recent
أخبار ساخنة

رواية حب بعد معاناة الفصل الثالث 3 بقلم بسملة عادل

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حب بعد معاناة الفصل الثالث 3 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الثالث 3 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الثالث 3 بقلم بسملة عادل

دخلت خلود وفتحت الباب وبعد مناداه علي سماح لقت سماح واقعه علي الارض 
طلبت اسعاف جم خدوها وطاروا علي المستشفي 

♡♡♡♡♡♡♡في المستشفي♡♡♡♡♡♡♡♡♡
*الدكتور*-دخلوهالي هنا بسرعه يلاا 
دخل الدكتور مع المريضه وفحصها كويس اووي طلع عندها غيبوبه سكر 

اول م طلع الدكتور 
*خلود بلهفه*- هيا فيها اي رد بعد اذنك اي اللي وقعها كدا عندها اي 
*الدكتور*-اهدي ي انسه ولدتك بخير هيا بس علشان مش بتاخد علاجها بأنتظام ف دخلت في غيبوبه سكر وقدرنا نفوقهاا متقلقيش
*خلود بأرتياح سيكا*-الحمد لله 
                             _شكرا جدا لحضرتك
الدكتور مشي وشويه ووماتها فاقت ونزلت حاسبت المستشفي وخدت ممتها ومشيوا روحوا

        ♡♡♡في بيت خلود وسماح♡♡♡

*سماح*-انا فاهماكي ف علشان خاطري ربنا بلاش تأنبه والنبي 
*خلود*-انا مبقتش فهماكي والله هتفرحي اما ابقا وحيده في الدنيا طيب ي امي انا مش مستعده اخسرك طول حياتي والله بجدد مش مستعده ابدااا وعمري م هبقا مستعده انا مليش غيرك اصلا اقتنعي بقا 
*سماح*-والله وانا بحبكك وبعدين يهبله الاعمار بيد الله 
*خلود*-ونعمه بالله ي امي بس ربنا م قلش ارموا نفسكوا في التهلكه والاعمار بيده الله صح
*سماح*-صح ي دودو 
            -خلاص بقا 
*خلود*- ماشي ي امي
           -روحي نامي علشان متتعبيش 
*سماح*- حاضر
            -تصبحي علي الف خير
*خلود*-وانتي من اهل الخير يغاليه
دخلت سماح اوضتها ونامت وخلود دخلت اتوضت ودخلت اوضتها لبست اسدالها وصلت وفضلت تدعي وتعيط لربنا
*خلود*- يارب متحرمنيش منها يارب والنبي يارب مليش غيرها انا لو ماتت ولا جرالها حاجه انا هدمر انا عايشه علشانها اصلا اجعل يومي قبل يومها يارب يارب اشفيهالي من كل مرض خد من عمري واديها يارب يارب انا بحبها اوووي متحرمنيش منها يارب ارزقني بشغل علشانها وعلشان علاجها يارب ارزقني بشغل مهما ان كان انا معنديش مشكله بس اعرف اجبلها العلاج يارب وختمت صلاتها لما حست ان صوت شهقتها هيعلاه وقامت قرأت قراءن شويه وفضلت تدعي تاني وتسبح فتحت الفيس بتقلب فيه بملل ولما جات تقفله لمحت بوست منشور في جروب شغل بعد م طلعت دخلت تاني الفيس ولما شفته فرحت كانوا محتاجين سكرتاريه علشان السكرتاريه الموجوده هتمشي بعد م السكرتاريه الجديده تيجي وتعلمها طبيعه الشغل لو قبلت وكان موجود رقم خدته Coppy وسجلته فضلت حوالي خمس دقايق متردده ترن ولا لا بس في الاخر قررت ترن رغم ان الوقت متاخر اصلاا 

*خلود*-الو
*مجهول*-الو
*خلود*-انا اسفه اني برن في وقت متأخر 
*مجهول *-لا عادي ولا يهم حضرتك انا اصلا كنت صاحي علشان اصلي الفجر
*خلود*-ربنا يتقبل منك
*مجهول*-شكراا 
            -اتفضلي انا تحت امرك
*خلود*-الامر لله انا بس شوفت البوست بتاع حضرتك اللي نازل عن شركه.......... محتاجين سكرتاريه صح
*مجهول*-اه صح حضرتك مؤهلك اي
*خلود*-كليه هندسه
*مجهول*-كويس حضرتك تقدري تيجي بكره ال Interview الساعه 10
*خلود بفرحه واضحه*- بجدد
*مجهول*- اه والله بجدد 
*خلود*- شكرا جداا واسفه مره تانيه
*مجهول*-عفوا دا واجبي وبعدين مش مستاهله اسف انا كنت صاحي اصلا حصل خير
*خلود*-تمام سلام
*مجهول*-سلام 

قفلت خلود وكانت فرحانه وقامت لبست الاسدال وصلت ركعتين لله وادعت كتييير انها تقبل في ال Interview بكره وشكرت ربنا كتيير اوي 

     ♡♡صباح يوم جديد ع خلود وسماح♡♡

قامت سماح الساعه 8 قامت اتوضت وصلت الصبح ودعت ربنا تاني ودخلت جهزت الفطار راحت تشوف سماح لقتها نايمه محبتش تصحيها لانهم كانوا نايمين متأخر ف سبتها تريح فطرت هيا ودخلت ل ممتها فطارها وحطته علي الترابيزه وكتبتلها ورقه علشان اما تقوم تقرأها ودخلت اوضتها لبست دريس اسود مورد كدا ولبست طرحه بيضا وشوز ابيض وشنطه سودا ولبست نظارتها ونزلت طول الطريق بتسبح وصلت شركه.......... كانت موجوده الساعه 10بالظبط بالثانيه ماشاء الله مواعيدها مظبوطه انا لما بخرج صحابي بيستنوني بالساعه وتحديدا ياسمين بيستي بتستناني كتير اووي والله ربنا يعينها عليا والله 

اول م راحت دخلت ال Interview وبعد نص ساعه اسأله في البت يعيني اتقبلت الحمد لله طلعت ل السكرتاريه اللي هيا جايه مكانها اصلا وورتها مكتبها وبدأت تعلمها الشغل

   ♡♡♡♡♡في بيت خلود وسماح♡♡♡♡♡
فاقت سماح لقت خلود كتبالها ورقه 
*خلود*- صباح الخير ي ست الكل ي سموحه ي حبيبت قلبي مردتش اصحيكي بدري علشان انتي نايمه ف سبتك نايمه براحتك قومي صلي وافطري وخدي علاجكك واهم حاجه علاجكك هاا ولما ارجع هحكيلك كل حاجه ادعيلي انتي بس ابقي رني عرفيني انك صحيتي وصليتي وخدتي علاجك انا مش هرن عليكي علشان لو نايمه مصحكيش ومتقلقيش انا شحنالك الباقه قبل م امشي الصبح بحبكك ي احلي ماما في الدنيا متنسيش ترني ي غاليه 

في شركه....... عند خلود ومنال السكرتاريه القديمه
علمت منال خلود كل حاجه في الشغل وعملوا شغل اليوم مع بعض كمان قطع كلامهم رن تليفون خلود  
*خلود*-  انا اسفه جدا بس دي امي لازم ارد
*منال*- ولا يهمك يحببتي ردي 

 
*خلود*-صباح الخير ي سموحه ي غاليه 
*سماح*- صباح النور ي غاليه 
*خلود*- ها كلتي وصليتي وخدتي علاجكك
*سماح*- ايوة ي غاليه 
*خلود*- ماشي ي حببتي بالف هنا وشفا يارب بصي علشان ممكن ااخر في الشغل شويه هتلاقي دليفري جيلك كمان ربع ساعه وهتلاقي فلوس علي المكتب حاسبيه وكلي ي غاليه لحد م اجي بس
*سماح*- يبنتي م انا هعمل اكل في البيت 
*خلود*- لا متتعبيش نفسك ي غاليه واسمعي الكلام يلا 
*سماح*- حاضر ي دودو 
*خلود*- هقفل معاكي علشان لسه في الشغل واما اطلع هكلمك 
*سماح*-ماشي ي غاليه
            -سلام
*خلود*- سلام

*خلود*-انا اسفه بجدد ممكن تسمحيلي ب دقيقه كمان هرن علي الدليفري معلش
*منال*- ولا يهمك ي حببتي رني ويلا 
*خلود*- شكرا
*منال*- عفو يحببتي انا معملتش حاجه

رنت خلود علي الدليفري
*خلود*- الو
*الدليفري*- الو
*خلود*- معلش هتعبك معايا كدا الاوردر اللي حجزته الصبح هتوصلوه مكان م قولته لحضرتك
*الدليفري*-ماشي ي انسه
*خلود*- شكرا
*الدليفري*- عفو ي فندم تحت امرك 
*خلود*- الامر لله 
             -سلام.                     بقلم:بسملة عادل

*منال*-خلصتي يحببتي 
*خلود*- ايوة خلصت 
*منال*- ماشي 
وكملوا كلام في الشغل 


                ♡♡في بيت سماح ♡♡

الباب بيخبط 
*سماح قبل ان تفتح الباب*-مين
*مجهول*-دليفري...........ي فندم
*سماح*-ااه ثانيه واحده بس

فتحت سماح وخدت الدليفري ودخلت كلت وخدت العلاج اللي بعد الغدا وقعدت تتفرج علي التليفزيون لحد م خلود تيجي

       ♡♡في شركه..... عند خلود ومنال♡♡
منال مشيت بعد م علمت خلود كل حاجه في الشغل خلود كملت بقيت الشغل الباقي وخلصت ودخلت استأذنت وروحت مدير شغلها هيا سمحلها علشان اول يوم وهوا مكنش هيحتاجها اصلا لانها خلصت اللي عليها 

             ♡♡في بيت سماح وخلود♡♡

دخلت خلود البيت لقت سماح قاعده ببتفرج علي التليفزيون
*خلود*-مساء السكر والحلويات 
*سماح*-مساء العسل ي بكاشه 
*خلود*-تشكر ب باشا 
*سماح*- يلا روحي صلي وكلي وتعالي علشان تحكيلي بقا 
*خلود*-عيوني حاضر 

دخلت خلود صلت وغيرت لبست بيجامه عليها ميكي ماوس طفله زيي وسرحت شعرها البني الطووويل يبختها انا قصيتوا خلاص رفعته ديل حصان وسخنت الاكل وراحت جنب سماح علشان تاكل وتحكيلها بالمره
*سماح*- احكيلي بقا وانتي بتاكلي
*خلود*- لو صبر القاتل علي المقتول ل كان طق ومات لوحده يحجه انا كنت لسه هحكيلك من غير م تتكلمي والله
*سماح*-طب يلا ي بكاشه احكي
*خلود بضحك*- تربيتك ي سموحه 
*سماح*-احكي يبت
*خلود*-وبدأت تحكي.............................................. 
*سماح*-كل دا وانا معرفش حاجه 
*خلود*- كنت هحكيلك امبارح بس انتي تعبتي يلا حصلخير 
*سماح*-الحمد لله المهم انك كويسه مفكيش حاجه
*خلود*- الحمد لله ي غاليه
ودخلت صنيه الاكل وغسلت المواعين وطلعت وفضلوا يتفرجوا علي التلفيزيون لحد الساعه 10
*خلود*- مش هتنامي بقا ي غاليه 
*سماح*- يلا ي حببتي
             -تصبحي علي خير يروحي
*خلود*- وانتي من اهل الخير ي غاليه 

دخلت خلود ونامت وقامت علي الفجر صلت الفجر كعادتها وادعت ربنا ورجعت نامت تاني قامت علي 8 بردو قامت صلت الصبح وادعت كتييير ولبست سبنا من لبست اي بقا علشان انا مليش خلق للحوار دا انا اصلا مش بعرف اظبط الالوان علي بعض لبست وسابت للممتها الاكل علي التربيزه وسبتلها ورقه ب انها لما تصحي ترن عليها وتعرفها وهيا نازله بتقفل الباب بتلف لقت................ 
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير
google-playkhamsatmostaqltradent