روايات

رواية طارق وسارة الفصل السادس 6 بقلم أسماء محمد

رواية طارق وسارة الفصل السادس 6 بقلم أسماء محمد

رواية طارق وسارة الجزء السادس

رواية طارق وسارة البارت السادس

رواية طارق وسارة الحلقة السادسة

سار زقت طارق وجريت منه فتحت الباب ونزلت وهى بتجرى وتعيط وطارق كان وراها ساره وهى يتعدى الشارع عربيه خبطتها وقعت على الأرض والناس اتلمو والسواق نزل وقال والله هى إلى ظهرت قدامى فجأه انا مليش ذنب كل ده وطارق واقف مصدوم مجاش ف باله وقتها حست ير ابوه وهو بيوصيه على ساره كأنه فاق وحس انها أخته دلوقتى بس
الناس شالو ساره وودوها المستشفى وطارق راح معاها ودخلت العمليات وكانت حالتها صعبه فضلت ف العمليات اكتر من اربع ساعات ولما الدكتور خرج طارق جرى عليه
طارق ساره عامله ايه
الدكتور مش هكدب عليك حالتها صعبه الخبطه كانت فى دماغها جامده جدا ودا غير أن جسمها كمان فى جروح كتير دلوقتى هى هتدخل العنايه المركزه ولو عدى ٢٤ساعه من غير مضاعفات هتقوم بالسلامه

 

 

طارق قعد على الأرض وهو مش مصدق أنه السبب فى إلى هى فيه ازاى عمل فيها كده (ياريتك فوقت من بدرى)
فضل قاعد معاها لحد الصبح وبعدين روح يغير هدومه وياخد فلوس عشان المستشفى وهو داخل شاف الدم فى المكان إلى كان بيضربها فى وحس أنه ندمان وان ساره متستاهلش وافتكر لما تعب وجابتله دكتور وخوفها عليه وهو ف المقابل عمل فيها ايه

مش ذنبها أن ربنا خلقها كده بتتكلم بشكل مش مظبوط محدش فينا كامل كلنا ناقصين يمكن ساره بتتكلم بصعوبه بس قلبها ابيض ونضيف وبرىء بس غيرها لسانه بينقط عسل بس قلب اسود وجواه خبث وحقد وغباء
محدش عايز يبقى ناقص بس دى اراده ربنا مش من حق حد يعترض على حكمه ربنا ولامن حق حد يتنمر على حد او يقلل منه بمجرد أنه مختلف عننا انت مش كامل
……….
رجع طارق المستشفى راح العنايه لقى الدكاتره حوالينا ساره وان فى حاجه مش مظبوطه ..بعد شويه خرج الدكتور
طارق.ساره مالها فى ايه
الدكتور .دخلت فى غيبوبه
طارق ليه انت مش قولت لو فاتت ٢٤ساعه هتكون كويسه

 

 

الدكتور .احنا عملنا إلى نقدر عليه بس مش الخبطه إلى دماغها هى السبب الوحيد ف الغيبوبه أعتقد أن المريضه نفسها مش قابله الواقع مش عايزه تفوق
طارق .ممكن تفوق امتى
الدكتور .ممكن بعد أسبوع أو شهر او سنه الله أعلم وسابه ومشى
طارق قعد وحس بخوف أنها ممكن تموت بسببه
جه الليل وطارق روح كان تعبان اخد شاور ودخل ينام
وبعد شويه حس بحد بيصحيه
طارق قام اتنفض لقا ساره بتصحيه
طارق.انتى ازاى هنا
ساره انا ف كل مكان ياطارق انا وراك هتتعذب زى ماعذيتنى نفس المده وبنفس الشكل مش هخليك تنام من الخوف والوجع زى ما عملت فيا .هتندم أضعاف ندمك دلوقتى محدش هيكون جمبك إلى عملته فيا هيتردلك .وده وعد منى ومشيت
طارق قام من النوم مفزوع ومش عارف ياخد نفسه قام شرب مائه وغير هدومه وراح المستشفى لساره وطلب يدخلها والدكتور سمحله .طارق دخل ورجله بترتعش
طارق.اناعارف انى مهما اقول عمرك ماهتسامحينى بس انا اسف

 

 

ارجعى قومى فوقى يلاه وانا والله عمرى ماهازعلك تانى انا كنت على يا ساره بس والله هتغير
وطلع راح للدكتور يسأل على حالتها
الدكتور .للاسف كان نفسى اطمنك بس جسمها رافض العلاج تماما مفيش تحسن للاسف الامل ضعيف جدا أنها تفوق
طارق بزعيق .يعنى ايه مفيش امل ساره لازم تفوق انت فاهم وخبط.على المكتب
الدكتور .انا مقدر حالتك بس من فضلك أهدى الخبطه كانت كافيه تعمل اكتر من كده وبعدين مفيش حاجه بعيد عن ربنا
طارق ساره مشى وهو مش شايف حاجه غير العربيه وهى بتخبطها
ركب عربيته وساق وراح على بيت الشخص إلى خبطها واول ما الراجل ده فتحله الباب نزل فيه ضرب
طارق .انت السبب انت السبب وفضل يضرب فيه بس فجاه سمع إلى خلاه يثبت مكانه وكان كافى أنه يجيله شلل فى مكانه
………….ياترى حصل ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طارق وسارة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!