recent
أخبار ساخنة

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الظلام

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الظلام


سليم:اسمعيها الاول الصفقه الجديده بيني وبينك هاتكون صفقة جواز 
قمر:انت مجنون 
سليم:ده الي عندي قدامك لحد بليل وتتصلي بيا تقولي قرارك شركاتك او نتجوز وطبعا لو وافقتي هاجي اطلب ايدك من أهلك وكل حاجه طبيعي 
قمر:دي صفقه لازم الطرفين يكسبوا منها
سليم ببرود: ما انتي هاتكسبي شركاتك ياقطه غير ان احنا ممكن نلغي البند ف العقد الي بين الشركتين عشان تتصرفي برحتك 
قمر:تمام موافقه 
سليم:اجي اتقدم امتي بقا 
قمر:احنا اسبوعين وهاننزل مصر لو تحب تتقدملي هناك 
سليم :تمام من هنا ل اسبوعين هاتكوني كانك خطيبتي 
قمر :تمام 
سليم سابها وخرج واول ماركب العربيه فضل باصص علي الشركة وقلبه بيدق بجنون
سليم:جرا ايه بقا ماتهدي كده
قلبه:بس انا حبيتها ومش هاهدي غير وهي معايا 
عقله :مستحيل هي تحبك اصلا اهدي بقا 
قلبه:مافيش مستحيل ف الحب وهاخليها تحبني وتكون ليا لوحدي 
عقله :انت بالنسبه ليها مجرد صفقه عشان تنقذ شركاتها 
سليم اتنهد عشان عارف ان ده صح وطلع علي شركته 
...........................
ف مصر تحديدا عند ادهم 
حور:ادهم 
ادهم:قلبه 
حور:ف...في م... مو.. موضوع كده عايزه ا...اقولك عليه 
ادهم شدها تقعد علي رجله
ادهم:قولي يانور عيني 
حور:بس ماتتعصبش عليا 
ادهم بدأ يقلق وحضنها عشان يطمنها 
ادهم:مش هاتعصب قولي 
حور:احنا هانعمل فرحنا امتي
ادهم بخبث:مستعجله لي ياعمري 
حور:ياقليل الادب انا اقصد كده عشان الناس تعرف بقا عشان انا زهقت كل شويه يتكلموا
ادهم:مين الي بيتكلم وبيقولوا اي؟!
حور:ف الجامعه عندي بيقولوا ان احنا عشان اغنيا ممكن نكون مش كاتبين كتابنا اصلا عشان محدش شاف وان ممكن نكون بنعمل زي المتجوزين
ادهم:ماتخفيش انا هاهتم ب كل ده وكمان هما المتجوزين بيعملوا اي 
حور:غمض عينك واقولك 
ادهم مصدق وغمض عينه وحور فضلت تقرب لحد ما قربت من ودنه 
حور بهمس:بيعملوا كده...توووووووووووووت 
ادهم:اه يابنت فهد ودني
حور قامت بسرعه وهي بتجري منه وبتضحك 
حور:هههههههه تستاهل دي اخر قلة الادب نيهاهاهاهاهاها
ادهم مسكها وضمها ليه
ادهم:وحياة ابوكي ل اوريكي قلة الأدب علي اصول 
حور بدلع:ادهومي عندي مذاكره دلوقتي 
ادهم: لا ماهو انا هاذكرك 
حور:بأدب 
ادهم:طبعا طبعا 
وشالها والمفروض يذاكرلها😂
.....................
عند اسر 
اسر:نور افتحي الباب طيب 
نور بعياط:ل..لا
اسر:طيب انا ماشي 
لسه هايمشي فتحت نور الباب بسرعه وكان وشها احمر من العياط اسر مستحملش وحضنها وشالها 
اسر:هششش حقك عليا انا اسف تتقطع ايدي قبل ماتتمد عليكي
نور :لا لا بعد الشر انا عصبتك بردو
اسر:بحبك اوي يانوري 
نور:وانا كمان بس انا لسه زعلانه
اسر فضل يقبلها ف وشها وعلي خدها 
اسر:لا بقا انا بقاوم شفايفك وخلاص هادوقها
نور حطت اديها بينهم 
نور:كده عيب احنا مش لوحدنا 
اسر:مين معانا يعني 
نور:بص وراك كده 
بص لقا عشق واقف
عشق:يخربيت القرف الي انا عايشه فيه البغل الاول هناك وانت هنا ارحموني وكمان انتي اخوكي عادي كده سايبك للمتخلف ده 
اسر:مانا سايبله حور وكمان احترمينا شويه
عشق:لا مافيش احترام ارتاح واطلعوا من الاوضه يلا
اسر:هو وقتك ؟!
عشق:ايوه بص للساعه 
اسر بص لقا الساعه 12 نص الليل 
اسر:نوري يلا وقت النوم 
نور:ياعشق انتي بتعملي اي الوقت ده 
عشق بصتلها بحده ونور خافت ودفنت راسها ف صدر اسر
نور:يلا ننام
اسر:يلا ياقلبي
وشالها وراحوا اوضتهم 
وعشق دخلت الاوضه وقفلت الباب بالمفتاح 
عشق ماسكه صوره وبتبصلها ببرود:خلاص كده انا طلعتك من قلبي زي الكلب تعرف لو كان اسد خلف ولد كمان مكنتش هابصلك بس القدر بقا 
ورمت الصوره وداست عليها وبدات تدرب بقسوه زي كل يوم
.....................
بعد أسبوعين 
اسد:العيال ولاد الكلب وحشوني هايفرحوا اوي لما يشوفونا 
فهد:الكلب ده الي هو انا وانت صح
روح وجوري ضحكوا جامد عليهم وفهد قرب من روح
فهد:هاتتعقبي بس اصبري
روح:يوه ليه بقا كل يوم عقاب 
فهد:اها ودلوقتي هاضاعف العقاب عشان بتعترضي 
روح:ده ظلم 
وصلوا البيت والولاد كانوا كلهم جوا فتحت عشق الباب وبصتلهم ببرود 
عشق :حمدالله ع السلامه
روح لسه هاتحضنها سابتهم ومشيت 
جوري:ماتقلقيش هاترجع زي الاول فتره وتعدي
روح:يارب تكون كده 
حور ونور اول ماشافوا اسد وفهد جريوا حضنوهم
ادهم:اييه يافهد شيل ايدك من عليها 
وشد حور ليه 
اسر:اوعي كده يا اسد تخصك دي ها تخصك
اسد:يا ابن الجزمه دي بنتي 
اسر:هههه بنتك مين يسطا لا دي بنتي انا ياعم وكمان الي اتشتمت دي تبقي اختك
فهد:انتوا بتغيروا عليهم مننا 
ادهم واسر:مانتوا بتغيروا علي مراتتكوا مننا
جوري:ههههههه معاهم حق
روح:كما تدين تدان ياقلبي
سلمو عليهم وقمر حكتلهم علي سليم واتصلوا بيه عشان يقضي معاهم وصل سليم وقمر بتحاول تتجنبه
روح:طيب انا والبنات وجوري هانطلع نجهز عشان خروجة بليل
ادهم:لي هانروح فين 
فهد:كل واحد فيكوا انت واسر وسليم هاتنقوا بدلة الفرح 
اسر:ايوه ايوه بدلة الفر.... ايه فرح مين احلف يافهد 
فهد:لازم تحترمني وتقول بابا المهم يلا
ادهم قرب من حور
ادهم:لبسك لو معجبنيش مافيش خروج ولو حطيتي مكياج هاتتعاقبي 
حور جريت علي فهد
حور:يابابا قوله ميكب بسيط 
ادهم:انتي بتتحامي ف فهد طب لعلمك ميقدرش يعمل حاجه
فهد ضربه بالبوكس 
فهد:لا اقدر واحترم انها بنتي
حور جريت علي ادهم 
حور:حرام عليك يابابا 
ادهم:شوفتي ورمت ازاي 
حور:انا زعلانه منك يابابا تعالي يا ادهم هاحطلك مرهم
ادهم راح معاها وطلع لسانه ل فهد
فهد:تصدقي انك بنت ك... 
روح:فهددد 
فهد:خلاص
اسد:ههههههه لا جدعه 
جوري:وانت كمان متعاقب
اسد:ليييه
جوري:مضيفة الطياره حلوه اوي صح
اسد:ياروحي بسلك الدنيا 
جوري:اهي سلكت خالص اهي 
ومشيت هي وروح واسر وسليم بيضحكوا عليهم 
.....................
بعد ساعتين كل واحد رايح ياخد حبيبته عشان يمشوا
ادهم:يخربيت القمر ده
حور:بس يا ادهم يلا 
ادهم:ههههه كلها كام يوم وتبقي ملكي قدام الناس كلها
حور:طيب يلا عشان هانتأخر 
اسر:يخربيت امك صدقت اما سمتك نور
نور:بحبك
اسر:وانا اكتر يلا
سليم:اي القرف الي ف شفايفك ده 
قمر :قرف ف عينك 
سليم:شيلي الزفت ده
قمر :لا وانت مالك 
ولسه هاتمشي شدها سليم وقبلها بقوه عشان يمسح الروچ
قمر:....😡
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent