recent
أخبار ساخنة

رواية صعيدي عشق مدمنة الفصل الرابع عشر 14 بقلم لولو صالح

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية صعيدي عشق مدمنة الفصل الرابع عشر 14 بقلم لولو صالح

صعيدي عشق مدمنة الفصل الرابع عشر 14 بقلم لولو صالح

رواية صعيدي عشق مدمنة الفصل الرابع عشر 14 بقلم لولو صالح


نركز بقا عشان احداث القصه هتقلب😙😙😲وعايزة توقعات بلاش تم وم دي وكمان الحلقه قصيره وكمان حلقه والنبي بلاش تعبت منهم في توقعات كتير يعني
يخرج ليبحث عنها وكان القلق يسيطر عليها ليجدها تخرج من التاكسي لينطلق بتجاهها بسرعه كالفهد الذي يريد افتراس الفريسه وبصوت عالي يصاحبها القلق والغضب والعصبيه يحمل معاني كثيره وفي ثانيه احتضنت جهنم عيناها وكان يجز علي اسنانه بغضب شديد كان مرعب
مالك :ماااااايا
التفت لتنظر اليه وتمنت ان تبلعها الارض بلعت ريقها من منظرها وقبل ان تتكلم امسك بيدها يجرها للداخل دون ان ينطق دخلوا الي البيت في صمت
فريده :مايا حمدلله علي السلامه
صعد بها لاعلي 
وفي الغرفه
ترك يدها وقبل ان يفقد اعصابه ويؤذيها
مالك بحده:كنتي فين
مايا بخوف:كنت في مصر
امسك بيدها وضغط عليها بقسوة
مالك :كنتي في مصر بتعملي ايه
مايا بألم:بزور قبر ماما ايدي بتوجعني مالك 
يترك مالك يده
مالك :وماشيه من غير ما حد يعرف متجوزة فرفور ولا انا مليش لازمه كيس جوافه ورحتي مصر لوحدك يا حلوة طرطور في شغله
مايا : كنت مستعجله عشان اجي بدري
مالك :معكيش تليفون مديكي تليفون
لازمته ايه 
مايا : يعني هفضل محبوسه في البيت الكئيب ده طول النهار واوامرك الميري دي وتعالي هنا انته كش بتكرهني يعني زمانك قولت بركه يا جامع غارت 
مالك : لا يا ختي صيعي وامشي علي حل شعرك عشان تيجي ميته مرة او حد يخطفك واخلص منك كنت هرتاح منك بس انتي مسئوليتي هعمل ايه في نصيبي ربنا رزقني بوحده متخلفه 
تنزل دموعها وتبكي
مايا: انته دبش ومش بتفهم الكلام الي بتقوله انا متخلفه اني رجعت كنت قعدت جمب ماما احسن 
يجذبها من ذراعها لتصدم في صدره
مالك بحده وغضب مرعب:حسك عينك تكرري عملتك دي المرة الجايه هقطع رجلك دي قبل اما تخرجي انا مش كيس جوافه عيله تمشي كلامها عليا ولسانك طول اوي الصبح ودلوقتي اي كلمه تاني هخليكي تحصلي امك انا سكتلك بس ومش عايز اضربك عشان انتي مش هتستحملي كفين مني بس والنعمه الشريفه اي غلطه تاني وطلوع بره البيت من غير اذني يبقا بتلعبي في عداد عمرك انا كده طيب يا مايا بلاش تشوفي الوش التاني مني فاهمه ولا اعيد كلامي
مايا بخوف :فاهمه فاهمه سبني بقا دراعي وجعني
نظر الي شفتاها ولم يكتم رغبته بتذوقه فقد ادمن عليها رفع وجهها اليه وقبلها رغم عنها كادت تقع لكنه رفعها اليه وسط مقاومتها غرزت اظافرها في رقبته ليتركه تقع علي الارض وقفت بسرعه
مالك :يا بنت##
مايا : ليك عين بعد الي عملته تشتم اياك تفكر تلمسني تاني انابقا رغبه عندك يا حضرة الضابط وعمري ما هسلم نفسي ليك 
دلفت للحمام لتهرب من غضبه واجابته
مالك بغضب وعصبيه:بتهربي طيب اما وريتك وبكرة دخلتك وريني هتربي علي فين مش البيت كئيب عايز عيال منك وريني بقا هتفضلي مبحوسه لامته وجبتيه لنفسك يا لمضه 
كانت تستمع لكلامه وهي غاضبه
مايا : في احلامك انته كلامك متناقض شويه تقول عايز تخلص مني وشويه عايز عيال مني انته بتحلم 
مالك :هنشوف يا قطه ومش هتخربشي كتير ونامي عندك في الحمام بقا عقابك
وقفت وراء الباب وفي خاطرها
يا ربي انا ايه الي عملت ده ده شكله جد اعمل ايه معاها
مايا بتمثيل:مالك 
مالك :نعم يا زفته
مايا :انته صعيدي صح
مالك :ايوة
مايا : معروف عنهم الشهامه والجدعنه خليك جدع والمرة دي سماح
مالك :مدام انتي جبانه بتغلطي ليه
مايا :انا اسفه اعتذرت اهو بس لما اطلع بلاش ضرب الله يخاليك اخر مرة مش هطول لساني تاني
مالك: اطلعي يا جبانه مش هضربك 
مايا:وعد
مالك :وعد بس بكرة هدخل عليكي بمزاجك او غضب
مايا :لا
مالك: انا سبتك كتير
مايا:انته مش بتحبني ولا عايزني انته بتعتبرني مسئوليه بس ونفسك تخلص منها 
مالك :بس مراتي وهتفضلي مراتي
مايا:ممكن اسألك سؤال
مالك :اسألي يا زنانه
مايا : هو انته ممكن تحبني في يوم 
مالك ببرود:استحاله احبك
مايا:اومال عايز تجيب عيال مني ليه دي ثمرة الي بيحبوا بعض مدام انته مش طايقني عايزني في حياتك ليه
مالك : عشان لو سبتك هضيعي اكتر ما انتي ضايعه انتي بالنسبه ليا مسئوليه وعمري ما هحبك
مايا :ولا انا هحبك وانسا موضوع العيال ده روح اتجوز الي بتحبها وسيبك من المسؤاليه دي بس توعدني بحاجه لم تجيب بنت تسميها علي اسمي وتفتكر اسمي دايما ملكه المشاكل
مالك : بطلي رغي واطلعي مش هضربك
مايا : انته حبيت قبل كده
مالك :لا وانتي
مايا :_لا محبتش ولا هحب هفضل كده بس اقولي انته لم تحب وتتجوز هطلقني
مالك : لا لاني مش هحب ومش هسيبك متخفيش
مايا :كل ده عشان مسؤاليه عندك بتحب واجبك اوي كده
مالك :لا عشان انتي بتصعبي عليا وانتي رغم لسانك ده غلبانه وطيبه وقلبك ابيض بالدليل رغم الضرب الي ضربتهولك ولسه مبهدلك وبتكلميني عادي وانا لو سبتك معندكيش حد غيري لا اخوكي هيستحملك ولا ابوكي ولا مراته البنت لما بتتجوز بيت جوزها بيبقا اساسها 
مايا :انته بتذلني شكرا ليك اوي
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
تدخل هاجر احد السفن البحريه
هاجر':انا عايزة اشتغل معاكم
امين :انتي عارفه الشغل ايه ورجعتي بعد اما الباشا بتاعك مات 
هاجر: ايوة عارفه وهشتغل معاكم
امين:مكانك لسه موجود اهلا بيكي في بيتك
في خاطرها الله يرحمك يا فهد انته الي شلتني من الزباله دي بس عشان اجبلك حقك لازم ادخلها تاني
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
وفي الصباح وفي كليه الحقوق بالاسكندريه
تذهب مايا الي الكليه وتصدم في الطريق بشابه 
مايا :اسفه لتنظر لتجد امامها مي
مي بفرح:مايا انتي
مايا :مي
تحضن الصديقتان بعضهم وكانت هناك اعين تراقبهم
مايا:انتي هنا من امته
مي:من اسبوع واخوكي الواطي مرداش يقولي مكانك
مايا :بس ايه الاحترام ده
مي :وانتي كمان
مايا :احكيلي مين ده
مي بحزن:واحد بيحب واحده وصعبت عليه اعتبرني ذي اخته وساعدني وانتي
مايا :واحد عنده انفضام في الشخصيه اسمه جوزي
مي:اتجوزتي وفارس
مايا :هشش الاسم ده متجبيش سيرته لو سمع الاسم ده هينفخني وبعدين جواز مش جواز يعني 
مي:هو صعب كده
مايا :ده شيطان
مي: طب يلا ندخل بس صحيح فارس هنا في اسكندريه
مايا:اوف عايز ايه الرخم ده متقوليش لحد انك شوفتيني
مي: وهنقابل البنات امته
مايا :انا خطي اتغير ومفتحش نت عايزة اقول لمالك عشان افتح 
مي:طب ادني رقمك
مايا:مش هيتسجل
مي:ليه
مايا:خط مشفر
مي:هو شغال ايه مالك ده
مايا :ضابط ماسك فرقه 
مي:يا نهارك اسود ده لو عرف حاجه هيقتلك
مايا :لو عرف 
مي:طب هنقابل البنات اذاي وفي بنت جديده اسمها هاجر كمان
مايا :هفكر ومين هاجر دي
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
وفي جامعه بسنت يقف راجي في الخارج
بسنت:اهلا بتعمل ايه هنا
راجي:جيت اطمن عليكي كنت بوصل مي الجامعه
بسنت بغيره :مين مي وبتوصلها ليه
راجي:دي ذي اختي وهي نفسها تشوفك وبتسلم عليكي
بسنت : وقولتها ايه يعني
راجي :عادي بتحكيلي عن نفسها وبحكيلها عن نفسي
بسنت :وانته بتكلمها ليه اصلا بيمكن بت شمال
راجي بغضب:بسنت مي مش شمال هي بنت كويسه وبعتبرها اختي محدش يغلط فيها وبعدين انتي بنت متتكلميش اكده عن بنت ذيك
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
وفي كليه التاريخ
تجلس ياسمين ويجلس بجانبه فارس
فارس:انتي قريبه مايا
ياسمين :ايوة انته مين
فارس:مايا فين
ياسمين بشك :انته مين وبتسأل علي مايا ليه
فارس: انا حبيب مايا وجوزها المستقبلي
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير
google-playkhamsatmostaqltradent