recent
أخبار ساخنة

رواية عشقت خادمتي الفصل السابع 7 بقلم جنى السيد

jina
الصفحة الرئيسية

  رواية عشقت خادمتي الفصل السابع 7 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل السابع 7 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل السابع 7 بقلم جنى السيد


فهد بهدوء:الورق فين 
منال بصدمه وخوف :..و..ورق اي ي..يفندم 
فهد بهدوء:الورق فين يمنال 
منال بأرتباك:و..ورق اي يفندم مش فاهمه 
فهد بهدوء:منال لاخر مره هسألك الورق فين قسما عظما لو ما جوبتي نا مش مسؤل علي الي هيحصل ...وثم علي صوته وقال:الللللورق فيين 
منال ببكاء : والله مليش دعوه بالي بيحصل هو قالي كدا والله والورق في ا..الدرج بتاع مكتبي والله يباشا سامحني والله مليش دخل هو قالي كدا والله 
فهد بهدوء:هو مين الي قالك كدا 
منال ببكاء :.........
فهد محاولا الهدوء ويمسح بيده علي شعر رأسه:هو مين يمنال مبعدتش كلامي مرتين ثم أكمل بغضب:هووو ميين 
منال ببكاء:ا..اسر...اسر المنياوي ...هو هو الي قالي اعمل كدا بس والله يباشا مكنتش اعرف انه عاوز يأذيك 
ثم تسقط الكلمات عليه گ الصاعقه ..!ماذا !اسر المنياوي !عدوه !سحقا له أيها الوغد ...ثم بعد ثواني قليله 
منال ببكاء:ارجوك يباشا نا اسفه والله يباشا مكنتش اعرف سامحني ونا هبقي خدامه تحت رجليك يباشا ونبيي 
نظر لها بهدوء ثم قال ببرود:هخليكي بس بشرط وتنفذيه بالحرف الواحد 
منال بأستغراب:اؤمر اؤمر ونا تحت امرك 
فهد بهدوء:هتكلميه وتقوليله اننا خسرنا الصفقه وفعلا انا هعلن اننا خسرنا الصفقه .ومتجيبلهوش سيره بالي حصل
منال بأستغراب:وهو حضرتك هتخسرها فعلا 
فهد بعصبيه:ملكيش دعوه الي اقوله يتنفذ ..والورق ياريت يكون عندي خلال خمس ثواني اتفضلي 
ثم تومأ رأسها وتدلف خارج المكتب 
وكل هذا تحت أنظار صقر المندهشه 
صقر بأستغراب:هو ازاي حضرتك مامشتهاش 
فهد بهدوء:عشان لو مشيتها هي هتكلمه وهتقوله وهيجيب ناس تانيه تبعه فأنا خليتها في الشركه مؤقتا تعمل الي نا قولته وبعدها اشوف هعمل اي 
صقر بخوف:طب افرض قالتله الي حصل 
فهد بهدوء:ولا حاجه ساعتها هنكون احنا كسبنا الصفقه 
صقر بأستغراب :ازاي 
فهد بهدوء:كلم الدهشوري وقوله اننا هنخليها انهارده وعرفه ميقولش لحد 
صقر بأستغراب :حاضر ..عن اذنك
...........................
وبعد قليل في مكتب فهد 
ترق الباب
فهد :اتفضل 
لتأتي منال وهي معاها ملف الصفقه 
منال بخوف:ا اتفضل يفندم 
فهد:امم ماشي ..ونتي طالعه تعدي علي الحسابات تاخدي حقك وتغوري من هنا ومشوفش وشك في حته 
منال :ح..حضرتك قولتي اعمل الي تطلبه مني ونا نفذته 
فهد بنفاذ صبر:مبعدتش كلامي مرتين قولت برا ..
منال بخوف:يفندم والله مليش ذنب والله هو الي قالي اعمل كدا 
فهد بهدوء:اه ونتي بقا هبله لما حد يقولك اعملي كدا هتعملي كدا ..منال امشي من وشي 
منال بخوف:يفند.....
فهد بعصبيه:بقول امشي من وشي اتفضليي 
لتذهب وتتركه 
............ثم بعد وقت طويل ...بعد كسبهم للصفقه ..نعم إنه فهد السيوفي الذي لا يخسر شئ قط... .........
فهد بهدوء:أعلن اننا عاوزين سكرتاريه 
صقر بطاعه:حاضر ..عن اذنك ......
############$$$$$$
في قصر السيوفي 
حيث اجتمعوا الجميع في غرفه الطعام 
حسام :اومال فين فهد 
حسن:مش عارف تلاقيه نايم ولا حاجه 
حسام بأستغراب:غريبه ...عمره ما نام لحد دلوقتي 
...ولحظات ثم أتي فهد
حسام بأستغراب:كنت فين 
فهد :كنت في الشركه كان فيه كام حاجه كنت لازم اعملها ضروري 
حسن بخبث:احم كويس انك جيت دلوقتي لازم نتكلم 
فهد بهدوء:خير 
حسام أرتباك :احم ...احم ...
حسن بلهفه:عاوزين تتجوز نت وچرمين ..احم يعني انا مش هتلاقي احسن منك يتجوز بنتي ده كفايه انك مربيها و....
قاطع كلامه 
فهد بهدوء:اديك قولت مربيها اهو ..يعني نا مجبتش حاجه من عندي .نا عمري ما اعتبرت چرمين غير اختي ومش هعتبرها حاجه تانيه لان مينفعش ...وياريت محدش يجيب سيره الموضوع ده تاني لاني مستحيل اوافق ..وهعتبر نفسي مسمعتش حاجه ...عن اذنكم 
ثم تركهم وذهب الي جناحه 
مراد بجديه:اي يجماعه الي انتو بتقلوا ده فهد مستحيل يفكر مجرد تفكير بس أنه يتجوز چرمين 
مرڤت بعصبيه:ولي أن شاء الله ميفكرش 
مراد :لان فهد بيعتبرها اخته وعمره ما فكر يعتبرها حاجه تانيه ده كفايه اصلا أنه مربيها علي أيده ...وغير كدا موضوع امه لسه مأثر 
حسن: موضوع امه خلص من زمان وانتهي 
مراد :مخلصش.. مخلصش يمكن بالنسبالكم خلص لكن بالنسبه لفهد مخلصش ....عن اذنكم نا رايح الشركه 
حسام بحزن:ونا طالع مكتبي 
...وذهب كل منهم وتبقي (حسن ؛چرمين؛مرڤت)
چرمين بحزن:يعني اي يمامي يعني فهد مش هيتجوزني 
مرڤت:لا أن شاء الله يحبيبتي هيتجوزك هو عمره ما هيلاقي حد شبهك .....وبعدين يحسن هنعمل اي 
حسن بتفكير:مش عارف ..مش عارف اعمل اي .....
وبعد صمت طويل بين الكل ..........
چرمين بلهفه:لقيتها لقيتها 
حسن ومرڤت:قولي بسرعه 
چرمين :......................................................
حسن بغضب:مستحييييل الي بتقوليه كل ده عشان تتجوزي سي فهد طظظ مش عشان تعملي كدا تبوظي سمعتك  لاا  الي بتقوليه ده مستحيل وشيلي التفكير ده من دماغك لأنها مستحيل تحصل .....ثم تركهم وذهب
چرمين:ونتي يمامي 
مرڤت:رغم اني خايفه من الي هيحصل بعدين بس نا معاكي ...بس المشكله في ابوكي ابوكي عمره ما هيوافق ..نتي مش متخيله انتي بتقولي اي ..وبعدين افرضي محدش صدقك 
چرمين:متقلقيش هيصدقوا..لاني هحطهم قدام الأمر الواقع وساعتها لازم يصدقوا ومش بأيدهم 
مرڤت بقلق:ربنا يستر 
#############
في جناح فهد السيوفي 
فهد بعصبيه شديده :مممستحححيل مستتحيل كلهم شبهه بعض كلهم خااينين كلهم كككككككللللهمممم...هفضل طول عمري بكرهك وبعتبرك النقطه السودا في حييياتي كلهم شبهك رخاااص يبيعوا نفسهم قصااد الفللووس كلهم ررررخااااص ....ثم  بدأ بتكسير كل ما يراه  أمامه ...
###############$$$$$$$$$$
ثم مر يومين  كاملين بدون احداث تذكر مرڤت وچرمين يجهزون خططهم وفهد يحاول تجنب الجميع والباقي كما هما 
############$$$$$
في يوم جديد تعلن الشمس اطلالتها  والمعلنه عن يوم  ملئ بالمفاجأت للجميع .
أنه يوم المفاجآت محمل للجميع مفاجأت  سعيده واخره مشؤمه.. ..................
في منزل ملاك .......
يتبع....
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent