recent
أخبار ساخنة

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الاول 1 بقلم حنان احمد

 رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الاول 1  بقلم حنان احمد
رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الاول 1  بقلم حنان احمد

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل الاول 1  بقلم حنان احمد

الاب / بت انتي يا بت بت يا فرح قومي ياله خلصي 
فرح / شويه وهقوم مش دلوقتي 
الاب قومي يا بت ياله عشان نفطر وتروحي مدرستك 
فرح حاضر يا قلبي اهو صحيت 
نتعرف علي بطلتنا دي اسمها فرح في تالته ثانوي 18 سنه زي القمر عيون زي البحر يسحروا من كتر جمالهم شعر اسود لامع جسم رشيق ملكت جمال 
الاب محمد معندوش غير فرح وماميتها متوفيه وده هنعرفيه بعد شويه راجل طيب وبيحب بنته ومدلعها عشان متحسش ان بعد موت ماميتها أنها وحيده 
فرح صحيت اهو يا قلبي فرح 
محمد فين الحضن بتاع بابا 
فرح خدني بكلمتين يا عم محمد شكلك عايز حاجه 
الاب انا برضو يا لمضه 
فرح ايوه يا عم بابا 
محمد اي عم بابا دي في بنت رقيقه تقول كده 
فرح اي يا عم مش كده ههه
محمد ماشي ماشي 
محمد المهم عايزك تجهزي نفسك عشان مسافرين البلد 
فرح والأكل في بوقها وشنقت 
نعم انت بتقول اي يا بابا انت عارف اني مش بحب جو الصعيد وانا حياتي هنا وصحابي وكل حاجه 
محمد اخوايا عايز يشوفني ويشوفك يا بنتي احنا اخر مره كونا هناك لما دفنا امك وجيت 
فرح عشان كده مش عايزه اروح يا بابا بفتكر ماما وكل حاجه ماما بسبب حدثت العربيه دي مكنتش ماتت 
محمد استغفري ربنا يا بنتي متقوليش كده كل حاجه بياد ربنا 
صالي علي شفيعك يوم القيامه
فرح حاضر يا بابا هنروح امتا 
محمد بليل همشي 
فرح واي السرعه دي 
محمد عشان عمك معلش 
فرح تمام يا بابا هجهز حاجتي وحاجتك 
محمد ماشي يا حبيبتي 
طلعت رنت علي صحبيتها ريم 
فرح الو يا ريم انا مسافره الصعيد مع بابا 
ريم انتي بتقوالي اي يعني مش هشوافيك تاني انتي عارفه ماليش غيرك وانا بحبك ازاي 
فرح / اعمل اي طيب مش بايدي 
ريم / ماشي يا حبيبتي انا هكلمك كل يوم وهبقا ابعتلك الشرح وكل حاجه 
فرح بحب ربنا يخليكي ليا بحبك اوي 
ريم وانا بموت فيكي 
ريم اسيبك تجهزي نفسك وقفلوا 
في الصعيد 
عيله الهوار اكبر عيله في البلد 
نتعرف شاكر اخو محمد وهو الكبير اكبر من محمد 
عياله 
معاه بنتين وولد كريمه وزينب و زين 
كريمه 19 وزينب 20 والاتنين حلوين من الصعيد بقا 😂..
بطلنا زين عنده 25 سنه جسمه رياضي عصبي اوي وعنيد بشرته بيضه وعيونه اللي زي الشمس بتاخد العقل وشعره اسود غزير هو اصلا زي القمر طابعه حاد اوي 
وصلوا الصعيد 
محمد فرح اصحي وصلنا اهو 
فرح اي اه ماشي يا بابا اول لما نزلت اتصدمت من جمال القصر 
فرح بقواليك اي يا بابا هو في فالصعيد قصور حلوه اوي 
محمد واكتر كمان يا بنتي تعالي وشوفي الجمال من جوه 
فرح ماشي ياله 
دخلوا اول لما وصلوا 
شاكر / اخواي نورت وخده بالحضن 
محمد / اتوحشتك جوي يا اخوي 
شاكر اهلا يا بنتي اتفضل 
فرح اهلان يا عمو 
شاكر اي القمر ده زي القمر واحلي كمان
فرح / ربنا يخليك 
شاكر / كريمه يا زينت تعالوا ساليموا علي بنت عمكوا 
كريمه بطيبه اهلا يا فرح الله انتي زي القمر 
زينب وهي بتحضنها الله انتي زي القمر يا فرح 
فرح تسلمي يا قلبي
ودخلت ام كريمه وزينب مرات عمها اسمها فاطمه 
اهلا يا فرح يا بيتي كيف الجمر تمام 
فرح تسلمي يا مرات عمي 
وهما واقفين يتكلموا 
دخل بطلنا زين 
زين السلاموا عليكوا 
كلهم عليكوا السلام 
شاكر تعاله يا ولدي عمك محمد نورنا اهو 
محمد نورك يا اخوي 
زين اهلا يا عمي وخده بالحضن 
فرح اي ده مش كان بيتكلم مصري قلب صعيدي كده لي هو قمر كده لي 
زينب وهي بتغمزلها امال ده اخوايا وعسل انا عارفه وقعدت تضحك 
فرح بكسوف احم مش قصدي اصل 
زين سلم علي عمه وطلع ومسلمش علي فرح 
فرح هو ده اللي بقول عليه قمر ده قليل الزوق ازاي ميسلمش عليا اي التناكله دي 
زين من وراها انا حر 
فرح بخضه انت انت ازاي سمعت 
زين مش شغلك 
فرح كتك القرف في حلوتك😂..
زين منا عارف اني حلو اوي 
فرح يخربيتك انت بتطلع منين 
وطلع اوضته 
فرح بلعت ريقها وارتاحت 
وزينب وكريمه واقفين يضحكوا عليها 
شاكر ياله يا بت منك ليها خدوا بت اخوي خلوها ترتاح 
زينب حاضر يا بابا 
وخدتها زينب وطلعوا 
فرح / الله الاوضه توحفه 
وقعدوا يهزروا 
فرح اللي قوليلي يا زينب اخوكي اي ده ده مسلمش عليا اي الغرور ده 
زينب بضحك علي فرح هو كده يا حبيبتي هتاغدي عليه بعد كام يوم 
فرح الله المستعان 
زينب طب انا هنزل وانتي ارتاحي شويه 
فرح تمام 
نزلت زينب 
دخلت فرح اخدت دوش 
ولبست ترنج اسود في ابيض وسيبت شعرها ووقفت في البلكونه وباصه للسماء 
زين عارف ان الجو اخر كلام 
فرح يخربيتك انت انت 
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني :اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent