recent
أخبار ساخنة

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الثامن 8 بقلم باسنت أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الثامن 8 بقلم باسنت أشرف

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الثامن 8 بقلم باسنت أشرف

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الثامن 8 بقلم باسنت أشرف

في الجامعة وصل رياان ودخل وشااف اختو قااعدة بتعيط ومعااها واحدة تااني بس مشاافش شكلهاا 
رياان  :  ريهاام 
ريهاام:  ابية وطلعت تجرري حضنتة وهي بتعيط وهو بيحااول يهديهاا 
رياان:  طب اهددي كده واحكيلي برااحة ماالك بس متعيطيش ومسحلهاا دموعهاا 
وفي نفس الوقت بيعدل وشة و شااف روح وافتكرهاا علطوول لاانة اصلااا معظم الوقت كاان بيفكر فيهاا وكاانت بتعيط هي كماان 
حكتلة ريهاام اللي حصل كلة 
ريان بغضب وهو بيقرب عند ريتال:  اي شغل العيااال ده اللي حضررتك بتعملية واذااي تمدي ايدك ع اختي تعرفي لولااا انك بنت واناا متعودتش امد ايدي ع اي بنت كنت ضربتگ بس مش من مباادئي بس انت لااازم تتعااقبي 
نادر:  هدي اعصاابك ي استااذ براحة مش كده 
رياان بغضب وهو يتطلع ل ناادر: ماا هو لو انتوا مه......  
قطع كلاامة لماا ركز ف ناادر 
نادر بصدمة وهو بيبصلة:  رياان الاادهم 
رياان بصدمة هو كماان:  اوعى تقوول انك نااادر السويسي ولااا اناا بتخيل 
ناادر وهو بيقرب من رياان و بيحضنة بسعاادة:  وحشتني ي ابو الصحااااب 
رياان بسعاادة ايضااا:  وانت اكتررر بكتير والولااا كيمو متعرفش رااح فين 
ناادر:  كيمو اختفى بس مسيرناا نتقاابل بية هو كماان 
ريهام:  احم هو انتوا تعرفوا بعض 
رياان:  طبعاا ده صديق طفولتي 
ناادر:  اي ده انت اخت رياان بجد 
المدير:  طب لو سمحت دلووقت نحل المشكلة دي وبعدين ابقوا شوفوا معرفتكم بعدين 
ف الوقت ده كاان جة ابو ريتاال 
وقعدوا وحلوا المشكلة وعطوا كل واحده فيهم رفد اسبووع طبعاا حتى روح لاانهاا كبت الشااي ع ايدين ريتاال 
****************
قدام الجاامعة 
ريهاام وهي بتشد رياان وبتروح عند روح 
ريهاام:  اعرفك ي ابية ع اختي و صديقة عمري روح وده ي روح ابية رياان اللي حكتلك عنة 
روح بتوتر:  ازيك ي دكتووور اتشرفت بمعرفتك 
رياان بابتساامة وفهم سبب توترهاا:  ازيك ي روح الشرف ليااا 
ناادر:  يلااا ي جمااعة استأذنكم اناا بقى عشااان وراايا مشواار وهنتقاابل تااني ي رياان 
رياان:  طبعاا هااات رقمك واناا هكلمك 
وعطااه الرقم و مشي 
ورياان ركب عربيتة وريهاام واصروا ع روح تركب معااهم عشاان يوصلوهاا 
****************
في بيت فخر الدين 
حسين:  مبرووك ي ابني مبرووك ي مريم 
رامي:  الله يباارك فيك ي عمي 
في الوقت ده مريم مكنتش مصدقة نفسهاا وان بجد هو قاال انو عااوز يتجوزهاا بجد كاان حلم بالنسباالها واتحقق 
روح: اه بقى بتبااركوا من غيري اوعوا تقولوا انكم هتجوزوا كريم وكملت بصووت خاافت عشاان نرتااح منة 
كريم: لاا اناا هفضل قااعد ع قلبكم علطوول 
رامي:اصلي قررت اتجوز ي روح 
روح بفرحة: بجد ي ابية مين العرووسة بقى اللي هتبقى مراات اخوياا 
راامي: مريم بنت عمك 
روح بصت ل مريم بحزن وبعدين رجعت بصت لرامي تااني 
روح: مبرووك ي حبيبي ربناا يتمملكم ع خير 
***************
ف اوضة روح
كانت بتكلم ريهاام ف الفون 
روح: اه اخووكي قاالك حااجة عني او قاالك ابعدي عني  او كده يعني 
ريهاام: لاا طبعاا ي روح و هيقوول كده لية بالعكس متكلمش خاالص 
روح: اصل بصرااحة هوو يعني 
ريهاام: ماالك ي روح ماا تتكلمي 
روح:هو الدكتوور اللي حكتلك عنة 
ريهاام: اه اناا كده فهمت بس ابية طيب جداا علفكرة 
روح: اه ماا بااين علية بجد ربناا يديمة ف حيااتك 
ريهاام: اللهم آمين
وف نفس الوقت دخلت مريم الااوضة 
روح:اسيبك دلووقت ابقى نتكلم بعدين 
ريهاام: تماام باااي 
روح: بااي ي ريمو 
*******************
روح: نعم عاايزة اي 
مريم: اناا اسفة ساامحيني والنبي 
روح بجمود: وهيفيدني ب اية اعتذاارك يعني 
مريم وانفجرت ف العيااط: والله ي رووح اناا بحبك وبعتبرك اختي مس عاارفة عملت كده ازااي والله بلييز ساامحيني 
روح قربت منهاا وحضنتهاا وعيطوا هماا الااتنين مع بعض كتير 
وف الااخر بعدوا عن بعض ومسحوا دموعهم
روح بغمزة: والله واخدتي اللي بتحبية ي قرده 
مريم بكسووف: بس بقى مش تكسفيني 
روح: اه والعيده وش كسووف اووي 
مريم: بس ي بت 
روح: اناا اترفدت اسبووع من الجاامعة علفكرة نجهز معااكم كل حااجة للفرح 
مريم: هييييييييي وانت هتفضلي سنحل بائس واناا هتجوز قبلك 
روح: بس ابت ارووح اقول لاابية ع 
مريم: وعلى اي الطيب احسن 
روح: ايووة كده اتعدلي 
يتبع.....
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب
google-playkhamsatmostaqltradent