recent
أخبار ساخنة

رواية فتاة في أحلامي الفصل الثامن 8 بقلم شهد أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية فتاة في أحلامي الفصل الثامن 8 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الثامن 8 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الثامن 8 بقلم شهد أشرف


ايهم وادم: نهار ابوكي اسود
ماسه: يلا جاهزين 
ادم بصراخ: اي الي انتي خطاها في وشك دا ي هانم 
مليكه: في اي يادم بتعلي صوتك كدا لي
ايهم: ي برودك انتي كمان بيعلي صوته لي ما تشوفي الي في وشك ي استاذه ولا مفيش مرايات فوق ي محترمه 
مليكه: انت بتكلمني كدا ازاي وانا محترمه غصب عنك 
ادم: علي فوق والي في وشك دا يتمسح عشان ممسحش بيكي بلاط الارض دلوقتي 
ماسه: انا ساكته ومش بتكلم عشان عامله احترام لايهم بس انك تزعق وتامرني كدا دا الي مش هسكت عليه
ايهم: طب كلمه ومش هتنيها انتو الاتنين ذي الشاطرين تتطلعوا وتمسحوا الي في وشكوا دا عشان مطلعش غضبي عليكوا بالذات الحلوه المحترمه ...وبيشاور علي مليكه 
مليكه: طب لتاني مره اقلك انك ملكش دعوه وانا محترمه غصب عنك تمم
ايهم بعصبيه ارعبت مليكه: سمعتي انا قلت اي.... ماااااسه علي فوووق خمس دقائق بالظبط والقيقوا قدامي 
ماسه برعب: ح حاضر يلا ي مليكه 
مليكه بخوف لاكن أظهرت شجاعتها: انا اه هطلع بس مش نازله وأعلي ما في خيلك اركبه  
ايهم بتحدي: تمام هنشوف 
طلعوا فوق بسرعه وماسه مسحت الميكب ومليكه قعدت بعناد
ادم: منهم الله خلوا الواحد دمه يفور 
ايهم: ماشي صبرها عليا بس هعلمها ازاي تقف وتجادلي بعد كدا ازاي 
ادم بسخريه: مليكه هه ابقي وريني 
ايهم: ومالك بتسخر كدا لي 
ادم: والله انت لو عرفت تكسر عنادها وكبريئها دا اديك جايزه نوبل 
ايهم بثقه: بكره تشوف انا هطلعلهم دلوقتي عشان عارف انها مش هتنزل 
ادم: تمام
#بقلمShahdAshraf
.......................
ماسه: ي مليكه لو اتاخرنا ايهم مش هيرحمنا انتي متعرفهوش 
مليكه ببرود وعناد: ولو مش هنزل برده 
ماسه: وحياتي ي مليكه انتي متعرفيش غضب ايهم دا يحرقنا واحنا واقفين 
مليكه : ميقدرش يفكر حتي أنه يغضب عليا 
ماسه: دا انتي عملتي بيبيه علي نفسك تحت من صوته  وبعدين فين مليكه الخجوله الي بتتكسف من خيالها 
مليكه: بيئه بس برده مش هنزل وانا عايز اعرف هيعمل اي 
دخل ايهم بغضب: هعمل كتير اوي.....ماسه بره 
ماسه: ي ابيي
ايهم: سمعتي 
خرجت ماسه وقفل ايهم باب الغرفه 
مليكه بخجل: اطلع بره والزم حدودك 
ايهم: بعد كدا أما اقول كلمه ..ها كلمه مسمعش صوتك ولا تجادليني فاااهمه 
مليكه بعصبيه: انت متعليش صوتك عليا انا مش هخاف منك ألزم حدودك قولتلك اهو واتفضل اخرج بره 
ايهم: علي اخر الزمن بططرد من بيتي 
مليكه :صح دا بيتك انا اسفه انا الي هخرج بره 
ايهم بغضب: اترزعي مكانك ومسمعش صوتك فاهمه دقيقتين ي مليكه  دقيقتين والاقيكي ماسحه الزفت الي في وشك دا 
مليكه بعناد: وانا قولت لا 
ايهم: تمام 
جاب منديل من جيبه وقرب علي مليكه وحاوطها بينه وبين الحيطه 
مليكه : أبعد ي ايهم بقلك ابعدددد
ايهم: ايهم طالعه منك عسل يروحي يلا ذي الشاطره كدا تثبتي عشان محبش حد يشوف جمال مراتي غيري 
مليكه: انت مستفز أبعد ....مراتك مين انا اعرفك اصلا ابعددددددد
ايهم: نو نو صوتك القمر دا ميعلاش عشان انا بكره الصوت العالي بس بحبك انتي يلا يروحي اثبتي عشان متتعوريشش 
مليكه بصراخ: انت مجنون والله العظيم ابعددد بقلك ابعدددد وانا همسحه 
ابتعد ايهم عنها:, كدا انا اموت فيكي وانتي بتسمعي الكلام يلا مش عايز نقطه ميك بس في وشك يلا ي حبيبتي 
مليكه: انت متقوليش زفت فاهم 
ايهم ببرود:, مليكه ي بابا صوتك ميعلاش ماشي يروحي المره الجايه هزعل منك 
مليكه: انا في حياتي مشفتش برود كدا انت مستفز وبارد ووقح 
ايهمةبغمزه: ي قلب الوقح انتي 
مليكه: اخرججججج ي باااارد 
ايهم بصوت عالي: صوووووتك ي مليكه مش هقلهاااا تاني 
مليكه : متعليش صوتك عليا فاهم 
ايهم ببرود: يلا يروحي امسحي مش هخرج الا لما تخلصي ونخرج سوا 
مليكه: استغفر الله العظيم يرب صبرني 
ايهم: يارب 
#بقلمShahdAshraf
........................
ادم: الهانم واقفه عندها بتعمل اي 
ماسه: متكلمش معايا 
ادم: لا حلو ...حلو اوي بس اصبري عليا ي ماسه هعرفك علي الروج الاحمر بتاعك دا وربنااا لاعرفك 
ماسه: تعرف تسكت دلوقتي عشان انا مخنوقه 
ادم: لا ازاي ست الهانم تتخنق واكمل بصوت عالي اقفي عدل وانا بكلمك ي هااانم 
ماسه بحزن:متزعقليش ي ادم كدا 
ادم: ما انتي الي عصبتيني ي ماستي ينفع كدا يعني تنزلي بالروچ دا 
ماسه بخجل: انا اسفه بس والله انا حطيته خفيف وكنت عاوزه اشوف رد فعلك بس وكنت همسحه والله 
ادم: وشوفتي رده فعلي احمدي ربك اني مجبتكيش من شعرك علي الخرا دا 
ماسه: والله 
ادم: خلاص يروحي متزعليش دا احنا فرحنا قرب بقا مش عايزين زعل 
ماسه: احنا اتخطبنا عشان نعمل فرح 
ادم: لا ما مفيش خطوبه فرح علطول 
ماسه : لا انا عايزه خطوبه 
ادم: هعمل الي انتي عايزاه بس هنعمل الخطوبه وكتب الكتاب مع بعض عشان عارف ايهم مش هيسيبني في حالي 
ماسه بخجل: ماشي 
ادم: رايح فين بس تعالي ي قمر انت 
ايهم: شكلك وحشك علقه زمان ي صحبي 
ادم: احم اي ي عم انت انت دايما مقطع عليا كدا 
ايهم: قدامي ي حيوان يلا 
ادم: ربنا علي الظالم 
ايهم: هتفضلي عندك كتير انزلي 
مليكه بخنق : صبرني يرب 
ايهم : يارب 
مليكه يعني: بارد مستفز ووقح 
ايهم: سمعتك ي قلب الوقح اركبي 
ادم: احنا هنركب مع بعض كلنا 
ايهم: اه اركب يلا 
ماسه: يلا ي ميكا 
ايهم ببرود: اسمها مليكه 
مليكه: نعم وانت مالك 
ادم: مليكه عيب كدا 
مليكه: خلي صاحبك يلزم حدوده ي ادم 
ادم: صاحبي دا الي هيبقي جوزك 
مليكه بصدمه فقد كانت تعتقد أن ايهم بهزر: نعممممم
يتبع.....
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج
google-playkhamsatmostaqltradent