recent
أخبار ساخنة

رواية حب الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم ميادة خاطر

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حب الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم ميادة خاطر


الدكتور:للاسف غلط عاللي فسنهغ ينام وهو زعلان هي في حاجه حصلت اثرت فيها جدا وعيطط لحد ما نامت واغمي عليها برضو احنا ركبنالها محاليل وهتكون كويسه بس بنتكم من النوع اللي لما بيحزن بيتعب فيرات متزعلوهاش خصوصا فسنها ده لانه ممكن يأثر فالمستقبل 
وفاء:والله ما حد زعلها ولا عملها حاجه هي بس عروستتها اللي شعرها انقطع
الدكتور:الاطفال بيتعلقوا بلعبهم جدااا وهي بما انها بنت وزي ما بتقولي عروسه فأكيد كانت متعلقه بيها اوي ولما شافتها من غير شعر حزنت عليها
محمود:يعني هي كويسه 
الدكتور:الحمد لله بس خلو بالكوا منها وبلاش حجاتها المفضله حد يجي جنبها 
وفاء:شكرا لحضرتك ينفع أدخلها 
الدكتور:ايوا طبعا ومشي وكلهم دخلوا 
وفاء:مالك يا روووحي أنا اسفه والله متزعليش 
نبض:انتي مس عملتي حاجه يا مامي مس سعلانه منك 
وفاء:طب زعلتي ليه عشان العروسه
نبض بصت لملك وبعدين بصت لامها:مس سعلانه
وفاء:هجبلك واحده تانيه 
نبض:لاء أنا بحب علوستي مس عاوسه خيرها صلحيها بس 
وفاء:حاضر يا نورر عيني فوقي يلا بقا عشان نصلحها سوي 
اميره:بس مين اللي قطعلك شعرها 
نبض:لا رد
مالك:يا عمتو أنا ومازن واونكل حسام وبابي وعمو محمود طلعنا فوق نعمل المرجيحه وانتي وطط وفاء كنتوا اعدين هي ملك اللي كانت مع نبض
اميره:ملك وبصت لملك
ملك:والله يا مامي كنت بسرحلها وشعرها اللي وقع هي اصلا علوسه مس حلوه وسعلها بيقع بسرعه 
نبض:علوستي مس وحسه انتي اللي وحسه عسان انتي سرحتيلها كامد😠
ملك:كدابه عسان مس سلحت كامد
اميره بزعيق:ملك بس انتي اللي غلطي اعتذري منها وعقابا ليكي مش هتركبي المرجيحه وهتعدي لوحدك
ملك:مس هعتذر مس عملت حاجه 
اميره:ملك اسمعي الكلام اعتذري فورا 
ملك بغضب:اسفه ولوت بوزها
اميره:حقك عليا يا نبض متزعليش 
نبض:مس سعلانه يا عمتو مامي هتصلحها 
اميره:ربنا يحميكي يا حببتي 
محمود:طب هروح اشوف الدكتور ينفع ناخدها أو لا 
مالك:نبض أنا خفت عليكي كتير اوي انتي كويسه🥺🥺
نبض:كويسه يا ألك متسعلش 
مالك عيط واعد جنبها عالسرير وحضنها:انا خفت اوي انتي صاحبتي واختي ومس بعمل حاكه الا معاكي 🥺🥺🥺🥺
نبض:متعيطش بقا هعيط أنا كمان وربنا وفعلا عيطت
كله بقا يبصلهم وعيونه هدمع أن رغم عمرهم الصغير قريبين من بعض كده ومشاعرهم واحده بجد تؤم فعلا الا ملك اللي كان نفسها تضرب نبض عشان اتهزقت بسببها 
مازن:نبض 
نبض:نعم
مازن:هو يعني انتي سعلانه مني 
نبض:لاء هسعل ليه 
مازن:بسبب ملك 
نبض:لاء انت مس ليك دعوه مس هزعل منك 
مازن:بكد يعني احنا اصحاب لسه
نبض:اكيد
مازن راح حضنها هو كمان وملك اتغاظت اكتر
محمود:يلا يجماعه نقدر نخرج بيها 
وروحوا كلهم وطول الطريق بيضحكوا ويهزروا ويهيصوا واشتروا حجات حلوه كتير فالطريق بس ملك كانت هي الوحيده اللي زعلانه ومضايقه 
ووصلوا لقوا امينه امينه:كنتوا فين كلكم كده 
محمد؛نبض تعبت شويه ودناها المستشفي 
امينه:وكنتم كلكم معاها ليه مدام تعبت شويه 
محمد:هدي يومك واتلمي
امينه:انا معملتش حاجه انا بسأل بس الف سلامه يا ست نبض
نبض:الله يسلمك يا طط
امينه:مش هتيجي عشان تاكل
محمد:شارين اكل فالطريق وهناكل سوي 
امينه:طب عامل حسابي ولا نسيت 
محمد:جايببن بزياده متقلقيش 
محمود:يلا اه يجماعه وطلعوا كلهم واعدوا فالصالون واميره ووفاء دخلوا يغرفوا الاكل 
امينه أعده جنب ملك 
امينه:مالك يا ملك 
ملك بغضب مكتوم:مفيش 
امينه؛هو حصل ايه 
ملك حكت كل حاجه وطبعا بصوت واطي 
امينه استنزهت الفرصه:هي اصلا نبض كده بتحب الكل حواليها ودائما تطلع نفسها البريئه 
ملك:انتي مش بتحبيها زيي
امينه:ايوا اومال ده كان بسببها هطلق 
ملك:يعني ايه تطلقي 
امينه:جوزي هيسيبني ومش هبقي مراته 
ملك:ااااااه 
امينه؛ايه رأيك نعمل مقلب فيها مقلب صغير كده بس هناخد حقنا 
ملك:بجد
امينه:ايوا بس لازم تساعديني يا لوكا 
ملك:موافقه 
امينه ابتسمت ابتسامه خبيثه 
وحطوا الاكل وكله كل وطلعوا فوق يعدوا فالهوا والعيال يركبوا مراجيح 
امينه:ملك هاتي مقص 
ملك:ليه 
امينه:بصي هنقطع الحبل شويه عشان هي تقع 
ملك:بس هتتعور
امينه؛متخفيش 
ملك:طيب وجابت المقص 
امينه:عوزاكي تعملي نفسك بطنك بتوجعك عشان يتلموا عليكي واعرف اقص 
ملك:طيب واعدت شويه وبعدين مسكت بطنها:اااااااااااه بطني اااااااااااااااه يا ماما بطني اااااااااااااااااا بموت 
كلهم جريوا عليها يشوفوا مالها وأمينه جريت قصت حته كبيره مالحبل وعملت فيها حاجه عشان متبانش
اميره:مالك يا يا ملك فيكي ايه 
ملك:خلاص يماما كويسه قالت كده بعد ما امينه غمزتلها 
الكل استغرب 
اميره:اومال فضحانا وماما بطني ااااه في ايه 
 ملك:كانت وجعتني بس خفيت
اميره باستغراب:بسرعه كده
ملك:ايوا يلا نلعب 
كله قام بس كله مستغرب جدااا حتي امها 
ملك:مين اللي عليه الدور يركب 
نبض:انتي 
ملك برعب؛اااانا لاء أنا لاء لاء مش عايزه بخاف 
اميره:بتخافي🤨🤨
ملك:ايوا يماما مش فكره اخر مره وقعت 
اميره:انتي موقعتيش 
ملك:انتي مش فكره انا مش هركب
مازن:خلاص هركب أنا 
ملك:لاء لاء انت لاء يا مازن 
اميره:في ايه يا بت انتي ايه اللي جرالك مش مظبوطه ليه 
ملك:مفيش بقول أن المفروض نبض اللي عليها الدور وكده 
نبض:أنا لسه نازله 🤨
مازن :أنا هركب مليش دعوه 
ملك:لاء متركبش 
مازن:ليه 
ملك:ع ع عشان 
اميره:مانتيش عجباني ووراكي حاجه قولي حصل ايه 
ملك:م م م مفيش 
مازن:انا هركب هه مليش دعوه 
ملك جريت ووقفت ادام المرجيحه:قلت لاء 
مازن:ليه 
ملك:عشان حببها مقطوع ولو ركبت هتتعور
اميره:أنا كنت متأكدة أن في حاجه 
ملك بعياط:انا مليش دعوه طط امينه هي اللي قالتلي 
اميره:امينه قالتلك ايه 
ملك:هي اللي قالتلي اعملي نفسك بطنك بتوجعك عشان تتلموا عليه وهي تقص حبل المرجيحه ونبض تركب وتقع 😭😭😭😭
كله بص لامينه بصدمه😳😳😳😳
امينه:اي اي البت دي بتكدب
اميره؛بنتي مبتكدبش الا اذا حد صلتها 
امينه:اي اي 
محمد:ايه ايه انتي ايه يا وليه انتي عوزه تإذن طفله صغيره عملتلك ايه نبض لاء وبتحرضي بنت عمتها عليها بدل ما تخليهم صحاب 
امينه قصه فالارض ومش بتكلم 
محمد:اناوقرفت منك ومن عمايلك ومبقتيش تلزميني انتي طالق 
الكل 😳😳😳😳😳😳😳
محمود:محمد انت اتجننت 
محمد:ايوا عشان زهقت منها 
اميره؛مش للدرجادى يا محمد 
محمد:بس خلاص انا طلقتها متلزمنيش يا قطه يلا ارجعي لامك 
امينه:مش راحه لامي 
محمد:وده ليه انشاء الله 
امينه؛عشان يا حلو اخواتك الشقه بتاعتي 
محمد:ايه 
امينه:زي ما سمعت
محمد:انتي انهبلني يا وليه 
امينه؛انهبلت ههه انت حر بس الشقه بتاعتي يلا روح انت بقا عند امك 
محمد
يتبع.....
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم
google-playkhamsatmostaqltradent