recent
أخبار ساخنة

رواية بحر العطر الحلقة الثالثة والثلاثون 33 بقلم فاطمة خميس

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية بحر العطر الحلقة الثالثة والثلاثون 33 بقلم فاطمة خميس

رواية بحر العطر الحلقة الثالثة والثلاثون 33 بقلم فاطمة خميس 

رواية بحر العطر الحلقة الثالثة والثلاثون 33 بقلم فاطمة خميس


فضل :انا هتجوز كمان يومين
نظرت له ورد بصمت دام لدقائق معدوده 
ورد :مبارك
فضل :كده بالسهوله دي؟!
ورد :قولتك قبل كده وبقولك تاني انك تستحق تلاقي الي اتحرمت منه معايا
من حقك انك تلاقي واحده احسن مني
 انت اول حد في حياتها
وانت تستاهل الاحسن يا فضل 
نظر لها بتفكير ثم التفت وغادر
لتجلس تنتحب علي حظها 
.......
صباح يوم جديد علي ابطالنا
استيقظت عطر والتقت بلمار للتفكير في حيله ما لمساعده ورد
لمار :طب هو ليه مضايق منها كده
عطر :هااا مش عارفه المهم انتي اي رايك
لمار:انا شايفه انها لازم تبرر سبب المشكله 
حتي لو مش هيسمع لازم تحاول
نظرت له عطر بتفكير 
عطر :تفتكري ده الحل 
لمار:الصراحه بتريح يا عطر
محمد :عارفه اي الي بيريحني
نظرت له لمار وهو يدلف الغرفه 
محمد بحب:نظره عين او ضحكه او همسه 
نظرت لمار لعطر بفخر
ابتسم محمد وأكمل :من العَمِيلات 
انحصرت الابتسامه ثم نظرت له بسرعه
محمد :نظره العميله من دول وهي عاجبها الفستان بتريحني
ولا الابتسامه لما تكون من القلب وخصوصا الابيض 
لمار وهي تقترب من محمد
 :امم قومي روحي يا عطر عشان اريح الاستاذ ده علي الاخرررر
محمد :استني بس يا حبيبتي مش قصدي اااااه
لمار وهي تحمل الحذاء الاخر بيدها :ما انت عارف ان هؤموناتي بااايظه بتجيب الضرب لنفسك ليه 
القته ليستقر بوجهه
محمد :ااااه خلاص يا ستي حقك عليا 
والله كنت بهزر
لمار :ناس تخاف 
ابتسمت عطر عندما حمل محمد لمار والتفت لها 
محمد :عاوزه الكوره دي في حاجه 
عطر :لااا انا يدوبك الحق شغلي سلام
.....
كامل :البطاقه يا انسه
رفعت فاطمه رأسها
كامل :انتي بتعملي اي هنا 
فاطمه :اناا اسفه 
كامل :اتفضلي 
....:اي يا باشا اشمعنا هي تعديها ما انا قولت اسف 
كامل :برافو عليك اقعد ساكت بقي
التفت لفاطمه :يلا اتفضلي روحي 
نظرت له فاطمه بحزن ثم انصرفت 
......
دخلت بعد أن بدأت في تنفيذ خطتها
خطوات رشيقه بذلك الكعب الذي انسدل عليه فستان عملي اسود اللون طويل  ضيق  قليلا لتتسع عيناه ولكنه حاول التماسك
سارت ببط تصدر ذلك الصوت بكعب حذائها الذي يجبر عينه علي النظر باتجاهه
بحر :اااااعطررررر اقعدي بقي صدعتيني
حملت عطر ما بيدها واقتربت منه وضعته أمامه ليشتم رائحه عطرها الذي لطالما راقه أنه هو فقط من يستطيع استنشاقه بهذا القرب
بحر بهيام:انتي بتحاولي تعملي اي يا عطر 
استقامه عطر وهي تبتسم بخبث: مش بحاول اعمل حاجه 
جذب يدها لتجلس امامه ويحاوطها بيده :كذابه 
برقت عينها من الصدمه
ليسترسل:أيوة انتي كذابه يا عطر 
انتي بتعملي كده عشان عارفه تأثير ده عليا 
اقترب منها ليهمس :عاوزه تثبتي انك احسن منها أو بمعني اصح اني بحبك 
عطر بتلعثم:داليا لا خالص ااا
بحر بابتسامه :انا مقولتش انها داليا 
وقفت  عطر  من أمامه وحاولت الفرار من هذا المأذق :والله انت حر دي حياتك وانا خرجت منها خلاص
بحر:كذابه برضوا انتي لسه مراتي 
عطر انا بح 
علي مقاطعات لكلامه :اي يا استاذ بحر مش بتيجي الموقع اااا
اي ده عطرررر
كور بحر يده بغيظ 
علي :بجد التغير ده جميل جدا 
اقترب منها وهو يشير علي الفستان الاسود ديما افضل خيار لانه بينحف وو
بحر :استاااااذ علي انا مش كيس جوافه واقف حضرتك جاي تسال علي الشغل ولا تشرحلنا فوائد الفستان الاسود 
نظر له علي لثواني ثم أعاد نظره لعطر:عارفه كمان احسن حاجه فيه أنه مبين جسمك الحقيقي 
امسك يدها لتدور ويري الفستان
يعني طالعه انحف واحلي وااا
بحر وهو يلكمه:قولتلك انا مش كيس جوافه
علي وهو يضع يده علي عينه :دي مش اول مره 
بحر :وياريتك بتتعظ 
علي :ماشي بحر انا هوريك
بحر :غور يالا ده انت غتت
نظر بحر لعطر بغضب 
بحر :اي لسانك اكله القط ولا المترين ده مش موجود غير معايا انا 
ده انا حته جوزك ولا انتي بتبدي الغريب 
لو انتي عاجبك ده وبتحبي ان الناس الغريبه بس الي تلمسك انا ممكن اطلقك وناااا
نظر لها بصدمه وغضب لقد صفعته اقترب منها للتراجع للخلف بخوف ظاهر 
رفع يده لتغطر وجهها بخوف ولكنه أسند يده علي الحائط خلفها وهمس :لو رفعتي ايدك عليا تاني مش عارف رد فعلي هيكون ازاي
عطر بتلعثم :تستاهل اااا انت قليل الادب انا كنت مصدومه بس عشان كنت معرفتش اتكلم 
بحر بخبث :ومصدومه من اي 
عطر بتلقائيه:انت كنت بتقول كلام وهو جه فجأه وانا كنت عاوزة اسمع ااا
بحر بابتسامه عريضه :عاوزة تسمعي اي 
انتبهت لما قالته لتدفعه ليبتعد ولكنه امسك يدها برفق 
بحر :انا بحبك 
بحبك اكتر من اي حاجه في الدنيا واسف علي اي حاجه سببتهالك 
عاقبيني باي عقاب غير انك تسبيني لاني مش هقدر يا عطر 
لو سبتيني همو
وضعت يدها علي فمه (شغل محن بس ده طلب الجماهير 🙂):بعد الشر عليك 
بحر وهو يقترب منها :خايفه عليا 
توترت منه لتجيب بتلقائيه :طبعا مش جوزي 
بحر بابتسامه :انا هاين عليا ازغرط تخيلي بحر بنفسه يزغرط 
ابتسمت هي الأخري ثم تحولت الابتسامه لضحكات  
امسك بحر يدها :تعالي انا عازمك علي الفطار والغداء والعشاء كمان 
.....
كامل :اي الي جابك هنا 
فاطمه :لازم اعتذر انا عمري ما حبيت اكون اذي لحد وانا اذيتك
ابتسم كامل بانكسار :لا وانتي فاكره انك لما خلتيني انزل في مركزي كده 
هزت راسها بنعم 
كامل بغضب :تبقي هبله انتي اذتيني هناا في قلبي وفي مشاعري خلتيني عبيط قدام عقلي اني بحاول ابقي هين معاكي حتي لو هبان ضعيف
انتي نستيني يا فاطمه من زمان مش دلوقتي حاولت كذا مره انبهك اني اعرفك من زمان وانتي كل مره بتاخدي كلامي كأنه هزار أو ملهوش لازمه 
٤سنين حبيتك من بعيد مكنتش عارف اكلمك ولا اعرف اسمك حتي ولا ابعد عنك 
ولما شوفتك هنا قلبي وقف من الفرحه كنت بسال مين دي وانا خايف تكوني مرات واحد فيهم أو خطيبته
انا مش هضغط عليكي تاني يا فاطمه ولو عاوزة الطلاق ده الي  هيحصل حتي لو كان عكس رغبتي 
استدار ليغادر 
فاطمه :انت فعلا متخلف 
وقف كامل مكانه لتاتي فاطمه وتقف أمامه 
فاطمه :يعني انت فاكر اني مكنتش شيفاك وانت بتراقبني 
ده انت كان فاضل شويه وتقف جانبي 
انا شايفه وفاهمه كل حاجه يا كامل بس خايفه 
انت مش اول واحد يكون بيحبني واكرهه فيا اا
كامل بغضب :نعم يا روح امك 
فاطمه :استني بس اسمعني 
صحيح انت مش اول واحد بس انت اول واحد قلبي يتحرك ويبدأ يحس بمشاعر تجاهك 
كامل :ومين دول بقي الي بيحبوكي 
فاطمه :انا قولت متخلف
كامل بغضب :فاااطم ردي عليا مين ااا
فاطمه :بحبك 
كامل :مين 
فاطمه :انت 
كامل :انا مين 
فاطمه :رجل الدوله كامل 
كامل :مالي بقي
فاطمه بعيد:مجنن ااااامي
كامل وهو يقترب منها ويحملها:والله ما حد مجنن امي غيرك انت يا حلو يا حلو  بحبك يا مهجه قلبي
ضحكت فاطمه بصوت مرتفع نظر حوله باحراج القي فاطمه في الارض
كامل :الله يحرقك شكلي قدام الكمين اي 
فاطمه :اه رجلي يا كوكو
كامل :رجلك يا اي 
فاطمه بابتسامه :كوكو 
كامل وهو يشير لنفسه :انا كوكو
هزت فاطمه رأسها بابتسامه 
كامل وهو يحملها مجددا :مبدهاش بقي طالما كوكو 
فاطمه :علي فين 
كامل :علي عمي لازم نحدد الفرح عشان كوكو  فاضله سنه وهيخطفك 
.....
استيقظت من النوم لتجده أمامها
منه :اااا انت قاعد كده ليه
وائل بصوت غريب:ببص علي الي تاعبه قلبي
منه :وائل انت سكران 
وائل :اممم شويه بس مش مهم لاني غرقان في حبك يا منه
منة :وائل اطلع دلوقتي ولما تفوق نبقي نتكلم انت ااااا
وائل وهو يجلس بجانبها لتنكمش هي علي نفسها :انتي عارفه انتي اول واحده تستحملني 
انتي ملكيش ذنب يا منة 
ملكيش اي ذنب غير انك حبيتي شخص عايش علي الم الماضي
عايش علي جرح سببه مرات ابوه
منه بهمس:امل
وائل :أيوة هي 
انا مش عارف هي ليه كرهتني كده كانت بتجبرني علي حاجات اكبر من سني بكتير
كانت بتتحرش بيا وتجبرني اني اعمل ده ولما ابويا يجي تشكيله قد اي انا سافل واني مش محترم وبتحرش بيها 
انا كنت طفل ١٣سنه مش فاهم حاجه كنت عاوزها امي
كنت محتاج حد يكون ملجأي 
ولما بقي عندي ٢٠ سنه طلعت في العيله اني مش مستقيم واني مش هقدر اتجوز 
وفعلا ده الي حصل وحاولت بس بقيت اشوفها قدامي وهي بتضحك بخبث وتقولي اني منفعش واني زي زي البنت 
عارفه مره صحيت لقيتها بتقنع ابويا اني اروح لدكتور واحول بدل ما اجبلهم العار ولما شويه وهبدا احب الولاد 
كل ده عشان قولت لا 
قولتلها لا انا مش هعمل ده رفضت اني اغضب ربي وافقد ثقه ابويا
بس هي نجحت انها تحولني لشخص تاني كرهت كل الستات هربت من البيت واشتغلت وعمي ساعدني  اسافر معاه ايطاليافتحت شركه واشتغلت ونجحت ونزلت مصر عشان انتقم منها لان ده الحل الوحيد الي هيريحني
بس كانت ماتت يا منة ماتت بعد ما أقنعت الكل اني مش راجل ولا هبص للستات
ولا هحبهم 
بس هي كذااابه يا منه لاني 
لاني بحبك يا منة
بحبك من اول يوم شوفتك فيه بريئه جدا لمعه عينك خلتني احتار اي الي مفرحك كده 
سبت شغلي وشركتي وجيت اشتغلت في شركه فضل بس عشان اشوفك 
اي حد كان بيحاول يقربلك كنت بخليه يسيب الشركه ويسافر لشركتي 
عشان انتي ملكي يا منة انتي الانسانه الوحيده الي حبيتها وحكيتلها علي مشكلتي 
وانتي برضوا الوحيده الي استحملتي كلامي واهانتي بعد كل جلسه عند الدكتور
انا كنت بتعالج عشانك ورجعت للعلاج تاني انهارده عشانك 
عشان انا مش عاوز ااذيكي يا منه عاوز المسك وأمسك ايدك من غير ما اشوف امل 
انا اذيت بنت ملهاش ذنب بسبب امل ولاني كنت مش عاوز ااذيكي انتي 
اقترب منها ولمس وجهها برفق:انتي عارفه اني بحبك صح 
الدكتور قال اني بتحسن وده بسببك متسبنيش يا منة انا ما صدقت لاقيتك 
اقترب منها ولاول مره لم تشعر بالخوف 
تكلم معها واحست الصدق في كلامه 
وافقت أن تبدأ حياه جديده معاه لتمحي كل الماضي المؤلم اليوم هو أول يوم لها معه والماضي مجرد سراب
..........
وقف بحر خلفها وهي تنظر للبحر بإعجاب 
بحر :عجبك 
عطر :جدا البحر فعلا جميل جدا 
بحر :انتي احلي منه
عطر :احم والسماء صافيه ومشرقه
بحر وهو يحاوطها  :صفاء عنيكي يغلب يا حرمي المصون 
عطر وهي تفلت منه :اااا انا جعانهه 
بحر :طب ما انا كمان جعان 
بقولك اي كوكي عامله اي 
......
سمع شهقاتها وهو بالخارج ليتيقن انها تبكي  منذ رحيله
قبض قلبه لأجلها التفت وغادر مجددا عازما ان ينهي ذلك الموضوع ويبدأ حياته دون مشاكل
سمر :خير يا فضل منزلني ليه انا ورايا حاجات كتير بجهزها وو
فضل :مش  هكمل يا سمر
سمر :مش هنكمل أي 
فضل :مش هينفع اتجوز مش هقدر اكسر قلبها بالطريقه دي 
سمر :دي خانتك 
فضل :عارف بس مش قادر اجرحها صوت بكائها يعذبني انا 
اسف يا سمر والله اسف
سمر :هه هههههههه (اسفه علي ده بس تخيلوا انها ضحكه شريره )
وانت فاكر اني هسيبك لا مش انا الي تسيبني مرتين عشانها مش هتضيع تعبي علي الفاضب
فضل :انتي بتقولي اي 
سمر :بقولك أن كل حاجه حصلت كانت من تخطيطي لان مش انا الي واحد يسيبني وعشان مين عشان واحده ***زي دي 
انا الي بعتلك الصور وانا الي جيت وراكوا المصيف عشان تحس بالذنب لما تشوفني 
فضل :مش مهم عندي انا هسامحها ورد لا يمكن إااا
سمر :والله تسامح ولا متسامحش دي حاجه ترجعلك إنما أنا مش هسمح بانك ترجع في كلامك 
فضل :هتعملي اي يعني 
سمر :هفضحك انت وهي كل الجرائد هتنزل فيها الصور والفيديو هيكون علي تليفونات كل الناس ووريني بقي هتعيشوا ازاي
فضل :ليه بتعملي ده كله 
سمر :عشاني
عشان مش انا الي اتساب عشان واحده زي دي 
لازم تتجوزني عليها عشان قدام عليتنا تبقي عرفت غلطك وجاي تصلحه وعرفت اني متعوضش
فضل :انتي  اكيد مريضه 
سمر وهي تغادر:مريضه ولا لا حاجه متخصكش 
فرحنا في معادنا سلام يااا زوجي العزيز هههه
........
استيقظت منه لتجد وائل بجانبها يضمها إليه 
نظرت له بحب ولم تنجح في كبت دموعها لتنهمر علي خدها 
لا تعلم حزنا علي الآلام المصاحبة لحبيبها ام سعاده لانه اخيرا تخطاها 
مدت يدها تتلمس وجهه ليمسك يدها ويفتح عينه فجاه لتشهق هي بزعر
وائل :بتعملي اي
منه :ها ولا حاجه انااا 
وائل :انتي نمتي هنا 
منه ببكاء :انااااا هو ااا
وائل :بتقولي اااايه
منة وهي تقف لتغادر :ولا حاجه انا همشي
وائل :استني عندك 
انتي لابسه قميصي ليه اناااا
صمت كأنه يعيد ذكريات أمس من اولها ليتذكر ما حدث
وائل :انا اغتصبتك 
منة :ااايه لا اناااا 
وائل :انتي اي 
منة :لا يا وائل مفيش حاجه زي كده 
وائل :امال ليه دموعك دي 
اقترب منها واسترسل بحزن :انتي ندمانه 
مسح دموعها وهو يهمس بحزن :مكنتيش عايزه ده يحصل صح كنتي عاوزة تبعدي عني ووو
منة :بس بقي انا مش ندمانه انا فرحانه 
عقدتك اتحلت يا وائل 
وائل :يعني مش هتسبيني صح
منه :صح
وائل :يعني انتي مش زعلانه علي الي حصل صح
منه :صح 
وائل :يعني لازم نراجع تاني صح 
منه :صح 
لاااا انت غشيت
وائل :تعالي بس هقولك حاجه سر
.........
استيقظ ليجد مكانها خالي هب واقفا واسرع للبحث عنها في الخارج 
التفت يمين ويسار تنفس براحه حينما وجدها
بحر :اي يا حبيبتي واقفه هنا ليه
عطر :......
بحر بقلق:عطر انتي بتبكي ليه 
حاسه بحاجه تعبانه
هزت راسها بالنفي 
بحر :امال بتعيطي ليه 
عطر :بعيط علي كرامتي 
ضحك بحر بشده ثم أدارها إليه 
بحر :مالها كرامتك 
عطر ؛معدومه وخصوصا معاك 
بحر :لا والله امال انا اي بقي حلوف 
عطر :حصل 
بحر :نعم 
عطر :يعني اااا كمل كمل 
بحر :يا عطر كفايا بقي تعب لنفسنا مفيش حاجه اسمها كرامه في الحب وانا والله العظيم بحبك 
وانا الي بقولك مش انتي اسف يا عطر عن كل يوم سببتلك فيه أذي ومستعد اقبل اي عقاب
لكن طلاق مش هقدر يا عطر حتي لو همووت
عطر :بس كان لابد اتقمص شويه  مش اتصالح بسرعه كده 
بحر :لا بالعكس انتي طولتي جدا
عطر :انت شايف كده 
بحر :أيوة طبعا تعالي جوه اشرحلك ازاي 
عطر :لا انا عاوزه اشكي للبحر 
بحر :لا لا كده ازعل تروحي لبحر غريب
طب ما انا هو تعالي اشكيلي وانا هحتويكي 
عطر :بس ااا
بحر :تعالي بس ده انا هحتويكي وهقولك الحل كمان
........
دخل ليجدها جالسه تحتضن نفسها  بمجرد ما أيقنت دخوله ركضت له
ورد :فضل ارجوك انا محتاجه اتكلم معاك
فضل :ورد انااا 
ورد وهي نجاسه وتجلس جواره :ارجوك هما عشر دقايق بس
فضل اناااا
انا والله العظيم مظلومه والله يا فضل وائل خطفني لما قولتله ان الخطوبه اتفشكلت وان مفيش نصيب
ومصحتش لنفسي غير وانا في بيته وكنت هقولك والله العظيم كنت هقولك اول يوم في جوازنا بس هو كلمني وقال لو قولتيلوا  هينشر صوري والفيديوهات وكمان طلب يقابلني بس انا مرضتش 
فضل بغضب :وائل حسابه معايا انا يا ورد مش عايزك تخافي منه 
انا حذرته كتير وهو الي جابه لنفسه 
ورد :يعني انت مصدقني يا فضل 
يعني خلاص مش هتتجوز
فضل :مقدرش يا ورد انااا
ورد :انا بحبك يا فضل 
والله بحبك ومن زمان كمان بس كنت فاكره أنه مجرد اعجاب 
كنت خايفه تلعب بيا أو تعاملني زي بحر ما بيتعامل مع عطر 
مقدرش اشاركك يا فضل يعني انت تقدر تجوزني لغيرك 
فضل بغضب. وررررررد انتي اتجننتي
ورد:شوفت اهو ده احساسي بلاش يا فضل لو فعلا بتحبني بلاش
فضل :بقولك مقدرش مقدرش
ورد :ليييييه
فضل :لان انا وانتي غلطنا يا ورد 
انتي خبتي عليا مع أنه مكنش هيأثر علي قراري 
وانا محولتش افهم منك ورحت اتصرفت تصرف غلط وربنا كلنا 
و مينفعش لأن سمر بتهددني بصورك وفديوهاتك 
ورد بسرعه :عارفه واسفه بس بلاش
انا مش هاممني تنشر الي تنشره المهم انت مش مهم الناس
فضل :وانا مهم عندي كرامتك يا ورد 
مهم عندي انك تمشي في الشارع براحتك من غير ما حد يقولك كلمه 
وولدنا في المستقبل أن شاء الله ميكونش في حاجه تصغرهم ولا توطي راسهم
ورد :خلاص طلقني يا فضل 
طلقني واتجوز الي تتجاوزها
فضل :بطلي هبل انا لا يمكن اسيبك 
انا بحبك يا ورد بحبك اكتر من ما تتخيلي انتي كل حياتي 
ورد ببكاء:مش هقدر اشاركك يا فضل 
فضل وهو يحتضنها  :هنحاول نلاقي حل يا ورد او ممكن اخلي بيتها بعيد عننا
تمسكت باحضانه تبكي علي مصيرها الذي فسد بسبب غرور مريض
...........
....:اي بحر عرف أن المعلومات انكشفت 
لازم نخلص الحكايه 
.....:اعمل اي يعني 
ده ممكن يموتني 
.....:اتعشي بيه قبل ما يتغدي بيكي 
........
مر اسبوع ونصف تعدلت فيه حياة ابطالنا وعرف كلامنهم قدر الاخر 
عرفوا قيمه ومعني الحب وأصبح لحياتهم معني اخر
عطر :انا حاسه اني بتعرف عليك من جديد 
حاسه حنيتك في كل حاجه حتي في نظراتك 
بحر :انا لو اطول اني اجبلك العالم كله عشان اشوف نظره الرضا دي هعمل 
المهم تفضلي تشتكيلي علطول عشان انا اخدت علي الاحتواء
عطر :انت دماغك بايظه 
بحر :قلبي وعقلي  باظوا بسبب جمالك 
بس فداكي حياتي يا قلبي
عطر :طب يلا هنخرج فين 
بحر :بصي يا ستي ااا
قطع كلامه رنين هاتفه
بحر :الو يا رامي في اي
رامي :الصفقه الي قولت عليها اتعرفت وخدوها 
بحر :طب ما انا عارف وعرفت مين الي قالهم كمان 
رامي :مين وليه منبلغش البوليس عليه دلوقتي
بحر :الصبر يا رامي هو مش هيجي لوحده 
تؤ انا عجيبه هو والي مشغله 
يلا اقفل دلوقتي 
عطر.:في اي يا بحر 
بحر :يلا يا عطر لازم تروحي 
عطر :اروح فين مش قولت هتخرجني 
بحر :مفيش وقت بقولك يلااااا 
وبالفعل انتقلت لكلامه وتجهزت وخرجت معه
بحر :انا هوصلك البيت وهروح اخلص شغل وارجع 
عطر : في اي يا بحر 
بحر :مفيش حاجه يا حبيبتي شويه مشاكل في الشغل بس 
نزلت عند باب البيت ونزل خلفها بحر 
بحر :عطر انتي احسن حاجه حصلتلي في حياتي وانا بشكر ربنا اني عشت معاكي اسبوعين كاني في حلم 
انا بحبك يا عطر خليكي عارفه ده وخليني ديما في قلبك مهما حصل 
عطر :في اي يا بحر انا قلقت 
بحر :هفهمك لما اجي يلا ادخلي سلام 
التفت وغادر 
عطر :بحرررر
التفت لها 
عطر بدموع :انا حامل 
ابتسم ببط ثم اتسعت ابتسامته وركض باتجاهها وهو يردد حامل 
انتي حامل بجد 
وقف في منتصف الطريق قبل أن يصل إليها 
ابتسم بانكسار وهو يحاول المتابعه للوصول إليها ليحميها 
حتي وهو في أضعف حالته يقلق عليها 
أشار لها بالدخول ولكنها رفضت ركضت له وهي تصرخ باسمه وصوت الرصاصات تخترق الصمت حولهم 
عطر :.....

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة والثلاثون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد.

google-playkhamsatmostaqltradent