recent
أخبار ساخنة

رواية حب بعد معاناة الفصل الثامن 8 بقلم بسملة عادل

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حب بعد معاناة الفصل الثامن 8 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الثامن 8 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الثامن 8 بقلم بسملة عادل

Basbosa, [23 Jul 2021 at 2:03:56 AM]:
...صحيت خلود قامت وادت فريضتها وقرءات قرءان وكل دا لسع مفتحتش فونها راحت فتحته ولقت صوره و مسدج من مجهول صدمتها 

*مجهول*-بعت صوره ل احمد مربوط وفي اثار ضرب في وشه وكاتب مسدج هتطلعي من بيتك وتروحي قدام كافيه......... وانا رجلتي هيجبوكي لحد عندي لو فكرتي بس تعرفي حد مش هيحصل كويس سلام يمزه 

خلود اتصدمت وخافت اكتر ع احمد طبعا اوماال فكرين اي يشوباب بنتنا واقعه واقعه يعني ادي اخرت الحب مهببه والله احم المهم 
لبست طبعا وراحت بالفعل امام كافيه.......... وهوب طخ رجالته جوم وشمموها حاجه وفقدت الوعي وركبوها معاهم ومشيوا 

                 بعد ساعه

وصلوا الشباب(رجاله الباشا(المجهول)) 
*الشباب*-جبناها ي باشا
*الباشا*-تمام عفاهم عليكم ي رجاله برافو 
*الشباب بطوع*-انت تأمور
*الباشا*-يلا روحوا انتوا ولو احتجتكم هكلمكم
*الشباب*-تمام ي باشا

ومشيوا الشباب وراح الباشا ل الاوضه اللي فيها خلود

                      عند خلود
بدات خلود تفوق وكانت مربوطه اصلا حست بشويه دوخه وكانت الرؤيه لسه مغبشه معاها ومش واضحه 
بعد م وضحت الرؤويه شافت حد قدامها والي كان الباشا

*الباشا*-حمد لله ع سلامه القمر
*خلود*-............. بعدم رد
*الباشا*-حق الجميل يدلع بردو 
*خلود بقرف*-دلع! 
*الباشا بغمزه*-اه بس ولا يهمك عادي ادلع براحتك
*خلود*-بكل احترام حضرتك مين وعايز اي مننا(خلود بلص احمد) 
*الباشا*-لا ماهو انتي متقدريش تقلي ادبك اصلا 
*خلود بصوت عالي*-لا اقدر ومقدرش لي بقا ان شاء الله كاسر عيني ولا كاسر عيني(طلعت روح الشرشوحه والسرسجيه اللي جواها احنا بنتنا مش اي كلام بردو )
*الباشا بغمزه*- لا مش كاسر عينك بس اقدر اكسرها انتي في عالمي انا وبسسس
*خلود بتحدي*-متقدرش انا اللي يفكر مجرد تفكير بسس يعمل حاجه مش داخله مزاجي يكون اخر يوم في عمره 
*الباشا*-دا تحدي دا بقا ولا اي
*خلود*-اعتبره زي م تعتبره احم وتفت ع وشه 
الباشا بنفاذ صبر قام وشدها من الحجاب ف الحجاب اتشال وشعرها اتفرد ع ظهرها بعد م الباشا شاف شعرها بالمنظر دا هدي
*الباشا بنظره شهوه*-لا بس طلعتي جاااامده 
*خلود*-...... بدون رد بتحاول بس تغطي شعرها 
*الباشا*-مش هتعرفي تغطي بتغطيه من مين بس دا انتي كمان ثانيه وهتبقي ع سريري
*خلود*-دا انت بتحلم 
*الباشا*-وماله الطموح حلو بردو 
*خلود*-طموح اي انت بني ادم وسخ وحقير و
احم قاطعها الباشا بقلم ع وشها لو جينا للحق ف هيا تستاهل لسانها طويل يبت اتقلي شويه مفيش غيركوا هتتنفخي ومش هتلاقي اللي يتف في وشك علشان ينقذك 

*خلود*-انت فاكر ان انت كدا راجل انت لا حصلت راجل ولا ست انت عار ع المجتمع كله اصلا بجميع اصنافه انت حتا عار ع الشذوذ
*الباشا*-انا بقا هوريكي اني راجل 
وبدأ يسحبها من شعرها ويحاول يعتدي عليها 

هوب طخ لقاه الباب بيتكسر والشرطه حوالين الباشا والمسدسات فوق دماغه 
وخدوا الباشا كلبشوه وعسكري منهم كان بيفتش الفيلا دي ولقاه مجهول** احمد ** كان خده وطلعه برا مع مجموعه القوات اللي مع الباشا 

احمد اول م شاف خلود هدومها متقطعه وهيا بتحاول تغطي جسمها طلع يجري عليها ولباسها جاكيته وحط عليها الخمار بتاعها ع شعرها وكان بيحاول ميبصش ع جسمها

Flash back

وهيا طالعه من البيت كانت عارفه ان اكيد ممكن يفكر يعمل فيها حاجه مش ولا بود يعني ف قررت تروح قسم الشرطه

آلبآرت آلتآمـن
                للگآتبهہ‌‏: بسـمـل‌‏هہ عآدل
                                                ح♡ب بعد مـعآنآهہ‌‏


صحيت خلود قامت وادت فريضتها وقرءات قرءان وكل دا لسع مفتحتش فونها راحت فتحته ولقت صوره و مسدج من مجهول صدمتها 

*مجهول*-بعت صوره ل احمد مربوط وفي اثار ضرب في وشه وكاتب مسدج هتطلعي من بيتك وتروحي قدام كافيه......... وانا رجلتي هيجبوكي لحد عندي لو فكرتي بس تعرفي حد مش هيحصل كويس سلام يمزه 

خلود اتصدمت وخافت اكتر ع احمد طبعا اوماال فكرين اي يشوباب بنتنا واقعه واقعه يعني ادي اخرت الحب مهببه والله احم المهم 
لبست طبعا وراحت بالفعل امام كافيه.......... وهوب طخ رجالته جوم وشمموها حاجه وفقدت الوعي وركبوها معاهم ومشيوا 

                 بعد ساعه

وصلوا الشباب(رجاله الباشا(المجهول)) 
*الشباب*-جبناها ي باشا
*الباشا*-تمام عفاهم عليكم ي رجاله برافو 
*الشباب بطوع*-انت تأمور
*الباشا*-يلا روحوا انتوا ولو احتجتكم هكلمكم
*الشباب*-تمام ي باشا

ومشيوا الشباب وراح الباشا ل الاوضه اللي فيها خلود

                      عند خلود
بدات خلود تفوق وكانت مربوطه اصلا حست بشويه دوخه وكانت الرؤيه لسه مغبشه معاها ومش واضحه 
...

...
*خلود*-............. بعدم رد
*الباشا*-حق الجميل يدلع بردو 
*خلود بقرف*-دلع! 
*الباشا بغمزه*-اه بس ولا يهمك عادي ادلع براحتك
*خلود*-بكل احترام حضرتك مين وعايز اي مننا(خلود بلص احمد) 
*الباشا*-لا ماهو انتي متقدريش تقلي ادبك اصلا 
*خلود بصوت عالي*-لا اقدر ومقدرش لي بقا ان شاء الله كاسر عيني ولا كاسر عيني(طلعت روح الشرشوحه والسرسجيه اللي جواها احنا بنتنا مش اي كلام بردو )
*الباشا بغمزه*- لا مش كاسر عينك بس اقدر اكسرها انتي في عالمي انا وبسسس
*خلود بتحدي*-متقدرش انا اللي يفكر مجرد تفكير بسس يعمل حاجه مش داخله مزاجي يكون اخر يوم في عمره 
*الباشا*-دا تحدي دا بقا ولا اي
*خلود*-اعتبره زي م تعتبره احم وتفت ع وشه 
الباشا بنفاذ صبر قام وشدها من الحجاب ف الحجاب اتشال وشعرها اتفرد ع ظهرها بعد م الباشا شاف شعرها بالمنظر دا هدي
*الباشا بنظره شهوه*-لا بس طلعتي جاااامده 
*خلود*-...... بدون رد بتحاول بس تغطي شعرها 
*الباشا*-مش هتعرفي تغطي بتغطيه من مين بس دا انتي كمان ثانيه وهتبقي ع سريري
*خلود*-دا انت بتحلم 
*الباشا*-وماله الطموح حلو بردو 
*خلود*-طموح اي انت بني ادم وسخ وحقير و
احم قاطعها الباشا بقلم ع وشها لو جينا للحق ف هيا تستاهل لسانها طويل يبت اتقلي شويه مفيش غيركوا هتتنفخي ومش هتلاقي اللي يتف في وشك علشان ينقذك 

*خلود*-انت فاكر ان انت كدا راجل انت لا حصلت راجل ولا ست انت عار ع المجتمع كله اصلا بجميع اصنافه انت حتا عار ع الشذوذ
*الباشا*-انا بقا هوريكي اني راجل 
وبدأ يسحبها من شعرها ويحاول يعتدي عليها 

هوب طخ لقاه الباب بيتكسر والشرطه حوالين الباشا والمسدسات فوق دماغه 
وخدوا الباشا كلبشوه وعسكري منهم كان بيفتش الفيلا دي ولقاه مجهول** احمد ** كان خده وطلعه برا مع مجموعه القوات اللي مع الباشا 

احمد اول م شاف خلود هدومها متقطعه وهيا بتحاول تغطي جسمها طلع يجري عليها ولباسها جاكيته وحط عليها الخمار بتاعها ع شعرها وكان بيحاول ميبصش ع جسمها 

Flash back

وهيا طالعه من البيت كانت عارفه ان اكيد ممكن يفكر يعمل فيها حاجه مش ولا بود يعني ف قررت تروح قسم الشرطه بس طبعا كانت عارفه ان ممكن حد يكون بيراقبها ركبت تاكسي وكانت حاطه شريحتها اللي ممكن بيتتبعوا المكان منها حطتها في عده صغيره اللي هيا تخاف ع الارض مش الموبايل وسابته في التاكسي وفي لمح البصر كانت راكبه تاكسي تاني محدش خاد باله وراحت فعلا القسم وحكت للظابط كل حاجه وورته الصوره والكلام واتفقوا وكان حطتلها جهاز تتبع في رباط الجزمه ومعاه وعداد تنصت(ميكروفون) ليسمع ما يحدث 
Back 

 ورجعوا احمد وخلود وكان الصمت سيد المكان لحد م قاطعه احمد
*احمد*-عرفتي ازاي اني موجود هنا
*خلود*-وقالتله ع الصوره والكلام اللي مكتوب
*احمد بزكاء*-واي اللي خلاكي تغامري بنفسك كدا كان ممكن يحصلك حاجه 
*خلود*-يعني كنت اسيبهم يموتوك
*احمد*-وفيها اي يعني هفرق معاكي مثلا
*خلود*-اكيد طبعا هتفرق
*احمد*-لي
*خلود*-لان احنا وكالين مع بعض عيش وملح وانت اكتر من اخويا ف كان لازم اخاف عليك واجي طبعا حتا لو هغامر بنفسي
*احمد بحزن*-ااه ماشي
  انتي مش ناويه ترجعي الشركه انا محتاجكك جدا 
*خلود*-بس انا
*احمد*-مبسش بقا هسيبلك اسبوع اج ولا اقولك اسبوع كتير هما يومين والتالت تكوني في الشركه
*خلود بضحك ع طريقته*-حاضر
*احمد*-يحضرلك الخير 
             علفكره وصلنا
*خلود*-تمام شكرا
*احمد*- انا اللي المفروض اشكرك مش انتي. انا بسببك لسه عايش
*خلود*-متقلش كدا انتي اخويا ودا واجبي طبعا
             انا هطلع بقا سلام 
*احمد بنبره حزن*-سلام

وطلعت خلود من قدامه حتا قبل ان تسمع كلمه سلام من احمد دخلت والحمد لله صباح مشافتهاش كانت بتصلي ف انتهزت الفرصه ودخلت خدت بجامه ودخلت خدت شاور وغيرت ولبست اسدالها وصلت وطلعت ل سماح 

*سماح*-فينك من الصبح كدا 
*خلود*-نزلت ي ماما عادي
*سماح*-هوا انا عارفه انك نزلتي بس انهارده فيه حاجه مختلفه انتي لما بتنزلي وانا نايمه بتعرفيني بتكتبيلي جواب وتعملي فطار وكدا انما انهارده انتي حتا مكتبتيش الجواب

*خلود*-عادي ي ماما 
*سماح*-احكيلي ي خلود في اي 
*خلود*-مش عايزه اقلقك ي ماما
*سماح*-احكي يقلب ماما يلا
*خلود*-......... وحكت لها ماحدث
*سماح*-كل دا وانا اخر من يعلم يبنت بطني 
*خلود*- مكنتش عاوزه اقلقك ي ماما
*سماح*-طب المهم انتي كويسه بخير حصلك حاجه حد لمسك
*خلود*-لا ي ماما الحمد لله ربنا سترها
*سماح*-الحمد لله
*خلود*-انا هطلب دليفري هتاكلي اي بقا علشان مش قادره اقوم اعمل اكل
*سماح*-انا هعمل
*خلود*-ماما متتعبينيش هتاكلي اي علشان اطلب 
*سماح*-طب اطلبي كنتاكي 
*خلود*-حاضر ي غاليه انتي تأمري
*سماح*-ميامرش عليكي ظالم. دعوات الام الغريبه
...

... دخلت مكتب احمد لقت..........
يتبع.....
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير
google-playkhamsatmostaqltradent