recent
أخبار ساخنة

رواية حب زائف الفصل الثامن 8 بقلم آية رمضان

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حب زائف الفصل الثامن 8 بقلم آية رمضان

رواية حب زائف الفصل الثامن 8 بقلم آية رمضان

رواية حب زائف الفصل الثامن 8 بقلم آية رمضان


ذهبت كيارا تجاه احمد وهي تنظر له ببسمه انتصار وحدثته في هدوء تام داخلها فقد حققت اول انتصاراته وهي تعرف أنها دخلت حرب لن تخرج منها الان .......
                                 .....
                                 .....
                                 .....
كيارا: اول حاجة احب اباركلك علي الجوازة الجديدة قالت تلك الجمله ببسمه تملأ ثغرها ......
                                 .....
                                 .....
                                 .....
احمد: صدقيني هنتقم منك ياكيارا هنتقم.....
                            🌸🌸🌸
                            🌸🌸🌸
                            🌸🌸🌸
كيارا: مش هتعرف ومكملتش كلامي انت مبتخلفش ياحمد مش انا اللي مش بخلف العيب فيك انت يعني مهما اتجوزت مش هتخلف ........
                           🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸
نظر احمد بصدمه شديدة مما قالته ماذا يعني هذا يعني أني لن أصبح ابا في يوما ما لن يقول أحد لي كلمه سوف اتتوق لسماعها وهي كلمه بابا حقا تدمرت كل احلامي عند تلك النقطة ...........
                            🌸🌸🌸
                            🌸🌸🌸
                            🌸🌸🌸
كيارا: صدقني البنت اللي جبتهالك هي اللي هتعرف تعيش معاكم هتعلمكو ازاي تعاملوا الخلق البنت  هي وأمها بلطجية هتعرف قيمة شخص انت خسرته بسببك هتعرف قيمه حبي ليك واهاناتك الكتير وضربك فاكر ضربك ليا يوم ما قولتلك انا اللي مش بخلف مع انو مش بايد حد انت عارف انا كنت بحبك حب ميتوصفش بس بعد اللي شوفته منك انت وامك مبكرهش قدك ياحمد .......ثم ذهبت وتركته وحيدا بين اقفاص حديدية يفكر فيما فعله فيها علي شيء موجود به هو وليس هي .........
                            🌸🌸🌸
                            🌸🌸🌸
                            🌸🌸🌸
احمد: انا مش بخلف مش بخلف لي يارب انا عملت اي عشان مبقاش اب (استغفر الله العظيم) انا عملت اي لي بتعاقبني من الاول لي اديني خسرت كل حاجة كل حاجة خسرتها ثم وجد رجل بكبره في السن يقترب منه .......
                           🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸
الرجل : مهما كان اللي بيحصلك لازم تقول الحمد لله مش تقعد تقول كلام ملهوش اي لأزمة وهتتعاقب عليه احمد ربنا يابني .........بقلمي آية رمضان
                          🌸🌸🌸
                          🌸🌸🌸
                          🌸🌸🌸
احمد: تعبان اوي ياعمي تعبان اوي مش عارف الدنيا ملغبطة معايا كدة لي بس انا غلطت جامد في حق مراتي ضربتها وهنتها انا وامي وكانت بتستحمل عشان بتحبني وبرضه بهينها وقالتلي أنها مش بتخلف عشان بتحبني مع اني انا اللي مش بخلف وضربتها وقولتلها هتجوز وانتي اللي هتجهزي العروسة كمان وضربتها جت قدمت بلاغ الضرب وخدت جبس خمس سنين واكيد هتطلب الطلاق انا تعبان اوي .........
                           🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸
الرجل: غلطك كبير دا يابني حرام تضرب واحدة انت ضربتها كتير مش مرة واحدة احمد ربنا أن دا عقابك وتوب واستغفر واعمل اللي هي تطلبه حقها...... 
                          🌸🌸🌸
                          🌸🌸🌸
                          🌸🌸🌸
ظل احمد يبكي ووجهه في الأرض مغمض العينين سبيك بحرقة علي ما ارتكبه تجاه تلك البريئة ......
_________________________________________
كانت كيارا تقف مع والدتها لتخبرها أنها تريد الطلاق منه فوافقتها والدتها الرأي وذهبوا الي منزلهم وصدمت كيارا من الشخص الذي وجدته امام منزلها ..........
كيارا: امل ..؟؟.......
                          🌸🌸🌸
                          🌸🌸🌸
                          🌸🌸🌸
امل : لي كدة ياكيارا قوليلي أمي وجوزي في يوم واحد نسيتي أن فيه بنت اتدمرت بسببك ........
                         🌸🌸🌸
                         🌸🌸🌸
                         🌸🌸🌸
كيارا: امل انا غلطت في حقك انتي بس عايزاكي تقفي معايا هجيب حقي واطلعهم قبل ما السنين تخلص صدقيني مش عايزة اذيتك عارفة اني دمرتك بس غلطو ولازم يتحملو نتيجه  الغلط........ 
                        🌸🌸🌸
                        🌸🌸🌸
                        🌸🌸🌸
امل: انا هنتقم منك انتي ياكيارا انا بكرهك ياكيارا بكرهك ...ثم ذهبت وتركتها وذهبت كيارا الي غرفتها وأغلقت بابها عليها وتطورت وظلت تبكي علي ما تمر به وما سوف تمر به من أيام صعبه ولكنها فترة وستزول يجب الانتظار .........
_________________________________________
في منزل الطبيب عمر الذي عالج كيارا ......
عمر : ماما انا هتجوز.....
                            🌸🌸🌸
                            🌸🌸🌸
                            🌸🌸🌸
والدة عمر: لولولولولولولولي يألف هنا مين المحظوظة دي بقا ......
                          🌸🌸🌸🌸
عمر : اسمها كيارا .....
_________________________________________
ذهبت امل الي حماتها لتخبرها عن الحكم وهي تتوعد لهذا المنزل بايام مليئة بالتعب ..........
                           🌸🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸🌸
والدة احمد: امل عملتي اي .....
                           🌸🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸🌸
امل: احمد اتحبس خمسة وامي ١٠ سنين بسبب الست هانم كيارا لا وكمان عرفت أن ابنك مش بيخلف ........
                           🌸🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸🌸
والدة احمد: لا انا ابني بيخلف مين قال كدة .......
                           🌸🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸🌸
امل: كيارا ........
                           🌸🌸🌸🌸
                           🌸🌸🌸🌸
والد.ة احمد: طب قومي فزي هاتليي ماية اشرب ........
                           🌸🌸🌸🌸
امل: لا ياحببتي انا مش كيارا الطيبة الي كنتو مشغالينها خدتمة عندكو انا امل ولو متعرفيش عادي اعرفك ........
                        🌸🌸🌸🌸
نظرت لها والدة احمد بصدمة كبيرة كيف لها أن تقول هذا الكلام ............
يتبع.....
لقراءة الفصل التاسع والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم
google-playkhamsatmostaqltradent