recent
أخبار ساخنة

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الظلام

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الظلام


قمر:انت قليل الأدب وحيوان والله ل اقول ل بابا
سليم:هههههه هاتقولي اي ل بابا
قمر:ه..اوووف مستفز
سابته ومشيت وهو فضل يضحك على شكلها الي زي الاطفال
........................
ف المول
اسد:يابني ماتخليها تلبسه ونخلص انت تاعبنا ليه زي ابوك
اسر: لما ابقي مدام سوسن تبقي تلبسه ده كب
نور: وأنا مش هالبس غيره ده احدث موضه يابابا قول حاجه بقا
اسد:ماتنطق ياافهد
فهد:مراته وهو حر فيها
اسر:ولو حد فيهم اتكلم هايهمني اصلا يلا غيري الزفت ده
نور بدلع:يابيبي بس انا عاجبني وعايزاه
اسر:بلا بيبي بلا بتاع هانشوف واحد محترم واحلي
نور:اووف طيب
اسد:الحمدالله اتحلت يلا علي ادهم بقا
فهد:يلا يا اخويا اما نشوف اخرتها
..................
عند ادهم
حور:يا ادهم ده واسع اووي ومدايقني
ادهم:اعملك اي انتي صغننه وكمان الي علي قدك مفتوح من قدام
حور:وفيها اي يعني ده فرحي والبس الي احبه
ادهم:انشاء الله اما اكون مس ناديه واقف هنا
فهد:هو اي الحكايه واحد سوسن والتاني ناديه
حور:ههههههه هو اسر بقا سوسن
ادهم بغيره:مش قولنا ماتقوليش اسم راجل غيري
حور:اسفه
اسد:لا جدع ياض
ادهم:مش هاتمشوا ولا اي
فهد:لا عجبتنا القعدة
ادهم:اه صح مراتك كانت بتقيس هوت شورت هناك
فهد :بتهزر صح
ادهم:واهزر لي روح شوفها
فهد مشي وهو متعصب
ادهم:وماما كانت بتقيس فستان كب هناك وطلعت بيه قدام المول كله
اسد:دا انت يوم امك اسود
ادهم:طبعا
اسد مشي وراح ل جوري وهو متعصب ومش طايق حد
حور:حرام عليك يا ادهم تعمل فيهم كده
ادهم قربها منه
ادهم:لا مش حرام ويلا ندور علي فستان أطفال
حور:عااا انا مش طفله
ادهم:ههههه باين يلا بينا
..................
عند فهد
فهد:رووووح
روح:يالهوي في اي
فهد: فين ام الهوت شورت الي كنتي لابساه
روح :هوت شورت اي يا فهد مين قالك كده
فهد:ابن الكلب ادهم هو الي قال
روح:هههههه تلاقيه كان بيوزعك وبعدين هوت شورت اي الي البسه ف السن ده ها
فهد ضمها ليه
فهد:وماله دانتي حتي شكلك اصغر من بناتك
روح:اوعي كده احنا ف المول مش البيت
فهد:لا مانا حاجز المول كله لينا
روح:وبعدين لو كنت لبست هوت شورت مثلا اي المشكله اوعي تكون لسه بتغير
فهد: طبعا بغير دانا بموت كده اما حد يقربلك وبعدين قولتلك احنا لسه صغيرين
روح:يسلام وعيالك الي هايتجوزوا دول
فهد دفن راسه ف رقبتها
فهد :مش زنبي انهم مستعجلين وكمان انتي عماله تحلوي حبك كل يوم بيزيد ف قلبي اكتر واكتر انتي العشق والهوي انتي حبي الاول والاخير ياروح طول السنين دي وانا بحبك اكتر وبغير عليكي اكتر حتي من ولادك
روح:بحبك يافهدي
فهد:بعشقك ياروحي
..................
عند اسد
اسد :جوررري
جوري:نعم خير افندم
اسد:اي ام الفستان ده
جوري: ماله الفستان
اسد:زفت كب واحنا ف المول
جوري:اولا المول كله فاضي انتوا حجزتوه لينا بس ثانيا انت مالك خلي مضيفة الطيران تلبس علي مزاجك
ولسه هاتمشي مسك اديها
اسد:واهون عليكي دانا مايملاش عيني غيرك
جوري:اه تهون عشان ماتبصش لغيري تاني
اسد ضمها وهي بتضربه على صدره بس طبعا اسد اقوي منها
جوري :اوعي كده أوعى بتتكلم مع اي حد بطريقه حلوه مش بتتعلم من فهد لي بارد مع الكل الا معانا
اسد زعل ان هي بتقارنه ب فهد وسابها
اسد:خلاص آسف هاروح اتعلم من فهد
ولف ولسه هايمشي جوري حضنته من ضهره
جوري:انا اسفه يابابا مكنتش اقصد والله بس انت عارف اني بغير عليك مقدرش اشوفك بتبص لغيري حتي
اسد لفها ليه وضم وشها بايده
اسد:وانا اصلا مقدرش ابص ل غيرك يابت دانتي بنت قلبي تقارني نفسك بحتة بت ملهاش لازمه انا اصلا مش بشوف غيرك انتي ماليه قلبي وعيني وحياتي كلها بحبك يا جويريتي
جوري:بموت فيك يا اسدي
(ايها السناجل البائسون🌚😂)
.....................
عند سليم
خرجت قمر بالفستان وسليم شافها وتنح قدامها
سليم ف نفسه :يخربيتك قمر المفروض امسك نفسي قدامك ازاي بس
قمر:انت بتكلم نفسك
سليم:ها..لا انتي حلوه ازاي كده
قمر بكسوف:بطل لو سمحت
سليم:اي ده انتي بتتكسفي زي البنات
قمر زعلت انه مش شايفها زي البنات
قمر بدموع :اه زيهم عن اذنك
سابته ومشيت
سليم:ياربي انا كل ما احاول اقربلها ابوظ الدنيا اكتر
..................
عند عشق
عشق مارضيتش تروح. المول معاهم وراحت الجامعه خلصت محاضارتها وقعدت ف الكافيتيريا شويه
احمد:احم انسه عشق
عشق:نعم
احمد:ممكن اقعد لو مش هايدايقك
عشق:ابدا اتفضل
احمد:انا الدكتور احمد بدرس ل اختك حور مش هي تبقي اختك بردوا
عشق :ايوه توأمتي
احمد:اي ده بجد طب ممكن اشوف وشك عشان اعرف الفرق بينكوا وكده
عشق:هو انت جاي تعرف الشبه بينا قد اي ماتخلص وتقول عايز اي
كل ده وعشق باصه ف الفون بتاعها
احمد:احم كنت عايز اعرف هي الانسه حور ماجتش لي انهارده
عشق:بتنقي فستان فرحها عقبالك
احمد:ايه هي هاتتجوز
عشق:هي متجوزه اصلا من سنتين ودلوقتي الفرح عن اذنك
سابته ومشيت وهي عارفه نيته كويس اتصلت ب ادهم
ادهم:اي ياعشق عامله اي
عشق:كويسه يا ادهم بقولك في دكتور بيدي ل حور هنا اسمه احمد خلي بالك منه
ادهم فهم قصداها :تمام ماتقلقيش
عشق:اشطا سلام انا بقا
ادهم:سلام خلي بالك من نفسك
عشق:حاضر
وقفلت وركبت عربيتها
....:انا طالع وراها اهو لازم اوجهها انهارده
وصلت عشق الفيلا وبعد شويه دخل حارس عليها
الحارس:انسه عشق في واحد عايزك برا
عشق:دخله الجنينه مقلش اسمه؟
الحارس:رفض يقول اسمه
عشق:تمام خليه يستني ف الجنينه
مشي الحارس وبعد شويه خرجت عشق الجنينه
عشق بصدمه :مراد😡😨
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent