recent
أخبار ساخنة

رواية نيرة الفصل العاشر 10 بقلم سلمى محمود

jina
الصفحة الرئيسية

    رواية نيرة الفصل العاشر 10 بقلم سلمى محمود

رواية نيرة الفصل العاشر 10 بقلم سلمى محمود

 رواية نيرة الفصل العاشر 10 بقلم سلمى محمود


داليا مصدومه لرؤية نيره؟!
نيره بصدمه: داليا
داليا بصدمه:نيره؟!
نيره مقدرتش وقعدت على الكرسي بتعب 
داليا بصت لِـ وليد بكره ودمعت 
مراد راح اتجاه وليد وضربه بالبوكس: يا حيوان يا ابن ال***** مراتك على ايدي ياه موتك على ايدي 
علي وأحمد الجوهري اتجهوا نحو مراد وابعدو مراد عن وليد 
مراد بصراخ:  بتعمل ايه هنا اياك تقرب من نيره فاهم 
مراد بص لِـ داليا بشفقه:  يا خساره واحده زيك تتجوز من واحد حقير 
نيره قامت واتجهت نحوهم ومسكت هدوم وليد لتصرخ في وجهه:  حيوااااان حقير ازاي تتجوز اختي ازاي وإنتَ تعرفها منين ها اتكلم 
داليا بغضب قربت منها وضربتها بالقلم نيره وقعت في إيد مراد نيره بدموع بصت لِـ  مراد 
مراد ساب نيره  وكان رايح  اتجاه داليا فجأة  نيره مسكت ايده ومنعته 
نيره تقدمت إتجاه داليا وحضنتها 
داليا ببكاء بتحاول تبعد عنها 
نيره حضنتها أكتر والكل مستغرب جنه مستغربه  وأمير وسلمى وحلا كانت قاعدة بجانب سلمى وحضناها جامد وخايفه
نيره ابتسمت وبعدت عنها: وليد اتزوج بيكِ علشان ينتقم منك مش أكتر الزواج دا مزيف مش حُب
داليا اتجهت ليها بتقول ببكاء وبصوت واطي:  أنا اتزوجت بِـ  وليد لأنتقم منك فقط مش علشان حُبي ليه وفي أقرب وقت للطلاق إنتِ مش أختي ولا أعرفك 
نيره مش مستوعبه ورجعت للوراء:  إنتقام
وليد ليقول بصوت عالي:  دي نيره الخليلي واتفقت معايا لإختطاف داليا الخليلي شقيقتها 
جنه ابتسمت وقالت بثقه:  زكاء الكبيره أثر فيك يا وليد والله براڤو 
سلمى شافت جنه بتبتسم وبصت ليها بغضب
أمير قرب من نيره وبص ليها 
نيره بصت لِـ أمير ومراد وهزت رأسها ب لا
أمير بهدوء قرب من وليد ومد إيده: أنا أمير 
وليد ابتسم ومد إيده لِـ أميره 
أمير بغضب لف إيد وليد للخلف ليتألم وليد 
أمير بغضب قرب منه ليقول بصوت واطي: أنا  هدفعك الثمن غالي اوي  تاخد مراتك وتمشي وإلا هتندم ندم عمرك يلعن إبليسك يا ملعون
وليد بخوف بعد عنه ومسك ايد داليا: يلا بينا لينا مقابله تاني من جديد يا عائلة الجوهري
مراد اتعصب: يا ابن ال*****
علي جري ومسك إيد داليا 
علي بحزن وغضب: داليا إنتِ فعلا اتزوجتي 
داليا هزت رأسها بنعم وسابت إيد على ومشيت مع وليد 
زينب بجانب نيره 
نيره قامت من جنبهم وجريت خارج الفندق 
مراد جري وراها بخوف 
نيره بتجري وراء عربية وليد: داليا.. استني داليا متمشيش
وعربية وليد بتبعد 
نيره مش مستوعبه وبتجري سريعا: داليا... داليا 
نيره قعدت على الأرض بإستسلام وبتبكي بقوه 
مراد شافها وجري عليها ونزل للارض ليقول: نيره قومي معايا
نيره بصتله ببكاء وإنكسار  مراد مستحملش واخد نيره في حضنه نيره تبكي بإستمرار: داليا هتضيع مننا يا مراد وليد جهنم في حياتها وبيكدب عليها ارجوك انقذها 
مراد: ششش أكيد مش هخلي حد يزل داليا او يجرحها اوعدك 
نيره بعدت عنه ومسحت دموعها 
الكل طلع من الفندق وراح اتجاه مراد ونيره 
نيره قامت وبجانبها مراد 
حلا جريت على نيره وحضنتها
حلا بخوف:  أنتِ بخير 
نيره بدموع حضنت حلا وباستها من خدها:  أنا بخير يا حبيبتي 
مراد مسك نيره من ايدها وأخد نجمه وقال للجميع:  أحنا هنروح نرتاح شويه وهنرجع على البيت 
أحمد الجوهري هز رأسه بنعم 
صالح قرب من نيره وحط ايده على كتف نيره 
نيره اتخضت وبعدت عنه وقاطعت كلامه:  من قبل ما تتكلم أنا بخير عن اذنكم 
صالح بص ليها بخبث 
نيره طلعت جمب مراد ونجمه 
جنه ل
طلعت  مع علي وعائلة الجوهري 
أحمد الجوهري:  سلام يا أمير يابني نتقابل في الشركه 
أمير بحزن هز رأسه بنعم  وطلع العربيه وغادر أمير وبناته 
................................
(المجهوله لوسي)
لوسي بخبث:  تفضل الأجره سوف أنزل هنا 
السواق هز رأسه بنعم 
لوسي نزلت أمام فيلا أحمد الجوهري 
لوسي كانت  داخله فجأة جاء لها إتصال تيلفوني:الو 
وليد: فين الفلوس أنا اتبهدلت بما فيه الكفايه يا لوسي 
لوسي: ارجو منك الهدوء يا وليد سوف أعطيك الفلوس في أقرب وقت يا لكَ من تركي لعين
وليد:المهم عائلة الجوهري مش موجوده إنها خارج الفيلا انتظري قليلا لتجتمع العائلة بم بم بم عودة لوسي 
لوسي ابتسمت: تمام إلى اللقاء 
وليد بإبتسامة:تشاو
أغلقت لوسي في وجهه لتقول: مراد أحمد الجوهري إبنتي هترجع في حضني من جديده
 لوسي انتظرت ولقد عاد الجميع إلا مراد ونيره ونجمه 
لوسي ابتسمت بخبث وإنهاء تختبئ خلف الفيلا: أنتظر رجوعك يا مراد
أحمد الجوهري دخل بغضب ليقول: هتجنن وليد يعرف داليا ونيره ومراد منين هتجنن اوف 
زينب: خلاص يا أحمد لم يرجعوا هنعرف منهم كل حاجه إهدى بس إنتَ ارجوك 
جنه جلست وفرحانه جدا 
علي قرب منهم: يا بابا إنتَ تعرف الحيوان دا منين 
جنه بخوف اتوترت 
أحمد الجوهري بص لِـ جنه وقال: جنه اللِ قالت إن وليد كويس وهيبقى رئيس الحسابات وكدا إنتِ يا جنه تعرفيه منين؟
جنه بخوف: أنا أنا هو... اه هو جه الشركه وقدم الورق وكدا وانا اعحبت بيه بصراحه وقولت لـ عمي أحمد وقالي جهزي معاد معاه وانا قلتله على المعاد بتاع انهارده وجه وانا مكنتش أعرف انه حقير كدا 
علي قرب من جنه ليصرخ في وجهها: وإنتِ ازاي واثقه فيه كدا فهميني سببلنا فضيحه إنتِ متخلفه يا بنتي ولا إيه احنا منعرفش عنه حاجه لا وكمان قولتيله إنه يحضر معانا العشاء فهمينيييييي 
جنه ببكاء: أنا آسفه 
وجريت علي اوضتها ببكاء قفلت الباب 
جنه مسحت دموعها وابتسمت: نيره الخليلي أقسم بالله هدفعك الثمن غالي اوي استني اللعب الحقيقي وش لوش
أحمد الجوهري قعد بتعب
 زينب بقلق: يا ترى الحيوان دا هيعمل ايه لـ داليا 
علي بتفكير في داليا بخوف وقلق 
علي خرج من الفيلا ليستنشق هواء نظيف ومريح 
علي: اوف يا داليا اوف اقسم بالله يا وليد ما هسيبك في حالك 
................................
نيره كانت قاعدة قدام بحر  المكان جميل وهادئ  بِـ  اسطنبول 
مراد كان باصص لِـ  نيره 
نيره ماسكه نجمه وبصت لِـ  مراد  وأغلقت عينيها بتعب 
نيره:  اوعدك من غير ما تتكلم أنا فاهمه اوعدك اني هقولك كل حاجه  بس لم نرجع ولقاء وليد كل حاجه  هقولها لم نرجع تمام 
مراد هز رأسه بنعم  وبص للبحر
نجمه كانت نائمه 
ومراد كان باصص بهدوء للبحر 
نيره بدموع: مراد هو ليه الناس ظالمه كدا بتيجي على الفقر والطيب كدا ليه ووقت ما بنحتاج لحد بيسيب ايدي في اول الطريق ويمشي
مراد: نيره إحنا لازم نتعلم من الاخطاء، الاخطاء هي اللِ بتصنع الإنسان من اول وجديد ومهما الحياة جات علينا نحمد ربنا في كُل وقت الحياة سُجال  يعني يوم بتيجي علينا ويوم بنجي عليها ودايما الثقه في النفس  دي أهم شيء توقع وتقوم وعمرك ما توقع تاني.
نيره ابتسمت وهزت رأسها بنعم:  ههههههه خبير في الحجات دي إنتَ بقا 
مراد  شاف ضحكة نيره وابتسم: يلا بينا الوقت اتأخر اول ما نوصل هتحكيلي كل حاجه اتفقنا 
نيره بحزن وخوف : اتفقنا 
مراد ونيره ونجمه طلعوا سوا 
مراد بص لنيره وابتسم ليقول: احنا لازم نبقى اقوى تمام وهنتخطى كل شيء 
نيره بثقه: اقوى
مراد ابتسم وكمل طريقه 
................................
(في فيلا وليد)
داليا كانت واقفه في البلكونه وبتبص للسماء وتبكي لتقول وكان وليد يستمع ليها: دموعي جفت يا الله أنا وحيده أخدت ماما وبابا ونيره بعدت عني ورهف معرفش عنها حاجه ليه دايما يا ربي الامتحان الصعب دا نور قلبي يا الله رجعه زي ما كان قبل كده....
لتكمل ببكاء أكتر: تعبت يا ربي والله تعبت انا بشر مش قادره استحمل أخدت من احب رجع لِـ روحي 
وليد كان حزين على داليا وقرب منها وقال : داليا إنتِ بخير؟
داليا ببكاء قربت منه: حسبي الله ونعم الوكيل فيك ربنا مش هيستجيب من اللِ بتعمله ده مش هيرضي ربنا ده 
وليد: ليه بتعامليني كدا اصرخي فيا أنا استاهل بجد سامحيني اوعدك هطلقك خلال السنه 
داليا قربت منه وبعدته  بأصابعها: بعاملك بالحُسنه علشان ربنا قال كدا أنا معايا حق وديننا دين الحق والتسامح ربنا يسامحك 
داليا بعدت عنه ونزلت تحت وليد كان يلاحقها:  داليا استني 
داليا  وقفت:  أنا مش ههرب تمام يا ريت متجيش ورايا
داليا مشيت وسابته 
وقربت ثريا  والدته لتقول:  عمري ما هسامحك يا وليد اللِ بتعمله في مراتك دا ربنا هيخلهولك في صحتك إنتَ مش ابني 
وليد:  ماما دي تبقى أخت نيره اللِ سببت الفضيحه لعائلتنا منذ  سنه ارجعي للماضي بقى
ثريا: نيره معملتش حاجه  غلط يبقى متحاسبش اختها على اساس غلط نيره 
وليد:  اوعدك كل حاجه  هتتعدل 
ثريا: هي محتاجه تبقى لوحدها سيبها 
وليد هز رأسه بنعم  
................................ 
مراد ونجمه ونيره وصلوا سوا ودخلوا الفيلا 
لوسي بخبث وكانت متجه نحو الباب:  نجمه ابنتي أحبك كثيرا 
مراد دخل هو ونيره ونجمه 
مراد:  بابا احنا هننام علشان تعبنين وهنتكلم في الصبح تمام 
أحمد الجوهري:  طيب يا ابني 
فجأة  جرس الفيلا كان بيرن مراد وقف على اول السلم  ونيره كانت ماسكه نجمه ووقفوا يشوفوا مين اللِ جاي في ساعة زي دي 
نسمه متجهه نحو الباب ببطء وفتحت وشافت لوسي ماسكة مسدس في ايدها 
لوسي بتهديد:  إلى الداخل 
نسمه خافت ودخلت 
علي شافها ماسكه المسدس وراح تجاه زينب وأحمد الجوهري  ومد يديه حمايه ليهم 
مراد بصدمه:  لوسي؟!😳
نيره اتصدمت وبصت لمراد وقالت بدون فهم:  مين دي
مراد وقف قدام بيره وسحبها ورا ضهره بخوف عليها
نيره بخوف: مراد مراد 
مراد بتوتر: اهدي اهدي 
لوسي: عزيزي مراد ولنا لقاء هكذا أنا لا أسبب لكم مشكله سوف أخذ إبنتي بهدوء وأرحل 
نيره مسكت البنت بخوف: مستحيل 
مراد: مستحيل اهدي نزلي المسدس 
لوسي وجهت المسدس تجاه مراد 
زينب بدموع: لا مراد 
علي: بعدي عنه نزلي المسدس 
نيره بخوف: مراد 😣
مراد بصراخ: لوسي نزلي المسدس 
لوسي: أنا حذرتك بقى
فجأة ضغطت وخرجت طلقه من المسدس 
الكل في حالة صريخ 
نيره بدموع: مراد 😭
وبدأت الصغيره تبكي  وفجأة.....

يتبع ...

لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent