روايات

رواية دموع الفصل الثاني عشر 12 بقلم يارا محمد

رواية دموع الفصل الثاني عشر 12 بقلم يارا محمد

رواية دموع الجزء الثاني عشر

رواية دموع البارت الثاني عشر

رواية دموع الحلقة الثانية عشر

سما: بصدم*ه تتجوزن”ي أنا لسه عارفاك امبارح بس لحقت تحب”ني بالسهولة دي.
رائد: بابتسامه اعمل ايه انتي سحرتيني من اول نظرة وقعتي”ني ف غرامك.
سما: بضحك انت اكبر ك”داب شفته ف حياتي يا رائد وبعدين أنا يوم ما اتجوز هتجوز من العيله مش من بره ابدا أنا اس”فه طلبك مرف*وض واه مش تتصل بيا تاني مفهوم.
سما قامت ورائد قام ومسك أيدها .
رائد: استني ممكن اعرف سبب رفض”ك ليا.
سما: ببر”ود نزلت أيده اولا مش تمسكني كده فاهم وثانيا انت مش نوعي ابدا تمام باي.
سما خرجت من الكافيه مبتسمه اوي وقدرت تخلي رائد يم”وت من غيظه وعصب”يته.

 

 

أما رائد فكان متعص”ب جدا وف نفسه؛
رائد: لا مش هسيبك انتي بتاعتي فاهمه ولا لا واهي فرصه اتسلي بيكي لغايه ما تظهر دموع واقتل”ها.
سما روحت البيت بتصفر من السعادة وشافها اسد والباقي.
اسد: مالك راجعه مبسوطه يعني.
سما حكتلهم علي كلام رائد ورفضها لطلبه وشكله كان عامل ازاي.
اسد: بعصب”يه وانتي كنتي عايزة تقبلي طلبه ده.
سما: باستغ”راب بس أنا رفضت عن اذنك هروح اوضتي.
سما راحت أوضتها وبصت ف المرايه وفكرت ف كلام رائد ولقتها فرصه كويسه أنها تدخل بيته مرة تاني وتعمل اللي عايزاه فيه فكرت واتصلت علي رائد.
رائد: خير ف تهزي”ق مرة تاني.
سما: ههه لا بس فكرت ف طلبك ده و اقتنعت ومواقفه باي.
سما قفلت ونزلت ليهم ووقفت قدامهم وبلغتهم قرارها اللي اتصدم”وا بيه وأسد قام ليها زي البرق
واتعص”ب عليها.
اسد: بعصب”يه وغض”ب انتي بتقولي ايه انتي مجنونه مش ف وعيك عايزة ترجعي للشخص اللي اذا”كي وكان السبب ف م*وت امك ها اتكلمي وبعدين انتي ماينفعش ترجعيلوا.
سما: بصراحه فكرت ف كده ولقيت أنه انسب حل اني اكون معاه وانتق*م منه براحتي.
اسد: بزعي*ق بقلك ما ينفعش ترجعي*له ابدا.
سما: بنفس الزع*يق ليه يعني اي السبب ف كل ده وعصبي”تك دي.
اسد: بعصب”يه السبب لاني بحب”ك يا دموع بحب”ك حبيتك من اول ما شفتك ساعدتك مش من باب الشف”قه لا ساعدتك علشان انتي الوحيده اللي قلبتي حالي وكياني خليتيني احس بالحب من اول ما اشوفك يوم الحفله لما نزلت معاكي كان نفسي تكوني مراتي اتخيل”تك مراتي يا دموع ارجوكي ارجعي عن قرارك ده.

 

 

دموع كانت مصدوم”ه من كلامه وبصت علي العيله لقيتهم مش مستغربين ابدا كأنهم عارفين.
دموع: بس أنا مش قلتلك تح”بني يا اسد فاهم ده بس مشاعر شف”قه من ناحيتي صدقني وبعدين أنا مش انفع”ك لا جدك ولا جدتك هيقبلوا بيا مينفعش يا اسد والله بص كانك مش اتعرفت عليا تمام أنا خلاص اخدت قراري ومش راجعه فيه.
اسد مسكها من أيدها بعصب”يه؛ اسد: بقولك انتي ليا فاهمه ولا لا.
دموع: بعصب”يه مماثله لا مش فاهمه وابعد عني يا اسد مش أنا اللي انفعل”ك فاهم. وبصت علي مهران.
دموع: جدي بعد اذنك ده قراري وممكن تقابل رائد بعد يومين وبعدين أنا مش هينفع هكون هنا تاني كفايه انكم ساعدتوني واستحملت”وني ارجوك وافقني واس”فه اني عملت كده مع اسد سامحني ارجوك
مهران: معاكي حق يا بنتي قرارك مظبوط انتي فعلا لازم تواج”هي وتعملي كده وانت يا اسد بعد عن دموع انت متعلق بالحبال الداي”به فاهم.
اسد: بدم”وع بس يا جدي أنا
مهران: خلص الكلام كفايه بقي علي اوضتك يالا.

 

 

اسد راح علي اوضته وهو قلبه مكس”ور وسما كانت عيونها ملي”انه دم”وع وحست بالذن”ب أنها كس”رت قلبه هي كمان حب”ته بس مينفعش.
مهران كلم رائد بب”رود ممي”ت وطلبه أنه يقابله ف فيلا القاهرة.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!