recent
أخبار ساخنة

رواية هي والمارد الفصل الخامس 5 بقلم آية حسن

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية هي والمارد الفصل الخامس 5 بقلم آية حسن

رواية هي والمارد الفصل الخامس 5 بقلم آية حسن

رواية هي والمارد الفصل الخامس 5 بقلم آية حسن


... اطلعيلي من ورا أمك وتعالي
"متبتة ف أمها وخايفة من نظراته"
... لا انا مبروحش لحد ، اللي عايزني يجيني
جز ع أسنانه ... بقولك... تعالي... هنا!!!
سعاد بخفوت ... عملتي ايه يا بنت المحر*وقة 
... بقولك ايه يا أمان يا لاللي ، اوعى تفكر اني خايفة منك ولا من الكرباج اللي ف ايدك دة ، دة انا ممكن ألفه ع ر*قبتك وأجرك بيه
"اتوسعت عينه بشر وغضب وضر*ب الكرباج ف الأرض بقوة"
... وحياة أمك لخلص عليكي النهاردة 
... يا لاااهوووووي ، اجري يماااا 
"فضلوا يجروا هم الـ 3 حوالين بعض ومش عارفين يروحوا فين وهو بيضرب الكرباج ف الأرض اللي بيزيد ف صراخهم"
صلاح ... عملتي ايه يا بنت الكـ.لب مخليه طايح فينا كدة 
طلعت فوق الكنبة ... معملتش حاجة عااااا 
سعاد ... والله انا شاكة ان العباية دي هي السبب 
"وفجأة رمى الكرباج عليها وسحبها زي الحصان الجامح وطارت عليه وشالها ع كتفه"
عااااا ابعد عني تاك نصيبة 
سعاد ... يا لهوي واخد البت ع فين 
صلاح ... باين جينا ف وقت مش مناسب يا سعاد 
"طلع برة وبيربطها ف الشجرة بالحبل"
عاااا بتعمل ايه ، سيبني يا جبان
... مش عملالي فيها Strong وبتعرفي تفكري وتمثلي عليا ، وكمان بتعلي صوتك وتشتمي ، هتشوفي رد لكل دة دلوقتي 
بعياط ... خلاص والنبي ما هعمل كدة تاني عااااااا 
"ضرب الكرباج ف الأرض مرة تانية عشان يخوفها"
عااااا .. عيب والله اللي بتعمله دة ف واحدة نسوان .. دة انا ف مقام مراتك!.
صرخ فيها ... مراااتي!! اللي ضحكت عليا ف ليلة دخلتي وفهمتني انها تعبانة! .. بتاخدي دوا بيعمل هبوط عشان تهربي مني!!!.
بملامح باكية ... منا هفهمك بس ، أصلك مش عارف عملت كدة لييييه
... ومش عايز أفهم .. انتي هتفضلي مربوطة ف الشجرة كدة لغاية الصبح .. وخلي كلب يحاول يفكك 
"سابها ف حالة غضب ، وأمها وأبوها جريوا برة القصر بسرعة"
... آه يا جُبنا بقا بتسيبوني لوحدي وتجروا ... منك لله يا ديما الزفت ع شورتك المهببة دي 
_______
"الساعة عدت 2 بعد نص الليل ، مارد بيلف حوالين نفسه ف الأوضة ، وبيتنفس بغضب قلبه بيقوله يروح يفكها. عقله بيرفض .. طلع ف البلكونة وشاف حد بيقرب منها ، عقد حواجبه بضيق ونزل بسرعة"
_______
كمال ... معلش يا بنتي مش هعرف أفكك .. بس خدي اشربي مية 
... والله ابنك دة لطلع عين أهله ، هو فاكرني ساهلة بس وحياة أمه منا معديهاله اعااا
... معلش خدي اشربي 
"ولسة هيحط طرف الكبايه ع شفايفها ، جاهم صوته من وراهم"
... انت واقف عندك بتعمل ايه !!
"الكباية وقعت من ايده ، وبصله وهو بيبلع ريقه"
_ أ.. أنا ... كـ.. كنت بـ.. 
... كان بيشربني ، ايه حتى بق المية عايز تحرمني منه!
بزعيق ... أنا اديت أوامر محدش يقرب منك
بزمجرة ... جرا ايه يا عم ابو جهل انت متخف علينا شوية ، هو انت بتعذ*ب واحدة من أيام قريش ولا ايه 
... اطلع أوضتك يا كمال باشا ، ومتعملش كدة تاني 
"طلع سكينة صغيرة وقطع الحبل عشان يفكها ، وطلعوا اوضتهم"
_______
اترمت ع السرير بتعب ... يا رجلي ياني يماااا .. يا ضهري ويا عضمي ويا جسمي ااااااه ... ZzZzZzZz
"غطست ف نوم عميق وسمع سمفونية العظماء لما يناموا"
... جاتك القرف
بتمتمه وهي نايمة ... وحياة أمك نرجس اللي زلطتك من بطنها لوريك يا أمان لاللي انت 
"بصلها وهو مذبهل ، حتى وهي نايمة لسانها متبري منها!!"
_________
"صحيت كنزي تاني يوم ونزلت تحت ، كان أركان قاعد ع اللاب توب"
... أمال الظاهر بيبرس فينه!!
... ههههه انتي مبتحرميش! ع العموم هو خرج يصطاد
... طبعاً بني آدمين دي أقل حاجة بالنسباله
... هههههه 
"بطريقة الصعايدة " ... والخالج الخلج لكون شاجّاه نصين ع العملة بتاعة امبارح 
"انفجر ف الضحك ع طريقتها" ... طب والخالج الخلج انتي غلبانة أوي ههههه
... لا انت بس متعرفنيش ، دة انا كنزي اللي عمرها ما تهزي
... ههههههه يخربيت دمك العسل 
... قوللي انت بتدرس ايه
... انا ف كلية طب 
"بتردحله" ... نعم يا حيلتهاااا
... ههههه والله بتكلم بجد 
... أكيد قسم تسليخ وتشر*يح
"ضحك ع كلامها ، وكان المارد داخل القصر"
... اقطع دراعي ان ما كان هربان من فيلم تركي قديم 
"أركان حاول يكتم ضحكته .. ومارد هو وطالع السلم رمقها بنظرة خبيثة ، وبعد شوية طلعت وراه"
______
... انتي بتعملي ايه ف أوضة النوم !!
'ريم مدتهاش اهتمام ودخلت ف مكان مخصص للملابس كبير وواسع جداً وفيه كل اللي ممكن أي حد يحتاجه"
... أنا مش بكلمك يا زفتة انتي! ولا اتزحلقتي ع البلاط وانتي صغيره! 
ببرود ... حضرتك بحضر لمارد باشا هدوم 
... ليه يختي وهو نوغة مش هيعرف يحضر لنفسه!
... هو متعود مني ع كدة 
... متروحي تليفيه بالمرة!!
بخفوت ... يا ريت
شهقت لأنها سمعتها ... بنت انتي انا شاكة فيكي ، انتي متجوزاه عرفي يا بت 
بغرور ... هو انا لو متجوزاه كنتي انتي اتجوزتيه!!
... اللاه!!! دة انتي جامدة أهو وشبيحة .. وربنا لديكي ع بوزك 
"مسكت فيها وفضلت تضربها والتانية تصرخ"
... بقا عايزة تليفيه يا معفنة يا معرقبة .. خدي 
بصراخ ... عاااا ، ابعدي عني 
"دخل مارد ع صوتهم"
... ايه اللي بيحصل هنا 
... الحقني يا مارد باشا ، هتموتني 
"مارد بعد كنزي عنها"
بحدة ... ف ايه بتضربيها ليه 
بزمجرة ... اوعى ايدك ياض .. بقا واخدها ورا مصنع الكراسي وداخلة تليفك .. ناقص تجيبها معانا ف قلب السرير تعملك مساج .. وربنا لفضحكم
"مسكها من دراعها وزعق فيها" ... اخرسي
... خرسة لما تخرس أهلك ، ابعد عني 
"زقت دراعه بعيد عنها .. وراحت البلكونة ووقفت ع كرسي وريم خرجت بسرعة"
... الحقوني يا خلق ، البت داخلة تليف النطـ…ع اللي اسمه جوزي قدامي من غير حيا ولا خشااا .. يا لاااااااهوي متجوزني عشان ابقاله اريل .. غطوووني وصوتوووو ، غطوني وصوتووو ... يا خرااابي 
"مارد صبره نفذ ، وراح ماسكها من شعرها ومنزلها"
... تعالي بقا عشان انا جبت آخري 
... يلاّ يا مهزأ يا بتاع الليفة .. طلقني يابن المبقعة 
"نفخ وشه بعصبية وراح قابض ع ايده بقوة وضار*بها ع دماغها"
... استنى كدة يمكن موقعش 
"وهوب طبت ساكتة ع وشها" ........
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent