recent
أخبار ساخنة

رواية الفهد والفاتنة الفصل الثامن عشر 18 بقلم آية هاني

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية الفهد والفاتنة الفصل الثامن عشر 18 بقلم آية هاني

رواية الفهد والفاتنة الفصل الثامن عشر 18 بقلم آية هاني

رواية الفهد والفاتنة الفصل الثامن عشر 18 بقلم آية هاني


وقفنا البارت إلى فات لما رائف كان داخل القاعه هو ومحمد وفجأه عينيه جت على ليان إلى سحرته رغم أنه مش شايف غير عنيها ولكن كانت جذابه ليه وجميله
ليدخل رائف إلى القاعه متجه إلى سليم ليبارك له
رائف بحب وهو يحتضنه : مبروك يا عريس 
سليم بحب له : الله يبارك فيك عبقالك.... ليشرد رائف في ذات الوجه الفاتن والأنف المحمر ووخدودها المحمرة عندما رآها في بيته ويفيق على نفسه ويقول له : أن شاء الله
استغرب سليم من هذا فرائف عندما تأتي سيره الزواج أمامه يغضب ويصور عليهم اما الان فهو أكد أنه سوف يتزوج ولكن من هي لا يعرفون
رائف لرانسي : الف مبروك يا انسه رانسي
رانسي بخجل : الله يبارك فيك يا باشمهندس.. ليومئ لها رائف ثم يتجه نحو والدته وجده
اما عند محمد فهو لمح تيا تجلس مع ليان وكيان اخته ولوجي فذهب إليهم
محمد بتحيه ومزاح : ازيك يا موزز الحفله
كيان بقرف : ايه مزز دول يا محمد جتك الارف في لغتك اسمها ازيكم يا شويه قشطه بالمكسرات
ليضحك عليها أصدقائها على مزحتها
كيان معرفه محمد إليهم : محمد دي ليان ودي لوجي ودي تيا
محمد بترجاب جاد، : اتشرفت بيكو.. ويوجه كلامه لتيا: ازيك يا تيا عامله ايه
كيان بدهشه واستغراب : ايه دا انت تعرفها من فين
محمد : مفيش ياستي هحكيلك اسمعوا ويقص عليهم كيف إنقاذها من الأشخاص الذين حاولوا التحرش بها وذهابهم للمشفي وما حدث هناك... وينهي كلامه   بس يا ستي عرفتها من كدا وبقينا أصحاب
كيان بمزاح : ايو يا حمو يا جامد بقيت تصاحب بنات ومش اي بنت تصحبها وتقول بتفاخر دي صاحبه كيان المنصوري وبنت عيله الحسيني 
محمد بسخريه : اه منا عارف انتي بنت مين وهي بنت مين وبلاش يابت النفخه الكدابه دي دا انتي لولا الكريدت كارت  إلى بتخديها من بابا مش هيبقا معاكي فلوس خالص مالص وتكوني شحاته على باب السيده عائشة
كيان بردح : بقا انا يامقشف يامعفن ياعره يا زباله يا تسريحه من غير مرايا وسرير من غير ملايا وبنضاره قعر كبايه انا تقولي هتشحتي على باب السيده عائشه ليه ياخويا
ليان بزهول  وراءه :كل دا حفظاه يا كينو  عشان خاطري علميني اقولهم عشان خاطري وتظل تترجاه لتقول
لوجي ببلاهه : بس يابت يا لينو احنا محتاجين فشار عشان نتفرج على مشهد الردح دا عظمه يابت يا كيان والله انا مش عارفه اقول ايه
تيا بتصفيق : الله عليكي ياكينو قصف جبه أين جبهتك يا محمد انا لا أراها ليسكتو وكل هذا تحت انظاررائف إلى هيموت من الغيره من محمد عشان واقفه بتتكلم معاه عادي هو معرفش انه حبها بس جواه مشاعر ليها ودا يستحيل انو يظهروا ولكن أيضا لا يستطيع أن يرا اي شخص يقترب منها ويمزح معها وأيضا كان أدهم يشاهد ليان وكيف اندمجت معهم ومع محمد فهي لا يوجد لديها أصدقاء سوا البنات والان تتعامل مع الناس
أما في الخارج كان هناك أشخاص يراقبون رائف
الشخص : ايوا ياباشا هو دلوقتي في خطوبه سليم
المجهول 1  بخبث : خليك ماشي وراه واي معلومه تعرفها تجي تقولها ويغلق الهاتف ويقول بصوت مسموع وبضحه مجنونه : ههههه هدمرك يارائف واموتك بس قبل ما اعمل كل دا هخليك تخسر كل حاجه بتحبها هقتلك... هقتلك ههههههه
في الحفله في الداخل حان وقت رقصه السلو بين رانسي وسليم بتشتغل اغنيه
    ديما معاك    (  تامر حسني) 
دايما معاك لو في الخيال حبيبى واقرب حد مهما الوقت طال💞
وكأنى حاسس من زمان في يوم هنبقى لبعض زى ماقلبى قال💞
انا بين ايديك حلم ولا حقيقه وانت قصاد عنيه
احساسى بيك ازاى معاك وصلت انا للدرجه ديا
انت الوحيد اللى انا اضحى بعمرى وحياتى وسنينى وذكريات
واتمنى اعيش معاه كل الحياهشوف ضاع وباقى💞 قد ايه ليه يوم يضيع في بعادى عنك مش حرام
حلم ولا حقيقه وانت قصاد عينه💞
احساسى بيك ازاى معاك وصلت انا للدرجه ديا💞
انت الوحيد اللى انا اضحى بعمرى وحياتى وسنينى وذكريات
واتمنى اعيش معاه كل الحياهشوف ضاع وباقى قد ايه ليه يوم يضيع في بعادى عنك مش حرام💞
حلم ولا حقيقه وانت قصاد عينه
احساسى بيك ازاى معاك وصلت انا للدرجه ديا💞
انت الوحيد اللى انا اضحى بعمرى وحياتى وسنينى وذكريات💞
واتمنى اعيش معاه كل الحياهشوف ضاع وباقى قد ايه ليه يوم يضيع في بعادى عنك مش حرام💞
حلم ولا حقيقه وانت قصاد عينه💞
احساسى بيك ازاى معاك وصلت انا للدرجه ديا
انت الوحيد اللى انا اضحى بعمرى وحياتى وسنينى💞 وذكريات
واتمنى اعيش معاه كل الحياه💞
سليم وهو ينظر لها بحب  ويقول بمشاكسه :ايه الموزه دي يخواتي انا هتخطب وهتجوز واحده موزه وبالحلاوه والجمال دا
رانسي يخجل :  بس يا سليم الله
سليم بمزاح ومشاكسه : ايه دا هي مزرعه الطماطم دي هنقطفوها امتى
لتخجل رانسى اكتر من كلامه ليضحك عليها سليم بشده
سليم بضحك : خلاص خلاص هسكت احسن هتموتي من الكسوف يا طماطم
  ❤️❤️❤️❤️❤️
اما عند تيا ومحمد فكانو يجلسون يشاهدون سليم وتيا فهم لان يرقصوا مع بعض وذلك لعدم رغبه تيا 
اما مراد فهو اخذ لوجي وذهب حتى يرقص معها وكذلك فعل أدهم مع ليان ورائف مع كيان 
عند مراد ولوجي 
لوجي بخبث : مراد حبيبي انتي مش هتتجوز بقا ولا ايه دا انا شوفتكلك حته عروسه إنما ايه 
مراد بسخريه : مالها هتلاقيها معفنه شبه إلى جيباها انتي اصلا زوقك معفن ياماما 
لوجي بخبث : خلاص بقا نصيب انا كنت مخترالك كيان صاحبتي بس انتي بتقول ان زوقي وحش فنا بقا هقترح عليها انها توافق على العميد  إلى كان عاوز يتقدملها طالما انت مش عاوز تتجوز 
مراد بصدمه : ايه العميد عاوز ايه نعم ياروح ماما لا دا انا  دلوقتي بقا هتقدملها وقدام الناس كلها بس هاخد اذن رائف ويذهب مسرعا إلى رائف أخذه من كيان بعد أن قال لها أنه يجب أن يحدثه فهو يعترف الان انه يحبها رغم أنه لم يقابلها الا مرتين ولكن وقع في حبها وعشقها   وذلك تحت أنظار لوجي الضاحكه 
اما في الخارج 
رائف بحده : في ايه يا مراد الزفت ازاي تشدني كدا عاوز ايه 
مراد بتوتر : بص اااا..انا.. بصراحه 
رائف بنفاذ صبر : هتقول عاوز ايه ولا هتاكد لكمية على وشك الحلو دا 
مراد وهو يغمض عينيه ويقول بسرعه : أنا عاوز اتجوز اختك كيان 
رائف بحده وصدمه : اييييه 
😎😎😎😎
اما في الداخل عند أدهم وليان فكانوا يرقصون سويا فبرغم من أن ليان تلبس نقاب فلا يجب أن ترقص ( ملحوظه مش الواحده إلى تبقى لبسه نقاب دي لازم مبتعملش كدا متخليش كذا مينفعش ترقص وهي لبساه امال لبساه ليه دا لا خالص إلى بتبقا لبسه النقاب مش معني انها لبساه فلازم تدفن نفسها بالحيا ومتعملش اي حاجه من الي بتحبها دا غلط إلى بتلبسة دي تعمل إلى هي عوزاه بس فحدود عشان محدش يأذي كرامتها انها ترقص وكدا دا شئ طبيعي بس يكون في حدود الأدب متتخطهاش... نرجع لموضوعنا ) 
كانو يرقصون سويا ومنسجمين جدا  حتى قطع أدهم الصمت 
أدهم بقلق : ايه يا لينو مالك هتعيطي ليه يا قلبي بس 
ليان بدموع في عيناها : اصل عز كان بيحب الاغنيه دي جامد وعلطول كان بيغنيها بس كل ما افتكر انو معتش موجود بحس في وجع بقلبي ومن ثم تنزل دموعها بهدوء 
أدهم بتنهيده عميقه : يا قلبي مش كل مره كدا انتي هتعيطي انتي عوزاه يتعذب في قبره هو خلاص راح في مكان كل الناس بتتمنا انها تدخله .... ويسترد ويقول. خلاص بقا متعيطيش اضحكي عشان محدش ياخد بالوا بس ايه مش هتعملي مفجاه لرانسي يالا روحي غنلها اغنيه حلوه كدا 
لتمسح ليان دموعها بسرعه وتومئ رأسها ومن ثم تذهب إلى إلى جي 
اما في الخارج 
رائف بصدمه؛ اييه انت عاوز ايه يا عنيا قول تاني كدا 
مراد بتوتر : مالك بس يا صاحبي انا عاوز اتجوز اختك كيان فيها ايه بس 
رائف بحده : انت متعرفهاش وعاوز تتجوزها ازاي بقا ويقول بشك ولا انتو بتتقبلوا وانا معرفش معو مش طبيعي انك تكون عاوز تتجوزها من غير ما يكون انت عارفها 
مراد بزعل : انت يا صاحبي بتشك فيا اني ممكن اخون العشره إلى ما بينا واروح اكلم اختك من غير ما تعرف انت على الأقل 
رائف باسف : اسف يا صاحبي بس انت متعرفهاش فازاي عاوز تتجوزها وانت اصلا غير كدا مش فتهاش  
مراد : أنا شوفتها مرتين اه بس   انا حبتها وعشقتها وعاوزها انها تكون مراتي وأم عيالي قولت ايه عشان لو موافق هتدخل ادقدملها دلوقتي  والله مش هزعلها ابدا قولت ايه 
رائف بتنهيده : ماشي يا مراد بس بردو هتيجي تتقدم زي الأصول ما بتقول ويكمل بوعيد تعرف بس لو شوفت في عيونها الدموع انا مش هيكفيني موتك إياك تزعلها ماشي..... ليومئ له مراد ويدخل سريعا إلى القاعه حتى يعلن تقدمه لها 
😘😘😘🙃
اما في الداخل بعد ذهاب ليان إلى الدي جي وقالت له انها سوف تغني اغنيه... صاحبتي وعشره عمري 
ليان وهي تستعد لتغني بصوتها العذب الجذاب ولتبدا تقول :اه
يا قلبي ع الجمال قمر مشاء الله💞
حطها في عينك دي اغلى بنت في الدنيا❤️
يعني تتدلع ومالو ما القمر عارف جماله💞
مش هتبعد عنها يوم ولا ساعة ولا ثانية❤️
آه يا قَلْبَيْ ع الجِمال قَمَّرَ مَشّاء اللّٰه💞❤️
حَطَّها فِي عَيْنكَ دِي أُغْلَى بِنتُ فِي الدُنْيا❤️
يَعْنِي تتدلع ومالو ما القَمَر عارِف جَمّالهُ💞
من صغري وانا ايدي في ايديها تعدي سنين❤️
فرحة باينة من عينيها لايق الابيض عليها💞
والعريس ايده في ايديها الله على جمالها❤️
آه يا قَلْبَيْ ع الجِمال قَمَّرَ مَشّاء اللّٰه💞
حَطَّها فِي عَيْنكَ دِي أُغْلَى بِنتُ فِي الدُنْيا❤️
يَعْنِي تتدلع ومالو ما القَمَر عارِف جَمّالهُ💞
مَشَّ هتبعد عَنها يَوْم وَلا ساعَة وَلا ثانِيَة❤️
دِي صاحِبتِي وَعَشْرَة عُمْرِي وَبَيِّنا سِنَّيْنِ💞
مَن صِغَرِي وَأَنا إِيدِي فِي أَيْدِيها تَعِدِي سِنَّيْنِ❤️
فَرْحَة بايِنَة مَن عَيْنِيّها لايق الأَبْيَض عَلِيّها💞
وَالعَرِيس أَيَّدَهُ فِي أَيْدِيها اللّٰه عَلَى جِمالها❤️
بعد انتهاء ليان من الغناء لتسمع تصفيق من الناس  فكان الجميع منبهر من صوتها ذهبت إلى رانسي فقامت رانسي بحتضانها وهي تقول : شكرا على المفاجاه الحلوه دي يا قلبي مش عارفه ازاي اوصفلك سعادتي 
ليان : مفيش شكر يا قلبي احنا اخوات يابت ودي أقل حاجه اعملها لك ياحب يالا هرجع بقا على التربظيه مع أدهم 
هجيبه واجي اخليه يبارك لسليم لم تكمل كلامها فهناك من وضع 
يده على كتفها ولم يكن سوا أدهم
أدهم بمرح : خلاص يا ست ليو انا جيت ابارك من نفسي ياختي شاكرين افضالك.. ليذهب إلى سليم ومن ثم يهنئه
أدهم لسليم وهو يصافحه : الف مبروك يا سليم عقبال الفرح
سليم : الله يبارك فيك عبقالك
أدهم : قريب انشاء الله يقول هذا وهو ينظر إلى لوجي التي تجلس مع تيا ومحمد وكيان ويضحكون سويا
اما رائف وسليم فهم دخلوا إلى القاعه ولم يسمعوا اغنيه ليان ومن ثم يتجه إلى الدي جي ويمسك منه الميك
مراد :  ممكن تنتبهولي شويه عاوز اقول حاجه... لينتبه له الجميع.. ليقول    انا من فتره قبلت واحده جميله ورقيه وهاديه بس لما حد بيجي جنبها بتخربشه شوفتها مرتين وفي المرتين دول مكنتش بتسيب تفكيري من كتر التفكير فيها حبتها وعشقتها زمانكم بتقولوا العبيط دا بيقول ايه بس دي الحقيقه الحب مش بأيدينا وانا مش بحبها أن بعشقها ثم يذهب إلى كيان المنصدمه وينزل على ركبته ومن ثم يخرج من جيبه خاتم سوليتير ويقول لها : أنا بحبك تقبلي تكوني مراتي وأم أولادي
لتنظر إلى رائف وأهلها لتجدهم يهزون رأسهم دليلا على الموافقه
كيان يخجل : أنا موافقه... ليلبسها مراد الخاتم ومن ثم يقوم بسرعه وحملها ويدوخ بها   ليذهب إليه راءف ومحمد بسرعه
راءف بغضب : انت ازاي يا حيوان انك تحتضنها كدا هو انت جوزها ولا حاجه
محمد بغيره : ايوا تحضنهاا ليه ومن ثم يحتضن كيان وهو يقول خلاص احنا معندناش بنات الجواز يالا
مراد بلهفة وبسرعه :  أنا آسف والله بس مقدرتش محضنهاش لما سمعتها وافقت انا اسف معدتش هتتكرر
ليذهب الجد منصور  إليهم الذي كان يشاهد كل حاجه بصمت
الجد منصور بصرامه إلى رائف؛ هو انت كنت تعرف انه هيعمل كدا وهيتقدملها قدام الناس 
رائف بقوه: ايوه انا عارف هو قالي  وانا ازنتله 
الجد منصور  بصرامه : يوم الحد الجاي تيجي تتقدملها فاهم ولا لا يا اما مفيش عندنا بنات الجواز 
ليومئ له مراد بفرحه ومن ثم يكملون حفله الخطوبه 
دقائق وتشتغل اغانى المهرجانات  التي ذهب محمد للدي جي ليشغلها بتشتغل اغنيه ( بنت الجيران)     ويسحب مراد وسليم لكي يرقصون ويبداء سليم ومراد ومحمد الرقص عليها
سكر محلي محطوت علي كريمة😘
كعبك محني والعود عليه القيمة😊
وتجيني تلاقيني لسه بخيري😍
مش هتبقي لغيري👍
ايوة انا غيري مفيش🙂
بنت الجيران شغلالي انا عنيا🙈
وانا في المكان في خلق حواليا💞
مش عايز حد ياخد بالو من اللي انا فيهشوفت القمر سهرني لياليا💞
وهموت عليكي ربي العالم بيا💞
سيبي شباكك مفتوح ليه تقفليه💔
بهوايا انتي قاعدة معايا❤️
عنيكي ليا مرايه ياجمال مراية العين💞
خليكي لو هتمشي هناديكي💕
انتي ليا انا ليكي احنا الاتنين قاطعين💖
تسيبيني اكرة حياتي وسنيني🙉
هتوه ومش هلاقيني واشرب خمور وحشيش🙀
وتجيني تلاقيني لسه بخيري👻
مش هتبقي لغيري ايوة انا غيري مفيش☠️
سكر محلي محطوت علي كريمة💞
كعبك محني والعود عليه القيمة❤️
عليكي بصة تخلي العاقل مجنون
دوبتي قلبي بخطوة من رجلك💞
سحبتي روحي سابتني وراحتلك
انا بيكي وليكي ومعاكي لازم هكوون💖
شغلاني مش هقولك تاني
طب الف حاجة وجعاني بشوف عنيكي ارتاح
ياملاكي تروح حياتي فداكي💖
افضل وراكي وراكي في اي مكان يتراح
بصيلي هزي وسطك ميلي سيبي عينك تحكيلي💞
اللي انتي مخبياه
وقوليلي فهمتي ايه من عيني
وعلي السؤال جاوبيني لو تحبيني قوليلي💞
فهمتي عيني من قبل م اتكلم
مش عايز غيرك عليكي انا مصمم❤️
عودك جمالك كل اللي فيكي يتحب
دمك خفيف وضحكتك شربات💞
زي العسل روحك يا حلاويات
علشان حبك محتاجلي مليون قلب❤️
ومن ثم تشتغل اغنيه (متغاظ) 😝
متغاظ عارفك يلا مننا متغاظ
مخك فاضي مخي أنا ألماظ
طلق كثير ديناميت رشاش
تتقطعوا تتعبوا أنصاص
جامدين، جامدين
صوتي مليان بنزين تسعين
صوتك إختفى محتاج فيتامين
ليذهب محمد إلى رائف لكي يجعله يرقص معهم 
محمد وهو يسحبه : تعالا يا رائف ارقص يالا انت هتفضل واقف كدا 
رائف بحده : عاوز ايه يا زفت انا مش هرقص امشي من قدامي ثانيه لو لقيتك هنفخك زي العجله يالا غوور من وشي   قال ارقص قال  امشي يا حيوان 
ليفر محمد إلى سليم ومراد ويكملون رقصهم 
أنا عظمة أنا ثابت أنا جامد أنا هضبة😎
من دماغي هش برة يلا غلبة
شايفكم أرانب يفتح لي بوقك أدي له جزرة
إوعى تيجي هنا خطر وقف حركة🖐️
لنتركهم في سعادتهم ومذهب في مكان تاني 
اول مره نذهب إلى هذا المكان حيث قصر عبد الله الصاوي
في الداخل يجلس معتصم في غرفه سريه مليئة بصور ليان  بكل اعمارها صور وهي تبكي وتضحك وصور وهي تاكل وهي صغير ويزيد عليهم صورها بالنقاب 
معتصم وهو يمسك صوره لليان بيده واليد الأخرى كأس من الخمر  ويقول بهوس : ليان حبيبتي اوعدك مش هتكوني لغيري انتي ليا انا وبس انتي ملكي هقتل كل الي هيقرب منك 
هقتله انتي ليا انا وبس ومن ثم يرتشف من كأس الخمر وثواني ويدخل له الحارس ومعه بنت من بنات الليل 
الحارس : باشا جبتلك واحده إنما ايه لوز اللوز 
الفتاه بمياعه وضحكه خليعه  : دا انا هبسطك اوي هيهيهيهيهي 
ليمسكها رائف من يدها ثم يحبها إلى الغرفه ليفعلوا كل ما حرمه الله 
اما في الحفله بعد انتها مراد وسليم ومحمد من الرقص 
سليم ورانسي لبسوا الدبل ورقصوا مره اخرى ومن ثم انتهى الحفل
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent