recent
أخبار ساخنة

رواية حب بعد معاناة الفصل السادس 6 بقلم بسملة عادل

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حب بعد معاناة الفصل السادس 6 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل السادس 6 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل السادس 6 بقلم بسملة عادل

*احمد*-انا بصراحه

*سماح*-اكيد

*احمد*-اتنهد بحب خلود

*سماح بتمثيل الانزبهلال*-ايه

*احمد*-بحبها والله بحب طبيتها اخلاقها حبتها من اول يوم شفتها خطفت قلبي بنظرتها البريئه حبيت كل تفتصيلها نكدها قرفها زعلها طبيتها كل حاجه كنت بحسها بنتي حاولت انساها واكابر في حبي بس اعمل اي قلبي حبها عيني مشفتش غيرها قلبي اخترها ومش مستعد اخسرها 

*سماح*-ولو فعلا بتحبها ومش عايز تخسرها مجتش دخلت البيت مت بابه لي

*احمد*-خايف

*سماح*-من اي 

*احمد*-ل متكونش بتحبني مش عايزها تجرح قلبي ف حبتها بيني وبين نفسي 

*سماح*-طب خلي نفسك تنفعك بقا اما تتجوز هيا 

*احمد بحزن*-متقوليش كدا 

*سماح*-دي الحقيقه 

*احمد*-طب اعمل اي 

*سماح*-اعترفلها

*احمد*-طب ولو مش بتحبني

*سماح*-تقدر تخليها تحبكك انت 

*احمد*-ماشي انا هعترفلها 

*سماح*-وانا همشي علشان اتأخرت 

*احمد*- هوصلك انا 

وفعلا وصلها احمد البيت ورجع شغله 


           ♡♡في شركه......... تحديدا ♡♡


احمد طلب خلود وبالفعل هيا رحتله

*خلود*-حضرتك طلبتني 

*احمد*- ايوة 

*خلود بحده*-طيب في اي

*احمد بأستغراب*-مفيش 

*خلود*- اومال حضرتك طلبتني لي مش فاهمه 

*احمد*- خلود ممكن ننزل نقعد في الكفايه تحت بعيد عن الشركه

*خلود*- ودا لي بقا

*احمد*-عايز اتكلم معاكي 

*خلود*- اظن مفيش بنا كلام خارج الشغل وتقدر تتكلم هنا احنا في مكان الشغل اصلا في الشركه يعني 

*احمد*-ياريت تتكلمي بطريقة احسن من دي 

*خلود*- دي طريقتي وياريت صوتك ميعلاش عليا 

وحطت قدام احمد ع المكتب حاجه 

*احمد*-اي دا

*خلود*- اتفضل وانت تعرف

*احمد*-افندمممم

*خلود*-و لتاني مره بقول لحضرتك صوتك ميعلاش عليا

*احمد*- انتي شايفه حطيتي اي عارفه اي اللي في الورقه طيب 

*خلود*-استقالتي بسيطه مش حاجه كبيره هيا 

*احمد*- واو كنت احسبها ورقه بفره صراحه مش استقالتكك

*خلود*- ياريت تحترم طريقتك معايا

          -بعد ازنكك 

وذهبت قبل ان تسمع الرد 


خرجت من الشركه وراحت قعدت ع البحر شويه قبل م تروح وتشوف هتعمل اي

            ♡♡عند احمد♡♡


رن ع سماح يحكيلها اللي حصل


*سماح*-الو

*احمد*- الو

*سماح*-عملت اي 

*احمد*- حصل.......................... وحكلها كل حاجه حصلت

*سماح*-مش عارفه اقولك اي والله

*احمد*- ولا انا مش عارف اعمل اي

*سماح*-سبها طيب ونشوف اخرتها وهيا لو عايزه ترجع هترجع

*احمد*-ماشي ربنا يستر

*سماح*- سلام علشان شكلها وصلت

*احمد*- سلام


وكانت خلود وصلت فعلاا اول م دخلت كان وشها باهت ومرهقه اوي 


*سماح باستهبال*-رجعه بدري ي حببتي انهارده يعني

*خلود*-عادي ي ماما تعبانه شويه فجيت استريح وخدت اجازه يومين كدا

*سماح*-الف سلامه عليكي ي حببتي روحي نامي

*خلود*- ماشي تصبحي ع خير ي غاليه

*سماح*- وانتي من اهل الخير يارب


          ♡♡عند خلود في غرفتها♡♡


دخلت خلود غرفتها وفضلت قاعده تفكر في كل حاجه الا انها نامت وهيا بتفكر 



           ♡♡عند احمد في مكتبه♡♡


مش طايق فكره ان خلود مش موجوده في مكتبها ومش قادر ف ساب مكتبه وخرج روح هوا كمان


وبالفعل روح احمد وقاعد بيفكر في خلود لحد م نام من كتر التفكير


وعدوا يومين ع دا الحال خلود مش بتطلع من اوضتها ومش بتاكل ممكن تنزل تقعد ساعه ع البحر وتطلع 

اما احمد ف هوا راح اول يوم الشركه قعد حوالي ساعتين وروح مكنش مستحمل فكره ان خلود مبقتش في الشركه ومش بيشوفها 


اما سماح ف مكنش عجبها الوضع نهائيا وحست فعلا ان بنتها بتحبه ف عملت خطه وقالت ترن ع احمد تقولهالو 


*سماح*-الو 

*احمد بصوت باهت*-الو

*سماح بحزن ع صوته*-انت بتحبها اوي كدا ي احمد

*احمد*-بموت فيها وجودها غير فيا حجات كتير وجودها كان فارق معايا بطريقه غريبه

*سماح*-طب واللي يلاقيلك حل

*احمد بلهفه*-افديه بعمري

*سماح*-متشكرين مش عايزين عمرك كفايا انك تحط بنتي في عينك وبس 

*احمد*- في عيني وفي قلبي وكل حاجه بس الحقيني بالحل والنبي

*سماح*-......................... وبس

*احمد*-طب ولو منفعتش

*سماح*-هما المفروض يسموك احمد تشاؤم

*احمد*-معلش يلا والنبي

*سماح*-............ 

*احمد بفرح*- دي حلوة اوي 

يتبع.....
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير
google-playkhamsatmostaqltradent