recent
أخبار ساخنة

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل السادس 6 بقلم باسنت أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حب يتحدى الصعاب الفصل السادس 6 بقلم باسنت أشرف

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل السادس 6 بقلم باسنت أشرف

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل السادس 6 بقلم باسنت أشرف

رواية حب يتحدى الصعاااب 

البارت السادس 

بقلم الكااتبة * باااسنت اشرف 

************************* نبدأ بسم الله الرحمن الرحيم _______******

في منزل  فخر الدين 

روح:  كرريم مليووون مرة قولتلك انت ابن عمي مش اكتر ف ابعد عني احسنلك 

كريم:  ولو مبعدتش 

روح:  هصوووت و الم عليك النااااس  ف ابعد احسن

كريم: انت لية مش عاايزة تفهمي اني بحبكك والله 

روح: واناا بكررهك ي سيدي ابعد عني 

كريم: مش هبعد غير لمااا تواافقي 

روح: ف حياااتي ماا هووافق ف ابعد عني احسسسن 

كريم: طب بسي واافقي خطووبة بس و لو خلاال الفترة دي مقدرتيش تحبيني اناا هبعد عنك خاالص 

روح: ابعدددددددد عنييييي ي كرررررريم قووولتلك مليووون مرة انت زي راامي بالنسباالي 

كريم: واناا مش اخووكي ي رووح اناا ابن عمك 

رووح: عشاان انت ابن عمي  لم نفسك و ابعد عني احسنلك 

كريم: همشي دلووقت ي رووحي بس هرجعلك تااني 

رووح: ربناا يااخدك 

كرريم: ساامعك علفكرة 

رووح: ااااه مستفز اووووووووووي 

**********

نرووح بيت الروواي مرة تاانية 

رياان: اه ي ايلين قراارك اي 

ايلين: انااا مش مووافقه اتخلي عن كل حياااتي و كل حااجه عملتعاا ف حيااتي عشااان خااطرك انت مين اصلااا عشااان اووافق ف كل حااجه قسمة و نصيب 

ريااان: تمااام كل حااجة قسمة و نصيب يلاا ندخل نقولهم جوا 

ايلين: يلااااا 

و دخلو بالفعل الصاالون ف بيت حساام الرااوي  

فاطمة بفرحه:  هااا ي ولاااد اي الااخباار 

رياان:  كل حااجه قسمة و نصيب 

حساام:  تماام ي بني اتفضل اقعد 

رياان:  لاا شكراا ي عمي اناا لاازم امشي يلاا ي مااما 

زهرة:  خليكم ي ابني 

فااطمة:  شكراا ي زهرة مره تاانية باذن الله 

و بالفعل مشيووا و رجعوا بيتهم 

*****

ف بيت رياان الاادهم 

ريهاام:  احسن حااجة حصلت والله اناا اصلاا مش بحب البنت دي ابدااا متكبرة اوووي 

فااطمة:  اسكتي مش عاايزة اسمع حسك خاالص و انت قوولي اي اللي حصل 

رياان:  بقى باالعقل ي مااما انااا عاايز اتجووز واحده منتقبة كش محجبة بس جاايباالي واحده زي ايلين عااارضة ازيااء 

فاطمة:  ماا انت عاارف انهاا عاارضة ازياا من الااول و متكلمتش 

رياان:  و هوو حضرتك شيفااني بنجم قداامك اناا ايش عرفني كنت بحسب ملاابس محجباات 

فااطمة:  ماا انت كاان ممكن تخليهاا تتحجب بعد الجوواز مفيهااش حااجة  يعني 

رياان: ماا هوو اناا بفكر برضوا و قولتلهاا و حضرتهاا مرضيتش واناا احترمت رغبتهااا تمااام ف عشاان كده اقفلوا ع الموووضوع ده و منتكلمش فية تاااني و منجيبش سيرة بنت النااس تااني ي امي تمااام 

فاطمة: برااحتك ي رياان 

رياان: سيبيني اناا هختااار شريكة حيااتي مع نفسي تماام ي مااما 

فاطمة: برااحتك ي ريااان ي ابني ريناا يووفقك 

ريهااام: ايووة ي ابية عاايزة مراات اخ تكووون قمرر كده شبهي عشاان نبقى اصحاااب 

فااطمة: و الله و انت معتبرة نفسك قمر 

ريهاام: طبعااااااا انااااا قمرررررر مش كده ي ابية 

رياان : كده ي قلب ابية 

ريهام: حبيبي اووي انت ي ابية 

رياان: وانت قلبي من جووة 

ريهاام: وان.........

قاطعتهااا فاطمة: مش هنخلص فقرة العشق الممنووع بقي 

ريهاام: داايماا كده مبووظة اللحظات الروماانسيكية بينااا

فاطمة: غوووري من وشي ي بت عشااان مقتلقييش فااااهمة 

ريهاام: حااضر 

يتبع.....
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب
google-playkhamsatmostaqltradent