روايات

رواية عنيده ولكن الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسو أحمد

رواية عنيده ولكن الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسو أحمد

رواية عنيده ولكن الجزء الحادي عشر

رواية عنيده ولكن البارت الحادي عشر

رواية عنيده ولكن الحلقة الحادية عشر

قدر بصدمه انت ؟
الشخص انتى ؟ بس ايه الصدف الجميله دى هااا ويغمز لها بعينه ، ياريت تبقي كل الصدف زى كده ده هيبقي يا سلام عليا

قدر بغيظ
اما انت بنى آدم معندكش دم صحيح ، وبعدين ايه إللى جابك ورايا يا جدع انت هاااا وتنظر إليه بصدمه وتذهب اتجاهه سريعا وتمسكه من ياقط قميصه لتكون بترقبنى ؟ ده انت نهارك مش معدى النهارده

الشخص بظرت حب
لو هموت على ايدك موافق

قدر بنظره خبيثه
انت تامر ياروحى بس كنت عايزه منك طلب صغنن ” وتتركه

الشخص بوهن
انت تامر يا جميل انتى تطلبى بس وانا عليا أنفذ ، ثم وضع يضع يده في جيب بنطلونه وهو يبتسم لها ” هاااا عايزه ايه يا ستى؟؟

قدر وهى تقترب منه جدا وتهمس جنب أذنيه
غمض عنيك الأول لتبتعد عنه قليلا وتنظر ببرائه ممكن

الشخص بابتسامه عريضه
وانا إللى قولت عليكى محترمه ومالكيش في الامور دى ههههه ، اتريكى طلعتى اروبه يابت الايه

قدر وهى تمثل الاستحياء
انت لسه شوفت حاجه يابيبي ” وتبتسم وتغمض عينيها وتفتحها ” غمض بقي

الشخص
ممم طب قدام الناس كده عادى ، اقولك تعالى نروح مكان هيعجبك اوووى هااا قولتى ايه ؟

قدر وهى تتمالك غضبها بصعوبه
لالا لا ايه ده انت بتتكسف ولا ايه ؟ وبعدين انت مالك بالناس خليك معايا انا ،هااا هتغمض ولا ارجع في كلامى

الشخص بسرعه
لا وعلى اى اهو هغمض يا ست الكل ويغمض عيناه اهووو غمضت

لتقترب منه قدر وهى تقول لنفسها
قول على نفسك يا رحمن يا رحيم بقي يا حلو ” لتوصل إليه وتضع يديها على خديه وبووووووم ليقع الشخص ارضاً ليتئوه من شدت الضربه التى اكلها على راسه ” روصيا انما ايه من قدر “

قدر وهى وقفه فوقه
علشان تفكر بعد كده تتعرضلى تانى يا حيوان

الشخص
يا بت المجنونه ” ويمسك راسه من الألم ” ااااااااه يا نفوخى ااااه يانى ياما تعالى شوفى ابنك عملت فيه ايه المفتريه دى ، يا عينى على شبابك إللى راح يا مراد لتقطعه صوت فتاه ترقض اتجاهه

الفتاه
مراد ايه إللى عمل فيك كده ، مالك يلا رد عليا ؟ اخلص مين إللى عمل فيك كده ؟

مراد وهو يشاور على قدر الواقفه
والله ياروتى كنت ماشي لا بيا ولا عليا وابااا شوفت البومه دى قدامى وعينك ماتشوف الا النور والنبي ياختى

قدر مقطعه اياه
بوومه اما تلهفك يانطع انت ، وبعدين احمد ربنا انى ماقت*لتكش ياشيخ ، وحده غيرى كانت قتلتك وريحة البشريه منك

مراد وهو ينظر إلى قدر
انا مش هرد عليكى علشان محترم بس هبعتلك إللى مابترحمش حد حتى ، وينظر إلى روتيلا سيبلك انا الطلعه دى قومى بواجبك و على اكمل وجه كمان وانا هطلب الإسعاف يلا

روتيلا بنظره فهمها مراد جيدا
اممممم بس ف شرط يعنى لازم تنفذه الأول ، نظر إليها مراد بخوف لتقول له هااا موافق ولا وتبتسم

مراد بخوف ولاكنهو يجب ان يرد على هذه الفتاه التى جعلت الجميع يرا مافعلته معه

مراد
موافق بس لازم تتادب على إللى عملته فيا اخوكى الأول

روتيلا بتكفير
امممم تمام موافقه ، التفتت إلى قدر وهى تقول بصوت مرتفع ده انتى يومك مش معدى النهارده ياح.. انقطع صوتها عندما رأت ان هذه الفتاه هى قدر لتنظر لها بصدمه ودهشه

قدر بصدمه
روتى

روتيلا بنفس الصدمه
قدر ؟ هو انتى اللى عملتى فيه كده !؟؟ مش معقول بجد ، بت انتى إللى شلفطى الواد كده بجد ؟ مش مصدقه بس اى القوه دى ابت الايه ؟ لا وكمان لسانك بقي طويل بسم الله ماشاء الله عليكى

قدر بابتسامه عريضه
بنتعلم منك اهو ههههههههه ، بس اى رايك فيا ؟ يجى منى يعنى

روتيلا
لا بجد عجبنى استمرى على كده ابت وانتى هتبقي زيي واكتر بعون الله ، بس قوليلى بجد جبتى القوه والشجاعه دى كلها منين ده الواد اتشلفط خالص ، انا لحد دلوقتى مش مصدقه انك عملتى كده في الواد

قدر وهى تنظر إلى مراد
وماعملش ليه بقي ، واحد وغلط وكان لازم يتربي ، وبصراحه يستاهل اكتر من كده كمان ، ده شخص زباله ومش محترم وماعندوش ذوق وكان لازم حد يعلمه الأدب علشان اللى بيعمله فى بنات الناس دى

مراد وهو ينهض من على الأرض ويلوح بيده في الهواء لها
حيلك حيلك حيلك ايه مسوره وضربت ومش عرفين نسدها ، لوله انك بنت كنت علمتك الأدب دلوقتى

قدر بسخريه
يامى يامى خوووفت منك انا ، حتى شوف من خافى هيغمى عليا

مراد
ماتخافيش هلحقك يا جميل ويغمز لها

قدر
شوفى قليل الادب بيعمل ايه ، دهه انت ناوى على موت*ك النهارده بقي وتجرى اتجاهه لتمسكها روتيلا سريعا

روتيلا
معلش يا قدر امسحها فيا ، مكنش يقصد يا حبيبتى

مراد
الله وكمان اسمك قدر ليبتسم لها ويرفع يده ويقول يا سلام ده تحسيه لايق علينا اووى “” قصة القدر الذي جمع قدر ومراد سويا “” تاتاتا

قدر بغضب
اى رايك تشوف القدر بس في جهنم السوده دلوقتى

مراد بابتسامه وهو ينظر لها بوهن
لو هتبقي معايا موافق وتلاقى وشه بيطلع قلوب

قدر وهى تنظر إلى روتيلا
لا ده زودها اووووى سبينى عليه بقولك

روتيلا وهى تحاول تهدئتها
معلش ياحبيبتى واحد مجنون ، هتاخدى على كلام واحد مجنون يعنى الله الله

مراد
مجنون بيها هييييييييح

روتيلا وهى تنظر إلى مراد بغيظ
لو ماسكتش هسيبها عليك انا بقولك اهو ، ومش هي بس إللى هتوديك جهنم ياروحى امك وانا كمان هبقي هوديك إللى أوحش منها ، وانت عارفنى كويس فا لم ليلتك هاااا

قدر وهى تبتسم وتحضن روتيلا
حببتى يا نااااااس هاتى بوس وتقبلها ف وجنتيها

مراد وهو يدعى الحزن
بتبيعى اخوكى علشانها ، متشكرين ياحكومه ، مكنش العشم برضه ياروتى ويذهب اتجاه السياره

قدر بصدمه
اخوكى ؟ هو البنى آدم ده يبقي اخوكى يا روتى !؟ ازززاى الكلام ده يابت ؟

روتيلا
لا ده عايز وقت طويل علشان احكيلك بس ملخصه الحكايه ان مراد وهو صغير ماما رضعته لان مامته كانت تعبانه وبعدها اتوفت ومن ساعتها واحنا اخوات

قدر
مممممم انا كنت بقول كده برضه ، ماهو مستحيل هذا النطع اخو النوتيلا دى وتغمز لها

روتيلا بابتسامه
اخجلتم تواضعى لتكمل بابتسامه صفراء بس قوليلى انتى تعرفيه منين هاا ؟؟ وعملك ايه علشان تشلفطيه كده على الأرض

قدر بابتسامه
فاكره إللى كلمتك عنه وانا بعيط الحيوان إللى خبطنى ده

روتيلا
ايوووه فكرااه ، بس ايه اللي جاب سيرته مع مراد دلوقتى ثم تنظر لها قليلا وهى تفكر لتصمت فجأه وتقول اوعى يكون هو نفس الشخص ده

قدر بضحك
ههههههههههههه هو بغبوته و سلطاته وبابا غنوبه

روتيلا وهى تسحب قدر من ذرعايها
لا تعالى هنا كده ده انتى تحكيلى بقي كل اللى حصل وبادق التفاصيل اشطاااا

قدر وهى تضحك على صديقتها
تمام يا باشا انت تامر بس ، بس طبعا بعد ما تقوليلى هتجبيلى حقى منه ازاى بما ان طلعتى تعرفيه اشطاااا

روتيلا
واطيه حقيره صحيح

قدر
بتقولى حاجه ياقلبي

روتيلا
بقول هو انا عندى كام قدر ، تعالى بس احكى انتى وانا هجبلك حقق ده انتى اللى ف القلب ابت ” ويذهبو الى اسماء التى تنتظرهم على الطاوله “

_____________________

عند آدم

فى الشركه تحديدا في مكتبه

آدم بغضب
اما وريتك ياغبيه انتى مابقاش آدم الهوارى ، بقي حتت بت تعمل فيك كده يا آدم ، ده انتى لو وقعتى في ايدى هخليكى تشوفى النجوم في عز الضهر بس اشوفك مره تانى ” ليتذكر ان مراد يعرفها “

آدم وهو ينهض من مقعده
مراد ، هو ازاى ماخطرليش حاجه زى كده ثم اخرج هاتفه من جيبه ويتصل به ” لينتظر الرد

آدم
ساعه علشان ترد يا حيوان

مراد
كنت بسوق وماسمعتوش فيها ايه يعنى ، خربت الدنيا ف الخمس دقايق إللى غبتهم دول ؟ ثم اكمل بكوميديا لا اكونش وحشتك ؟ ولو وحشتك قول ماتتكسفش انا زى اخوك برضه

آدم بغضب
وحش اما يلهمك يا جعر ، خمس دقايق وتبقي عندى فاهم ويغلق في وجهه

مراد
طب قول سلام الاول يا اخى ، مش عارف انا مستحملك ازاى بس ، هلقيها منك ولا من روتيلا ولا من الجمر بتاع النهارده هيييييييح ، بس البت طلعت اى بميت راجل ايوه عنيفه شويه ، عنيفه لا شويتين بس جمر برضه بنت الايه ، يا سلام لو حصل إللى في دماغى هتبقي فله وينظر امامه ويسوق السياره ويشغل اغنيه عبد الحليم

ويدندن معها

كان يوم حبك أجمل صدفة
لما قابلتك مرة صدفة
كان يوم حبك أجمل صدفة
لما قابلتك مرة صدفة
ياللي جمالك أجمل صدفة
ياللي جمالك أجمل صدفة
كان يوم حبك صدفة

صدفة قابلتك ولا على بالي
شفت ساعتها جمال الدنيا
صدفة لقيتني إتغير حالي
واتبدلت لوحدي في ثانية

صدفة قابلتك ولا على بالي
شفت ساعتها جمال الدنيا
صدفة لقيتني إتغير حالي
واتبدلت لوحدي في ثانية

خدني جمال الروح والخفة
خدني جمال الروح والخفة

كان يوم حبك أجمل صدفة
لما قابلتك مرة صدفة
كان يوم حبك أجمل صدفة
لما قابلتك مرة صدفة

ياللي جمالك أجمل صدفة
ياللي جمالك أجمل صدفة
كان يوم حبك صدفة

إوعى تفكر يوم تخاصمني
أو تهجرني ولو بالصدفة
وإن صادفت يوم إبقى صالحني
ماتفوتنيش أستنى الصدفة

إوعى تفكر يوم تخاصمني
أو تهجرني ولو بالصدفة
وإن صادفت يوم إبقى صالحني
ماتفوتنيش أستنى الصدفة

وارحمني من الشوق واللهفة
ارحمني من الشوق واللهفة

نسيب مراد شويه وتروح

عند آدم

عندما أغلق مع مراد نظر إلى الهاتف بنظره غضب وغيظ من افعل صديقه هذا الذي يمزح معه وهو في قمت غضبه دائما ليلعنه ويسبه ولكنهو يتذكر هذه القطه المفترسه التى يريد أن يرد لها مافعلته به

آدم بنظرت خبث
لا هنحتاجك شويه يامراد ، ده انت اول مره يكون ليك نفع بالشكل ده يا راجل ، كفايه انك تبع السنيوره ، وانتى يا سنيوره هتشوفى منى أيام زى العسل ، اما خليتك تتمنى المو*ت وماتطولهوش مابقاش آدم الهوارى ويخبط بيده ع المكتب بقوه لو ماخلتكيش تبوسي ايدى ورجلى علشان ارحمك. ويضحك ضحكت شر

ليدخل مراد ف هذه الحظه ليقول بطريقه كوميديه
اتجننت خلاص يا آدم!؟ يا عينى على شبابك ياختى ، كنت فله منوره الدنيا ، ايه إللى عمل فيك كده ياختى ” وهو يلوح بيده ف الهواء “

آدم بغيظ :
تعرف لو ماخرصتش يامراد دلوقتى هعمل فيك ايه ؟

مراد وهو يبلع ريقه بخوف
هتعمل اى ؟؟؟؟

آدم ببرود
لا ابدا ماتخافش ،. هقطعلك لسانك بس مش اكتر

مراد
طب يا راجل كنت قول كده من الأول سيبت ركبي.. لينقطع صوتها عندنا انتبهه إلى ما قاله ادن للتو لينظر إليه ويضع يده سريعا على فمه ، اللى سمعته ده حقيقي ولا تهيئات

آدم بنفس البرود
تحب انفذه علشان تشوف ويقوم من على الكرسي

مراد بخوف
لا اهده كده يا آدم ، بص شوف انت عايز ايه وانا هنفذ ف صمت هااا قولت ايه ؟

آدم بغموض
هاتلى كل المعلومات عن البت دى ، اسمها ايه؟ عايشه فين ؟ اهلها مين ؟ بتخاف من ايه ، عايز كل حاجه عن حياتها بالتفصيل ،فاهم

مراد
طب قول كده من الأول ياراجل ،. على العموم ملفها عندك وفيه كل التفصيل عنها

آدم باستغراب
وملفها عندى بيعمل ايه ؟

مراد باندفاع :
ما هى نفس البت ال ابوك وظفها هنا ، ووهى برضه إللى انت أمرت انهى تمشي من هنا ، بس انت عايز كل حاجه عنها ليه !؟ ناوى تعمل ايه في البت يا آدم

آدم بابتسامه شيطانيه
ناوى على مل هير ان شاءالله ، بس استنا عليا وانت تشوف ويرخى ظهره على الكرسي وهو يفكر فى امر ما

مراد
قلبي مش مطمن

انتها الفصل ، إذا اتممت القراءه صلي على النبي

آدم ناوى يعمل ايه ل روتيلا ؟
مراد حب قدر ولا ايه ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عنيده ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!