recent
أخبار ساخنة

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السادس 6 بقلم أسما محمود

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السادس 6 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السادس 6 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السادس 6 بقلم أسما محمود


سليم عند جد روح
سليم:اخبار.حضرتك اي انهاردة 
الجد:الحمدلله يبني بقيت احسن
سليم:كنت عاوز حضرتك في موضوع 
الجد:خير يبني 
سليم:روح حفيدتك حضرتك 
الجد:كدة انت قلقتني اكتر 
سليم:لا ابدا مفيش قلق كنت حابب اتقدملها هي بنت محترمه جدا و حضرتك طبعا فا قولت اي
الجد:روح لسه صغير يبني وانا شايف انك محترم ومهذب كمان بس 
سليم:مبسش ولا حاجه خلاص نتفق علي حاجه
الجد:اي الاتفاق 
سليم:نقرا فاتحه الاول ولو هي مستريحتش خلاص 
الجد:خلاص يبني سبني اقولها بس مش دلوقتي اخرج حتي من المستشفي
سليم:خلاص اللي.حضرتك شايفو
وعند روح وسارة في الكافتيريا
سارة :روح كدة مقدمكيش حاجه غير انك تشتغلي 
روح:بقولك جدو مش موافق خال وزعل اول ما قولتلو 
سارة:خلاص قولي لدكتور سليم ان الفلوس هتتاخر شويه لحد ما جدك يتصرف
روح؛ انا هعمل كدة فعلا بس لما اشوفو 
في المساء في المستشفي 
روح بدور علي سليم في كل حته وعرفت انو في مكتبو خبطت علي الباب
سليم :اتفضل
روح:دكتور سليم كنت عاوزة حضرتك في موضوع 
سليم:اتفضل اقعدى ياروح
روح:حضرتك المبلغ اللي اخدته منك جدو قالي ولسه هتكمل سليم قاطعها
سليم:انا طلبت ايدك من جدك وياريت توافقي
روح بصدمه:نعم طلب ايدي 
سليم :اه واكيد هتنازل عن المبلغ لان مش هتكوني مراتي و ادفعك فلوس
روح:حضرتك بتقول اي 
سليم:اللي سمعتيه وياريت لما جدك يفتحك ف الموضوع توافقي 
ومشيت روح وراحت لجدها مصدومه من اللي سمعتو 
جدها:مالك يحبيبتي
روح:ها لا يجدو انا كويسه وهنام 
الجد:تصبحي على خير يحبيبتي
في الصباح اليوم التاني
الجد خرج من المستشفي ووصلو للبيت
الجد:روح تعالي عاوزك 
روح:نعم يجدو (طبعا روح كانت عارفه جدها عاوز اي بس مبينتش)
الجد:دكتور سليم طلب ايدك مني اي رائيك
روح:دكتور سليم طلب ايدي انا
الجد:اه يبنتي عاوز اطمن عليكي صحتي خلاص بقت في النازل عاوز اطمن عليكي قبل ما اموت
روح:بعد الشر عليك يجدو متقولش كدة تاني سبني افكر وهرد عليك بليل 
الجد:اللي يريحك يبنتي انا هريح شويه في اوضتي
روح:ماشي يجدو اكون انا حضرت الاكل
دخلت روح المطبخ وبتفكر في كلام سليم حوار بين روح وعقلها 
العقل:فرصه كويسه وسليم شخص كويس هترفضي ليه 
روح:حاسه انو شاريني بفلوسو 
العقل:لو كان شاريكي بفلوسو كان حبسك بالمبلغ وهددك بيه
روح:خلاص موافقه عشان جدو
قلبها: حبتيه صح😉
روح:لالا حبيتو اي بس دة عشان خاطر.جدو بس
قلبها:بتضحك علي نفسك 😂
روح حاولت تشغل نفسهاعشان متفكرش 
في المساء....
الجد فاق من النوم :ها يا روح اي قرارك 
روح:موافقه يا جدو ب بشرط
الجد:اي هو 
روح:اكمل تعليمي و يسبني كل يوم اجيلك ومسبكش
الجد:حاضر يستي هقولو 
عند سليم...
يا ترة هتوافق ولا هترفض لا بس اكيد هترفض لا هتوافق يوووووة خلاص بقا كدة او كدة هعرف
تلفون سليم رن وكان جد روح
سليم:الو ازي حضرتك 
الجد:بخير يبني كنت بتصل بخصوص موضوعك 
سليم:يارب يكون خير يعمي
الجد:خير يبني احنا موافقين بس روح قال قرار انها عاوزة تكمل تعلمها وتسبها تجيلي كل يوم 
سليم:طبعا طبعا يعمي انا مش هرفض حاجه زى كدة
الجد:خلاص يبني هستناك يوم الخميس 
وتعدي الايام علي ابطالنا ومفيش جديد 
يوم الخميس في سليم 
لابس وجهز وكان فرحان جدا 
طبعا كلنا عاوزين نعرف مين سليم (سليم شب رياضي جدا اهلو متوفين وعندو اخت بس مسافرة امريكا بتيجي كل سنه وعندو 30سنه عيون اخضر وبشرة بيضاء هو حلو من الاخر يجدعان مش قادرة اشرح😂
وصل لبيت روح وخبط علي الباب 
الجد:اهلا وسهلا يبني اتفضل 
سليم :يزيد فضلك يعمي
الجد:ثواني يبني هجيب حور
سليم :اتفضل يعمي براحتك طبعا
روح في اوضتها:هو اللي بعملو صح ولا غلط يعني قرارك صح بتعملي كدة عشان جدك صح
الجد:يلا يا روح سليم وصل هاتي العصير وتعالي
روح:حاضر يجدو
وبعد سلامات سابهم الجد وخرج عشان يتكلمو مع بعض
سليم :ازيك ياروح 
روح:الحمدلله يدكتور
سليم :دكتوراي بس خلاص اسمي سليم بس 
روح: حاضر يااا واتكسفت تكمل
سليم:تمام انا الاول كتت عاوز اقولك قرار ان........هنعرف بعدين🤭♥️
يتبع...
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent