recent
أخبار ساخنة

رواية أقدار الفصل الخامس 5 بقلم ايمي أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أقدار الفصل الخامس 5 بقلم ايمي أحمد

رواية أقدار الفصل الخامس 5 بقلم ايمي أحمد

رواية أقدار الفصل الخامس 5 بقلم ايمي أحمد


ورد ..طيب يلا بقي عشان تنام عشان الشغل يلا 
حازم ..طيب ماتجي تنامي في حضني 
ورد .. نعم ..ايه الكلام اللي بتقوله دا
حازم وهو بيقرب عليها.. يابت ماتفهمنيش صح دا حضن اخوي ..اعتبرني زي جوزك عادي
ورد بعدت عنه ..اخوي ولا زي جوزي ..حازم اهدي كده وعقل وخليك محترم
حازم ..هو في حد محترم زي 
تخيلي شهر وزياده معايا القمر دا وبنام في اوضه والقمر في اوضه لا ومراتي كمان انت ماتعرفيش الشيطان طول الليل بيقولي ايه
قرب عليها تاني 
ورد ..الله يحرقه اهدا  يا حازم 
حازم ..بتدعي عليا كده ياورد 
ورد ..لا علي الشيطان ياحبيبي استعاذ بالله منه وهو هيولع ودخل نام ربنا يهديك 
حازم ..اهو حبيبك اهو .. تعالي بقي اقولك
وهو بيقرب منها
جريت بعيد ..ياعم دي كلمه عاديه انت مابتصدق اهدا بقي قطعت نفس أمي من الجري
حازم بيجري ورها.. يابنتي هقولك حاجه بس هو انا هكلك استني
ورد ..والله ياحازم هزعلك انت حر 
حازم .. انا عايز ازعل تعالي
ورد بصت وراه ..شهد !! انت دخلتي هنا ازاي 
حازم بص وراه ..و ورد استغلت الفرصه وجريت علي الاوضه وقفلت الباب عليها
حازم ..بقي كده ياورد بتشتغليني والله لاوريكي 
ورد ..تصبح علي خير ياحازم انت مش مظبوط النهارده لما تهدي كده نبقي نتكلم
حازم ..طيب افتحي بس ولله هقولك حاجه 
ورد ..انا نمت خلاص تصبح علي خير 
دخل حازم الأوضه التانيه عشان ينام ..ماشي ياورد ماشي
.....
صحي تاني يوم وجهز للشغل  كانت ورد جهزتله الفطار 
ورد ..يلا ياحازم عشان تفطر بسرعه هتتاخر علي الشغل 
حازم ..ماشي ياورد جي اهو
وقاعده يفطره سوا 
حازم ..تسلم ايدك يا قمر 
ورد ..شكرا
حازم ..يلا سلام بقي ..علي الساعه سبعه تكوني جاهزه تمام هاجي وننزل علطول
ورد ..حاضر .
وقبلها علي خدها ونزل ...وضع ورد يدها علي خدها مكان قبلته بستغراب وخجل 
.......
عاد حازم من العمل ودخل الي شقته 
حازم ..ورد ياورد 
ورد ..ايوا يا حازم انا جهزا اهو 
حازم ..ايه الجمال دا ..انا بقول بلاها حفله وخلينا هنا 
ورد ..حاااازم
حازم ..خلاص هدخل اخد شور واغير وننزل ..وماتبصليش كده 
ورد ..حاضر 
انتهي حازم وذهب هو وورد الي الحفله 
وجلس معا علي ترابيزه بعيده 
حازم ..ايه رايك في الحفله 
ورد ..حلوه اوي 
حازم ..تحبي ترقصي 
ورد .. لأ 
حازم .. طيب حلو يلا 
وجذب يدها ليرقصا علي انغام الموسيقى الهادئه 
ورد ..علي فكره مابعرفش أرقص 
حازم ..عادي ولا انا بعرف 
ورد ..انت بتعمل كده ليه 
حازم ..بعمل ايه
ورد ..بتحاول تقرب ..ولا انا فهما غلط 
حازم ..لا فهما صح 
ورد ..طيب ليه 
حازم ..عشان ..ثواني معايا تلفون لازم ارد 
هزت راسها بالموافقه ليذهب بعيد ويجيب علي الهاتف 
...ورد معقوله. ..ماكنتش اتخيل اني اشوفك هنا
ورد ..هو حضرتك تعرفني 
..انا محمد السعدني كنت معاكي في الجامعة مش فكرني 
ورد ..ايوا افتكرتك 
محمد ..عامله ايه ياورد وحشتني جدا من يوم التخرج ومحدش يعرف عنك حاجه 
ورد ..عادي بقي 
محمد ..انت شغاله معانا في الشركه 
حازم خلص الفون وشاف ورد واقف معاها محمد
وهو جاي عليهم 
محمد ..تعرفي أن انا كنت عايز اتواصل معاك باي طريقه 
حازم ..ليه إن شاء الله يا محمد كنت عايز تتواصل معاها باي طريقه 
محمد ..حازم ..هو انت تقرب للانسه ورد 
حازم بغل ..الانسه ورد ..اه ابقي جوز الانسه 
محمد ..انت اتجوزني 
حازم ..انت بتكلمها ليه ياحيوان هو انا مش مليئ عينك 
ورد ..حازم 
حازم بزعيق ..اسكتي انت ..ها كنت عايز بقي تتواصل معاها ليه
محمد ..مافيش ياحازم انا ماكنتش اعرف انها اتجوزت بعد اذنكم 
وسبهم ومشي  
ورد ..ايه اللي انت عملته دا ياحازم ماينفعش 
حازم بغضب ..انت تعرفيه منين 
ورد ..كان زميلي في الجامعة 
حازم ..طيب يلا نمشي 
.......
رجع حازم وورد البيت 
حازم ..طيب انت زعلانه ليه دلوقتي
ورد ..عشان زعقتلي انا ماعملتش حاجه 
حازم ..طيب حقك عليا ..
ليضرب جرس الباب راح حازم يفتح الباب 
حازم ..شهد ايه اللي جابك 
شهد..عايزه اتكلم معاك ممكن 
حازم ..ماشي يا شهد ثواني 
دخل خد الفتاح بتاعه 
حازم .. انا نزل ياورد ولما ارجع نكمل كلامنا 
وراح لشهد وخدها ونزل 
شعرت ورد بالغيرة عليه وكانت بتتمني حازم يحبها زي مابيحب شهد ..مش عارفه أمته قلبها الغبي دق لي وهي عارفه أنه بيحب غيرها 
وصل حازم كافية ودخل هو وشهد وقاعده يتكلمه فيه 
شهد ..حازم انت مابتردش عليا ليه انا عايزه افهم 
حازم ..مافيش يا شهد انت كل ماتشوفيني تتخانقي معايا من غير سبب انا زهقت من كتر الخناق 
شهد ..يعني ايه زهقت ..زهقت مني انت قولتلي شهرين وهتخلص منها وتتقدملي انت بتخلص مني انا مش هي 
حازم ..انا ماقولتش هخلص منها انا قولت هاجي اخطبك ياشهد وانا لسه عند كلامي 
شهد ..يعني ايه ..انت مش هتسبها طيب ازاي وانا
حازم .. هتجوزكم انتم الاتنين 
شهد .. ومين هيوافق علي الهبل دا
حازم ..ورد مالهاش غيري ياشهد وانا مش هتخلي عنها وانت حبيبتي ايه المشكله 
شهد ..انت بتفكر ازاي مستحيل اوافق يا انا يا هي ..انت كنت ليا لوحدي وانا مش عايزه حد يشاركني فيك ياحازم عايزه ابقي انا اللي في قلبك وعقلك وبس مش حد تاني 
حازم ..ودي الحقيقه انتي حبيبتي و روحي انا مابحبش غيرك ولا هحب غيرك ياشهد بس ماقدرش اتخلي عنها افهمني 
شهد بدموع ..يبقي انت اختارت .. هي حلال عليك يا حازم وانا مش هتعرف عني حاجه من النهارده واعتبر اللي بنا انتهي
حازم .. لأ يا شهد انت بتنهي اللي بنا كده .. انا بحبك ..حددي المعاد اللي عايزه وانا هجي اتقدملك ونتجوز
شهد ..وانا مابقتش عايزك وانا كمان هشوف نفسي واتجوز 
حازم .. تتجوزي ..انت ليا ياشهد .. هتقدر تبقي مع واحد تاني غيري ..هتقدري تحبيه ..هتقدر تستغني عني بسهوله كده
شهد ..انت اللي سبتني واستغنيت عني ياحازم بعد اذنك 
حازم ..بلاش يا شهد 
شهد ..وجودي مابقاش ليه لزمه سلام
حازم .. انا بحبك 
شهد ..وانا كمان بحبك ياحازم بس خلاص انت اختارت
......
دخل حازم البيت بعد منتصف الليل
ورد بقلق ..مالك يا حازم اتاخرت كده ليه
حازم ..مالكيش دعوه
ورد ..حازم انت سكران 
حازم ..قولتلك مالكيش دعوه انت السبب في كل اللي انا فيه شهد بعدت عني بسببك 
ورد ..انت سبت شهد 
حازم ..هي اللي سبتني ماهو يا انتي ياهي
ورد ..انا هتكلم معاها
حازم ..لا ابعد انت انا مش عايز اخسرها ياورد انا بحبها اوي 
كان هيقع جريت عليه ورد سندته ودخلته الاوضه
حازم قرب عليها وحاول يقبلها 
ورد .. حازم انت بتعمل ايه 
حازم ..انا محتاجلك 
ورد ..حازم فوق كدا غلط 
حازم ..هاشششش انت مراتي فهما 
ورد ..لأ لأ ياحازم ابعد 
ورد ..حازم ابعد 
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent