط ف حضن قاسم وقالته ...يااااه ياقاسم. ..نفس المنظر بيعيد نفسه ......

قاسم ببسمه :خلاص با حبيبتي ...افرحي شويه ....

اما عند رضوان  ....مسك ايد مي وروضه ونزل وسلمهم ل يزن وادم وقال بحب ....

روان :خلوا بالكوا  من بناتي...بناتي امانه ف رقابتكوا ليوم القيامه ....اوعوا تزعلوهم .....

يزن بحب لروضة :في حد يزعل قلبه.....

ادم  بحب لمي :دي روحي ....انا مقدرش ازعل روحي ابدا ابدا.....

اما عند فرح ....مسك اديها عدي وسلمها لجاسر....

عدي :خد بتلك منها با جاسر.....

جاسر بحب :ازاي بس ...انت بتوصيني علي مين ..دا احنا من ساعه ما اتولدنا واحنا اتخلقنا لبعض...وبعدين بتوصيني علي روحي.....

واخد كل واحد عروسته وانطلقوا برعبياتهم للفيلا اللي اتعمل فيها فرح قاسم وعشق......

ووصلوا هناك ....وكانت الفيلا كبيييره جدا متزينه بشكل تحفه فووق فووق الخيال......و كان قاسم عازم الناس القريبين جدا.....كان عازم ليل السيوفي طبعا....ومعتز الاسيوطي...وفاروق وهشام وام مي ....وكان عازم خالد ...وفارس....وبس كدا....

وكل واحد اخد عرستوا وفضلوا قاعدين مكانهم ....لحد ما اشتغلت اغنيه ل وائل جسار فقام كل كابلز  يرقصوا  مع بعض......
ومر الفرح في جو  من السعاده ...والجمال ...وكان الفرح في قمه الروعه........

وبعد شويه ....في المنطقه الواسعه اللي قدام الفيلا...كان بينزل ٤ طيارات خاصه ......

قاسم :ودي هديتي ليكوا......

قاسم :جاسر وفرح ...انا عارف ان فرح بتحب فرنسا ف حجزتلكوا تذكره لباريس ...اتبسوطوا ف وقتكوا.....

حضنه جاسر وهو بيقول ....:شكرا جدا يابابا.....

فرح :شكرا يا عمو يا حبيبي....

قاسم :شكرا ايه يا بت انتي وهو ويالا  علي طيارتكوا بسرعه....عشان الوقت بيمر.....وفعلا ركب جاسر هو وفرح طيارتهم وانطلقوا لباريس.......

قاسم بمشااكسه :تعالي يا يزن ...انت هتقضيها هنا ف جمصه ......يالا هتروح ب العربيه .....

يزن :اييييه جمصه ....جمصه ايه بس يا ابويا استغفر الله انا عريس وعايز اتهني .....

قاسم بضحكه :هههه يا خلبوص.....طيارتكوا هتوصلكوا ل لوس انجلوس ...وهناك هتتبسطوا جدا .....

روضه :شكرا جدا لحضرتك ....

قاسم :اجري يابت ..قال شكرا قال هي التانيه ..

وطلعوا يزن وروضه طيارتهم ....

قاسم :استاذ ادم اتفضلوا اطلعوا ....الطياره هتوديكوا علي سويسرا...استمعتوا بوقتكوا.....
مي :انا مش هقول شكرا....انا  هقول شكرا جدا جدا جدا...وشدت ادم بسرعه وطلعت ع الطياره .....

قاسم بضحكه :ههههه مجنونه ....اما ب النسبه للاخت نور والاخ جمال ف حضرتكوا ...هتروحوا المانيا ...اتفضلوا علي طيارتكوا ......
حضنته نور بحب كبير جدا ......وحضنه جمال بردو وطلعوا طيارتهم يعد ما جمال قدر أنه يفصل نور عن حضن ابوها ....وكلهم سافروا عشان يقضوا شهر العسل.....
قاسم ببسمه :رايح علي فين ياليل بيه .....

ليل ببسمه:لسه ورايا  فرحين يا قاسم بيه .....

قاسم :اتشرفت بمعرفتك ......

ليل :الشرف ليا يا قاسم بيه ...عن اذنك ...ومشي ليل ومشي وراه الاسطول الحرسي بتاعه......

عم رضوان :انا هروح انا بقا بيتي...يالا سلام ....

معتز:والله ابدا..انا حبيتك جدا...خليك معايا واهو نونس   بعض.....

قاسم ببسمه :زي ما حضرتكوا شايفين القصر بقا فاضي علينا ف احنا هنعيش مع بعض .....كااارم اتفضل وصلهم للفيلا....

كارم :تحت امرك يا قاسم بيه .....

مراد بحزن :ياااارب ارتباط لمراد .....

قاسم :كارم خد الواد دا معاك....

كارم ببسمه :تحت امرك يا قاسم بيه ....واخد مراد ب العافيه وقرب قاسم من عشق اللي كانت بتعيط جاامد وحضنها وقالها
قاسم :خلاص يا عشقي ما هما مسيرهم يتجوزا....مش دا اللي كنت عيزاه ....

شاورت عشق براسها بمعني اه....

قاسم :طب بتعيطي ليه ....

عشق :عشان هيوحشوني هيفضلوا شهر ما اشوفهمش....

قاسم :لا يحبيبتي هنبقي نسافرلهم .....

عشق :لا ياقاسم بلاش عشان منزعجهمش...وبصت ف عيونه .....انا بحبك اووي...

قاسم :وانا بعشقك ياعشقي فوق عشق العاشقين عشقا ....
وكمل ببسمه ...هنفضل مع بعض ...لاخر العمر ..!؟

عشق ببسمه :لاخــــــــــــــر العـــــــــــــــــــمر !!!

النهــــــــايــــــــــه 💙💞💞

تمت بحمد الله.....
google-playkhamsatmostaqltradent