روايات

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الخامس 5 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الخامس 5 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد الجزء الخامس

رواية الحب الدائم رغم البعد البارت الخامس

رواية الحب الدائم رغم البعد
رواية الحب الدائم رغم البعد

رواية الحب الدائم رغم البعد الحلقة الخامسة

محمد: وانت اتلم وخلي بالك من شغلك عشان مقولهاش وحرشها عليك واقولها انك بتسهر بر لحد الصبح
فهد:والله انا غلطان اصلا اني قاعد معاكم هنا انا هسافر السعوديه تاني اثلا قريب
محمد: هههههه بعد مدرب الطلاب ابقا روح اصلا زينب عايز هي كمان ترجع
فهد: ابقا ارجع انا وزنوبتي حبيبتي وخليك انت هنا وعقارب والتعبين اللي معاك
محمد: اتكلم عن امك وابوك حلو عيب
فهد: طيب اروح اشوف ادم ومروان بيعملو اي لم اشوف اخرتها
محمد: تمام روح
جاسمين ريحت شوي وصحت رنت علي امل كلمتها شوي وقعدت ذاكرت
جاسمين: الواحد مدام زهقان كدا ميبحث ويتفرج علي الشركه بتاعت المصري دي اهو ياخد فكرها عنها وراحت مسكت الاب وبحثت
بسم الله ماشاء الله دي كبيره اووي وفضلت تتفرج لحد منامت
الصبح

 

 

حنان: جاشمين قومي يابت قومي انا تعبت عماله اصحي فيكي من بدري وتلفون عمال يرن
جاسمين: يوووه اكيد حد من البنات فكك هي الساعه كام
حنان: الساعه 9
جاسمين بخضه: يالهوووي تسع المحاضره وقامت تجري علي الحمام وخلت مامتها طلعتلها درس ولبست وبعد مخلصت
جاسمين: الو ايو يامل
امل: الاستاذه فين من بدري
جاسمين: امل مش فاضيه يدوب الاحق اجي المحاضره لم اجي نبقا نتخانق سلام
امل: سلام ياستاذه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_هاي
مني: خديجه حبيبتي حمدالله على السلامة
خديجه: الله يسلمك ياطنط اخبارك ايه
مني: الحمدلله ياروحي تعالي سلمي علي محمد واحمد
خديجه: هاي يانكل محمد اخبارك اي
محمد بقرف: الحمدلله بخير
خديجه: هاي يانكل احمد وراحت حضنته وباسته
احمد: حبيبتي عامله ايه
خديجه: الحمدلله بخير امال فين فهودي
مني: نايم لسه اطلعي صحيه
خديجه: حاضر ياطنط من عيوني باي
مني: باي
محمد: مني ابقا قولي لبنت اخوكي احنا هنا مش في لندن احنا هنا في اسكندريه يعني هاي دي مش هناهنا صبح الخير وكدا

 

 

مني: محمد هي كدا انت عارف
محمد: براحته انتصار انتصار
انتصار: نعم يافندم
محمد: اطلعي قولي ل فهد يخلص ينزل
انتصار: لم طلعتلو قالي بالبس وهينزل
مني: خديجه طلعت ليه وهينزلو سوء
محمد بضحك: هينزلو سوء😂😂😂لم نشوف
خديجه خبطت خبطه بسيطه وراحت فاتحه الباب وداخله فهد كان بيبلبس االقميص
خديجه: هاي فهودي
فهد بعصبيه: انتي مين سمحلك تدخلي الاوضه
خديجه بخوف من فهد: اسفه بس كنت احسبك نايم وخبط كتير مردتش فقولت ادخل اصحيك
فهد بصوت عالي: اطلعي بر الاوضه يلا
خديجه بخوف: حاضر وطلعت
محمد تحت: ههههه هينزلو سوه اطلعي شوفي بنت اخوكي حصلها حاجه ولا لع 😂😂😂
مني لقت خديجه نازله بتعيط علي السلم جرت عليها
مني: حبيبتي مالك عملك اي
خديجه: ابنك ياطنط زعقلي وقالي اطلعي بر الاوضه ده كله عشان دخلت اوضه وفيها اي ادخلها هو انا هاكلها
فهد وهو نازل علي السلم: مش هتكليها بس اوضتي محدش يدخلها غيرها هي وبس انتي سامعه ياك تتكرر تاني
خديجه: وهي مش هتيجي لو هتيجي كانت جت من زمان بس هي خلاص راحت وتلاقيها ماتت
فهد بصوت عالي ويخوف: هي مامتتش واياك اسمع حد يقول كدا تاني هي عايشه لحد دلوقتي وهلاقيها قريب انتي سامعه
خديجه: سامعه سامعه
فهد: يلا ياعمي
محمد: يلا يابني
جاسمين وصلت الجامعه وراحت حضرت المحاضره وبعد المحاضره
امل: مش كنتي بتردي ليه ياستاذه
جاسمين: والله راحت عليا نومه يامل ومقومت غير تسع اتوضيت وصليت ولبست
امل: وراحت عليكي نومه ليه كنتي سهرانه ليه بدحي صح

 

 

جاسمين: عبوشكلك ابت والله مكنتش بذاكر بس كنت باخد فكره عن الشركه
امل: اه صح فكرتيني هنسافر يوم الاحد الجاي
جاسمين: الاحد يعني بعد اربع ايام يالهووي
امل: اي في اي
جاسمين: خلاص قربنا نسافر وانا معملتش حاجه خالص ولا جهزت حاجه
امل: عبوشكلك اتوكسي المهم تعالي نروح عند دكتور خالد عشان يفهمنا كذا حاجه تخص الشركه
جاسمين: خالد مش بينزلي من زوري
امل: بيقولو لواحد ليك عند الكلب حاجه قوله ياسيدي يلا نخلث حاجتنا ونسيبه
جاسمين: طيب يلا
امل: سلام عليكم ممكن ادخل يادكتور
خالد: اه ادخلو
امل: كنا جاين عشان نعرف معلومات عن الشركه بما انك اشتغلت فيها فتره
خالد وهو باصص علي جاسمين اللي متجهله حاضر من عيوني اقعدو افهمك
امل: الف شكر يادكتور
خالد: بصو بقا الشركه……..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادم: فهد فهد
فهد: في اي ياض مش تخبط
ادم: هو قال في كام مزه جاين الاسبوع الجاي
فهد بيبصلو وهو رافع حاجه: اه بتسال ليه
ادم: اصل المفروض انا اللي هدربهم فبعرف
فهد: نتلم ها عشان مش عارف ممكن اعمل ايه وانت فاهم صح
ادم: عبوشكل معرفتك ياشيخ انا اروح اكمل شغل
فهد: ايو كدا شطور علي شكلك ياوزه
ادم: وزه 😒😒😒وراح سايبه ومشي
فهد فتح تلفونه وجاب صورها
فهد: ايمتا بقا هشوفك بوعدك اول مشوفك مستحيل اخليكي تروحي مكان تاني ارجعيلي بقا وحشتيني اووي وباس الصوره وقفل التلفون
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

خالد؛: باس وبكد تكونو عرفتو كل حاجه
امل: تمام يادكتور شكرا وراحت ضاربه جاسمين براحه وبصتلها عشان تقوله شكرا برضو
جاسمين: شكرا يادكتور سلام عليكم وسابتهم وطلعت
امل: شكرا يادكتور وطلعت ورها
امل: عبوشكلك هو ده اخرت انه ساعدنا تتكلمي كدا 🙄🙄
جاسمين: بصي هو انا كدا عجبكم ولا لع
امل: مهزقه وجزمه دايما يلا نطفح ونروح
جاسمين: اشطا يلا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب الدائم رغم البعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!