recent
أخبار ساخنة

رواية روجيندا الآدم الفصل الثالث 3 بقلم ملك الليثي

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية روجيندا الآدم الفصل الثالث 3 بقلم ملك الليثي

رواية روجيندا الآدم الفصل الثالث 3 بقلم ملك الليثي

رواية روجيندا الآدم الفصل الثالث 3 بقلم ملك الليثي


في المساء.
كان الهدوء والظلام يعم المكان...خرجت روجيندا من غرفتها لكي تجلب لها الماء ولكنها رأت ظل علي الحائط جعلها تكسر الكوب وتصرخ بصوت عالي.
روجيندا:اعااااا...حرامي.
امسكها ذلك الشخص وكتم بوقها.
.....:هششش...بس الله يخربيتك انا مش حرامي.
روجيندا عضت ايده وتقول بصوت مرتعش من الخوف:امال انت مين...وايه الي دخلك هنا وانت مش حرامي.
.....:اااه يابنت العضاضة...انا صاحب الفيلا ديه.
روجيندا بصدمة:ايه...ازاي امال مدام سلوي ديه تبقي مين.
.....:انا ادم ابنها يامتخلفة...انتي مين اصلاً.
روجيندا وهي ترجع لورا وتقول بصدمة:انت ادم.
نظر لها ادم بسخرية:اه انا ادم...انتي مين بقا.
روجيندا بتوتر:انا الخدامة الجديدة.
نظر لها ادم ثم صعد الي غرفته...ذهبت روجيندا سريعاً الي غرفتها وهي تبكي.
روجيندا وهي تنظر للسلسلة:مستحيل...مستحيل يكون ادم حبيبي...انا لازم اتأكد لو هو ادم حبيبي يبقا اكيد لابس السلسلة ثم هزت رأسها بمعني تأكيد علي كلامها ثم تابعت:ايوة انا بكرة هحاول اشوفه لابس السلسلة ولا لأ.
في الصباح.
كانت روجيندا تضع اطباق الطعام علي السفرة وهي شاردة في ادم...نزلت سلوي وتابعها مراد وجلسوا لكي يتناولوا الطعام وبعد عدة دقائق نزل ادم.
سلوي بصدمة:انت رجعت امتي من المأمورية يا ادم.
ادم وهو يبوس راسها وايديها:امبارح بليل ياست الكل.
سلوي بعتاب:طب مجتش طمنتني انك رجعت بالسلامة ليه وانت عارف اني بقلق لما تروح اي مأمورية تبع الشغل.
ادم بحنان:كنت نايمة ياست الكل قولت حرام اصحيكي.
مراد بمرح:ونبي جو الحزن ده انا مبحبهوش...وحشتني يادودو.
ادم بغضب مصطنع:ولاااا بطل تقولي الاسم ده.
نظر له مراد بإبتسامة ثم قال:مضايقك الاسم
ادم:اه
مراد بغيظ:طب دودو...دودو...دودو.
ادم وهو يجري ورا مراد:اقف ياض...ياض لو راجل اقف.
مراد وهو ينظر له بخوف:ياعم انت عايزني اموت ولا ايه...
ثم جلس علي الارض وحط ايده علي خده بطريقة مضحكة وقال:يعيني علي شبابي الي هيروح ده...يعيني علي حظك علي نوسة.
ادم:مالك ياختي.
مراد:جوزي المفتري عايز يطلقني.
ادم:ليه وانتي عملتيله ايه دا انتي نسمة حتي.
مراد بغيظ:ابداً ده علي شان قولتله يادودو...يرضيك كدة يادودو.
ادم بغضب:يا ابن ال.....ياض اقف ياض...وحياة امي ماهرحمك يامراد لو مسكتك.
سلوي بضحك عليهم:خلاص بقا...اقعدوا يلا علي شان تفطروا.
وجاءت روجيندا بباقي الاطباق ونظرت لادم ثم ذهبت سريعاً.
روجيندا:هو انا ازاي لما وقفت جنب ادم دلوقتي مخفتش...انا حاسة انه ادم حبيبي بس لو اشوف السلسلة علي شان اتأكد.
انهت روجيندا اعمالها ثم توجهت الي غرفتها وفتحت الشباك وفضلت تتأمل الزهور ومنظر السماء وهي شاردة في ادم.
في المساء.
ذهب ادم الي المطبخ.
ادم:دادة سميحة عايز كوباية قهوة وهاتيها اوضتي.
دادة سميحة:حاضر يابني.
غادر ادم المطبخ.
روجيندا:خليكي انتي يادادة وانا هعملها.
عملت روجيندا القهوة وطلعت علي شان تدي ادم القهوة.
دقت باب غرفته وانتظرت حتي أذن لها بالدخول.
ادم:ادخل.
روجيندا:القهوة يا ادم بيه.
ادم:شكراً يا...صحيح هو انتي اسمك ايه.
روجيندا:اسمي روجيندا.
ادم بصدمة:ايه روجيندا...اممم اسم حلو فكرني بحد عزيز عليا اوي.
روجيندا بخوف:حد مين.
ادم:نعم.
روجيندا:لا مش قصدي والله اتدخل بس اسم حضرتك برده فكرني بجد عزيز عليا...ثم امسكت السلسلة ونظرت اليها كان ادم ينظر الي هاتفه حاولت ان تري اذا كان ادم لابس السلسلة ام لا...لكنها لم تراه.
روجيندا لنفسها:شكله فعلا تشابه اسماء...بس مين الي الي عزيز عليه اسمه نفس اسمي انا هتجنن.
كان سوف تذهب روجيندا لكن...
ادم:روجيندا.
روجيندا وهي تنظر له:نعم.
ادم:مين الي اداكي السلسلة ديه.
قالها وهو يشير علي السلسلة بتاعت روجيندا.
روجيندا:........
ياتري روجيندا هتقول لادم ايه؟
ياتري ده ادم الي روجيندا بتحبه ولا ده تشابه اسماء؟
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي أنا للكاتبة سهيلة السيد
google-playkhamsatmostaqltradent