recent
أخبار ساخنة

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السابع 7 بقلم أسما محمود

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السابع 7 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السابع 7 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل السابع 7 بقلم أسما محمود


سليم :قراري ان متخرجيش من غير اذني اي شباب في الجامعه ممنوع كلامك معايا انا بس 
روح:حاضر 
سليم:عاوزة تقولي حاجه انتي كمان 
روح:كنت عاوزة اقول عاوزة ازور جدي كل يوم متحرمنيش منو 
سليم :اكيد يعني مش هحرمك منو 
الجد دخل :ها يا ولاد اتفقتو
سليم وروح:ايوة يا جدو
الجد :اتفق مع سليم علي كل حاجه وقرايه الفاتحه الاسبوع الجي والفرح بعدشهر 
روح بتتصل بسارة:سارةازيك وحشتيني
سارة:انتي كمان ياروح أنا الحمدلله طمنيني عليكي انتي وجدك 
روح؛كلو تمام كنت عاوزة اقولك علي حاجه مهمه مش هتصدقيها
سارة:خير في اي
روح:انا وسليم قرايه الفاتحه بتاعتنا يوم الخميس الجي
سارة :بتهزرى بجد 
روح بضحك:لا بتكلم جد والله 
وقالتلها كل اللي حصل 
تاني يوم:
سليم اتصل بجد روح:
سليم:ازيك يا جدو 
الجد:الحمدلله يبني 
سليم:كنت عاوز روح تنزل تشتري الفستان الخطوبه لو حضرتك موافق 
الجد:طبعا يبني انا هشوفها صحيت ولالا وهرجع اكلمك تاني
سليم:ماشي يجدو
الجد:خبط.علي باب اوضه روح
روح:اتفضل يجدو 
الجد:سليم يبنتي اتصل.وعاوزك تنزلي تشتري الفستان وحاجت الخطوبه
روح:حاضر يجدو هيجي الساعه كام 
الجد:هتصل بيه واشوف
روح:ماشي  يجدو وانا هحضر الفطار
والجد اتصل بسليم واتفق معاه ساعه وهيوصل 
وبعد ساعه وصل واتصل بي الجد وروح نزلت
روح :ازيك.يا دكت سليم سليم بس
سليم ضحك علي طفولتها:الحمدلله يا روح انتي عامله اي
روح:الحمدلله 
سليم:ها تعرفي مكان كويس ولا اختار انا
روح:لا معرفش اختار انت
وراحو مول ودخلو المحل كانت فساتين جميله جدا 
روح؛اي رائيك في دة
سليم:حلو جدا قسيه 
روح:دخلت تقيسو وكان جميله جدا
سليم اعجب بيها جدا بس قولها:لا شكلو ملفت اوى نختار واحد تاني
وبعد وقت اخيرا وافق علي واحد مقفول كلو وروح مش عاجبها بس وفقت عشان المشاكل 
ها هنروح نجيب الشبكه ولا نتصل بجدو يجي معانا
روح:اه نتصل استاذنو الاول
واتصل سليم بالجد:جدو اخبارك كنت عاوز اقولك حاجه
الجد:اتفضل
سليم:هنروح نجيب الشبكه دلوقتي وهنعدي عليك اجهز 
الجد:لا يبني روحو انتو واختارو اللي يريحكو
سليم: ماشي يجدو اللي تشوفو وطبعا سليم مصدق وفرحان عشان عاوز يكون مع روح اكتر فترة ولوحدهم
روح:جدو قالك اي
سليم:قال روحو انتو عشان نكون علي راحتنا
روح :تمام
ووصلو عند محل مجوهرات شيك جدا
سليم :ها اي رائيك في الخاتم دة
روح:حلو بس شكلو غالي اوى 
سليم:مفيش حاجة تغلي عليك يا روح سليم
روح اتكسفت جدا لان اول مرة سليم يكلمها كدة:خلاص  يبقا حلو
و اشترو الشبكه وخد روح واتعشو في مكان 
سليم :تحبي تاكلي اي
روح:اي حاجه هاكل زيك
سليم طلب الاكل 
سليم:ها يا روح تحبي الفرح يبقا فين
روح:فرح 
سليم:تقريبا بيقول هنتجوز
روح ضحكت:معلش اسفه في اي حته تحبها 
سليم :خلاص لما يجي وقتها نتفق
سليم حس ان روح عاوزة تقول حاجه:روح عاوزة تقولي حاجه
روح:ها اه بصراحه
سليم :اي هي 
روح:اشمعنا انا اللي ولسه هتكمل
سليم :عارف هتقولي اي اشمعنا انا اللي حبيتها وهتجوزها
روح:اه
سليم:عشان طيبه ومحترمه وانا حبيتك جدا وكمان طفوليه جدا
روح اتكسفت وضحكت وقالت:طب يلا نمشي عشان جدو 
سليم:يلا يستي عشان جدو واخد طفله معايا
ضحكت روح جدا علي كلامو🤭♥️
ويعدي الاسبوع بسرعه بسرعه😂
ويوم الخطوبه الصبح 
سارة عند روح عشان صحبتهاالوحيدة 
سارة :يبنتي بطلي قلق حرام عليكي وترتيني 
روح:قلقانه يا سارة وخايفه مش عاوزة اسيب جدو
سارة:لسه شهر يحبيبتي علي الجواز قعدة علي قلبنا لسه
روح:اه صح 
والباب خبط وسارة فتحت وكان واحدة 
سارة:نعم مين حضرتك
البنت:انا اميرة ميك ارتيست باعتني دكتور سليم
سارة :اه طبعا اتفضلي العروسه جوة
سارة:روح دكتور سليم باعت اميرة عشان الميك اب
روح:اه طبعا خليها تتفضل
اميرة:اي العروسه القمر دى مش محتاجه ميك اب خالص
روح بضحك :انا قمر يبقا انتي اي
وبعض كلام وفي المساء الباب بيخبط وكان سليم وكان معاه ابن عمو واختو ليلي  اللي كانت مسافرة
الجد:اهلا اهلا يبني اتفضلو نورتونا
سليم:اهلا يجدو بنورك 
الجد:ثواني وهجيب روح
الجد عند روح يلا ياروح سليم وصل 
روح بتوتر  :حاضر يجدو 
وخرجت روح مع سارة وبعد سلامات 
ليلي:مكننش اعرف ان عروستك قمر كدة يا سليم
روح بكسوف:شكرا جدا.دة من زوقك
ليلي:شكرا اي بس مفيش الكلام دة 
روح بضحك :ماشي😂
وسليم لابس روح الشبكه و زغاريط.في بيت روح 
ابن عم سليم ادم: مبروك يا درش عقبالي
سليم:الله يبارك فيك انوي انت بس بدل ما انت معقد كدة
سارة:  مبروك ياروح مبروك.يا دكتور سليم 
روح وسليم:الله يبارك فيكي عقبالك 
سارة:عن اذنكو عشان اتاخرت
سليم :استني ياسارة ووجه كلامو لي ادم ادم وصل سارة الوقت اتاخر مش هينفع تروح لوحدها
سارة:ملوش لزوم يادكتور 
سليم:خلاص يا سارة حضري نفسك عقبال ما ادم يجيب العربيه 
وفي الطريق بين سارة و ادم كانز ساكتبن لحد ما ادم اتكلم
ادم:انتي صاحبه سارة من زمان 
ساؤة:لا من بداية الجامعه بس
ادم :اه اللي يشوفكو يقول تعرفو بعض من زمان
سارة:احنا فعلا نعرف بعض من مدة صغيرة بس هي زى اختي بظبط
وبعد كلام كتير وصلت سارة البيت ومشي ادم 
في بيت روح
سليم قبل ما يمشي كلم روح وقالها: بكرة هعدي عليكي نروح الكليه سوا وبعدها نخرج دا بعد اذنك يا جدو طبعا 
الجد: براحتكو يبني 
ومشي سليم 
وتاني يوم....
سليم رن علي روح 
روح:الو
سليم:صباح الخير يا حبيبتي
روح اتكسفت:صباح النور
سليم:ها جهزتي ولا لسه 
روح:اه جهزت خلاص
سليم:خمس دقائق وهكون قدامك
واول مت قفل ما روح حصل..........هنعرف البارت الجي🤭🤭
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent