recent
أخبار ساخنة

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السادس والأربعون 46 والأخير بقلم ريم محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السادس والأربعون 46 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السادس والأربعون 46 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السادس والأربعون 46 والأخير بقلم ريم محمد


(الخاتمه )
®®®®
بعد مرور عشر سنوات 
®®®®®®®®®®
ياسين :مامي مامي قومي يلا عشان ملاك بتعيط 
مليكه :ياسو حبيبي في ايه 
ياسين :ماما ملاك فجأه صحيت وبتعيط جامد اوي وانا معرفتش اخليها تبطل عياط خالص 
مليكه :تعال يا حبيبي نشوف في ايه بسرعه مالك يا ملاك يا روحي 
ملاك :مامي ملاك شافت وحش كبير وهي نايمه 
مليكه :يا روحي مفيش حاجه ده بس حلم وحش ومشي خلاص ايه رايك انام معاكي انتي وياسوا انهارده موافقه 
ملاك :بجد يا مامي هتنامي معايا انا وياسوا طيب وبابا هينام لوحده 
مليكه :خلاص تعالوا كلنا نروح ننام عند بابا يلا 
ياسو :يلا يا ماما 
كلهم راحوا براحه وناموا جمب جاسر براحه وجاسر لما حس عليهم خدهم كلهم في حضنه 
جاسر :يارب يخليكم ليا يارب 
مليكه :ويخليك لينا يا حبيبي بعد بكره كلنا هنتجمع مع بعض ان شاء الله ونشوف مايا وولادها وحشني اوي 
جاسر :معاكي حق بس الولد ابنها ده لو قرب من ملاك انا هعلقه من قفاه 
مليكه :حرام عليك ده عسل وكمان ده طفل يا جاسر مش شخص كبير 
جاسر :نبقي نشوف موضوع طفل ده بعدان مش دلوقتي
مليكه :ماشي يا روحي تصبح علي خير 
جاسر :وانت من اهل الخير يارب 
*********************************************
في الصباح 
®®®®®
مليكه :ملاك ياسو اصحوا يلا عشان المدرسه هتتاخروا يا حبيبي يلا قوموا اغسلوا وشكم وسننكم يلا عشان تلبسوا وتفطروا ونروح المدرسه يلا 
ياسو :انا صحيت يا ماما 
ملاك :وانا كمان صحيت اهو شفتي أن ملاك شطوره ازاي وبتسمع الكلام 
مليكه :انتي الشاطر انتي تسلملي يا روح مامي يلا روحوا علي ما جهز آلفطار يلا بسرعه 
منصور :ايه الولاد صحيوا ولا لسه تعبنيك
مليكه :لاء النهارده صحيوا علطول راحه اجهزلهم الفطار عن اذنكم 
نجوي :روحي يا حبيبتي عشان متتاخريش عليهم يلا 
مليكه :عن اذنكم 
بعد نص ساعه 
®®®®®®
ياسين وملاك :صباح الخير يا جدو صباح الخير يا تيتا 
نجوي ومنصور :صباح الخير يا حبايبي 
ميرا :صباح الخير يا تيتا صباح الخير يا جدو 
منصور :صباح الخير يا حبيبتي روحي افطري مع ولاد عمك طنط مليكه عامله فطار ليكم كلكم 
مليكه :يلا يا حبايبي افطروا ومتنسوش تاخدوا السندوتشات بتاعتكم معاكم يلا 
ياسين :خلصنا يا ماما 
مليكه :اوكي يلا علي الباص مع السلامه وخلي بالكم من نفسكم وياسين خلي بالك من اختك تمام 
ياسين :متخافيش هما معاهم راجل انا هعرف احميهم كويس 
مليكه :وانا عارفه يا روحي يلا روح بسرعه 
ملاك :باي يا مامي 
مليكه :عمي عن اذنكم طلعه  عشان اصحي جاسر عشان الشغل
منصور :ماشي يبنتي اطلعي انتي 
مليكه :جاسر حبيبي اصحي يلا عشان متتاخرش علي الشغل 
جاسر :صباح الجمال علي عيونك 
مليكه :صباح الخير يا حبيبي يلا قوم عمو وطنط مستنينا علي الفطار وسلا وهشام يلا عشان منتاخرش 
جاسر :ماشي يا حبيبتي نازل وراكي اهوه
منصور :اومال فين جاسر 
جاسر :انا اهو حضرت 
منصور :تعال اقعد يبني اخبار الشغل ايه الايام دي 
نجوي :منصور ممنوع الكلام عن الشغل علي الاكل الشغل للشغل والبيت للعيله وبس 
منصور :خلاص يبني ممنوع الكلام جت أوامر عليا منتكلمش عن الشغل 
جاسر :ايوا طبعا مدام نجوي مسيطره
نجوي :ولد عيب كده اسمي ماما 
جاسر :ان شاء الله المهم اني رايح الشغل عشان ورايا شغل كثير اوي يلا باي يا روحي 
*********************************************
في المدرسه 
®®®®®®
ياسين :عمر عامل ايه 
عمر :انا كويس انت وملاك عاملين ايه وميرا اخبارك ايه 
ميرا :انا كويسه اومال فين فجر عشان وحشاني اوي 
فجر :انا هنا ازيك يا ياسين 
ياسين :انا كويس وانتي 
فجر :انا كويسه 
فجأه سمعوا عياط 
ياسين :ملاك حبيبتي في ايه بتعيطي ليه 
ملاك :الولد ده وقعني وقلي قولي لياسين وعمر أنه كده خد حقه 
ميرا :انا هاخدها بسرعه عند الدكتوره 
ياسين :انا هوريها الولد ده هعرفه حقه كويس اوي 
عمر :وانا معاك انا هوريه ازاي يعمل كده 
عمر وياسين راحوا ضربوا والولد
المدير :ممكن اعرف انتم عملتم ايه ده منظر تعملوه في الولد ده منظر اطفال زيكم يعملوه 
احمد :لو سمحت العيال دول لازم ينفصلوا من المدرسه انت شوفت عملوا ايه في ابني كويس اوي لازم ينفصلوا
 ويتعاقبوا ولا هقفل المدرسه دي انت متعرفش انا مين 
 ‏المدير :اكيد انت غني عن المعرفه يا استاذ اكيد هينفصلوا وهيتعاقبوا دول ولاد متربوش اكيد من الناس السوقيين دول ال معاهم فلوس 
ومسك  ياسين وكان لسه هيضربه بس لقي في حد مسك ايده واداله بوكس في وشه 
جاسر :ده انا هندمك يا ابن ............. علي الحركه ال كنت هتعملها دي دا انا هطربق المدرسه دي علي دماغكم كلكم يا انا ابني واحد زيك يمد ايده عليه 
المدير :حضرتك ولادك الغلطانين عما الضربوا الولد 
جاسر :ولاد اكيد عملوا كده لسبب ولو مكنش في سبب مقنع انا هعتذر منك بس لو في سبب يا ويلك مني انت وهو علي الهعمله فيكم هخليكم تندموا الف مره علي اليوم ال شوفتوني فيه ياسين قولي ايه الحصل 
ياسين:يبابا هو كان بيداقنا كل شويا واحنا مش راضيين نعمله حاجه لغايت أما في يوم جه وكب مايه علي امتحاني وقلت للمس وعقبته وهو بعد كده قعد يقولي هنتقم منك وهوريك وانهارده ووقع ملاك واتجرحت في رجلها ودماغها ودراعها وهي عند الدكتوره دلوقتي 
جاسر :سمعت يا استاذ يا محترم وانت كنت بتقوله انت عارف أبوه مين انت عارف انا بقا ابقا مين انا جاسر الدمنهوري المسثمر الاول في المدرسه وصاحب اكبر نسبه اسهم وانتم مش هتتخيلوا هعمل فيكم ايه وانت بالذات عشان عملت حاجه محدش يجروء يعملها رفعت ايدك علي ابني وانت من بكره تفضيلي مكانك في حد غيرك هيمسك اداره المدرسه 
المدير :انا اسف يا فندم ارجوك سامحني مكنتش اعرف 
جاسر :انت واحد مش قد منصبك المفروض تسمع من الاثنين انت مدير مدرسه يعني مسؤؤل عن اطفال وانا مقدرش انتم علي الاطفال بعد كده اتفضل يلا من هنا 
وانت احسنلك ما شفوش وشك لغايت أما ردي يوصلك 
وفين ملاك 
ياسين :عن الدكتوره يبابا 
جاسر :ملاك حبيبتي انتي كويسه 
ملاك :ايوا يبابا الوجع راح عشان ملاك قويه صح 
جاسر :صح يا روح بابا انتي 
*********************************************
في يوم الجمعه (يوم التقاء العائله)
®®®®®®®®®®®®®®®®
مايا :ازيكم يا ا ل البيت عاملين ايه 
جاسر:احنا كويسين بس بطلي دوشه ومتخليش ابنك يقرب من بنتي ماشي 
مايا :ابني هو فيه اصلا 
فجر :راح عن ملاك يا ماما 
جاسر :انا هوريك يا ابن محمد 
محمد :يا عم ومحمد ماله هو كله شكلك اصلا واصلا دول اطفال 
جاسر :اه لبسها فيا صح 
فجر :ممكن اروح لياسين يا ماما 
مايا :روحي يا حبيتي 
محمد :تروح فين تعالي هنا يا بت انتي يا بت تعالي انتي ازاي بعتاها لابن جاسر 
جاسر:ايه يا محمد دول اطفال 
مليكه :ازيك يا مايا عامله ايه وحشاني اوي 
مايا :وانتي كمان يا روحي اومال فين جاسر ومحمد 
مليكه :اكيد راحوا يتخانقوا مع العيال 
مايا :معاكي حق 
بعد شويا لقوا جاسر شايل عمر من لبسه ومحمد شايل ياسين 
مليكه :مس قولتلك 
جاسر :انت ياض مش قولتلك ابعد عن بنتي ايه مبتفهمش
عمر :نزلني بس انت انا اصلا بحب ملاك وهتجوزها 
محمد :وانت يا ابن جاسر 
ياسين :انا كمان بحب فجر 
(ومن هنا قد تسطر حكياتنا قصص حب جديده لنري ما سيحدث )

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير
google-playkhamsatmostaqltradent