recent
أخبار ساخنة

رواية غرام الرعد الفصل الرابع 4 بقلم رحمة أشرف

الصفحة الرئيسية

 رواية غرام الرعد الفصل الرابع 4 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الرابع 4 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الرابع 4 بقلم رحمة أشرف


رعد اتعصب وقام ضربها بالقلم على وشها وشفايف اتعورت. اخرصي
رحمه وقعت على الأرض. عااااااا... ااااه
رعد مسكها من شعرها ورفع وشها.... انتي باين عليكي هتتعبيني معاكي... بصي يا حلوه خروج من هنا مفيش  ده علي موتك أن شاءالله..ولو منعدلتيش....هخليكي تحلمي بشخص اسمه رعد الجارحي. 
رحمه بدموع. ااااه
رعد شاف دموعها سابها وفضل بصصلها وخرج
رحمه حطت اديها على شفايفها الي بتجيب دم. واحد حقير
عند رعد دخل لغرفت المكتب
رعد. غبي غبي... وكسر كل حاجه موجوده على المكتب
رعد بصوت كله غضب . ااااه
في الصباح
زهراء. ماما.. رحمه. لسه مرجعتش 
الام بدموع. انا كلمت ابو.. ريتاج وهو هيرفع بلاغ ويدور عليها
زهراء. يا رب
قطع كلامهم صوت الباب
زهراء. انا هفتح
زهراء فتحت الباب لقت ريتاج
ريتاج. لسه مرجعتش
زهراء بدموع. لا لسه
ريتاج بزعل. إن شاء الله... هترجع
زهراء. يا رب
الام.تعالي يا بنتي... ادخلي
ريتاج. اهدي يا سو سو.... بابا بيدور عليها
الام بدموع. يا رب ترجع... دي وحشتني
ريتاج. رحمه اه مجنونه.. بس قويه.. وبتحبكو..وهترجع
الام بدموع. يا رب... يا رب 
ريتاج حضنتها. اهدي... وكملت كلامها بهزار. طيب والله مريحانه من ازعجها كل يوم
الام ابتسمت
ريتاج وهي تكلم زهراء. يلا علشان المدرسه
زهراء. لا.. مش هحضر.. روحي انتي
ريتاج.لا انا مش همشي غير بيكي
بعد الحاح كبير من ريتاج زهراء وافقت
ريتاج و زهراء خرجو
ريتاج. يلا يا حبيبتي.. اطلعي فصلك
رهراء. حاضر
ريتاج. متزعليش ان شاء الله هترجع
زهراء اكتفت بهز راسها ومشيت
عند رحمه
رعد قام اخد دوش ولبس وكان عباره عن بنطلون وتشرت ديق بارز عضلاته وصفف شعره وبرفانه من أغلا الماركات  ونزل اتجه للمخزن
رعد دخل لق رحمه نايمه على الأرض قرب منها وحاول يفوقها وهي مش حسه بحاجه
رعد بصوت عالي.. فهد.. فهههد
فهد دخل بخضه. نعم يا باشا
رعد بزعيق. ابعت هات الدكتوره.  بسرررعه
فهد. تحت امرك يا باشا.. وخرج
رعد فك رجل رحمه وشالها وطلع حطها الي السرير وفضل ماسك اديها. انا اسف
رعد بتفكير.. قلبك حجر علشان  تعمل فيها كده. فوق يا رعد ..دي طفله ...
شويه والدكتوره دخلت. رعد باشا حضرتك طلبتني
رعد. ايوه... شفيها وانا خارج..... وسابها وخرج
الدكتوره كشفت على رحمه
رحمه بتعب. اااه
الدكتوره. الحمد الله على السلامة
رحمه بدموع. لو سمحتي عيزه اخرج من هنا
الدكتوره. انتي.. ايه الي وقعة تحت ايده 
... الأفضل ليكي تفضلي هنا.... ومتفكريش بس تهربي لانك مهما حولتي هيجيبك.
رحمه بدموع. عااااااا.. عايزه اختي
الدكتوره سبتها وطلعت..رعد.. باشا.... انا كشفت عليها... عندها جفاف.. حاد.. لازم رعايه
رعد ببرود. خلاص روحي انتي
الدكتوره مشيت.. ورعد نزل للمطبخ حضر اكل وميه وطلع لغرفت رحمه.. دخل لقاها قعده على السرير  بتعيط
رعد .. ما انتي زي البنات أهو وعندك دموع .... يلا علشان تاكلي وتغدي دواكي
رحمه بتعب. مش عايزه سبني لوحدي
رعد بتعصيب. مش بحب اعيد كلامي... مارتين
رحمه بدموع وتعب. سبني امشي
رعد بزعيق. وانا قلت لا... يلا كلي
رحمه عيطت وخبت وشها في المخده
رعد ببرود. مش بحب حد يكسرلي كلمه.... هتاكلي ولا ااكلك بطريقتي
رحمه بدموع. لا مش هاكل... اعمل الي تعمله ميهمنيش
رعد. هعمل حاجه مش هتعجبك وخصوصا زهراء
رحمه بتسرع. لا... لا.. بلاش زهراء... خلاص هاكل
رعد. شاطره... يلا
رحمه قعدت تاكل
ورعد بيبصلها
عند زهراء
زهراء وريتاج خرجو من المدرسه
ريتاج. يلا يا حبيبتي.. باي
زهراء. باي
ريتاج. لو عرفتي حاجه عن رحمه قليلي
زهراء. حاضر... وسبتها ومشيت
وهي تعدي الطريق كان في عربيه هتخبطها
زهراء وقعت على الأرض. آآآآآآه
مروان نزل من العربيه بصدمه. انتي كويسه يا انسه
زهراء رفعت راسها وبصتله. ايوه انا كويسه.. انا اسفه.. انا الي كنت مشيه سرحانه
مروان وهو يسعدها انها تقوم. حصل خير....مش انتي البنت الي كانت في الكافيه من يومين .. وكان معاكي اختك مش كده 
زهراء بدموع لم افتكرت رحمه. ايوه انا. 
مروان . اهدي. في ايه. مالك..ليه الدموع دي 
زهراء وهي تمسح دموعها..اختي. رحمه .بقالها 4ايام مرجعتش البيت 
مروان بصدمه .ايه ..ازاي ..
زهراء .مش عارفه. واحنا مش لقينها
مروان بحزن عليها. طيب....طيب..اهدي..تحبي اوصلك .
زهراء بحزن...لا شكرا. شكرا..لحضرتك..سلام ..ومشيت
مروان كان واقف بيبص عليها ومسحور بعنيها الي كلها دموع وحزن
عند رحمه
رحمه نامت ورعد فضل بصصلها لوقت طويل
رعد وهو يشيل خصل شعرها من علي وجهها. بقا طفله زيك توقع رعد الجارحي في شباكها..... وكمل بابتسامه. ده مروان لو عرف. هيزلني.....يا تري لم تصحي هتسامحيني ...
قطع شروده صوت الباب
رعد بهدوء . ادخل
سميحه. يا ابني.. مروان تحت
رعد. حاضر يا دادا... نازل
سميحه. انا هقعد مع رحمه.. على متفووق
رعد. ماشي... يلا انا نازل.... وسبها ونزل
مروان. ازيك يا صحبي
رعد. كويس
مروان. مالك
رعد ... لاول مره اعترف اني عملت غلطه كبيره اوي يا مروان
مروان. انت تعمل.. حاجه غلط. في ايه وبص على المخزن لقاه مفتوح... استنى المخزن مفتوح... مين كان جوه... المخزن ده مش بيفتح غير لم تعوز تنتقم من حد... مين كان جوه
رعد بابتسامه. رحمه 
مروان بصدمه. اييييه... عملت فيها ايه
رعد. هي فوق.. كويسه دلوقتي
مروان طلع لفوق لقاها نايمه وبين عليها التعب.. نزل تاني لرعد. انت ازاي.. تعمل فيها كده...انت عارف ..انتي عملت ايه. اختها تايهه من غيرها. انتي مش ازيت رحمه بس يا رعد انتي ازيت اختها هي كمان 
رعد. بعصبية ... مروان .صوتك ميعلاش عليا  ....غصب عني... الغضب كان مليني
مروان. غصب عن... بعدها سكت وبص لرعد بصدمه ..... استنى انت عمرك مندمت على حاجه... ليه زعلان... انت ايه حكايتك اوع تقول انك بحبها 
رعد بابتسامة خفيفه. شكلي  كده.... يا صحبي
مروان بابتسامه . قول والله 
رعد بصله.  الله في ايه 
مروان بفرح ..اخيرا هفرح..بيك..استعجل بقا علشان تخويني....
رعد . ههههههههه انتي مجنون يا ابني. 
مروان سيبك.مني..هو انتي بجد..بتحبها ...
رعد . مروان.... انت يا بني آدم.متخلف صح 
مروان بهزار. صح عرفت منين 
رعد بعصبية. ولا انت مش هتروح يلا يا بابا علي بيتكو 
مروان...بيت مين انا بايت هنا انهرضه
رعد مسكه من لياقت القميص وقربه منه. نعم
يتبع.....
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent