recent
أخبار ساخنة

رواية معاً من جديد الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق فاروق

الصفحة الرئيسية

 رواية معاً من جديد الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق فاروق
رواية معاً من جديد الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق فاروق

رواية معاً من جديد الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق فاروق

فجأة ميس لقت في درج الكومود مجموعة ورق كبيرة قعدت تدور فيهم لحد مالقت قسيمة زواج..بلعت ريقها بصعوبة وفتحت الورق بتوتر 
لقت ان تالين وأمير متجوزين
ميس بغيظ ودموع:اللي شكيت فيه طلع صح..أنزل وأواجهم..لا كل حاجه هتخلص ..أنا هوريك يا أمير الزفت انت وهي 
فتحت الفون وأخدت صور واضحه للقسيمة وحطتها مكانها وطلعت من الشقة بسرعه وقفلت الباب ونزلت
أما في بيت تالين
تالين:بس ياستي ده كل اللي حصل..وصدقيني ما كنتش أعرف حاجه قبل جوازي من أمير
ميادة بصرامه:انتي لازم تطلقي
تالين بغصه:ا..ا..اطلق؟
ميادة:ايوا..كفاية عليكي كدا..هتستني اما يتجوزها عليكي ويطلقك
تالين بدموع:بس هو مش عايزها ومتمسك بيا
ميادة بلين:ماتعيطيش بس..طب هو هيتصرف معاها ازاي؟
تالين بتنهيده:هحاول افكر في طريقه عشان تتفض من غير أذي وزعل لأي حد
ميادة وهي بتمسح علي راسها بحنان:طب قومي اغسلي وشك..وتعالي نعمل عشا وناكل مع بعض
تالين بحب:حاضر
أما في بيت أمير 
امير كان قاعد بيتكلم مع رزق وعادل في أمور الشغل
رزق:تمام..بكرا الضهر هنجتمع كلنا حتي الموظفين الصغيرين ..عشان دي حاجه تخصنا بلا اثتثناء
عادل:كلامك مظبوط..وانا هحاول أحجز قاعه كبيرة تستوعب العدد الكبير ده
أمير:طب ما نخليها بليل يكون الكل جهز ولقيتوا وقت تحضروا القاعه
رزق:ايه رأيك ياعادل؟
عادل:رأيي من رأي أمير..استأذن بقا عشان اتأخرت..السلام عليكم
قام وقف ونده علي ميس
ميس:ايوا يا بابا
خرجت من المطبخ وقالت:مع السلامه يا عمو ..مع السلامه يا أمير
أمير:الله يسلمك
خرجوا من البيت وأمير فضل قاعد
رزق:مش هنقوم تطلع فوق؟
أمير:تالين عند خالتي مفيش حد فوق
رزق بفهم:اممممممم
روفيدا جت قعدت جمب أمير وقالت:تعرف دكتور اسمه معاذ خلف؟
أمير بتذكر:ااه..دا كان معرفه قديمة اوي..ليه؟
روفيدا:عاوز معاد منكم
رزق:معاد بخصوص ايه؟
روفيدا ببلاهه:عادي يعني..زيارة
أمير ب استغراب:دا دكتور في جامعتك صح؟..هيجي ليه عندنا!
رزق:ينور يسيدي..بس الأسبوع ده مشغول..خليه يجي الأسبوع الجاي
روفيدا:طيب..هبقا أقوله
في صباح اليوم التاني
أمير قام من النوم مخضوض علي صوت الباب
امير بنعاس:حاااضر حاااضر..نايم ورا الباب انا يعني؟
فتح الباب لقا تالين مربعه ايديها وبتبصله
أمير ب ابتسامه لا اردايه:صباح الخير
تالين زقته بخفه ودخلت وقالت:صباح النور..بقالي نص ساعه بخبط..واخد بنج؟
امير :كنت سهران علي ورق بخلصه..الساعه كام؟
تالين:الساعه عشرة
امير بخصه:هاااا..اتأخرنا أوي
تالين وهي بتخبطه بأناملها في راسه براحه:النهاردة في اجتماع في القاعه الكبيرة..روحت الشركه وقالولي كدا
أمير بتذكر:فعلاا..وراح متاوب وقال:هدخل أكمل نوم أنا بقا..
تالين:مش هتفطر معايا؟
أمير: في فطار ايه؟
تالين ب ابتسامه:اندومي
أمير:لا..دا انا اروح اغسل وشي بقا
مشا خطوتين ورجع بسرعه مسك ايدها
تالين بخضه وبتبصله :ايه؟
امير:كنت بتأكد انك ماقلعتيش الأنسيال بس
تالين وهي بتجري وراه:دا كله عشان الأنسيال..استني هنا..
أكا عند نادر وميس
ميس:انت جبان ليه؟
نادر:دي خطوة كبيرة اوي..لازم ابقا جبان..ولا اتهور واضيع نفسي؟
ميس:افهم..انا مش هنفذ بنفسي..حد تاني هيعمل كدا مكاني..واحنا هنقف نتفرج زينا زي أي حد
نادر بحقد:بقا كل ده بيضحكوا علينا..واحرجتني امبارح..تستاهل اللي هيحصلها...
ميس بشر:المهم دلوقتي نخلص كل شغل..ويكأن مفيش حاجه..ونفضا للحلوين بعد كدا
نادر:تمام
أما عند نرجس كانت بتتكلم في الفون وبتعيط
نرجس بدموع:ماتقلقيش انا جايه حالا
خرجت من المكتب وخبطت في علي دلقت عليه القهوة
نرجس بصدمه:اسفه والله ما اخدت بالي 
علي بتفهم:ولا يهمك..بتعيطي ليه
نرجس بدموع:لا ولا يهمك..ممكن أخد أجازة بقيت اليوم..واخصمهم من مرتبي
علي:لا لا..اتفضلي..كدا كدا اليوم مش محسوب
استناها لحد ما خرجت وركب عربيته ومشي ورا التاكسي اللي ركبته..بعد مده وصلوا وقف العريية ونزل وراها وفضل ماشي لحد ماوصلوا بيتها وكان شبه متفحم
جريت عند والدتها وحضنتها
هدي بدموع:البيت باظ خالص هنروح فين دلوقتي؟
نرجس وعي حضانها جامد:اهدي ياماما..المهم انك كويسه ياحبيبتي..هتتحل
علي قرب منهم وقال:مقولتيش ليه علي اللي حصل؟
نرجس:استاذ علي؟
علي:ماتقلقيش يا طنط..انا هتصرف في بيت ليكم كويس
نرجس بكبرياء:شكرا..انا هتصرف بنفسي
علي:المهم اجهزوا كدا وانا هاخدكم بيت كويس اوي..
ومشي ناحية عربيته
هدي:مين ده؟
نرجس بتنهيده:دا مديري في الشغل..استاذ علي
هدي :بس باين عليه شاب محترم اوي
نرجس:ايوا..هو فعلا حد كويس خالص
في المساء
تالين:يلا استعجل كل ده بتربط الكرافات..
امير:انا اول اربطها اصلا
تالين بضحكه:اوعي كدا وانا اربطها
قربت وربطتله الكرافات وعدلت البدله وقالت:جميل اوي
امير:ميرسي..بس بقا بتكسف
تالين بضحكه:ماشي..يلا بينا 
لسا هتمشي 
امير:استني ياهانم
تالين:ايه تاني؟
امير حط ايده جمب وسطه عشان تشبك ايدها فيها
تالين ابتسمت وقربتت وشبكت دراعها في دراعه  ونزلت معاه
اما عند ميس
ميس:اما ارن عليك تنفذ اللي قولتهولك
الرجل:تمام
ميس ب انتصار:ورينا بقا هتتصرف ازاي يسي امير...................
يتبع ......
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent