recent
أخبار ساخنة

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل السابع 7 بقلم باسنت أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل السابع 7 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل السابع 7 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل السابع 7 بقلم باسنت أشرف

وقفناا البارت اللي فاات ع خروج الدكتووور من اوضة الكشف لمااا مروة وقعت ع الاارض و دخلوووهاا اوضة الكشف 
حسين: طمنااا ي دكتوووور ماالهاا 
اسد: ماا تتكلم ي دكتوووور 
الدكتوور: للاسف المداام حاالتهاا صعبة جدااا انااا قولتلكم ابعدوهاا عن الزعل خاالص و هي باينلهاا زعلت جداااا و ده خلاا حااالتهاا اتدهوورت جداا ف لااازم نعملهاا العملية فوراااا
حسين: تماااام ي دكتوووور مستني اي ابدأ الااجراءت بسرررررعة اهم حاااجة مرووة 
الدكتوور: تماام حضرتك لااازم تمضي ع اقراار لااان العملية صعبة جداااا
حسين: تماااام هنبدأ الاااجراءااات حااالاا اهم حااجة صحتهااااا 
الدكتووور: تمااام ربناا يقومهااا بالسلااامة 
*******************
بعد فترة كاااانت مروة ف العمليااات و الكل ع اعصااابة و ابرار كمااان دخلت العمليااات بس ابراار عملية عاادية اماا مرووة عمليتهاا صعبة جداااا
فرااس جة من برررة يجررري 
فراااس: طمني ي باااابا مااما اخباارهاا اي ارجووك قوولي حااجة اي اللي حصل 
حسين: اطمن هي دخلت دلووقت العمليااات لااان خاالتهاا اتدهوورت و كمااان مرااات اخووك التااانية ف العمليااات 
فرراس: لية ي باابا اي اللي حصلهااا هي كمااان 
حسين: الزايدة  ي ابني الزايدة 
فراس موجهاا كلاامة: ربناا يقومهاا بالسلااامة ان شاء الله
اسد: باذن الله 
**************
ف بيت حساام الانصااري 
نلااقية قااعد ف اوضة ابراار و مااسك صورة هو و هي و زعلاان ان بنتوا مشيت و سابتة
حساام: بااااه ي حسااام كنت متأكد ان هييجي اليوووم اللي بنتك تمشي فية و تسيبك
بس مكنتشمتخيل انو هييجي بسرررعة كده 
ياااه الاايااام بتجرري اوووي ده انااا لسة حااسس انهاا كاانت امباارح لسة طفله بجد  و كمل و هو بيمسك صورة تاانية تشبة ابراار كثيراا ف الشكل:  وحشتيني   اوووووووي ي ابراار ي حبيبتي شووفتي اديني وفيت بوعدي ليكي اهووو و كبرت بنتناا و جوزتهااا اناا عاارف انك اكيد مبسوو......
قطع تفكيرة دخوول البواب حمدي 
حمدي: حسن بية و عيلتة برا ي بية مستنينك 
حساام: مااشي ي حمدي رووح انت خلي مرااتك تعملهم حااجة يشربوهاا و بعدين تجهز الغدااء
حمدي: اوامرك ي بية 
***************
ننزل تحت بقى ف بيت حساام

نلااقي رااجل كبير نسبياا ف السن و معااه مرااتوا و ابنه و ابنة التااني و مرااتوا 
حسام: وانااا اقووول البيت نوووور 
حسن قاام و حضن حسام: منورة بيك ي اخوياا وحشتني اوووي كده متسألش ع اخووك الكبير 
حساام: وانت اكتر والله ي اخوياا 
نوال (مراات حسن ):  ازيك ي حساام ي اخوياا اوماال ابراار فين 
حسن:  ايووة فعلاا ابراار فين دي وحشتناا اووووي مش كده ي يووسف 
يووسف (ابن حسن):  ايوووة طبعااا ي عمي ابراار فين
حسااام:  ابرار اتجووزت ي ولدي 
يوووسف بخضة:  ازاااي ي عمي اي اللي انت بتقوولوا ده 
حسن:  ازااي يعني ابراار اتجووزت ي حسن من غير ماا نعررف 
يااسين( اخو يوسف ابن حسن يعني)  :  صح ي عمي ازاااي ابرااار اتجوووزت و احناا حتى ماا نعرفش 
نوال:  كده ي حساام دي ابراار ف مقاام بنتي ازااي جوزتهااا من غير مااا نحضر 
يووسف بزعيق:  ازااااااااي ي عمى وانت عاااارف اني بحبهاااا وقولتلك اني هتجوزهااا وانت وافقت و قولت لماا تخلص تعليم ازاااااااااي يعني تجوزهاااااا لحد غيرررررري 
*********************** 
ف المستشفى 
قلق و هرع و فزع و الكل ع اعصاااابة 
وفجأة خررجت الممرضة 
الكل جرى عليهاااا 
حسين:  اي اللي حصل ي بتي قوليلناااا 
الممرضة:  محتاااجيين دم بسررررررعة 
اسد:  اي حاااجة تجتاااجهااا المهم امي تكوووون بخيير فاااهمة 
الممرضة:  تمااااام سيبووووني اناا بقى اروووح بنك الدم بسررررررعة 
فراااس:  تماااام يلاا بسررررعة 
وفي نفس الووقت خرجت الدكتووورة اللي بتعمل العملية ل ابراار 
اسد:  اخبااارهاا ي دكتوورة 
الدكتوور:  اطمن حضررتك العملية عدت ع خيرر و هي كووويسة جدااا و هنوديهااا اوضة عاادية 
اسد:  تماام ي دكتوورة ممكن اشووفهاا 
الدكتوورة:  عااادي بس هي لسة تحت تأثير البنج 
اسد:  ماااشي ي دكتوووورة 
و بعد شووية خرجت ابراار و هماا حطينهاا ع ترولي و بيزقووهاا الممرضااات 
و اخدوووها الممرضااات ودخلووها اوضة عاادية من اوض المستشفى 
بعد وقت طووووووويل و الكل قااعد ع اعصاابة و خاايف 
خرج الدكتووور من اوضة العمليااات 
حسين:  طمنااااا ي دكتووووووور مروووة اخباااارهاا اي 
الدكتوور:  ***************
يتبع......
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم
google-playkhamsatmostaqltradent