recent
أخبار ساخنة

رواية حكاية وعد الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حكاية وعد الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة أشرف

رواية حكاية وعد الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة أشرف

رواية حكاية وعد الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة أشرف


وليد:المدير قالب علكم قلبه سوده انتم كنتم فين
مريم:كون...
المدير قطع كلمها ب زعبنتها كنتم فين ي هوانم
مريم بلجلجه:ك كوناا
وعد:كنا ف الكليه و اول ما خلصنا جينا ع طول
المدير بزعيق:و دا مش المحل بتاع ابوكي و امك انتي و هي ي تلتزمه ب الموعيد ي تغوره ف دهيا
وعد اتعصبت:دهيا تخدك انت اشترتنا ولي اي دا الارزق ع الله كتك القرف عمال تزعق و تبيع و تشتري فيناا 
المدير بغضب:طب غوره انتم الاتنان من هنا مشفش وشكمتاني
وعد:يعني متردين من الجنه
و سبتهم و مشت مريم بصت للمدير بقرف و طلعت ورها
وعد كانت مخنوقه جدا و دمعها بتنزل ف خبطت ف محمد
محمد:اسف
وعد شورت ب اديها من غير ما تبص و مشت محمد الفضول اكله انو يمش ورها مريم وصلت ل وعد و وقفتها و محمد بيرقبهم
مريم:وعد استني 
وعد بعياط:انا تعبت بقا رضينا ب الهم و الهم مرداش بيناا 
مريم حضنتها:طب اهدي 
وعد كانت بتعيط و منهاره :ه هنعم اي دلوقت ف فلوس الميه و النور و الاجار ولي كليتنا ولي اكلنا و شربنا.  ااااااه ي رب الحل من عندك ي رب اااااه 
محمد كان سامع لنفسه :يااااه هو ف كدا بقا القمر دي بتشتغل و تصرف ع كل دا بقا الملاك دي تتمرمط ي طرا اي الظروف الي خلتها تعمل كدا طب انا اخليهم يشتغله عندي ف الشركه
محمد رحلهم
محمد:ه هو ف حاجه ي بنات اقدر اساعد بيها
مريم :كتر خيرك روح اتكل ع الله
محمد:بجد انا عايز اسعدكم
وعد طلعت من حضن مريم:متغور ي عم هي نقصاك الله
محمد بضحك:مع ان شكلك كيوت و شبه الاطفال بس عنيفه شويه
وعد بغضب و مسحت دمعها:لو مختش بعضك و مشيت هطلع كل الي جوايه فيك و هنفخك
محمد :ع العموم انا حبيت اساعد مش اكتر اتفضلي ي انسه"كان بيكلم مريم"دا الكرت بتاعي لو احتاجتم حاجه انا موجود
مريم اخدت الكارت و هو مشي 
مريم:ممكن يكون ف خير 
وعد:دا شكلو نسونجي
مريم:الله اعلم يلا بقا نروح نرتاح شويه
وعد:لا تعالي ندور ع شغل
مريم:حاضر ندور و احنا ف طريق للبيت يلا
وعد :يلا
...................................
ف الكليه عند نور
صحبتها:اي ي نور الشياكه دي
نور:دي اقل حاجه ي بنتي
صحبتها:بس قمر اوي
نور بغرور:ما انا عرفه مش شيفه الشباب ملها هنا هتموت عليا ازاي
صحبتها:سمعت ان ف بنت اتعركتي معاها الصبح
نور:ااه دي بنت شرشوحه و جربوعه هي و صحبتها لبسهم بيئه و شكلهم اووووف ..متفكرنيش بيهم
صحبتها:متفكريش فيهم انتي اكبر من كدا
نور:انا هتسلي بس هخلي الكليه كلها تضحك عليهم و هتشوفي
....................................
الوقت عدي بسرعه وعد و مريم بيدوره ع شغل و ملقوش محمد ف الشركه نور ف الكليه 
....................................
------------------------------------
صلو ع رسول الله✨♥️
------------------------------------
بليل ف شقت وعد
وعد:اااه ي رجليااا يااني
مريم:انا رجلي فقفقت منك لله
وعد:انا مش حسي برجلي اصلا
مريم:مفيش قدمنا غير الواد الحليوه دا
وعد بعدم فهم:مين يختي الحليوه
مريم:الي ادانا الكرت بتاعو
وعد:بتهزري صح
مريم:لا ي قلبي هو دا الحل
وعد:بس ابت هنلقي شغل انشاء الله
....................................
ف مكان اخر فيلا 
رجل سكران دخل اوضت وحده ست
الراجل سكران:انا عيزاا المكنيكي ..ي يجي هعهههعهع يصلح العب المتوووور و انا عيزه س سجاره اه اه 
الست بخضه:ف ف في اي
الرجل بضحك:اي دااا ف بيتي امرأه هعهعهعهعهعه 
الست :هو انت كل يوم هتجي ب المنظر دا
الرجل بزهق:هو انتي هو انتي هتغوري زي بنتك ما غارت امتي ها ها يوليه يمراتي اتحتحي شويه خلني انام
ست بعياط:بنتي منك لله قلي هي فين بقا بقالي 15سنه بترجاك اعرف مكنها
الرجل بضحك:قتلتهااا قتلتهااا و هي كانت بتااااااصرخ بتاااااااصرخ و انا اخنقهاا هعهعهعهعه اخنقهاااا
الست ب انهياار:ا انت كداب مستحيل تكون موتها انا حسي انها عيشه انا حسه
الرجل:طب اتحتحي خلني انام بقا عشان احلم و اموتهاا تاني 
الست:انت مش بني ادم حد يقتل بنته
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent