recent
أخبار ساخنة

رواية روح الصقر الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

jina
الصفحة الرئيسية

         رواية روح الصقر الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

في منزل عثمان ....
بدريه /حمد لله على السلامه يضنايا نورتي الدار.
روح بابتسامه تعب /الله يسلمك ي أما وسمحيني بالله عليكي.
بدريه ب حنان /مسمحاكي ي ضنايا .
رحمه بغيظ /أكده سرعتينا عليكي ي شيخه مانتي زي القرده اها.
روح ب عشق /بقيتي زينه لما شفت صقر .
بدريه بغيظ /اتحشمي عاد ي بت هقوم اعملكم لقمه .
رحمه بغيظ /ي محنك ي اختي اه ده شاكر المفروض يطلقني بالتلاته علي كده .
روح بمكر /الا قوليلي  عاد ي عني مش شيفاكي زعلانه كده أن علاء سافر وشايفه سيره شاكر عم تيجي كتير علي لسانك .
رحمه باستغراب لذاتها/تصدقي انا نفسي مستغربه انا ليه مزعلتش ان علاء سافر وعندك حق انا بفتكر شاكر كتير لدرجه اني بفكر أننا نخلف بقا وكفايه كده .
روح باستغراب /كفايه ايه عاد هو بخطرك ده أمر ربنا .
رحمه ب حزن /لا ي روح الذنب ذنبي انا باخد حبوب منع الحمل من اول يوم جواز .
روح بصدمه وغيظ /ايه بتقويلي ايه انتي تعملي كده ي رحمه تقفي أكده وتعاندي أمر ربنا .
رحمه بضيق /استغفر الله العظيم انا كنت خايفه يةروح خايفه كنت لسه ب حب واحد فجاه لقتني ب تجوز واحد تاني مبحبوش .
روح بضيق/طب ودلوقتي عاد هتعملي ايه .
رحمه بهروب /خلينا في فرحتك انتي و صقر عاد واوعدك امي هفكر ..
في قصر العزايزي ....
كانت تجلس خديجه وعي تتضع يدها فوق راسها بالم ..
صقر ب رعب /مالك ي اما فيكي ايه .
خديجه بغيظ /مالي هو طول مانت واخوك ورايا هرتاح واصل .
صقر بابتسامه/ليه بس ي ست الكل واحنا عملنا ايه عاد .
خديجه بحده /لساك مصمم علي بنت الخياطه .
صقر بتمسك /ايوه ي أما صدقيني لو عرفتي روح هتحبيها جوي .
خديجه بضيق /كفايه انت ي اخوي بتحبها أما طالعه أتخمد سددوتي نفسي .
صقر بتنهيده /ربنا يهديكي ي أما عاد .
في شركه صقر .....
حاتم /ها ي شاكر الأمور ب خير.
شاكر بابتسامه /الحمد لله ي حاتم بيه مفيش حاجه واصل ده بس صقر خطيبته كانت تعبانه شوي والحمد لله بقت زينه ...
صباح بهمس وكره /كانت ماتت كنا خلصنا منيها.
شاكر /ثواني واجيب الورق الي هيتمضي .
حاتم بهمس /علي فكره انا ممكن اساعدك .
صباح باستغراب /تساعدني في ايه .
حاتم وهو يجلس ب غرور /أن صقر يبقا ليكي .
صباح بارتباك /حديد ايه الماسخ الي بتقوله صقر ابن عمي وبس .
حاتم بسخرية /كده طيب علي العموم لو غيرتي رايك انا موجود .
شاكر /الورق ده عايز يتمضي ي حاتم بيه.
حاتم بابتسامه خبيثه /هات ي شاكر .
لتسرح صباح فيما سمعت ..
في الجامعه ....
قاسم بصراخ /ندا ندا.
ندا بدموع والم /نعم مش كفايه الي حوصل عاد .
قاسم باستغراب /مالك بتكلميني كده زي ماكون انا السبب في الي حصل .
ندا بهجوم /امال مين السبب عاد انا ماليش أعداء واصل اكيد الي عمل كده عايز ينتقم منك انت .
قاسم بتنهيده /صدقيني انا ضحيه زيك بالظبط بس انا مش ههدا غير لما أجيب الي عمل كده وادفعه التمن غالي ...
علي طرف أحدا الأراضي ....
كانت تجلس بدموع فهي أصبحت هي وابنتها لحالهم تعاتب ابنها تعاتب الزمن لماةفعلو بيهم لتفوق من شرودها علي ذلك الصوت المحبب لةقلبها .
عرفان بوجع /قولتهالك زمان اوعي تبكي مفيش أي حاجه تستاهل دموعك واصل .
بدريه بحزن /حتي لو كان ولدي .
عرفان بتنهيده /مسيره هيرجع ي بدريه اوعي تحسي انك لحالك واصل كلنا حواليكي .
بدريه بتنعهيده الم /بتي امانه في رقبتك ي عرفان .
عرفان /اطمني ي بدريه بنتك لقت الي عشقها اكتر من حاله مش هسيبهم يبقوا زينا واصل اطمني ي بدريه .
بدريه بابتسامه /سلام ي عرفان .
عرفان ب همس واشتياق /سلام ي حبيبه عمري .
في قصر العزايزي .....
كانت تقف رحمه أمام المراه وهي تلبس منامه قصيره للغايه ومكياج بسيط كانت حقا جميله ليسرح شاكر في جمال معشقوته ليقترب وهو يضمها إليه ب عشق ليتحدث بنبره راغبه .
/شكلك عايزه تجنينيي النهارده .
رحمه بدلع /ايه عجبتك .
شاكر ب عشق /ي ابوي طول عمرك عجباني ي رحمه بحبك جوي  ليكمل حديثه وهو يضع يده علي بطنها ونفسي اجيب منك عيال .
رحمه بسعاده /هيحصل ي شاكر هيحصل لم تستطيع اكمال حديثها ليحملها سريعا لتشهق برعب ليسكنها بين أحضانه ...
في الاسفل .....
كانت تسير ندا بتعب والم وخوف لتشعر باختناق شديد عندما رأت ذلك المشهد المؤلم .
كانت تجلس هبه بسعاده وجاسر يطعمها بيده ب حب .
جاسر بحنان /مبسوطه ي هبه .
هبه بسعاده /جوي جوي ي جاسر.
جاسر /طب يلا عاد ناكل علشان عندينا تمارين علشان رجلينا .
هبه ببراءة/حاضر .
ندا وهي تحدث ذاتها بدموع كالشلال من خلف نقابها /اه ياقلبي هتستحمل ايه ولا ايه عاد حتي حب عمري كله خلاص مبقاش ليا قويني يارب قويني استحمل كل ده .
في منزل عثمان .....
كانت تقف روح ب فرحه بذلك الفستان الذي اختاره لها صقر .
بدريه بسعاده /زي القمر ي قلب امك .
روح بسعاده وهي تقبل يدها/ربنا يخليكي ليا ي أما وميحرمنيش منك واصل .
بدريه بقلق /روح بقولك ايه عاد وانتي بتنقي الشبكه لو حماتك اخترت حاجه عديها علشان خاطري ماشي ي بتي مش عاوزين مشاكل .
روح بطيبه /حاضر ي أما حاضر .
في قصر العزايزي ....
في غرفه صقر.
كان يقف صقر وهو يرتدي بدله كلاسيكيه فاخره زادته وسامه طاغيه .
هنيه الخدامه وهي تتضع القهوه /الف مبروك ي صقر بيه .
صقر بابتسامه /الله يبارك فيكي ي هنيه خودي دول .
هنيه بفرح /من يد منعدمها ي بيه .
لترحل هنيه لتمسكها سوزي بحده .
/ها عملتي الي قولتلك عليه .
هنيه بطمع /اطمني ي هانم كله تمام والمعلوم وصل .
سوزي ب خبث /ولسه خليكي معايا هتكسبي امشي لما انفذ انا بقيت الخطه .
في الداخل ...
سوزي بدلع /الف مبروك ي صقر بيه.
صقر وهو يحتسي القهوه /الله يبارك فيكي .
سوزي بخبث /بصراحه كان فيه مشاريع كتيره كنت حابه اعرضها عليك .
صقر وقد بدأ مفعول المنشط يظهر عليه لينقض عليها ب عنف تحت صريخها ليعتدا عليها صقر بالقوه اثر ذلك المنشط .
في منزل عثمان ...
روح ب قلق /فيه ايه عاد صقر اتاخر كده ليه انا قلقانه ي أما .
بدريه ب قلق /الغايب حجته معاه ي بتي رحمه جات اهي .
روح سريعا بلهفه /فيه ايه عاد ي رحمه فين صقر.
رحمه بارتباك /مفيش أصل الشركه الي في  مصر ولعت وطلبوا صقر والكل هناك وانا جيت جري اقولك معلش بكره انشاء الله يكون الامور بقت تمام.
روح ببراءته طفله /ي يارب استرها معاه يارب .
في قصر العزايزي..
كان الجميع يقفون بصدمه مما حدث كانت ذلك الخبيثه تجلس أرضا وهي تتصنع البكاء أما صقر فكان في عالم آخر لم يصدق ماذا حدث.
عرفان بغضب/ عمري ماتخيلتت انك تكون كده واصل.
صقر بخجل وانكسار ودفاع/والله ي ابوي ماعرف ده حصل كيف .
سوزي ببكاء مصتنع /انا عايزه حاتم عايزه اخويا .
عرفان ب رجاء /استني بس ي بتي كل حاجه هتتصلح .
سوزي بخبث /ايه الي هيتصلح بعد مابنك خاد شرفي وعرضي .
صقر بجنون وهو يمسك رأسه بصراخ /يارب والله انا معارف ده حصل كيف .
عرفان نبره غير قابله للنقاش /الموضوع خلص وانتوا لازما تتجوزوا وبسرعه قبل الفضيحه متتعرف وسيرتنا تبقا جرسه في البلد .
صقر بغضب /انت بتقول ايه ي ابوي وروح .

خديجه بغضب /تغور روح بقدمها الشؤم ده .
سوزي ببكاء مصتنع /حسبي الله ونعم الوكيل فيك بتفكر في خطيبتك انا مش هماك خالص .
صقر  بامتلاك/انا موافق يابوي بس بشرط هتجوز روح في الاول ومحدش يعرف حاجه واصل وبعدها روح تبقا تعرف بس ساعتها خلاص هتبقا بقت ملكي وساعتها مش ممكن تبعد عني واصل
يتبع ......
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent