روايات

رواية حياة النسر الفصل العاشر 10 بقلم مريم صلاح

رواية حياة النسر الفصل العاشر 10 بقلم مريم صلاح

رواية حياة النسر الجزء العاشر

رواية حياة النسر البارت العاشر

رواية حياة النسر الحلقة العاشرة

رواية حياة النسر Part 10
وجاء اليوم المحتوم وطلبت مايا من حياة صوره لها كانت حياه متردده في البداية ولكن بعد اقناع من مايا بعتتلها ابتسمت مايا بشر وقالت لهشام وفرحو وفي اليوم التاني بعد ما ودعت حياة نسر وهو كان رايح علي شركته كانت حياتهم في الفتره اللي فاتت مستقره الي حد ما
نسر وهو قاعد في ميتنج اتبعتت له رساله مهتمش في الاول وبعدين الرسايل بدأت تتردد عليه كتير فقرر فتح التيليفون اول ما شاف الصور برق وعينيه احمرت واتحول وقال بصوت عالي الاجتماع اتلغي ونزل بسرعه وطار بالعربيه
عند حياة كانت خارجه من الاوضة وهي لابسه راحت عند مامتها بعد ما استأذنت من نسر الصبح
جاية تخرج من الباب لقت نسر داخل خافت من شكله ومسكها من شعرها
حياة.نسر في اي بتعمل اي
نسر وراها الصور.تعرفي تقوليلي اي ده
حياة تنحت ونزل الدموع من عنيها وهي بتقول دع مش انا والله ما انا هتلاقيها صوره متركبة وانهارت ع الارض
نسر ساب شعرها وهدي نفسه وبص عليها لقاها في حاله لا يرثي لها حضنها وقالها اهدي يروحي اهدي نفكر بالراحه وهنعرف من الحيوان الللي عاوز يفرقنا انا بثق فيكي ومش هسمح لأي حاجه تفرقنا
حياة هديت بعد شوية
وقالها نسر قوليلي يا حياة هو حد من اللي تعرفيهم معاه الصورة دي
حياة سكتت وفكرت شوية وقالت بتذكر.اه انا بقالي فتره بكلم واحده ع النت وبعتلها صورتي امبارح
نسر بعصبية نعم وانتي بتكلمي اي حد كده وتبعتيله صورتك
حياة والله مش قصدي دا انا بقالي كتير بكلمها وحبيتها فهي بعتت صورتها وانا بعت صورتي
نسر وهو بيهدي نفسه.بصي يا حياة حتي لو كان ده مين مينفعش تثقي في حد ادام مشفتهوش ادام عينيكي واتعمل بينه وبينك مواقف تبين حقيقته
حياة.انا موثقتش فيها ولا بثق في حد انا بكلم صحاب كتير من ع النت وعشان كده اعتبرتهم زيها والصحاب دول كانو وفيين جدا وانا بحسبها زيها
نسر.خلاص حصل خير بس اتعلمي من الدرس بعد كده
حياة.تمام انا اصلا من طباعي ان الغلط مش بكرره مرتين
نسر. طب وريني بقا الاكونت ده ورته وكان مكتوب عليه يارا محمد عبد الحميد افتكر علطول مايا وقال يولاد الكلب بقو عايزين تدمرو حياتي طب والله ما هسمحلكم
حياة.انا مش فاهمه حاجه
نسر قعدها وفهمها علي كل حاجة
حياة.يلهووي ده طلعو عقارب هتعمل معاهم اي
نسر.استني بس والله ليشوف وش مني مشفهووش قبل كده
واتصل علي حد
نسر.عايزك تدمر شركة هشام وبكره يكون بيعلنو افلاسه
الشخص.اعتبره حصل يباشا وقفل
حياة. طب وهتعمل مع مايا دي اي
نسر.حسابها تقل وجه الوقت اللي ابوها يعرف سرها والعيله كلها
حياة سر اي ده
نسر….
عند عدي ومكة عدي دخل البيت متعصب مكة لقته كده مالك يحبيبي
عدي .مليش اقعدي ساكته
مكة اعتبرته مقلش حاجه وحضنته من ورا وقالتله قولي بس مالك
عدي بعد.ما قولتلك مفيش اي مبتفهميش انا قرفت منك واستحملتك كتير كفاية بقا
مكة بصتله ومشيت بره الاوضة وراحت قعدت في اوضه تانيه واتصلت علي حد من الشركه وحده صاحبتها اسمها مرفت
مكة .السلا عليكم ازيك يا مرفت عامله اي
مرفت.الحمد الله انتي عامله ايه
مكة.الحمد لله قوليلي هو في حاجه حصلت انهارده في الشركة
مرفت.اه عدي جوزك اتخانق مع حد هنا بسبب مشكله معرفش اي هيا
مكة.خلاص تمام اي اخبار جديده بلغيني شكرا يا مرفت وقفلت
وبدأت تتجاهل عدي….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة النسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!