recent
أخبار ساخنة

رواية حور المراد الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد عماد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حور المراد الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد عماد


في المستشفي ..
ماسه بدموع والم /انا خايفه ي بابا اوي ماما تعبانه .
ساهر /متقلقيش ي حبيبتي ماما هتبقا كويسه بس قوليلي ايه الي حصل .
ماسه بدموع /معرفش ي بابا كل الحكايه أن فيه واحده ست جات شافتها عمري مشوفتها معرفش قالتلها ايه ضايقها ومن ساعتها فضلت تعيط وتصرخ ووقعت من طولها .
ساهر باستغراب /مين الست دي ومسمعتيش قالتها ايه .
ماسه /لا ي بابا بس فاكره أنها بعد مامشت ماما فضلت تصرخ باسم مراد .
ساهر بغضب/مررراد.
نيره بغضب/عملت ايه في بنتي ي وش المصايب.
ساهر بزهق /اهلا ي حماتي .
ادم بحده /استني ي نيره لما نطمن علي البنت الاول .
ماسه بلهفه /خيري دكتور ماما عامله ايه طمني.
الدكتور بأسف/انا اسف واضح أن مدام حور اتعرضت لصدمه عصبيه شديده ادات الي فقدان النطق .
نيره بصدمه /ايه فقدان النطق.
ماسه بدموع /ماما .
نيره بهقر ودموع/طب نقدر نشوفها .
الدكتور /اسف مش قبل ساعه عن اذنكم ..
من داخل الغرفه ...
كانت تجلس حور وهي تبكي بصمت تنهر قلبها الذي شك ولو للحظه في حبيبها وليس اي حبيب فهو مرادها من رباها واعتبرها ابنته قبل حبيبته ينزف القلب نزيفا شديدا حقا يشتاق إليه يشتاق لعيناه الدفائتنان أحضانه الحانيه تشتاق لكل جزء به ليزداد بكاءها عندما تتذكر ماذا حدث ..
فلاش باك ...
في غرفتها في قصر الجوهري ..
ادم بغضب جحيمي /انتي اتجننتي انتي بتقويلي ايه .
حور بقوه /الي سمعته ي بابا انا مستحيل اتجوز ساهر .
ادم وهو يضغط علي زراعيها بقوه /انتي اكيد اتجننتي والحفله الي أعلنت فيها والناس الي عرفت كل ده اتصرف معاهم ازي .
حور بحده/بنتك ولا كل دول ي بابا انا مبحبش ساهر ومستحيل اتجوزه .
ادم بغضب/كل ده علشان مراد مش كده حتي بعد الي شوفتيه بعينك لسه بتفكري فيه بس انا بقا مش هسمح بالهبل ده تسيبي شاب ظابط قد الدنيا زي ساهر علشان واحد قد ابوكي فاهمه وتضيعي كل الي بنيته .
حور بصدمه /قصدك ايه ي بابا .
ادم بتهديد وهو يمسك بخصلات شعرها بغيظ  /قسما بالله ي حور لو متجوزتيش ساهر لأكون مخلص الي مراد ومش بس مراد امك كمان .
حور بصدمه حقيقيه ودموع  /بابا انت بتقول ايه .
ادم بغضب /الي سمعتيه ساهر بقا يعرف عني الي يقضي علي حياتي ومعنديش استعداد أن اروح في داهيه بسببك هتتجوزي ساهر ي عني هتتجوزيه والا قسما بالله هنفذ تهديدي انا مش باقي علي أي حد فاهمه .
حور بدموع وقهره /يارب ارحمني يارب ارحمني وساعدني .
في فيلا ساهر بعد زواجه من حور ..
في غرفه النوم ..
كان يبحث ساهر بعيناه عنها في جميع الآرجاء لتقتاطعه حور الذي تحاول تخبئه جسدها منه لتتحدث بغضب.
حور بغضب/انت جيت امتي.
ساهر بغمزه /جيت من شويه وحظي أن اشوف القمر بتاعي .
حور بغضب/ابعد عني اوعا تقرب مني.
ساهر بغضب/لا اظن كفايه اوي لحد كده انا استحملتك كتير لكن خلاص للصبر حدود ي بنت خالتي .
حور بحده /ي عني ايه .
ساهر بحده/ي عني الي مختوش بالرضا هاخده بالغصب لينقض عليها وهي كالعصفوره تحاول الفرار من يداها ليحكم قبضته عليها ليدفعها علي السرير ويعتليها لياخذمنها حقه الشرعي بكل قسوه وبعد فتره كانت تحت المياه تبكي بكاء هيستري وهي تحاول ازاله قبلاته المقززه بالنسبه لها فهي رأت أنها بالفعل قد انتهت فجسدها أصبح ملوثافهو أصبح ملك ل شخص آخر غير مراد واستمرت الحياه بينهم بذلك الوضع وانجبوا ماسه وبرغم كل ما حدث قلبها يتذكره كل دقيقه كل ثانيه نبضها يطلبه طوال الوقت مراددد ❤️❤️❤️
باك ....
حور ❤️❤️❤️❤️
سأحصل عليك سارك سأكون للك مهما كلفني الأمر ومهما كانت العقبات ومهما مرت السنين سأظل اعشقك حتي اخر نفس ..
في سويسرا ...⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
مراد بغضب وخوف /اشمعنا مصر ي عني الي هتروحها.
ليث باستغراب /وايه المشكله ي بابا مصر زي اي بلد روحتها وبعدنا بلدنا المفروض حضرتك تكون مبسوط .
شهاب بارتباك /معلش ي ليث هي اول مره ي عني مانت عارف ابوك طول عمره كده يقلق زياده عن اللزوم .
ليث وهو يقبل يد والده /اطمن ي بابا خير انشاء الله هرجعلك صقر زي كل مهمه .
شهاب بحنان /ربنا معاك ي حبيبي .
ليث باستعجال /طب عن اذنكم لان عندي ميعاد مع اللواء .
شهاب /مالك ي مراد فيه ايه .
مراد بغضب/جرا ايه ي شهاب انت مش سامع بيقولك مهمه وف مصر .
شهاب /محتاج افهم منك انت قلقان عليه علشان المهمه ولا علشان مصر بالتحديد .
مراد بخوف /من حقي اخاف ي شهاب انا مصدقت بعدت عن مصر مش عايز يرجع اي حاجه تقربني من هناك تاني .
شهاب بتنهيده /مراد ليث طالع مهمه زي اي مهمه هيخلصها ويرجع مش لازم يقابل حد من عائله الجوهري ي عني ويعرف حاجه .
مراد بقلق/ليث ذكي ي شهاب وانت عارف أنه من زمان بيسال وانا خايف عليه  .
شهاب بحنان /تعرف ي مراد انا سعات بحس أن ليث ابنك بجد من صلبك .
مراد بشراهه /طب ماهو ابني فعلا ي شهاب ابني من ساعه ملقا في حضني واتكتب علي اسمي وهو ابني ..
فلاش باك ...
في شركه مراد ..
مراد بترحيب /منورنا ي سليم والله .
سليم صديق مراد وشهاب /ده نورك ي مراد بجد احلا حاجه انكم جيتوا هنا .
شهاب /وانت عامل ايه في حياتك ي سليم .
سليم بحزن /ماشيه انتوا عارفين أن ربنا مانعمش عليا بالخلفه وانا حبيت تعوض نفسي عامله دار ايتام ملجأ ي عني للعرب هنا وبقا عندي اطفال كتير كلهم ولادي .
مراد بحماس/ربنا هيجزيك خير ي سليم علي كل الي عملته وبتعمله مع الاطفال دول متاخدنا نزورهم .
شهاب /ايوه ي سليم .
سليم /ي سلام يلا بينا ..
في دار الايتام ...
كان يقومون شهاب ومراد بتوزيع اللعب والهدايا علي الاطفال لينتبه مراد الي ذلك الطفل الذي لما يتعدا عمره السنه وهو يجلس وحيدا ببكاء ليحمله مراد بحنان وهو يقبله ليبتسم إليه بطفوله ليحتتضنه مراد بحب .
سليم /انت عايز تتبناه ي مراد .
مراد بتصميم /ايوه ي سليم انا حبيه الولد اوي ومش هسيبه.
شهاب /هو فيه مشكله ي سليم .
سليم /لا ابدا بس فين اسم الزوجه علشان اكتبه .
مراد بقلق/انا مش متجوز ي سليم .
سليم بصدمه /ايه امال هنكتب الولد ازي.
شهاب /اتصرف انت ي سليم اعمل اي حاجه .
سليم /أمري الله هتسميه ايه .
مراد بعشق /ليث مراد الجوهري ..
باك .....
في المباحث الفيدراليه ...
اللواء جلال /في ميعادك بالثانيه ي صقر .
ليث /ده طبعي دايما سعادتك ايه تفاصيل المهمه .
اللواء جلال /هي خليه ل تجاره المخدرات متحوره في كذا جهه بس معلش لازم المره دي يكون ليك رئيس .
ليث بغضب /سعادتك انت عارف اني مبحتجش  حد معايا وعلي العموم مين ده .
اللواء جلال /اللواء ساهر الصياد ...⭐⭐⭐⭐
يتبع.....
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم
google-playkhamsatmostaqltradent