recent
أخبار ساخنة

رواية روح الصقر الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية روح الصقر الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي


الشخص بسعاده وصدمه ...... رووووح حبيبتي اتوحشتك جووي.
صقر بغضب شديد وغيره..... وحش اما يلهفك  .
الشخص بسعاده واستغراب ..... رووح حبيبتي اي الي جابك هنا .
روح كل ده وهي بتبص عليه بخوف ومش بتتكلم ومسك في صقر جامد .
صقر بصوت عالي جدا...... زييين في ايه ،متقولش حبيبتي  احسن ليك وإكرام انك في بيتي وانت تعرف روح منين 
زين بخبث ...... تبقي اخت فارس جوز اختي 
رووح مسك في ايد صقر جامد لدرجه ضوافرها غرذت في جلده بس مش بين .
زين بخبث وهدوء وبيمد أيده لروح ..... كيفك يرووح واتوحشتك جوي .
صقر بغضب...... اسمها مدام صقر يولد عمي .
زين بصدمه ..... نعم كيف هو انتي مرته .
رووح مش بتتكلم وبتزيد في مسك ايد صقر .
صقر بصوت عالي..... يا رضا يارضا .
رضا ..... نعم يبيبه.
صقر ... خدي زين لجناحه ،وشوفيه لو محتاج حاجه .
رضا ..... حاضر يبيه.
زين بص لروووح وغمزلها بس مفيش حد شافه  ومشا .
مها بغرور........ صقر انا خارجه  .
صقر بلا مبالاة..... ماشي .
وخد روح الي في عالم تاني ودخل الجناح وقعدها على رجله وقال بحنان وخوف ..... مالك يروحي .
روح بدموع وشهقات ...... مفيش حاجه بس .
صقر بغضب جحيمي.... روووح انا اكتر حاجه بكرها هو الكذب ،متكدبيش وقولي في اي .
رووح بكذب وخوف..... انا بس افتكرت ماما وبابا .
صقر مصدقهاش بس مش ضغط عليها وقال في نفسه...... انا لازم اعرف في اي اكيد في حاجه وليه أول ما شافت زين اتخضت وخافت كده في حاجه .
روووح بخوف..... صقر ارجوك مش تسبني خليك معايا .
صقر بحنان....... متخافيش يروحي انا معاكي وخدها في حضنه وناموا 
في الصباح .
صقر صحا بردي بس مرداش يصحي روووح عشان تاخد راحتها في النوم واخد شاور ولبس بدلته وجهز نفسه كان ووسيم جدا تخطي كل مقاييس الجمال.
وخرج باس روح من خدها وجبينها ومشا راح شركته .
كان هناك عيون تنتظر أن يخرج بفارغ الصبر وهذا ما هو إلا زين .
ودخل الجناح وقفل الباب وقعد جنب رووح وقعد يمسد على شعرها وبيبصلها بحب .
زين بخبث .... روح روح اصحي يالا .
رووح ببراءه..... ي صقر سيبني انام مش قادره عاوزه انام .
زين بغيره وغضب ..... روووووح جومي .
رووح بخوف وصدمه وفاتحه عيونها على الاخر من الصدمه.
زين قرب منها وقال .... صحي  النوم على الجميل ،يالا ده انا مستنيكي من الفچر .
روووح بخوف شديد...... ززززين .
زين بجنون ..... ايوه زين ي روحي ،اتوحشتك جوي يرووح .
روووح بخوف شديد...... زين ، ااانت اي ااااا الي دخ.لك.. هنا..
زين بغرور وبرود..... انا اخش في  الي انا رايده   وبعدين بجولك اتوحشتك ،تجولي ،وانا كومان انتي فهمه .
رووح بدموع وبتهز راسها بنعم.
زين قرب منها جامد بس سمع صوت خطوات جايه راح خارج بسرعه من الباب التاني وقال بصوت منخفض بس روح سمعته...... چايلك يروووح تاني ومشا .
رووح قعدت تعيط كتير فجاه الباب اتفتح ودخل صقر .
صقر بخضه..... رووح مالك في أي بتعيطي لي في اي .
روووح بكذب وخوف شديد..... انتي سبتني لي حرام عليك ،شوفت كابوس وحش اوي .
صقر بحنان وحب ..... حضنها جامد وقال لازم اروح الشركه انا نسيت تليفوني ورجعت اخده ، البسي وتعالي معايا .
روووح بفرحه طفوليه..... فريره وجريت .
صقر بضحك...... فريره ههههه ،بعدين قال في نفسه..... في حاجه روح مش راضيه تقول.
روح لبست  قميص أبيض قصير جاكيت جلد ،وجيبه للركبه .
صقر بغضب.....  روحي غيري خلصي .
رووح بغضب ..... ما طويل اهو .
صقر بغضب...... خلاص خليكي مفيش خروج .
روح خافت لزين يرجع تاني ودخلت لبست فستان موف بكم وبعد الركبه بشويه وخرجت .
صقر ببرود..... لمي شعرك.
روح من غير نقاش لمته ديل حصان ونزلوا .
زين فوق شافهم من الشباك .
زين بغضب ...... فاكره انك هتعرفي تهربي مني .عند روووح وصقر في الشركه 
روووح كانت نايمه وفي أيدها الفون .
وصقر كان قاعد على كرسيه وبيشتغل بجد ومركز جامد في ال اللاب توب.
بعدين دخلت عليه السكرتيره .....صقر بيه المندوبين جم .
صقر ببرود...... ماشي اسبقيني هناك لحد ما اجي .
السكرتيره..... حاضر يباشا وخرجت .
صقر راح رووح عشان يصحيها بس هي نومها تقيل مفقتش بسرعه غطاه بجاكيته وخرج.عند مها .
مها بشر ..... ياما بقولك شوفته الصبح راح الجناح بعد ما صقر خرج ،وسمعت وحكت الي حصل .
ازهار بخبث ...... يبقى لازم نستغل الفرصه دي 
،دي فرصه متتعوضش ، ولازم ناخد زين في صفنا .
مها بغضب..... بس ده خبيث اوي ياما وحساه كده مش سهل .
ازهار بخبث..... من الي حكتهولي ده شكله بيحبها ،احنا نستغل ده لصفنا وكده هنضرب عصفورين بجحر واحد .
مها بستغراب ...... طب وهنعمل اي .
ازهار بشر ........ ********* 
مها بشر........ حلوه الخطه دي احلي من الي فاتت ،طب والي فاتت .
ازهار بشر...... لو مش نجحت يبقي التانيه بديله خليكي ناصحه.
مها بستغراب ..... طب وزين هيرضى يساعدنا .
ازهار بغضب...... افهمي بقا هو اما يعرف أن كده هيتفرقوا عن بعض هيساعدنا واحنا هنقوله ..... اننا هنخلي رووح لي وهو اكيد هيوافق .
مها بطمع وشر ...... اخيرا يارب تغور ،وساعتها كل حاجه حتي  القصر هيكون ليا لوحدي.
روح صحيت على ايد محطوطه على وشها وبتتحرك على عينيها وخدودها وفجاه فتحت عيونها جامد من الصدمه 
طلع زين وكان قريب منها جامد.
وفي اللحظه دي صقر دخل .
صقر بغضب جحيمي.....وووووو 
يتبع.....
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج
google-playkhamsatmostaqltradent