recent
أخبار ساخنة

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم باسنت أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم باسنت أشرف


بعد مرور شهر في الصباح 
في اوضة ابرار و اسد نايمن الاتنين و هماا حاضنين بعد 
ونلااقي اسد نايم اماا ابرار صاحية و حااضنة اسد جداا و مبتسمة 
و بتفتكر 
flash back 
بعد ما اسد قاال لابرار ان هو عاملهاا مفاجأة وهي لبست دريس باللون اوڤوايت ضيق من عند الصدر و فية حزاام باللون الدهبي  في النص و ناازل بوسع و طرحة دهبي بلون الحزاام و كوتش دهبي و لبست شنطة كوروس باللون الدهبي برضوا 
و خرجت لاسد 
ابرار:  اديني جااهزة يلااا 
اسد كمااان كان غير هدومة و لبس بنطلون كحلي و تيشرت اوڤوايت و كوتش اوڤوايت 
اسد:  يلااا ي قمر الكوون 
و خرجوا بره الااوضة و نزلوا 
فااطمة بتصفير:  اوبااا اي الجماال ده كلوا رايحين فين 
فراس بخبث:  يعني متشيكين كده هيبقى راايحين فين بااينة هي 
مروة:  بس يااض انت و هي يلااا ي حباايبي روحوا انتوا و سيبكم منهم 
اسد: ربناا يخليكي ي ست الكل 
يلاا ي ابرار 
و خرجوا مع بعض وانطلق اسد بالعربية 
فضل مااشي كتير جداا بالعربية 
ابرار:  اسد انت واخدناا فين احناا مسافرين ولا اي 
اسد:  ايووة 
ابرار:  رايحين فين و طالماا مساافرين مخلتنيش اجيب هدومي لية 
اسد:  مش محتااجينهم 
ابرار:  هنساافر و نرجع النهااردة 
اسد:  تؤ هنقعد كتيير 
ابرار:  اسد انت خااطفني ولاا اي والله اصوت و الم عليك النااس كلهاا 
اسد:  اه خاطفك ي ابراري 
ابرار:  لو مقولتليش رايحين فين هصوت 
اسد:  صوتي ولاا تفرق معاايا اصلااا 
و بعد فترة طويلة و صلوا 
ابرار بصت ع الافتة وقالت بتساؤل :  Hurghada
اسد:  اينعم صح احناا في الغردقة 
و فضل مااشي  لغااية ما وصلوا الكومبوند 
عطى بطاقتة للحارس 
الحارس: اتفضل ي اسد بية نورت 
دخلوا الكومبوند 
كاان مكون من مجموعة من الفيلل جانب بعض بمساافة صغيرة 
اخدهااا و دخلوا فيلاا كاانت جميلة جداا و رااقية و الااساس بتااعهاا ع اعلى مستوى 
ابرار بانبهاار:  ماا شاء الله الله اكبر دي جميلة اوووي ي اسد دي بتااعت مين 
اسد:  يعني هتكوون بتااعت الجيراان مثلاا ما هي بتاعتناا 
ابرار:  رووعة من الاااخر 
اسد:  عنيكي هي اللي حلوة 
خرجوا جنب الفيلاا من ورا المنظر جميل اووي و في Swimming pool
حرجوا عند ال Swimming pool
اول ما خرجوا كاان في ورد كتيير جداا باللون الااحمر و الدنياا كانت بالليل و كاان مشغل شمووع فالجو شااعري اووي و كاان في طرابيزة في النص وعليهاا اكل و جنب الطرابيزة كرسي ومكتوب ع الاارض بالورد بحبك 
ابرار:  الله ده حلووووو اوووي 
و كان في صوت العااب نارية في السماا بتبص ابرار كااان مكتووب 
I love you, my dearest 
"  بعشقك ي اغلي ما لياا  " 
ابرار بصت لاسد وعنيهاا دمعت و اسد قرب عليها و حضنهاا جاامد 
اسد  :  بحبكك اوووي و بمووت فيكي ي ابراري 
ابرار دموعهاا نزلت  من الفرحة 
ابرار: واناا بمووت فيك ي اسدي بعشقككك 
اسد: خلااص ي نور عيني كفااية دمووع 
و اخدهاا و قعد و قعدهاا ع رجلية و اكلها بايدية وهي اكلتوا بايديهاا و بعدين شالهاا و دخلوا اوضتهم و عااشوا مع بعض اجمل اياام حيااتهم 
اول سطور حب ليهم اتكتبت من اليوم ده فهي حبتة و عشقتة 
وهو عشقهاا 
فاقت من ذكرياتهاا و اسد بيبوسهاا 
اسد:  صباح الخير ي حيااتي كنت سرحاانة في اي 
ابرار بابتساامة:  فرحاانة اووي يوجودك معاايا ي اسدي اناا بحبك اوووي ربناا ميحرمنيش منك ابداا 
اسد:  ولاا منك يروح القلب و العين 
ابرار:  هنرجع النهااردة عشااان فراس هيقتلناا عشااان عاايز يعمل خطوبتة 
اسد:  ايوة هنرجع النهااردة يلا قومي البسي 
ابرار:  مااشي ي قلبي مش هتأخر عليك امووه و قربت و باستة ع خده 
اسد شدهاا و باسهاا من شفايفهاا:  كده البوسة مش بتبوسي ابنك انت 
ابرار زقتة و قاامت:  احلى ابن في الكوون.
اسد:  طب يلاا ي هبلة من هناا 
« الحب في الحلاال هو الااعظم والااجمل» 
***************************
فرااس:  هووف لا اناا زهقت كده مليش دعووة خليهم يجو عااايز اعمل خطووبتي 
مروة:  ما تهدى يااض و تسيب اخووك يتهنى هو و مرااتوا 
فراس:  مليش دعووة اناا عاايز اتهنى اناا كمان 
فاطمة:  محسسني انك هتتجوزهاا ده حياالله خطوبة لسة 
فراس:  خطوبة خطوبة المهم حااجة تربطهاا بياا 
مروة:  حددوا يوم للخطوبة واخوك جااي النهااردة 
فراس:  والخطوبة هتبقى بكرة 
مروة:  بطل سربعة يااض 
فراس:  مليش دعووة هاا 
فاطمة: سبية ي مااما عشاان اناا عايزة احضر الخطوبة قبل ما اساافر  
مروة:  خليكي ي بنتي مستعجلة لية 
فاطمة:  مينفعش اسيب مروان اكتر من كده 
مروة:  مااشي ي بطوط ربنا يخليكم لبعض 
فاطمة:  ياارب ي ماما لحسن بحبوا اووووي 
***************************
شادي:  يلاا حمدلله ع سلاامتك ي نودي 
نادين:  الله يسلمك 
نور:  روحي ي نادو ارتااحي في اوضتك 
نادين:  مااشي 
دخلت نور و الاوضة تغير هدومها و شاادي قفل باب الشقة بالمفتااح ودخل اوضتة ورا نور 
كانت واقفة قدام المراية قرب منهاا وحضنها من ورا 
شادي:  وحشتيني اووي ي نوري 
نور اتعدلت زي ما هي في حضنة 
نور:  وانت وحشتني اووي ي روحي و باستة بوسة سطحية ع شفايفة 
نور:  شكراا لكل حاجة عملتها عشااني بجد لولاا وجودك في حيااتي كنت مووت  
وجودك اكبر نعمة في حيااتي 
شادي: احناا واحد ي نور عيني احناا الاتنين بنكمل بعض 
« وجودك جنة في الدنيا انعم الله علياا بهااا لولااك لم اكن اناا  » 
*************************
تااني يوم كانت خطوبة فراس و كارماا 
كانوا عاملين الحطوبة في اوتيل كبير و كاانت حاجة ع اعلى مستوى 
فراس:  يااه ي كوكو عقباال فرحناا ياارب 
كارماا:  انسى اناا مش هتجوز غير بعد سنة 
فراس:  نعـــــــــــــــم مين ده اللي بعد سنة 
كارما:  وطي صوتك اي اللي بتعملوا ده 
فراس:  والله اقلبهاا فوق راسكم هو كلوا شهر تخلصي ترتيباتك شهر ويوم هتكوني في بيتي 
كارما:  خلاااص ابقى نتكلم في الموضوع ده بعدين مش هنااا 
فراس:  انا قولت اللي عندي و مش هتناازل ابداا فااهمة 
كارما:  مااشي خلاااص عدي اليووم ع خير 
***************************
ع طرابيزة  موجودين شادي و نور و نادين و حيدر و صفاء 
شادي بهمس لنور: اي الجمال ده ي نوري كل شووية تحلوي اكتر 
نور بهمس هي كماان: هششش تعرف تسكت انت كماان مش شاايف مامتك هاين عليهاا تقوم تقتلني 
شادي:  انت بتستعبطي ما هي مش باصة عليكي اصلاا 
نور:  خلااص اناا اللي غلطاانة ارتااحت كده 
شادي:  خلاااص ي نور بطلي نكد والنبي
صفاء:  وحضرتك بقى مش عاايزة تخلفي ولاا انت ارض بور  و مخبياا عليناا 
نور:  اي اللي بتقولية ده ي طنط لسة ربناا مأردش 
صفااء:  انت اصلااا نحس ولاا عمرك هتخلفي في حيااتك 
نور عنيهاا دمعت و سكتت 
شادي:  اي اللي بتقولية ده بعد الشر على مرااتي و بعدين مين قاال كده دي حااجة بتااعت ربناا احناا ملنااش دعوة بيهاا 
صفاء:  خليك كده في صفهاا دايماا و مقويهاا علياا 
حيدر:  خلاااص بقى ي صفاااء سيبي الولااد يفرحوا مش كل ما تشوفيهاا منكده عليهاا 
صفااء:  اناا غلطاانة عشاان عاايزة مصلحة ابني 
نور قامت و اخدت ناادين في ايدهاا:  عن اذنكم هروح الحماام 
شادي:  طب سيبي ناادين هناا 
نور: لا معلش هاخدهاا معاايا 
مشيت بعيد عنهم في مكاان هادي و قعدت ونادين جمبهاا فضلت تعيط 
نادين:  خلااص ي نور متعيطيش 
نور كانت بتعيط ومش بترد 
نادين: طب بتعيطي لية 
والله هعيط لو مسكتيش 
نور:  خلااااااص ي ناادين سيبيني مخنووقة 
نادين زعلت و سكتت 
شوية وجة شاادي 
شادي برفعة حاجب:  كنت عاارف اني هلااقيكي هناا بتعيطي 
نور:  مااشي عاايز اي يعني 
شادي:  بتعيطي لية 
نور:  معرفش 
شادي:  طب اهدي كده ي قلبي و متعيطيش خلااص 
نور:  لاا انت مبقتش تحبني 
شادي بصدمة:  مبقتش احبك اي الكلاام ده 
نور:  انت قولت علياا اني نكدية 
شادي:  حقك ع قلبي 
نور:  لاا زعلاانين منك 
شادي:  مين هماا اللي زعلاانين مني 
نور:  اناا وقلبي 
شادي ضحك:  لااا مقدرش اناا ع زعل حبيب قلبي خلاااص ي روح الروح متعيطيش كفااية 
نور:  مااشي مش هعيط. 
***************************
وخلصت الخطوبة وعدى اسبوع 
في يوم دخل اسد من برة وهو حزين جداا 
ابرار:  ماالك ي قلبي 
اسد بحزن و حناان:  هقولك بس اوعديني تكوني هاادية 
ابرار بقلق:  في اي ي اسد ماالك 
اسد:  ***********
ابرار:  يلااااااااهوي يلااهوي 
يتبع......
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم
google-playkhamsatmostaqltradent