recent
أخبار ساخنة

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم ريم محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم ريم محمد


جاسر :ممكن اعرف حضرتك مكلتيش ليه لو مش مهتميه بنفسك اهتمي لابنك غلط يفضل جعان كده لان أمه مش راضيه تاكل انتي كده هتخليني اخاف اسيب ابني معاكي انت من دلوقتي مش مهتمه بيه ابدا غلط كده 
مليكه :انت بتقول اني مش مهتمه لابني صح لاء بقا عشان تفهم انا مهتميه جدا انا بحب ابني وبسببه بس وبسبب خوفي عليه انا قاعده هنا 
جاسر :انا عارف بس كله هيخلص انهارده لا هتخلصي مني نهائي ومش هرجع تاني او هرجع واقولك كل حاجه ونعيش انا وانتي  وابننا مع بعض وده البتمناه
مليكه :قصدك ايه بالكلام ده في ايه يا جاسر في حاجه حصلت وانا مش عارفاها ايه الحصل بالظبط 
جاسر :لاء مفيش اي حاجه من الكلام ده كله ده بس خطر علي بالي اقوله كلي بقا وانا نازل عشان ورايا مشوار مهم جدا عن اذنك 
مليكه :ليه مش مرتاحه لمشوراك ده يا جاسر حاسه ان وراه حاجه مش حلوه ربنا يستر ويبعد عنك كل شر يارب وميحصلكش حاجه ويخليك لابنك ال لسه مشفتوش ولا هو شافك يارب 
*********************************************
في الشركه 
®®®®®
محمد :جاسر انت متاكد من الهتعمله افرض حصلك حاجه انت كده بتخاطر بنفسك يا جاسر اعقل 
جاسر: انا عشانام مليكه وابني مستعد اعمل اي حاجه في العالم مش مهم انا ولا حياتي المهم ابني ومراتي دول عندي بالدنيا كلها اهم حاجه في حياتي لو حصلهم حاجه مقدرش اعيش بعدهم أبدا يلا انا رايح دلوقتي
محمد :انا جاي معاك ومش عايز اي نقاش في الموضوع ده لاني مش هسيبك لوحدك 
جاسر :يلا بينا 
*********************************************
في مكان مهجور 
®®®®®®®®
محمود :انا عايز اعرف ايه الكلام ال ملوش لازمه ده انا مليش دعوه بالموضوع ده من أصله صح ولا ايه 
كارمن :نعم ملكش دعوه ايه انت الحرضتني انت كنت عايز تقتل مليكه وانت الكلفت بخطفها اعمل كل ده في جاسر انت هتستهبل ولا ايه لاء لو جاسر عرف بس هعترف علي كل حاجه انت التفقت مع أسر وانت العملت كل ده من تخطيطتك انا نفذت بس يعني 
محمود :ده انا اطلع بروحك قبل اما تقولي اي حاجه يبت امونك فاهمه ولا ايه 
كارمن :ولا تقدر تعمل حاجه خالص انا ماشيه
محمود كان هيقتل كارمن 
جاسر :نزل المسدس من ايدك يا محمود بيه يلا نزل 
كارمن :جاسر انت بتعمل ايه هنا 
جاسر :المفروض انا ال اسألك يا مراتي بتعملي ايه مع عم مراتي الاوله ممكن اعرف 
كارمن  :جاسر انا انا معملتش حاجه هو السبب هو ال اغراني بالفلوس انا بحبك يا جاسر 
محمود :بص بقا حبيبه القلب ده كدابه ومن الاول وخالص وهي عايزه فلوسك عشان ابوها فلس يا حبيبي وهي طبعا عايزه تعيش حياتها زي الاول وملقتش غيرك فلما مليكه دخلت حياتك خافت وعرفت أنك هتحب مليكه وتطلعها من حياتك نهائي
كارمن :لاء ده بيضحك عليك يا جاسر انا بحبك 
جاسر :اسكتي يا بنت ...........بقا بتستغفليني بس انا كشفك من ساعه ما جيتي فرنسا اصلا وعارف انك بتخططي لحاجه وعرفت بسبب انك واحده غبيه في يوم خطف مليكه اتاكدت من شكوكي لانك كنتي بتحاولي تمنعيني نهائي بس ايه وقتها اكدتيلي كلامي ده وقدرت اوقعك امتي وهو ايه رايك خطه حلوه صح ودلوقتي هخدكم عشان نسلمكم للبوليس بتهمه التحريض علي القتل والخطف حلوه التهمه صح ولا ايه 
كارمن :لاء يا جاسر والنبي الا البوليس حياتي هتدمر
فحأه سمعوا صوت ضرب نار 
سعد :ايه رايك دخله حلوه صح ولا ايه 
محمود :جدع يا ولدي وبكده نكون خلصنا منه نهائي وارتحنا
محمد :أقف عندك منك ليه وانت يا سعد بيه يا شاطر نزل مسدسك بدل اما افرغ مسدسي في دماغك فاهم ولا لاء حضره الظابط اتفضل خدهم من هنا 
محمد :اطلبوا سياره اسعاف بسرعه 
الظابط :متخفش الجرح سطحي
*********************************************
في القصر 
®®®®®
مليكه :في ايه يا عمو مالك متوتر ليه كده ايه الحصل جاسر حصله حاجه رد عليا لو سمحت 
نجوي :في ايه يا محمود ابني حصله حاجه انا قلبي مش مطمن من الصبح ايه الحصل
منصور :جاسر انضرب بالنار
مليكه :جاسر حصله ايه كويس رد عليا يا عمو 
منصور : كويس الحمد لله 
مليح
مليكه:انا لازم اروح اشوفه معاك 
نجوي : وانا كمان 
في المستشفي
®®®®®®®
مليكه :محمد حاضر ماله اين الحصله رد عليا حصله كده ازاي 
محمد :ايه الحصل بالظبط ......................................
مليكه :عمي عمل كده كل ده وانا ظلمت جاسر كده هو كان بيعمل كل ده عشان ينقذني انا عايزه اشوفه يا محمد 
مليكه :جاسر حبيبي انا اسفه انا السبب في كل ال انت فيه ده لو مكنتش شوفتني مكنش حصل اي حاجه ابدا صح 
منصور :مالك يا نجوي 
نجوي :انا كنت بساعد عقربه عشان تدخل بيتي وتدمر مستقبل ابني 
منصور :متشليش نفسك زنب هي الطلعت وحشه مش انتي هو ال كانت بتضحك علينا كلنا 
جاسر :مليكه حبيبتي انتي ملكيش زنب أي حد في موقفك كان هيعمل زيك واكثر كمان انا مش زعلان منك 
مليكه :انا حاسه بالزنب جدا بعد الحب ال عشناه مع بعض ده كانت نتيجته انا موثقتش فيك انا زعلانه من نفسي اوي 
جاسر :مليكه متضغطيش علي نفسك زياده انتي حامل كده هتتعبي اقعدي عشان  ترتاحي شويا 
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع والأربعون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير
google-playkhamsatmostaqltradent