recent
أخبار ساخنة

رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة جودة

 رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة جودة
رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة جودة


بعد مرور ثلاثين عام 
عاصم بيدخل بهيبته المعتادة .. صباح الخير يا ماما صباح الخير يا بابا 
عز وليليان .. صباح الخير يا حبيبي 
عز .. رايح شركتك 
عاصم .. اه عندي مواعيد كتير انهارده وهاجي لحضرتك 
عز .. عمتا انا رايح في اجتماع مهم لازم تحضر فين ادم 
ليليان .. طب ما تسيبو ادم معايا انهارده 
عز .. حبيبتي ادم راجل وبيشتغل مينفعش كدا 
ليليان بزعل .. لا بقي انا زهقت كلكو بتخرجو وتسيبوني 
عز .. ينهار اسود ما ليان  في اجازه و قاعده معاكي 
ليليان .. بردو ادم دمه خفيف وبيضحكني 
عز .. والله ادم دمه خفيف وانا يا هانم 
عاصم .. لا والنبي كفايه حب في بعض 
عز .. وانا بقول القر منين عرفت مين اللي بيقر 
عاصم ضحك .. هنفطر والا انزل الشركه 
ليليان جريت عليه .. اقعد الفطار جاهز هصحي اخواتك 
ليليان طلعت تصحي ادم وليان 
عاصم بإبتسامه .. ماما هتفضل بتخاف علينا زي زمان 
عز اتنهد .. امك كل يوم حبها بيزيد في قلبي 
عاصم .. الا قولي يا زيزو انت مزهقتش من ماما 
عز .. انا وليليان عيشنا قصة حب حوالي تمن سنين وبعد كدا اتجوزنا واليوم اللي مصحاش فيه علي صوتها وابتسامتها معرفش هيحصلي اي 
عاصم .. ربنا يخليك لينا بس بردو انت و ماما  مش باين سنكو وبصراحه ماما باين انها عشرين سنه 
عز .. ليليان جميله من يومها ربنا يخليها لي 
ليليان .. ادم حبيبي اصحي يلا 
ادم بنعاس .. شويه يا ماما 
ليليان .. يلا بقي بلاش كسل 
ادم قام وقبل ايد ليليان .. صباح الخير يا حبيبتي 
ليليان .. صباح النور يلا قوم كدا وانزل عشان عاصم مستني هو وبابا وانا راحه اصحي اختك 
ادم .. هتعرفي 
ليليان .. تصدق انا مبعرفش اصحيها روح صحيها بطريقتك 
ادم .. من عيوني انزلي وانا هنزل انا وهي 
ليليان نزلت تحت وادم جهز وراح يصحي ليان 
ليان نومها تقيل جدا لو البيت وقع هي مش هتحس 
ادم دخل اوضتها وشالها ودخل الحمام وفتح عليها الميه 
ليان .. يح بغرق 
ادم .. قومي يلا عشان تفطري وارجعي كملي نوم 
ليان .. يا ادم حرام عليك هدومي اتغرقت 
ادم ضحك وبانت غمازاته .. لو كان نومك خفيف مكنتش عملت كدا 
ليان .. انت رايح الشركه 
ادم .. اه 
ليان .. ادم هو انت وعاصم وبابا حلوين كده لي 
ادم مسكها من خدودها .. وراثه يا حبيبتي وبعدين ما انتي قمر 
ليان .. انا عايزه اتجوز واحد زيكو 
ادم .. عاصم لو سمعك هيزعلك قومي يلا 
**********
كلهم اتجمعو علي الفطار 
ليان .. زيزو وحشتني اوي 
عز ضحك .. بكاشه 
ليان بزعل طفولي .. انا بكاشه انا غلطانه شايفه يا لي لي 
عز .. بت محدش يدلعها غيري 
ليان .. الله الله وانا مين يدلعني 
ادم .. انا يا حبيبتي 
عاصم .. وانا روحت فين 
ليان .. يحيا العدل 
**************
(اسر ومرام ربنا رزقهم بزين وحور بعد صبر خمس سنين من جوازهم ) 
اسر .. انا مش فاهم ما كنت تشتغل معايا في الشركه 
زين .. يا بابا انت كنت ظابط واونكل مراد  واونكل  ادهم بس خلاص سيبتو الداخليه  وقررتو تكونو في الشركه وانا حابب شغلي 
مرام .. ربنا يحفظك يا حبيبي انت واختك 
حور .. اي جايبين سيرتي في اي 
اسر .. حبيبت بابا صحيت بدري دي معجزه 
حور ضحكت .. لا قومت عشان اسمع المحاضره اللي بتقولوها لزين كل يوم 
اسر .. شايفه بنتك 
مرام .. اي يا اسر ما تسيبها 
اسر ..  قلب اسر والله 
زين .. نفسي افهم مزهقتوش من بعض انا رايح الشغل 
اسر .. مع السلامه 
مرام .. انت كمان هتنزل يا اسر 
اسر بحب .. اه يا حبيبتي 
مرام .. تروح وترجع بالسلامه يا حبيبي 
حور .. هاتلي حاجه حلوه وانت جاي 
مرام .. وانا يا اسر 
اسر ... لا اله الا الله بطلي تغيري من البت 
مرام حضنت حور .. اغير براحتي والا اي 
حور .. براحتك يا ماما 
اسر ضحك .. انتو صغيرين عشان اجيب حاجه حلوه وانا جاي 
حور ومرام بزعل طفولي .. ملناش دعوه 
مرام .. هات اندومي 
حور .. وانا بيبسي ومولتو 
اسر .. صبرني يا رب حاضر 
***********
فريده بدلع .. ادهم يا ادهم 
ادهم .. صباح النور 
فريده .. صباح الخير يا حبيبي يوسف نزل من بدري مش هتقوم 
ادهم .. خليني معاكي انهارده وهكلم اسر يشيل مكاني انهارده 
فريده سندت رأسها علي كتفه .. مش هنكبر بقي يا ادهم 
ادهم بحب .. تؤتؤ احنا هنجوز يوسف ونرجع تاني بالزمن 
فريده .. مزهقتش مني حتي بعد ما كبرت كدا 
ادهم .. كبرتي فين شكلك متغيرش ولسه محافظه علي رشاقتك وجمالك 
فريده .. والا انت اتغيرت بالعكس احلويت 
ادهم خدها في حضنو وهمس .. بحبك يا ديدا 
فريده .. قوم روح الشغل  يا حبيبي متأثرش فيه 
ادهم .. ماشي 
***********
عمر .. نانسي انا مستعجل جدا هيدي فين 
نانسي .. لسه نايمه يا حبيبي 
عمر قبل نانسي .. سلام 
نانسي .. ربنا معاك 
******* 
كيان .. وليد انا همشي واسيبك والله 
فرح .. الله ما تسيبو نايم شويه 
كيان .. فرح في اجتماع مهم مع شركة عز وعاصم بلاش استهتار 
فرح زعلت .. انا مستهتره شكرا 
كيان .. مش قصدي يا حبيبتي  
فرح .. عمتا وليد بيلبس  وسليم راح المستشفي 
********
داليدا في التليفون 
مراد .. اي يا حبيبتي 
داليدا .. انت نسيت ورقه علي مكتبك 
مراد .. ينهار اسود في اجتماع مهم كمان ساعتين مع شركة عز وعايزين الورقه 
داليدا .. طب ابعت السواق يا خدها 
مراد .. ماشي حازم راح الجامعه 
داليدا .. اه 
مراد .. ماشي عايزه حاجه يا حبيبتي 
داليدا .. عايزه سلامتك
Fatma goda 
ميرا .. مش هتجوزه يا بابا 
الاب .. عايزه تحرجيني قدام الناس ما انتي بنت امك وضربها بالقلم 
ميرا وهي حاطه ايديها علي خدها مكان القلم ..  نفسي افهم ماما الله يرحمها عملتلك اي بتنتقم منها فيا لي 
الاب .. ميخصكيش هتتجوزي ورجلك فوق رقبتك 
ميرا .. يا بابا ارجوك انا فاضلي اخر سنه في الجامعه حرام انا في كلية صيدله 
الاب .. اخرسي يا سافله عايزه تتخرجي عشان تدوري علي حل شعرك 
ميرا .. ربنا يسامحك وياخدني عشان كدا كتير فوق طاقتي 
الاب .. اوقفي مكانك مكانك واجهزي عشان العريس جاي بليل 
ميرا .. انا هوديك في داهيه لو قربت مني 
الاب ضربها بمنتهي العنف والوحشيه بدون رحمه 
ميرا .. اااااه كفايه والنبي هموت 
الاب .. قومي جهزي نفسك 
ميرا بنبره هاديه .. متزعلش مني يا بابا انا اسفه انت عندك حق واكيد عايز مصلحتي انا هتجوز العريس وهسمع كلامك 
الاب .. اهو كدا تبقي بنتي بحق 
ميرا ..  طب انزل اجيب فستان حلو كدا والا البس كاجوال من عندي 
الاب .. ماشي متتأخريش 
ميرا .. متقلقش ساعتين بالكتير 
الاب خرج برا البيت 
ميرا رنت علي ليان 
ليان .. مال صوتك 
ميرا .. ليان الحقيني هيجوزوني بليل 
ليان بلهفه .. اوعي توافقي 
ميرا .. انا ههرب من البيت دلوقتي بس مش عارفه اروح فين 
ليان بحب .. تعالي عندي 
ميرا .. طب واهلك 
ليان .. تعالي بس 
ميرا .. شكرا ليكي 
ليان .. مفيش شكر بينا تعالي بسرعه 
**************
عاصم .. وبكدا هنقدر نستفاد اكتر ونزيد نسبة الاسهم للشركات 
كيان .. طب ازي هنزود الاسهم لشركتنا 
(شركة عز وعمر وادم وعاصم  اسمها الالفي وعاصم عندو شركه لوحده اسمها الالفي بردو وشركة كيان ومراد واسر وادهم اسمها الجوهري ) 
عاصم .. حضرتك عارف أن شركتنا بتتعامل مع شركتم من زمان جدا والسوق كلو عارف كدا ف بالتالي اي شركه  هنتعامل معاها هتكونو معانا لأن الشركتين بيكملو بعض 
كيان .. برافو يا عاصم تربية عز بصحيح 
عمر .. الأسهم هتكون بنسبة كام في الميه 
عاصم .. خمسين في الميه لشركتنا وخمسين في الميه لشركتهم 
مراد .. واحنا موافقين والا اي يا جماعه 
ادهم واسر وكيان .. موافقين 
عمر وعز وعاصم وادم .. يبقي متفقين 
عاصم .. اتفضلو الاجتماع خلص 
(شركة عمر كانت بتتعامل مع شركة كيان من زمان جدا وبقو من أكبر راجل الأعمال في العالم والشركتين ليهم فروع في العالم كله وعاصم اثبت جدارته في الشركه وبقي اعلي منصب فيها وكمان عمل شركه خاصه بيه لوحده من غير عز وادم وعمر وهي اللي بتكمل شركة كيان وشركة عز وعمر )
Fatma goda 
ليان بعياط .. ماما 
ليليان .. مالك يا حبيبتي 
ليان .. صحبتي يا ماما أهلها هيجوزوها بالغصب عشان الفلوس 
عز وعاصم وادم جم 
عز .. مالك يا حبيبتي 
ليان .. ممكن تسمعوني 
عاصم بحده .. اتكلمي 
ليان .. صحبتي أهلها عايزين يجوزوها بالغصب وأبوها بيضربها وبيبهدلها ممكن تيجي تقعد معايا 
عاصم .. تيجي فين بطلي هبل وشغل عيال 
ليان .. من فضلك يا عاصم يا بابا والنبي البنت حالتها تصعب على الكافر ومامتها متوفيه 
عز .. بس 
ليليان .. خليها تيجي يا حبيبتي 
عز .. ليليان انا بتكلم 
ليليان .. مش البيت بيتي والا انتو بس اللي من حقكو تاخدو القرارات بتقولك البنت حالتها تصعب على الكافر ومامتها متوفيه اي فين الرحمه اللي في قلوبكم 
عز .. خلاص اهدي بس خلاص يا ليان خليها تيجي  
ليان .. بجد شكرا ليكم 
ميرا جت ليان فتحت وخدتها في حضنها
عز .. اتفضلي يا حبيبتي 
ليليان بصت لعز 
ليليان .. تعالي يا حبيبتي نورتي 
ميرا بحرج .. انا اسفه علي الازعاج بس حقيقي انا مليش أهل اروح عندهم 
عاصم .. انا طالع مكتبي 
ادم .. معلش متزعليش هي دي طريقتو 
ميرا .. لا مش زعلانه 
عز .. احكيلي حكايتك يا بنتي 
ميرا والدموع تملأ عينيها .. انا مامتي متوفيه من خمس سنين ومن ساعتها بابا اتغير في معاملته معايا وكل يوم ضرب وإهانه عشان كان بيكره امي الله يرحمها وانهارده جايب عريس غني مع اننا مقتدرين ماديا بس هو طماع جدا ضربني كتير اوي واظن باين علي وشي بس انا هربت منو وكلمت ليان عشان هي صحبتي المقربه ليا وعارفه كل حاجه عني بس امي الله يرحمها كانت سيبالي فلوس في البنك عشان اخش كلية صيدله من غير ما احتاج لحد والا حتي لابويا 
ليليان عيطت .. يا حبيبتي يا بنتي 
عز همس ل ليليان .. قومي احضنيها 
ليليان بالفعل قامت حضنتها 
ميرا .. انا اسفه جدا علي ازعاجي 
عز .. بس يا ميرا انتي دلوقتي زي ليان هتعيشي معانا هنا واعتبرينا اهلك يا بنتي 
ميرا .. ربنا يخلي حضرتك 
عز .. ادم من فضلك وريها اوضتها عقبال ما ماما وليان يحضرو الغدا 
ادم .. ماشي اتفضلي معايا 
ميرا .. حاضر 
ادم طلعها الاوضه .. بس غريبه ان واحده في جمالك تتبهدل كدا 
ميرا بخجل .. الظروف 
ادم جاب منديل ومسح دموعها وهو مركز في عينيها 
ميرا شالت ايدو .. شكرا انا هغسل وشي 
ادم .. الاوضه فيها حمام 
ميرا .. ماشي 
ادم .. لو عوزتي حاجه انا موجود عن اذنك 
*******
في أمن الدولة 
زين .. خلصت والا لسه 
يوسف .. اه خلاص 
زين .. طب يلا نمشي احسن انا واقع من الجوع ما تيجي تتغدي معانا ماما هتفرح اوي 
يوسف .. مينفعش انت عارف ماما مبتعرفش تاكل غير واحنا معاها 
زين .. طب يلا 
********************
Fatma goda 
(عاصم طويل وجسمه رياضي وعيونه سوده وشعره ناعم  قمر جدا  و وسيم 30 سنه  عنده شركته الخاصه بيه لوحده شركة عاصم الألفي  وبيشتغل مع أبوه وعمر في شركتهم مجموعة شركات الألفي ) 
(شركة كيان اسمها الجوهري لأن دا اسم عيلة كيان ومراد وطبعا اسر وادهم مازالو شركاء فيها والشركه ليها اسمها في السوق ) 
(ادم بيشتغل مع عز وعمر  في الشركه طويل وجسمه رياضي وعيونه بني غامق وشعره اسود ناعم قمر وعنده وغمازات 26سنه   ) 
(حازم ابن مراد  وهو دكتور في الجامعه دكتور  قمر جدا وسيم  وعنده وغمازات 27 سنه ) 
(كارمن اخت حازم  بنت مراد قمر جدا ومحجبه قصيره وعيونها بني فاتح  بشرتها بيضه وعندها غمازات وجسمها متناسق 22 سنه كلية صيدله) 
(ليان  بنت عز قصيره وعيونها رصاصي بشرتها بيضه وعندها غمازات وجسمها متناسق كلية صيدله محجبه  ) 
(ميرا قمر جدا وجسمها متناسق وطولها متوسط 22 سنه كلية صيدله صديقة ليان محجبه   ) 
(وليد ابن كيان طويل اوي وجسمه رياضي وعيونه رصاصي بشرته قمحاويه وبيشتغل مع كيان في شركتهم 29 سنه  ) 
(سليم ابن كيان  دكتور امراض نفسيه وعصبيه  وعندو مستشفى كبيره طويل وجسمه رياضي وعيونه سوده وشعره ناعم عنده دقن 27سنه  ) 
( زين ابن اسر بيشتغل ظابط في آمن الدوله طويل وجسمه رياضي ملامحه جميله 25 سنه )
( حور اخت زين قمر جدا وجسمها متناسق وشعرها طويل وعندها غمازات خريجة السن 23 سنه محجبه  ) 
(هيدي بنت عمر 25 سنه جميله جدا عيونها زرقاء  في كلية طب محجبه  )
(يوسف ابن ادهم ظابط في آمن الدوله مع زين 26 سنه طويل وجسمه رياضي وعيونه سوده وشعره ناعم بدقن ) 
*********
لأن الابطال كتير كل بارت هناخد كام واحد منهم عشان تبقو فاهمين 
أبناء عز وليليان 
*عاصم وادم وليان * 
أبناء كيان وفرح 
*سليم  و وليد * 
أبناء اسر ومرام 
*زين وحور * 
أبناء نانسي وعمر 
*هيدي *
ابن ادهم وفريده 
*يوسف * 
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent