recent
أخبار ساخنة

رواية صعيدي خطف قلبي الفصل الثالث 3 بقلم حنين محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية صعيدي خطف قلبي الفصل الثالث 3 بقلم حنين محمد

رواية صعيدي خطف قلبي الفصل الثالث 3 بقلم حنين محمد

رواية صعيدي خطف قلبي الفصل الثالث 3 بقلم حنين محمد


مهران : ولو مبعدتش.... 
ميرا : يعني بليس امشي من هنا .....
وفضل يقرب اكتر.... 
وبعد كدة بعد عنها وقال : خلاص انتي خوفتي مني.... جرا ايه عاد.... ما كنتي عاملة فيها سبع رچالة في بعض... يااااا اسمك ايه جولتيلي يا حرمة انتي.... 
ميرا : اسمي ميرا يا عم الحج ؟؟.....
مهران : ماشي يا ميرا..... بس متجربيش بعد كدة تلعبي معايا واصل..... لانك مش خابرة انا ممكن اعمل ايه ؟!
بقلم حنين عبدالرحيم (حنون) 
ميرا : لا مش عارفة هتعمل ايه يعني؟
مهران : جولتلك بلاش....
ميرا خافت سيكا وقالت : خلاص بقا يا  استاذ مهران .... سيبني اخلص تصوير..... 
مهران : طب هو انا ماسكك يا حرمة انتي..... امشي كه... 
مهران مشي وهو جواه شعور غريب 
وقال : فيه ايه يا مهران.....
 مش حتة حرمة اسكندرانية...... هتحرك شعور جواك...... بس ايه اللي انا حاسه ده.......
مش خابر...... لا يا مهران .....
انت جفلت جلبك من زمان........ واوعي تفتحه والبت دي تتعامل معاها بجمود من هنا ورايح.....  
ميرا بتصور وبتعمل لقاءات وهو قاعد من بعيد وبيتفرج عليها..... 
ويقول : انا بس عراجبها علشان هبجي اعلمها الادب.... من ميتا وحرمة تتحدت معايا كدة....   
المهم ميرا كانت عايزة تعمل حوار معاه لان هو أساسا صاحب فكرة المشروع ولازم 
المهم راحت عنده وهي متوترة وقالت : 
بعد اذنك يا استاذ مهران..... 
بقلم : حنين عبدالرحيم (حنون) 
=نعم يا.... ميرا..... 
ميرا اول ما سمعته بيقول اسمها دقات قلبها عليت جدا مش عارفة ليه وردت وقالت : 
انا يعني...... انا بس كنت....... 
مهران : من ميتا التوتر ده...... هو انا للدرجة دي جمر و بخوف كمان......
علشان كدة مش جادرة تتحدتي معاي..... 
تابعوني هنا 👈👈علشان القصة تكمل 
https://www.facebook.com/haneen1252005/
ميرا : قمر ايه وبتاع ايه ؟!........ المهم كنت جاية وعايزة اعمل لقاء معاك كدة وأسألك كام سؤال بس وخلاص....... 
مهران ببرود : لع..... انا مش فاضي للحديت الماسخ ده..... 
ميرا : يا عم الناس قولتلك هما 5 دقائق بس...... 
مهران ببرود اكتر : اولا مسميش عم الناس اسمي مهران..... ثانيا بجي جولتلك يا حرمة انتي مش فاضي...... 
ميرا فكرت تجيبه من حتة العاطفة جايز يبقي عنده دم.... 
ميرا بعياط ودموع مصطنعة : معلش اصل بصراحة.... انا كدة ممكن اترفض من شغلي هو لقاء بس ومش هطول على حضرتك....... 
مهران مش عارف ليه اول ما شاف دموعها قلبه وجعه مع انه المفروض قفل قلبه من زمان 
بس قال : بس هما كام سؤال علشان مشغول .....
 اجلسي هنا يا ميرا...... 
ميرا بخبث : حاضر يا .....استاذ مهران...... 
والمهم عملت لقاء وخلصته 
وهي خارجة قالت : 
علشان تبقي عارف بس يا استاذ مهران...... انا عمري ما بعيط والدموع اللي شوفتها دي كانت شوية تمثيل......... كنت بستفز مشاعرك علشان اعمل اللقاء ونجحت...... 
طب والله انا ممثلة شاطرة....... 
شوفت بقي....... 
مهران : انتي كنتي بتلعبي عليا يا حرمة انتي.........
طب والله راح أودرك واجيب خبرك....... 
ميرا طبعا مش فاهمة حاجة : ايوة يعني دي حاجة حلوة ولا حاجة وحشة مش فاهمة..... 
مهران قرب منها وقال : باللغة بتاعتك يعني هقتلك....
ميرا سابته وطلعت تجري..... 
مهران : اجري ضلوك..... بس عتشوفي مهران هيعمل ايه يا ست ميرا....... هعلمك الادب....... 
بقلم : حنين عبدالرحيم (حنون )
ميرا جرت وبعدين رنت على محمود 
ميرا : حودة فينك ؟!
محمود : انا طلعت اهو ومستنيكي برة...... 
ميرا : طب انا جاية....... 
وراحت لمحمود
.محمود: جرالك ايه يا ميرو ؟!!........ شكلك مخنوقة  جوي..... 
ايه اللي حوصل..... 
ميرا : في واحد كدة........ غبي بعيد عنك...... نرفزني وبوص حاجة كدة بارد ورخم...... 
محمود : اهدي بس مين ده ؟!
ميرا : المسؤل عن المشروع 
محمود : اباي عليكي......ايوة انهي واحد فيهم.... 
ميرا : اللي اسمه مهران ده..... 
محمود : بتهزري مهران؟!........ ده حبيبي واخوي..... ده جريبنا خلي بالك..... 
ميرا: قريبنا ؟!........ نو واي..... يبقي واحد بالرخامة دي قريبنا........ 
محمود : لع.... يا ميرو .........
جرا ايه عاد...... بعد اذنك اتحدتتي عنو بطريقة احسن من كدة..... لانه اعز صاحب عندي واخوي وجريبنا انا وانتي...... 
ميرا : خلاص انا اسفة يا محمود لو ضايقتك معلش.... 
محمود : لع ولا يهمك مش عايزة تعرفي بجي هو يجربلك ايه...... 
ميرا : قول ومن غير صدمات  .....
محمود : هو يكون ابن عمك حامد....... 
ميرا : ثانية ثانية....... بس عم حامد معندهوش غير سارة بس...... 
محمود : واه..... لا وعنديه مهران كمان يبجي اخونا الكبير....... 
ميرا : بس انا مشفتهوش في البيت خالص.... هو متجوز يعني وعايش بعيد.... 
محمود : متجوز ايه لع طبعا....... بس علشان زي ما انتي شايفة عندو شغل في المشروع الجديد ربنا يوفقه..... هو صاحب الفكرة........فهو بيبات هناك أساسا بجاله اسبوع...... 
ميرا : اه.....فهمت..... بوص مش هتكلم عليه علشان انت بتزعل........ 
محمود بضحك : لع...... والله يا ميرو هو جلبه طيب وحنين جوي بس...... من يوم اللي حوصل بجي..... 
ميرا : ايه اللي حصل 
محمود : سيبك..... جوليلي عملتي ايه... ؟!
ميرا فهمت انه مش عايز يقولها :
الحمد لله...... صورت وكتبت مقالات وهروح تاني بكرة علشان فاضل شوية حاجات بس استني... بوص الصور دي اهي...... حلوة صح ؟!
بقلم : حنين عبدالرحيم (حنون) 
محمود : اه حلوة جوي..... 
ميرا : والله يا ابني انت اللي رافع من معنوياتي.... 
محمود : لأ.... لأ..... والله كيف الجمر..... 
ميرا : عارفة عارفة.... بس مبحبش التكبر..... انا قمر في نفسي....... 
محمود بضحك : مش جصدي عليكي يا مجنونة.... جصدي على الصور...... 
ميرا: يا عم اضحك عليا حتي..... 
محمود : واه..... انتي كمان كيف الجمر يا بت عمي.... 
ميرا : والله مش عارفة اودي جمايلك فين يا زميلي.... 
محمود : متقوليش يا زميلي علشان الحالة بتجيلي....😂 
ميرا : انت بتعرف تقلش كمان...... 
محمود : ايوة يا ميرو.... احنا مش قوليلين في البلد..... 
ميرا : يلا ادينا وصلنا....... مش قادرة..... عايزة ارتاح.... 
محمود : ارتاحي ضلوك...... وانا كمان مش جادر واصل...... 
ميرا : ولا انا والله يا ابني...... 
المهم دخلوا البيت 
ميرا : هالو يا جدو...... 
الجد : بتجولي ايه يا بنيتي...... 
محمود : يعني بتجولك اهلا يا جدي...... 
ميرا : عامل ايه يا جدو....... 
الجد : انا زين يا بنيتي طالما شوفتك 
محمود راح باس ايد الجد و ميرا كمان 
وميرا طلعت ترتاح لانها مش قادرة أساسا........ 
الجد اترسمت على وشه ابتسامة....... 
محمود : مالك يا جدي...... 
الجد : جعمز يا ولدي.... (جعمز يعني قعد 😂 علشان تعرفوا ان انا بتعلم اهو 🙂)
الجد : تعرف يا محمود..... انا اكتر وجت ببجي فرحان فيه لما اشوفكم كلكم حواليا ومتجمعين هنا.... بحب اشوف  ولادي و احفادي حواليا..... 
محمود : ربنا يخليك لينا يا جدي..... ويديك طولة العمر..... 
الجد : ربنا يديني طولة العمر واشوفكم احسن الناس. ربنا يحميك يا ولدي..... انت و ميرا و سارة و..... 
فجأة حد دخل وقاطعهم وقال: اباي...... وانا يا جدي.... نسيتني اياك...... لع كدة انا زمقان (زعلان 😂).....
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم
google-playkhamsatmostaqltradent