recent
أخبار ساخنة

رواية شمس الصعيد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نور الشمس

jina
الصفحة الرئيسية

  رواية شمس الصعيد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نور الشمس

رواية شمس الصعيد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نور الشمس

 رواية شمس الصعيد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نور الشمس

في المالديف 
🌞🌞🌞🌞🌞
في المطعم
🌞🌞🌞🌞🌞
وصل قصي وهو يحتضن شمس بعشق ودخلو المطعم وجلسو 
شمس بابتسامة : المكان تحفة حبيبي 
قصي بعشق : المكان تحفة علشان نجمتي منورة المكان 
شمس بابتسامة : امممممممممم حبيبي بقي شاعر
قصي بعشق : يشهد ربنا انى عمري مقولت كلمة من اللي قولتها ليكي قولتها لحد
شمس بشر وهى تلوح بالسكينة على وشه : متقدرش اصلا تقول كلمة واحدة لأي ست علشان ساعتها هخلي روحك تفارق جسمك ومحدش هيقدر يقف قدامي فحاسب على نفسك حبيبي انت ليه صغير على القتل 
قصي بهدوء : شمسي
شمس بصياعة : مش بتثبت على فكرة فعقل كده انا شمس المنشاوي وحافظ على عمرك 
قصي : وماله انا لازم احافظ على عمري ده حتى انا عريس جديد ولازم ادلع الموزة بتاعتي
شمس بابتسامة : تعالي نرقص 
قصي : بت اهمدي كفاية اللي لبساه
شمس : مش عجبك طلقني
قصي بغضب : اوعي تنطقي الكلمة ديه تاني على لسانك الموت هو اللي هيفرق بينا مفهوم 
شمس بهدوء : اهدي حبيبي انا مش اقصد حاجة كمان ربنا يخليك ليا وتفضل جوزي و حبيبي طول عمري 
قصي بعشق : انا بعشقك شمس بلاش كلام يزعل بالله عليكي 
شمس بحب : وانا بحبك اوي قصي بلاش تبقي القشة اللي هتقسم ظهري
قصي : يوم مهكون سلاح ضدك هفضل الموت 
شمس : بعد الشر عليك يا قلبي 
قصي بعشق : تعالي نرقص 
شمس بفرحة : اشطا يالا
امسك قصي يد شمس وتوجهو إلى ساحة الرقص وضمها لحضنة واخذت تتمايل بين أحضانة بفرحة و سعادة 
انتهت الرقصة وعادو الى التربيزة وطلبو الاكل 
لحظات مرت على الجميع بسعادة الي ان خرج مسؤل المطعم 
مسؤل المطعم : انتباة من فضلك طبعا الكل هنا زوج و زوجة واكيد بتعشقو بعض فحنا بنعمل مسابقة بمناسبه مرور ٥٠ سنة على المطعم وديه عادة من ايام جدى فكل المتواجد هنا أو اللي حابب يشارك فى المسابقة بكرا الصبح هنتجمع علي الشاطي وهناك هتعرفو المسابقة اتمنلكم سهرة سعيدة اي كبل حابب يشارك يرفع ايده
رفع عدد كبير من المتواجدين اديهم
نظرت شمس إلى قصي الذي ضحك ورفع ايده فضحكت شمس بشدة 
قصي بضحك : بس يا مجنونة
شمس بعشق : بحبك بحبك بحبك اوي قصي 
قصي بعشق : وانا بموت فيكي يالا كملي اكلك علشان الليل طويل اوي
جاء شخص واخذ اسم قصي و شمس واخذ اسامي الباقي و غادر 
مر الوقت سريعا و غادر قصي وهو يحضن شمس من المطعم وعادو الى الفندق 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الشالية
🌞🌞🌞🌞🌞
ارتمت شمس على الكرسي بتعب من الحذاء فبتسم قصي عليها وتوجه إليها وقام بخلع الحذاء وحملها ووضعها على السرير بكل حنان 
قصي بحنان : يالا يا قلبي بدلي هدومك 
وبغمزة : ولا بلاش مش محتجين هدوم تانية 
شمس بكسوف : قصي اتلم 
قصي بغمزة : مالك بس يا وحش الكون هي أول مرة بس اوعدك ان من اللحظة ديه هتبقي أول مرة 
شمس باستغراب : تقصد ايه قصي 
قصي : هتعرفي دلوقتي 
قرب قصي منها وهو يخلع ملابسه وفى لحظة واحدة كان محاصرها بين جسده واخذ يقبلها بشغف و لهفة و قوة ولم تقدر شمس على مبادلته فترك الأمر له وما هى اللي لحظات وكانت تصرخ شمس من شده عنفة معها واخذ يهدئها الي ان استكانت وهدئت 
لم يرحمها قصي فهو يعشقها بشدة ويريد أن يدخلها داخل قلبه و يغلق عليها ضلوعة 
نامت شمس بارهاق شديد إثر المجهود المبذول
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في صباح اليوم التالي 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
صحيت شمس بتعب من إثر المجهود حاولت تقوم ولكن تألمت 
خرج قصي من الحمام و جدها تجلس على السرير وتنظر له بحنق فضحك بشدة عليها 
قصي : مالك يا نجمتي 
شمس بحنق : انت وحش على فكرة 
قصي بضحكة : معلش يا قلبي اصلك جامدة  
شمس بسخرية : جامدة بلا وكسة الجامدة مش قادرة تقوم والمسابقة زمانها هتبدا 
قصي بحنان : تعالي يا وحش الكون مجهزلك الحمام يالا 
شمس بدلع : تعالي شيلني 
قصي بغمزة : اشيلك و حميكي و لبسك كمان يا روحي 
حملها قصي وتوجه بيها الي الحمام تحت أصوات ضحكاتهم 
بعد فترة كانت شمس ترتدي شورت باللون الأزرق و بدي باللون الأبيض 
وارتدي قصي شورت و تيشرت وتوجهو إلى الشاطئ 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الشاطئ
🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس وهي تضحك على قصي وتجري منه وهو خلفها يجري وراها وجدو عدد من الاشخاص فرحب بيهم مسؤل المطعم ونضمو للجميع 
مسؤل المطعم : كده العدد كمل المسابقة عبارة عن اقسام
القسم الأول : نيشال 
القسم الثاني : جري 
القسم الثالث : سباحة 
القسم الرابع : مطبخ 
القسم الخامس : غطس 
القسم السادس : فروسية 
أما من القسم السابع لغاية العاشر فده هتعرفوه فى وقته
فتاة : طيب ايه الجائزة 
مسؤل المطعم : هتبقي مفاجأة 
شمس : لااااااا احنا عوزين نعرف علشان روح المنافسة 
هاج الكل واكدو علي كلام شمس 
مسؤل المطعم بابتسامة : الجائزة هتكون رحلة بحرية 
شاب : احنا كلنا سيبين بلادنا وجين هنا يعني ممكن نأجر يخت وكل واحد فينا ياخد مراتة ويطلع رحلة بحرية 
مسؤل المطعم : صح بس عمركم مهتدخلو جزيرة العشق من غير أمرنا 
شاب اخر : طيب عوزين نشوفها وكام واحد هيطلع وهيفوز
مسؤل المطعم بابتسامة : اتنين بس 
شاب : تقصد اتنين يعني زوج و زوجة 
مسؤل المطعم : اقصد كابلين عوزين نعرف البلاد بتاعت كل كبل
شاب ١ : فرنسا 
شاب ٢ : أمريكا 
شاب ٣ : روسيا
شاب ٤ : ايطاليا
شاب ٥ : مصر 
شاب ٦ : تركيا 
شاب ٧ : ألمانيا 
قصي ٨ : مصر
شاب ٩ : الهند 
شاب ١٠ : استراليا 
مسؤل المطعم : تمام جاهزين للمسابقة 
الكل بقوة : جاهزين 
مسؤل المطعم : يالا نبدأ بالقسم الاول النيشال 
تم تسليم البنادق الشباب ولكن نظر قصي لشمس فضحكت بشدة واخذت البندقية 
وقف العشرة في صف واحد وهم يحملون البنادق وخلفهم زوجاتهم يحملون صندوق الطلق 
ابتدت اللعبة واخذو يطلقون الأطباق فى الجو واخذ الشباب فى ضرب الأطباق وكانت شمس الاسرع من الشباب
بعد فترة تم فوز ٩ أشخاص من اصل ١٠ 
مسؤل المطعم بابتسامة : مبروك للفائزين ودلوقتي ننتقل للمرحلة التانية وهي الجري والشخص اللي هيقع أو هيتاخر هيبقي خسران 
شمس بجدية : قصي هتقدر تجري ولا هنخسر 
قصي بحماس : هقدر متخفيش
شمس بتهديد : عارف قصي لو خسرت هولع فيك مفهوم 
قصي بابتسامة : مفهوم يا كبيرة 
وقف ٩ شباب على خط واحد ومع إطلاق النيشال اسرعو فى الجري تحت هتاف البنات والجميع 
بعد فترة فاز ٨ الشباب 
قصي بنهجان : فوزت حاجة تانية يا هانم ولا اقعد استريح 
شمس بابتسامة : لا اقعد استريح حبيبي
قصي وهو ينهج : كتر خيرك والله
رمي قصي نفسه على الرملة وباقي الشباب نفس الوضع 
شمس بارف : هو في ايه كل ده علشان جريتو شوية بلا وكسة 
فتاة : انا اعرف ياختي رجالة ورق 
زوج الفتاة : عليا النعمه انا لو قمت هضربك
الفتاة : مش هتقدر علي فكرة 
زوج الفتاة : حاضر حاضر استريح بس وقوملك 
قصي : اسكت سيبك منهم كلها شوية وهيطحنو فى المطبخ 
شمس : قصي حبيبي قبل المطبخ فى سباحة الاول بس مين اللي هيعوم فينا 
قصي : انا اعوم وانتى اغطسي 
شمس بفرحة : هاااااااااااه هغطس 
الفتاة : كوكي وانا كمان عاوز اغطس
زوج الفتاة بسخرية : حاضر هنزلك فى بلاعة تغطسي فيها 
شمس بضحكة : ههههههههههههه بلاعة 
الفتاة : هو انتي شمس المنشاوي صح 
زوج الفتاة : اكيد المهندسة شمس المنشاوي 
شمس باستغراب : هو انت عارفني
زوج الفتاة : اه شركتك هى اللي اتولت بنى الفيلا و التصميم و الفرش و كل حاجة 
قصي : انتى تعرفيه نجمتي
شمس : لا أول مرة اشوفه 
الشاب وهو يجلس : انا كنت بتابع مع زين 
قصي : اه تمام قصي المنياوي 
الشاب : اهلا اهلا وانا طارق المهدي 
شمس : طارق المهدي صاحب توكيل العربيات والمحامي المعروف 
طارق : اه انا 
شمس : أهلا وسهلا 
الفتاة : وانا سلمي المهدي 
مسؤل المطعم : يالا شباب الكل يجمع 
وقف الكل صف واحد وكل شاب يضم زوجته لحضنة 
مسؤل المطعم : جاهزين يا شباب للسباحة اللي هيشارك لازم يوصل لليخت ده رايح جاي والوقت الفاصل بينكم يالا 
توجه الشباب إلى البحر وبدو فى السباحة 
كانت شمس و سلمي يمسكون فى اديهم التشرتات ويصرخون فيهم بالتشجيع 
سلمي : يالا يا طارق بلاش برود سرع شوية 
شمس : والله يا قصي لوريك على البطئ ده 
مر الوقت وكسب الشباب وأصبحو ٧ شباب فقط 
قصي بشر : انا بقي بطئ صح
طارق بشر : وانا يا قزعة بارد
شمس برفع حاجب : متهدي على نفسك منك ليه البت مغلطتش 
طارق : يالا يا حلوة منك ليها على المطبخ احنا تعبانين عوزين ناكل سلمي يا عمري بلاش وحيات ابوكي العيش و الجبنة جالي جفاف 
شمس بضحكة : مالو العيش و الجبنة والنعمة حلو 
قصي : على الأقل واحدة هتعرف تعمل عيش و جبنة الدور و الباقي على واحدة مش هتعرف تسلق بيضة صح نجمتي 
شمس بغيظ : خلاص ادخل انت المسابقة ديه وريحنا 
سلمي بسخرية : يبقي شكلنا هنرجع مصر فى تابوت 
شمس بضحكة : لاااااا انا لسه صغننه 
مسؤل المطعم : يالا يا جماعة المشاركين يجهزو علشان المسابقة الرابعة 
توجه المشتركين ووقفو 
مسؤل المطعم : البنات اجمل وارق كائنات علي وجه الارض و احسن ناس بيعملو اكل علشان كده الباب اللي ورايا ده مليان مكونات كل واحدة هتدخل تاخد اللي هي عوزاه يالا صبايا انطلقو 
دخلت البنات إلى المخزن واخذو بعض المكونات 
قصي : حبيبتي هتطبخ ايه
شمس بابتسامة رخمة : ملكش دعوة حبيبي
طارق : تعالي قصي نقعد اهو كله عك ربنا يستر 
قصي : يعني يا رب انا جاي انبسط ادخل المستشفي 
وقفت البنات تصنع الوجبات الغذائية اللزيزة وبعد مرور أكثر من ساعتين انهت البنات من صناعة الطعام 
مسؤل المطعم بابتسامة : شكل الاكل تحفة بس يا ترا طعمة كويس هنشوف 
كانت البنات صنعت اكل على طريقة بلدهم 
مسؤل المطعم : بصراحة مفيش بعد الاكل الشرقي وخصوصا المصري فخامة و دقة و جمال بس الرأي الأخير للشيف
الشيف : بصراحة برافو يا بنات الفايز ديه و ديه وديه 
فاز ٦ أشخاص من اصل ٧ 
مسؤل المطعم : تمام راحة لمدة نص ساعه وبعد كده مسابقة الغطس 
قصي بذهول : نجمتي انتى بتعرفي تطبخي بجد 
شمس : اه طبعا تيتة معلماني وانت ناسي اني كنت عايشة مع زين لوحدنا وانا كنت بطبخ 
طارق : والله يا سولي اكلك تحفة امال كل شوية اقولك جعان تجهزي جبنة و عيش بايت أو اندومي 
سلمي : علشان انا طول عمري نفسي افتح مطعم بس محدش فيكم هيردي
طارق بحب : وعد مني يا عمري أول منرجع مصر بالسلامة هدور على مكان حلو وفتحلك مطعم 
شمس بابتسامة : خلاص والمكان جاهز ولو بتتكلم بجد اخلي الشباب يجهزوه واحلي و اجمد مطعم 
سلمي بفرحة : علشان خاطري تيتو وافق نفسي افتح مطعم 
طارق بابتسامة : تمام شمس كلمي الشباب وجهزو المطعم وخليهم يبعتو العقد وانا امضيه وحولك الفلوس 
شمس : تمام بكرا الصبح يكون العقد جاهز 
سلمي بفرحة : فين المكان شمس 
شمس : المول الجديد اللي هفتحة فى التجمع هيبقي على اعلي مستوي 
قصي : انا جعان 
مر الوقت سريعا وعتذر عدد من المشتركين لعدم قدرتهم على الغطس فاصبح عدد الباقي ٤ افراد وبعد الغطس فاز فريق قصي و شمس و طارق و سلمي 
طارق بابتسامة : مبروك قصي 
قصي : الله يبارك فيك 
شمس بتعب : انا خلاص هموت من التعب 
سلمي : ومين سمعك يا ختي 
مسؤل المطعم بابتسامة : مبروك شباب بكرا الصبح تكونو مجهزين شنطة هدومكم للسفر لمده اسبوع مبروك مرة تانية 
غادر المسؤل ونظر الشباب على البنات وجدوهم يجلسون بتعب 
طارق : حرام البنات بجد تعبو اوي 
قصي : انا هروح اناااااااااااام يالا 
طارق : هما مين الشباب اللي قاعد هناك دلوقتي 
قصي : دول حرس شمس 
طارق : هي شمس جاية هنا كمان بالحرس
قصي : دول محدش فيهم بيسبها 
طارق بضحك : كتر خرهم انهم سيبينك معاها 
قصي بضحكة : اهو ده اللي ناقص
طارق بابتسامة : يالا البنات نامو 
قصي بحنان : شمس حبيبتي يالا علشان نرجع
شمس بنوم و تعب : مش قادرة قصي عوزة انااام 
ابتسم قصي على تلك الطفلة التي ظهرت للنور بعد أن كانت مدفونة في أعماقها 
قصي : تصبح على خير طارق
طارق : تلاقي الخير يالا اشوفك بكرا الصبح 
قصي بابتسامة : ان شاء الله 
حمل قصي شمس بين أحضانة فاخفت وجهها فى عنقه 
وايضا حمل طارق سلمي بين أحضانة 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس 
🌞🌞🌞🌞
وضع قصي شمس على الكرسي وتوجه إلى الدولاب وأحضر احدي قمصان النوم لشمس و شورت و تيشرت له ووضعهم على السرير 
قصي : شمس حبيبتي يالا قومي خدي دش وتعالي نامي
شمس بنوم : مش قادرة قصي عوزة انام 
قصي : معلش قومي خدي دش ونامي تاني 
ولكن كانت شمس فى دنيا اخري فبتسم قصي عليها وقام بحملها وتوجه بيها الي الحمام ووقف تحت الدش ففتحت شمس عيونها بزعل فقبلها قصي على خدها واكمل باقي الدش وحملها ولبسها ووضعها على السرير بكل حنان و حب ولبس واخذها بين أحضانة ونامو 
لم يختلف طارق عن قصي 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الصباح الباكر 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
صحي قصي على صوت خبط فأخرج شمس من بين أحضانة وتوجه إلى الباب وفتحه وجده هاري 
قصي بنوم : في ايه هاري
هاري : الساعة دلوقتي ثمانية ومعاد الرحلة الساعة العاشرة 
قصي بنوم : وانا اعمل ايه 
هاري : تصحي و تصحي البرنسيسة وتجهز الشنطة 
قصي : اوف رخم سبنا ننام شوية 
هاري : يالا علشان لو اتاخرتم البرنسيسة هتزعل وهي زعلها وحش 
قصي : حسبي الله ونعم الوكيل 
ضحك هاري عليه ومشي 
دخل قصي وغسل وشه وتؤضا وخرج صلي 
انهي قصي صلاته وتوجه إلى الدولاب وجهز شنطة ملابسهم تكفي لاسبوع 
قصي : طيب اخدلها فساتين سهرة ولا بلاش لا بلاش خلينا اسبور احسن 
اخذ مجموعة المكياج ووجد الساعة التاسعة فتوجه إليها وجلس بجوارها وفضل يقبلها بحب و عشق الي ان فتحت عيونها وبتسمت له 
قصي : صباح العسل يا نجمتي 
شمس بابتسامة : صباح الورد حبيبي 
قصي بعشق : يالا يا قلبي اصحي علشان نلحق الرحلة المجنونة بتاعتك
شمس : ايه ده هو انا لبست الهدوم ديه امتي 
قصي : انا امبارح بالليل يالا بقي خدى دش علشان نلحق
شمس بفرحة : طيب يالا بسرعة لسه هنجهز الهدوم
قصي : يالا يا طفلة خدى دش ولبسي هدومك على السرير 
شمس : طيب والهدوم
قصي : هنروح ملط يالا يا هبلة 
توجهت شمس إلى الحمام واخذت دش بارد وتؤضات وخرجت تصلي فروضها 
لبست شمس فستان صيفي جميل
حمل قصي شنطة الهدوم وامسك يد شمس وخرجو 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
على الشاطئ
🌞🌞🌞🌞🌞
سلمي بفرحة : شوشو صباح العسل 
شمس بابتسامة : سوسو صباح القشطة 
قصي بابتسامة : صباح الفل طارق
طارق : صباح النور اخبارك 
قصي : متعذب وحياتك
سلمي بفرحة : جاهزة للرحلة 
شمس بسعادة : جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا 
قصي : يالا يا طفلة
مسؤل المطعم : جاهزين شباب يالا 
ركب الأربعة على اليخت وفؤجي الجميع بصعود عدد من الرجالة وعلى رأسهم هاري 
مسؤل المطعم : مين دول
هاري : احنا حرس البرنسيسة اعتبرنا مش موجودين يالا 
مر الوقت وكان الجميع يشاهد روعة البحر الي ان استقرو على شط رائع الجمال 
مسؤل المطعم بابتسامة : منورين يا شباب الجزيرة ديه الاماكن الخاصة بيكم استمتعو والاكل موجود هناك 
أعجب الجميع بجمال المكان وروعته وتوجهو إلى الشاليهات بسرعة وبدلو ملابسهم وتوجهو الى البحر وستمتعو بالوقت بشدة 
كان الأربعة طول النهار فى البحر والليل على الشاطئ وبالفعل استمتعو بوقتهم وبتلك الإجازة الرائعة المتتعة 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في مصر 
🌞🌞🌞🌞
في شركة SH . Z . H 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كانت الشركة على قدم و ساق لتلك المصيبة التى وقعت بها الشركة بسبب خسرها منقصة الوزارة فالمباني التى تم بنائها غير مطابقة للمواصفات 
زين بغضب : هنعمل ايه فى المصيبة ديه 
حاتم بعصبية : مش عارف بس شمس لو عرفت هتولع فينا 
نرمين : يعني يا ربي البت مش لاحقة تفرح كل شوية مصيبة
المحامي : زين بيه لازم شمس هانم ترجع 
ملك : ديه لسه مكملتش أسبوعين ربنا يستر 
المحامي : حد يتصل بيها 
زين : حاضر وربنا يستر 
اتصل زين على شمس واخبرها بما يحدث في مصر وطلب منها سرعة الحضور واغلق معها 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس 
🌞🌞🌞🌞🌞
كانت شمس تجلس على البحر مع الجميع وقطع صفو جلستهم اتصال زين واخير شمس كل شي يحدث في مصر واغلق بسرعة قبل ان تستوعب ما قاله فصدمت 
طارق : شمس انتى كويسة 
قصي : مين شمس كان بيتصل 
شمس بذهول : الدنيا خربانة فى مصر ومرفوع عليا قضية 
سلمي : يعني ايه شمس 
شمس بغضب : اصلي مشغلة معايا شوية نسوان هاررررررري
هاري بسرعة : امرك برنسيسة 
شمس بغضب : في ايه فى مصر وقضية ايه ومشروع ايه انا مش فهمت حاجة 
هاري بهدوء : ممكن تهدي وكلها أيام والمشكلة هتتحل انا متابع مع الرجالة بلاش تقلقي وك 
قطع كلامه صوت تليفونة وكان الرجالة الخاصة بيه يعلموه بسرعة الحضور الي مصر بسبب كثرة المصايب 
هاري بجدية : جهزو نفسكم وانا هتصل علي المطار احجز لازم توصلي مصر النهاردة 
طارق : من فضلك هاري احجز لينا معاهم
قصي : وانتم زنبكم ايه
سلمي : ليه كده قصي احنا اصحاب و اخوات يالا شمس نرتب الشنط 
سحبت سلمي يد شمس وتوجهو إلى الغرف حتى يجمعو ملابسهم 
طارق : انا عاوز افهم في ايه 
هاري : الشركة من فترة خدت مناقصة تبع وزارة السكان لبناء مدينة وبالفعل تم البنا و تسلمت قبل الفرح بكام يوم ومن اسبوع حصل تصدع و تشقق في الحائط وفى عمارة كاملة وقعت والحمد لله ان الناس لسه مستلموش الشقق
طارق : مش حصل معاينه من مهندسين الوزارة 
هاري : ايوة طبعا ومعانا شهادات منهم بجودة المشروع 
طارق : الموضوع بسيط مش مستاهل كل الغضب ده 
قصي : يعني ايه طارق 
طارق : يعني دلوقتي هاري يحجز وحنا نروح نساعد البنات علشان نلحق 
احدي الحرس : مستر هاري الطيارة بعد ساعتين 
طارق : تمام يالا قصي 
توجه كل واحد من الشباب إلى الشاليهات وساعدو البنات واخذوهم وغادرو المالديف للتوجه إلى مصر 
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في مصر
🌞🌞🌞🌞
في تمام الساعة الثانية عشر بعد منتصف الليل و صلت شمس الي الفيلا الخاصة بها ورفضت الدخول فيلا قصي ولكن اقنعها بهدوء لعدم وجود ملابس له فى جناحها فوافقت فتنهد وتوجه معها الي الفيلا وصعدو إلى الأعلي 
ابدلت شمس ملابسها ورتمت على السرير بتعب ونظرت للسقف بغضب 
قصي : حبيبتي اهدي
شمس بغضب : والله العظيم هاين عليا اروح اصحي الجذم دول واوريهم شغلهم 
قصي : تعالي نامي دلوقتي والصبح ليه عنين 
شمس وهي تقوم : نام انت هعمل شوية حاجات 
قصي بحنان : نجمتي سلميها لربنا واكيد خير كمان طارق بيقول الموضوع سهل بلاش تقلقي وتعالي ريحي عقلك و جسمك اليوم بكرا طويل 
شمس باسف : اسفة قصي بوظت شهر العسل 
قصي بعشق : طول ما انتى فى حضني و معايا حياتي كلها عسل يا وحش الكون تعالي يالا 
امسكها من اديها وضمها لحضنة وقبل رأسها بكل حنان ونامو 
ولكن شمس جفاها النوم وقامت بهدوء من حضن قصي بعد ان شعرت بهدوء تنفسه وجلست في البلكونة ونظرت للسماء 
شمس لنفسها : كنتي فاكرة انك هتقدري تبعدي عن المشاكل فوقي شمس انتى موجودة هنا علشان تفرحي الكل وملكيش انتى فى السعادة و الفرحة يا رب يسير امري 
استمعت شمس لصوت أذان الفجر فرددت خلفة وتوجهت إلى الحمام وتؤضا و خرجت تصلي وحاولت تصحي قصي ولكن لم يصحي فاخذت المصحف وتوجهت الى البلكونة تقرأ وردها اليومي حتى موعد الشروق حتى تستعد لأول يوم في المشاكل 
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاني والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد
google-playkhamsatmostaqltradent